Chcete takřka novou legendu skupiny B? Tohle MG Metro 6R4 má najeto jen 11 km!

Možnost vlastnit v podstatě nové auto z legendární skupiny B se nenaskýtá zrovna často.

Stačí se kouknout na zběsilé POV záběry z jízdy, o kterých jsme se před jistou dobou rozplývali, a člověk by měl nejradši chuť prodat svou rodinu a šílené MG Metro 6R4 si z fleku při první příležitosti koupit. A onu příležitost teď vlastně máme, jeden exemplář hrdinného závoďáku skupiny B se totiž objevuje k mání v nadcházející aukci Silverstone Classic Auction.

Tento kousek s výrobním rokem 1985 je přitom opravdu exkluzivním zbožím. Jeho 400 koní z atmosférického šestiválce (na základě Cosworthu DFV) totiž nikdy nebylo využito zcela naplno. Přesněji jde o takřka nový kus, se kterým nikdy nebylo závoděno a pouze v rámci přepravy a udržení chodu techniky dodnes najel 11 kilometrů (7 mil).

Zběsilá jízda v MG Metro 6R4 z vlastního pohledu: Bestie skupiny B se nezapře

Zběsilá jízda v MG Metro 6R4 z vlastního pohledu: Bestie skupiny B se nezapře

Lepší možnost, jak vlastnit v podstatě úplně novou legendu skupiny B, se tedy zájemcům o rallyové Metro asi nenaskytne. Exemplář má pořadové číslo 189 z celkových 200 vyrobených kusů. Podle informací Silverstone Classic Auction si měl auto v roce 1986 převzít jistý nadšenec, který ovšem nebyl licencovaným závodníkem a neměl tedy s autem záměr jezdit.

Dlouhá léta bylo auto zavřeno v garáži, nikdy se nedočkalo závodních barev a dokonce i sedačky jsou stále zabaleny v původním igelitu. Originální majitel nakonec vůz v roce 1996 přesunul jako výstavní kus do muzea v Doningtonu. Metro zde strávilo dalších sedm let, načež v roce 2002 putovalo k dnešnímu majiteli, který s vozem také nejezdil, pohonné ústrojí ale občas nechal proběhnout s autem na zvedáku.

Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce

Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce

Aukční dům se domnívá, že toto Metro 6R4 by opravdu mohlo být jediným kusem na světě s takto minimálním nájezdem. Přibližnou hodnotu takového exempláře nezmiňuje. Doufejme tedy, že se během aukce mezi 27. až 28. 7. 2019 na okruhu Silverstone najde nový majitel s pořádnými koulemi a autu zajistí druhý, mnohem aktivnější život. Mít totiž rallyovou legendu a nejezdit sní, je prostě morálně špatné.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 150 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků