Chcete takřka novou legendu skupiny B? Tohle MG Metro 6R4 má najeto jen 11 km!

Možnost vlastnit v podstatě nové auto z legendární skupiny B se nenaskýtá zrovna často.

Stačí se kouknout na zběsilé POV záběry z jízdy, o kterých jsme se před jistou dobou rozplývali, a člověk by měl nejradši chuť prodat svou rodinu a šílené MG Metro 6R4 si z fleku při první příležitosti koupit. A onu příležitost teď vlastně máme, jeden exemplář hrdinného závoďáku skupiny B se totiž objevuje k mání v nadcházející aukci Silverstone Classic Auction.

Tento kousek s výrobním rokem 1985 je přitom opravdu exkluzivním zbožím. Jeho 400 koní z atmosférického šestiválce (na základě Cosworthu DFV) totiž nikdy nebylo využito zcela naplno. Přesněji jde o takřka nový kus, se kterým nikdy nebylo závoděno a pouze v rámci přepravy a udržení chodu techniky dodnes najel 11 kilometrů (7 mil).

Zběsilá jízda v MG Metro 6R4 z vlastního pohledu: Bestie skupiny B se nezapře

Zběsilá jízda v MG Metro 6R4 z vlastního pohledu: Bestie skupiny B se nezapře

Lepší možnost, jak vlastnit v podstatě úplně novou legendu skupiny B, se tedy zájemcům o rallyové Metro asi nenaskytne. Exemplář má pořadové číslo 189 z celkových 200 vyrobených kusů. Podle informací Silverstone Classic Auction si měl auto v roce 1986 převzít jistý nadšenec, který ovšem nebyl licencovaným závodníkem a neměl tedy s autem záměr jezdit.

Dlouhá léta bylo auto zavřeno v garáži, nikdy se nedočkalo závodních barev a dokonce i sedačky jsou stále zabaleny v původním igelitu. Originální majitel nakonec vůz v roce 1996 přesunul jako výstavní kus do muzea v Doningtonu. Metro zde strávilo dalších sedm let, načež v roce 2002 putovalo k dnešnímu majiteli, který s vozem také nejezdil, pohonné ústrojí ale občas nechal proběhnout s autem na zvedáku.

Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce

Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce

Aukční dům se domnívá, že toto Metro 6R4 by opravdu mohlo být jediným kusem na světě s takto minimálním nájezdem. Přibližnou hodnotu takového exempláře nezmiňuje. Doufejme tedy, že se během aukce mezi 27. až 28. 7. 2019 na okruhu Silverstone najde nový majitel s pořádnými koulemi a autu zajistí druhý, mnohem aktivnější život. Mít totiž rallyovou legendu a nejezdit sní, je prostě morálně špatné.

MG

MG je britská automobilka založená v roce 1920 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.

Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínská Shanghai Automotive Industry.

MG3 • MG ZS EV

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků