Slavná zeleno-oranžová placka si znovu udělá výlet na závodní trať, kde dominovala před více jak třiceti lety. K vidění bude i na Le Mans Classic.
Ke stoletému výročí vytrvalostního klání v Le Mans se sjedou samí významní hosté, mezi nimiž nebude chybět vítězná Mazda 787B. Ta byla vyvinuta pro skupinu C Světového mistrovství sportovních prototypů a nasazena v závodech v letech 1990 a 1991. Při jejím vítězství v roce 1991 za volantem seděli Johnny Herbert, Volker Weidler a Bertrand Gachot. Tato výhra byla vpravdě historická, šlo o jediný vůz s Wankelovým motorem, který kdy vyhrál a vyhraje tento prestižní závod, také to byla první a dosud jediná výhra japonské automobilky v tomto klání.
Po roce 1991 FIA změnila pravidla, která de facto znemožnila použití Wankelových motorů v Le Mans, čímž ukončila éru 787B. Vůz je nyní vystavován v muzeu Mazdy v Hirošimě v Japonsku, odkud se vypraví na okruh La Sarthe na 91. ročník slavné čtyřiadvacetihodinovky.
Vůz bude k vidění při jízdách na kratší verzi trati 9. a 10. června k večeru, pilotovat ji bude devětadvacetinásobný účastník 24h Jodžiro Terada. Poté se vůz objeví i na Le Mans Classic, pořádané od 30. června do 2: července.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5