Chcete takřka novou legendu skupiny B? Tohle MG Metro 6R4 má najeto jen 11 km!

Možnost vlastnit v podstatě nové auto z legendární skupiny B se nenaskýtá zrovna často.

Stačí se kouknout na zběsilé POV záběry z jízdy, o kterých jsme se před jistou dobou rozplývali, a člověk by měl nejradši chuť prodat svou rodinu a šílené MG Metro 6R4 si z fleku při první příležitosti koupit. A onu příležitost teď vlastně máme, jeden exemplář hrdinného závoďáku skupiny B se totiž objevuje k mání v nadcházející aukci Silverstone Classic Auction.

Tento kousek s výrobním rokem 1985 je přitom opravdu exkluzivním zbožím. Jeho 400 koní z atmosférického šestiválce (na základě Cosworthu DFV) totiž nikdy nebylo využito zcela naplno. Přesněji jde o takřka nový kus, se kterým nikdy nebylo závoděno a pouze v rámci přepravy a udržení chodu techniky dodnes najel 11 kilometrů (7 mil).

Zběsilá jízda v MG Metro 6R4 z vlastního pohledu: Bestie skupiny B se nezapře

Zběsilá jízda v MG Metro 6R4 z vlastního pohledu: Bestie skupiny B se nezapře

Lepší možnost, jak vlastnit v podstatě úplně novou legendu skupiny B, se tedy zájemcům o rallyové Metro asi nenaskytne. Exemplář má pořadové číslo 189 z celkových 200 vyrobených kusů. Podle informací Silverstone Classic Auction si měl auto v roce 1986 převzít jistý nadšenec, který ovšem nebyl licencovaným závodníkem a neměl tedy s autem záměr jezdit.

Dlouhá léta bylo auto zavřeno v garáži, nikdy se nedočkalo závodních barev a dokonce i sedačky jsou stále zabaleny v původním igelitu. Originální majitel nakonec vůz v roce 1996 přesunul jako výstavní kus do muzea v Doningtonu. Metro zde strávilo dalších sedm let, načež v roce 2002 putovalo k dnešnímu majiteli, který s vozem také nejezdil, pohonné ústrojí ale občas nechal proběhnout s autem na zvedáku.

Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce

Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce

Aukční dům se domnívá, že toto Metro 6R4 by opravdu mohlo být jediným kusem na světě s takto minimálním nájezdem. Přibližnou hodnotu takového exempláře nezmiňuje. Doufejme tedy, že se během aukce mezi 27. až 28. 7. 2019 na okruhu Silverstone najde nový majitel s pořádnými koulemi a autu zajistí druhý, mnohem aktivnější život. Mít totiž rallyovou legendu a nejezdit sní, je prostě morálně špatné.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků