Chcete rychle novou Teslu? Kupte si P85D a budete ji mít už v březnu

67 komentářů

Fantomas
12. března • 19:16

"budete jí mít"
Ji a ne jí. Jí je úplně jiný pád (komu - jí).
Když je chyba už i v nadpisu, je to docela tragédie.

josehko
12. března • 17:37

Som zvedavý, ako sa Tesla bude predávať ako ojetina...

LOL
13. března • 12:24

nebude. Naopak se bude platit za ekologickou likvidaci..

Lovap
13. března • 23:38

Napíšeš ty niekedy nejaký príspevok, ktorý je normálny? Tesly ako ojazdené sa normálne predávajú ...

martin
15. března • 0:51

Nie, nepredavaju. Ti, co su tak sprosti, ze by taku mrdku kupili, na nu nemaju prachy. Ti, co na to prachy maju, nie su taki sprosti.

Lovap
16. března • 16:41

Omyl, predávajú. Máš smolu.

LOL
15. března • 11:48

:-D

LOL
14. března • 12:14

"ojazdené" je v terminologii běžného uživatele spíše "zánovní". Nejstarší alfa-Tesly mají rok výroby 2011 ;-)

Lovap
14. března • 21:01

Ehm ... ty máš mnohonásobnú osobnosť, že vieš čo za ojazdené považuje bežný užívateľ? ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
15. března • 11:47

žiju v realitě. Už i na Západě (natož v Čecháčkově a v Horních Uhrách, kde je průměr stáří okolo 15 let) je běžné považovat 4-leté auto jako "zánovní" a "oježděné" je charakteristika aut cca 7-8 let starých.

runner42
12. března • 12:09

Copak copak, zdroj bohatých oslíků a dotačních příspěvků vyschnul? :D

Mira
12. března • 12:19

Přesně tak, jedině koňský povoz je to správné ekologické a ekonomické vozidlo, ostatní bych zakázal

LOL
12. března • 14:14

To, že "schováš" zdroj znečištění do uhelné elektrárny ještě neznačí, že e-káry jsou ekologické.

Zelí
12. března • 16:45

Výfuk elektromobilu je v komínu elektrárny Mělník. Tam by nepřežil 5 minut ani programový ředitel hnutí duha.

Lovap
12. března • 21:16

Alebo v Temelíne ... alebo v nejakej vodnej elektrárni ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
12. března • 23:43

Temelín nemá komín. Doporučuji exkurzi.
Jinak zelení jsou pro uzavření všech temelínů. To není podle nich zelená energie. Jsou to typičtí nedovzdělaní dementi, nechápou, že rozpad radioaktivních izotopů je probíhající proces, který když nevyužijeme, stejně proběhne.

DDT
13. března • 9:22

teď jsi se odkopal definitivně...

Lovap
13. března • 8:57

Je jedno, že nemá komín - písal som, že je v Temelíne, prípadne vo vodnej elektrárni - môže byť hocikde, že - trebárs na mieste, odkiaľ sa vyrobená el. energia odoberá :-))

Fantomas
13. března • 7:05

Tvoje vysvětlení je poněkud nešťastné a spíš jsi jaderné energii přitížil.

Stano
12. března • 16:40

A kde podla teba schovas zdroj znecistenia pri elektrike potrebnej pri rafinacii ropy? ;-) Myslim ze tiez do uholnej elektrarne.

LOL
12. března • 19:31

tak tento pokus o obchvat pravým křídlem ti nevyšel. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lovap
12. března • 21:20

Ale vyšiel, len o tom nevieš. V odkaze vyššie máš rozpis koľko akej energie používanej pri rafinácii ropy sa v amerických rafinérkach objednalo. Ropa sa už zďaleka nerafinuje iba za použitia odpadových produktov rafinácie, používa sa slušné množstvo el. energie, zemného plynu, dokonca para.

LOL
13. března • 12:22

Tak to zkusím znova, jak v blbschule: Fakt 1.: Jestliže se v energetickém mixu výrábí v evropě 50% spalováním plynu nebo uhlí (jaderky pouhých 13%, zde je ČR s 20% tahounem), jde VEŠKERÁ spotřeba energie za znečištěním. Schválně dávám link větrníkářů..
http://www.csve.cz/novinky/309... Fakt 2.: účinnost paroplynových generátorů je cca 60%, u uhelek přibližně poloviční. Dále je třeba započítat ztráty na vedení a ztráty transformační, které hrají rovněž nezanedbatelnou roli.Fakt 3.: e-káry jsou ekologické (zanedbáme-li fakt č.4) pouze v případě, že spotřebovávají lokálně vyrobenou energii, např. ze solárů nebo větrníků. Realita ovšem je taková, že pokud bychom měli přestavět všechna auta na elektřinu, museli bychom pokrýt celý povrch země solárními panely. Tedy rovněž slepá cesta.Fakt 4.: neekologičnost článků používaných v e-kárách. Lithium je toxická látka, jejíž výroba i likvidace je silně neekologická. V každé e-káře se nachází cca 200-300kg sloučenin Lithia. Rovněž doprava takového množství nebude zrovna ekologicky košer.A tedy: i kdybychom připustili, že výroba benzinu je neekologická (což nikdo z nás nerozporuje), výroba a provoz e-káry vyprodukuje řádově vyšší zátěž pro životní prostředí.

Lovap
14. března • 0:15

Hm ... a ešte mi povedz ako si prišiel na tých 200 - 300 kg zlúčením lítia v "každé e-káře". Lítium sa v li-ion baterkách vyskytuje v zlúčeninách (to je pravda), ale čistého lítia (po jeho vylúčení) je iba pár parcent: podľa tohto http://www.meridian-int-res.com/Projects/How_Much_Lithium... ... by to malo byť v celej baterky Tesly (85 kWh - cca 700 kg), niečo okolo 35 kg. Zbytok je grafit (na katóde, myslím) a ďalšie látky podľa typu baterky: nikel, hliník, horčík atď.

LOL
14. března • 12:10

jenže ono nejde o čisté lithium, ale právě o ty sloučeniny.

Lovap
14. března • 21:08

Nie - ide o lítium. Pretože písal si doslova: "Lithium je toxická látka, jejíž výroba i likvidace je silně neekologická. V každé e-káře se nachází cca 200-300kg sloučenin Lithia." Takže ti ide o lítium - a toho je tam fakt málo, dokonca aj ten môj odhad bol špatný a v Tesle by toho lítia malo byť cca o polovicu menej než som napísal.

LOL
15. března • 11:54

Ty jsi neuvěřitelný demagog. Lithiové články se jmenují "lithiové", protože je v nich málo sloučenin lithia. To je dobré vědět, když se bude kupovat třeba vepřová panenka u řezníka. Lze předpokládat, že v té panence bude nejspíše jen velmi málo vepřového. :-P

Lovap
16. března • 16:56

Okrem toho - mal by si vedieť, že lítiové články sa volajú lítiové preto, lebo lítium zabezpečuje prenos el. náboja z anódy na katódu. Predstav si, naozaj ho tam nemusí byť mnoho. Ak by sa totiž li-ion články mali volať podľa nového LOLovho zákona (podľa zastúpenia látok), tak by sa volali železo-grafitové :-D

Lovap
16. března • 16:40

Nie, jediný demagóg si ty. Je totiž rozdiel medzi litiovými článkami a li-ion batériami - a to by si, pokiaľ sa chceš baviť na túto tému, mal vedieť. Ak nevieš, načo vôbec reaguješ.

runner42
15. března • 10:24

Tím hůř. To totiž jen znamená, že jeho recyklace je ještě méně ekologická a ekonomická.

Vana666
14. března • 14:04

Vyšel bych z faktu že lithiové aku jsou pro elektromobily zcela nedostatečné takže se stejně bude muset najít něco úplně jiného

LOL
14. března • 15:14

Fakt je i ten, že nic lepšího a za rozumný peníz zatím není a vypadá to že ani dlouho nebude. :-(Já rozhodně nejsem odpůrce e-kár (některé jejich vlastnosti jsou jednoznačně skvělé), ale jsem realista a mám elektrovzdělání, takže na pohádky o "ekologické" Tesle nahrazující běžná auta ve všech režimech užití vážně nevěřím.

Lovap
13. března • 20:56

Mimochodom, kde si prišiel k tomu, že lítium je toxická látka? Soli lítia sa používajú v liekoch a stopy lítia sú v každom živom organizme.

Lovap
14. března • 20:59

Tu ide o chloridy lítia, že? A tie sa v baterkách nevyskytujú.

runner42
15. března • 10:20

Ne. Bavíme se o lithium karbonátu, který se z baterií recykluje, je silně toxický a smrt nastává již v koncentraci 4mmol/l.

Lovap
16. března • 16:49

Zaujímavé, tak preto ho potom predpisujú v dávkach cca 1800 mg na deň ... to som nevedel, že vlastne pacientov zabíjajú :-D
Navyše, nejako si neviem predstaviť ako budeš ten lítium karbonát z tej baterky dostávať von :-D

Lovap
13. března • 20:39

Ehm ... môžeš mi vysvetliť ako tento tvoj príspevok súvisí s mojim príspevkom? Písal som niečo o ekológii? :-D
Ale odpoviem aspoň niečo:
1) Toto teda nerozumiem - ako môže byť "VEŠKERÁ spotřeba energie za znečištěním", keď sa tej "špinavej" vyrobí nejakých 50% - zvyšok by mal byť čistý, nie? Navyše nezabúdaj, že plynové elektrárne majú spaliny rádovo čistejšie ako uhoľné.
Ďalej, podľa tohoto: http://www.cez.cz/cs/pro-media/cisla-a-stat... ...
je ten podiel jadrových elektrární na výrobe el. energie iný. Na Slovensku napríklad cca 54%, Francúzsko cca 75% ČR cca 36%
3) Pokiaľ viem, tak v Nórsku, napríklad, vyrábajú takmer 100% el. energie z vodných eletrární a teda elektromobily sú tam ekologické.
4) Nejaký link na neekologickosť výroby, prípadne recyklácie by nebol? Wiki hovorí, napríklad, že:
Since Li-ion batteries contain less toxic metals than other types of batteries which may contain lead or cadmium[47] they are generally categorized as non-hazardous waste. Li-ion battery elements including iron, copper, nickel and cobalt are considered safe for incinerators and landfills. These metals can be recycled, but mining generally remains cheaper than recycling.[114] At present, not much is invested into recycling Li-ion batteries due to costs, complexities and low yield. The most expensive metal involved in the construction of the cell is cobalt. Lithium iron phosphate is cheaper but has other drawbacks. Lithium is less expensive than other metals used. The manufacturing processes of nickel and cobalt for the positive electrode and also the solvent, present potential environmental and health hazards.[115][116]
Takže to s tou neekologickosťou a toxicitou nie je také zlé, pretože li-ion baterky nepoužívajú čisté lítium, ako lítiové nenabíjacie články.
A teda vyššie som ti ukázal, že to ekologickosť prevádzky SILNE závisí od krajiny a o výrobe si nedal žiaden relevantný link - takže nie je o čom debatiť.

LOL
14. března • 12:08

Já celkem rozumím tvému goebelssovskému tahu rozsekat problém na malé části a následně se s každou "po svém" vypořádat. Nicméně platí a bude platit to, že e-káry spotřebovávají elektřinu, ta se musí vyrobit a vyrábí se z více než 50% spalováním (a je jedno jestli spalováním na SK, v ČR nebo GB či Ukrajině). Zeměkoule je jen jedna. Dále se bavíme o dnešním stavu, kdy těch e-aut je jako šafránu. Pokud by jejich počet stoupl a nahradil majoritně spalováky, bude třeba postavit a instalovat další elektrárny o stovkách GW výkonu. Při nechuti západních zemí stavět Atom je celkem jasné, jak by to dopadlo - uhlí a plyn. Ani jednoho nemáme až tolik a hlavně: kde se vezme tolik kyslíku pro spalování, když se kácí deštné pralesy a v Evropě se staví místo polí soláry?A co se Lithia týká: v samotném textu který jsi sem přepastoval se o tom píše- recyklace je extrémně energeticky náročná, takže každá e-kára znamená několik desítek kg rozumně nerecyklovatelného odpadu, natož nedá mi to nenapsat - ani Lithia nejsou nekonečné zásoby. Opět je na místě otázka, kolik jej spotřebuješ, pokud se počet e-kár navýší na objemy spalovacích aut, při faktu, že každých 4-5 let bude třeba v každém autě vyměnit powerpack?http://www.waste-management-world.com/articles/print/volume-12/... ...

Lovap
14. března • 20:55

Prepáč, ale aby som to napísal tak nejako ... tebe jebe? Pokiaľ som si všimol TY si na môj príspevok, ktorý vôbec nebol o ekológii reagoval práve rozsekaním na jednotlivé časti, nie ja? Takže maslo na hlave má niekto iný ... že.
Zasa - vôbec nie je jedno, koľko elektriny sa vyrába z uhlia a podobne - pekne po goebbelsovsky to opakuješ donekonečna a myslíš si, že stokrát opakovaná lož sa stane pravdou. Takže - ak nejaká krajina vyrába elektrinu z polovice z jadra a teda čisto, tak to znamená, že elektromobily jazdia z polovice čisto - či sa ti to páči alebo nie. Pretože potom by som mohol ja reagovať podobne demagogicky: na výrobu benzínu sa vyplýtváva spústa energie nielen v rafinériách, ale aj pri preprave a podobne. A takisto by to bola pravda iba čiastočne.
Zásoby lítia sú obrovské, kupodivu. Obrovské ložisko našli v USA vo Wyomingu, prenedávnom chilská vláda dala podnet na podpis partnerstva na ťažbu lítia vo svojej krajine ... atď Ale máš pravdu, nič nie je večné - ani lítium, ale ani ropa, napríklad.
Ad jadrové elektrárne: no, vo Fínsku sa stavia jedna (stavia Areva), v príprave je druhá ... v príprave je jadrovka v Anglicku a Francúzsku ... Nie sú všetci na hlavu padnutí ako Nemci. To navýšenie potreby el. energie si nejako vyrátal, alebo to je len dohad?
Prečo by si potreboval každých 4-5 rokov meniť powerpack? To ti povedal nejaký šaman? :-D Leaf je tu od roku 2010 a nevšimol som si, že by prebiehali nejaké hromadné výmeny powerpackov ... Áno, recyklácia je nákladná - nie ale extrémne - to by sa totiž vôbec nerobila - a ona sa robí, http://www.censo.sk/clanky/RPPBA%20Petranikov... ... ... Takže zasa - tvoje "takže každá e-kára znamená několik desítek kg rozumně nerecyklovatelného odpadu" je vo svetle reálne vykonávajúcej recyklácie prosto blbosť. Áno - je to momentálne drahé, ale uskutočňuje sa to.

LOL
15. března • 11:44

Přečti si celé vlákno. Už ani nevíš, nač reaguješ. Zbytek tvých slintů jen potvrzuje co jsem psal.

Lovap
16. března • 16:37

Naopak - myslím, že ty nevieš na čo reaguješ. Ja som reagoval na tento tvoj príspevok: "tak tento pokus o obchvat pravým křídlem ti nevyšel"
Hneď pod ním si rozsekal problém na časti TY, niekto iný. Tak sa radšej zobuď.

runner42
12. března • 16:49

Gratuluju, oblíbená demagogie zelených mozků už v sedmém příspěvku :-D
Tak pro tebe mám úplně stejně demagogickou odpověď. Na rafinaci beznímu se nespotřebovává žádná energie. To je všechno je na ten mazut a asfalt, benzín je vedlejší produkt zdarma :-P :D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
hudla
12. března • 22:48

Ale, koukám, že rafinace je nově perpetum mobile...
A benzín je vedlejší produkt zdarma :D to je snad ještě lepší.

runner42
13. března • 7:44

Ano, je to vedlejší produkt zdarma. Tedy fakticky není.. ale pokud nějaký blbeček začne tvrdit, že energie použitá pro proces zpracování ropy je použitá pro ten benzín, budu tvrdit opak. Tedy že byla použita, abychom vyrobili těžké složky a asfalt, takže to co se vydestilovalo dřív, typicky benzín, je vedlejší produkt. Chceš plasty? Chceš silnice? Tak smůla, benzíny ti stejně budou vznikat.Tvrdit, že energie spotřebovaná na rafinaci ropy je energie spotřebovaná na výrobu benzínu, je kravina zelených mozků na druhou.
Benzíny jsou lehká složka a destilují se při nízkých teplotách za zlomeček celkové energie vydané na rafinaci.

Milda
13. března • 10:32

Lepší je být zelený mozek než bezmozek. B-]

hudla
13. března • 9:28

1. Nic neni odpad pokud se to necyhodi a pokud vím, tak na benzinkách je u benzinu číslo >> jak 0 Kč.
2. Nejdřív se zpracovávala ropa na to, aby získali benzín a zbytek byl ten tvůj "odpad" až pak se zjistilo, že se na to dá taky jezdit a využít i na něco jiného.
3. Pouze 2% veškeré ropy jde na výrobu plastů.
4. Že se destilují za nízkých teplot znamená, že jsou zadarmo? Už jenom ty pumpy a ohřívače něco spotřebují, přepravapa už hotového benzínu něco stojí, atd. atd...Snažís se obhájit svůj názor naproso nesmyslně...
Prostě vyrobit elektřinu umíme velice levně (jaderné elektrárny), že je ekologové, kteří nevědí nic o ekologii nechtějí je druhá věc. A pak ještě můžem porovnat efektivitu spalovacího motoru a elektrického a zjistíme, že rozdíl je 50-60%Říkat, že benzín je vedlejší produkt a získámeho zdarma, protože je to odpad je nesmysl největčísho kalibru.
Jdeš mýt nadobí a vodu ti teče a jen zlomek použiješ na mytí, zaplatíš tedy jen ten zlomek, kterým jsi umyl nádobí, nebo vše co jsi použil?

Vana666
13. března • 14:46

hudla: na bezinkách se platí hlavně daně. I kdyby byl benzín z rafinérie úplně zdarma, distribuce byla zdarma a provoz pumpy taky zcela zdarma, benzín by stejně stál přes patnáct korun.

runner42
13. března • 10:08

"A pak ještě můžem porovnat efektivitu spalovacího motoru a elektrického a zjistíme, že rozdíl je 50-60%" Ano. Ve prospěch spalovacího."Jdeš mýt nadobí a vodu ti teče a jen zlomek použiješ na mytí, zaplatíš tedy jen ten zlomek, kterým jsi umyl nádobí, nebo vše co jsi použil?" S tím vůbec nemám problém. Hlavně že se shodneme na tom, že někdo nebude tvrdit, že účet za vodu je JEN za mytí nádobí. Stejně tak energetický účet za rafinaci ropy není JEN za benzín.Tvůj počítač, na kterém píšeš příspěvky, připlul do Evropy kontejnerovou lodí z Asie. Loď poháněly motory na mazut. Aby se tahle jedna loďka z desetitisíc podobných dostala do Evropy, bylo nutné vyprodukovat 30 milionů litrů benzínu, ať chceš nebo ne. Jaký alternativní pohon té lodě navrhuješ, aby nebylo nutné ten benzín vyrobit?

mex
13. března • 11:09

Jaderny pohon se mi zda optimální :-)

runner42
13. března • 11:40

Věřím, že Íránská, Kuvajtská a další blízkovýchodní rejdařství tento nápad zpřístupňující jim jaderné technologie radostně uvítají, jen nevím, jak se na to budou tvářit v jednom z největších světových rejdařství v Něměcku ;-)

Stano
13. března • 9:05

No takto, povedzme ze by sme pouzivali len same elektromobili a ziadne auta na benzin a naftu. Myslis si ze by sme spotrebovavali tolko isto ropy ako sa spotrebuva teraz? Asi tazko. Ropy by na to stacilo par % terajsej spotreby na tu trochu plastov a asfaltu v pomere k vyrobe benzinu. To co tu ty spominas je v jednotkach percent.

runner42
13. března • 9:49

Benzínu je například v Evropě nadbytek. Spotřebu táhne nafta, petrolej a mazut. Tedy petrochemický průmysl, nákladní automobilová a lodní doprava. Nic co by se dalo nahradit elektřinou. Kecy o reálné potřebě pár procent jsou totální blábol.
Protože poměr získané nafty a benzínu z ropy je prostě daný, získávaný benzín je "nutné zlo". Vzniklé přebytky se proto prodávají do USA, kde je poměr spotřeby benzínu a nafty nastaven obráceně. Pokud by to nebylo možné a celý svět by byl stejně ekologicky "pokročilý" jako Evropa, co s tím benzínem budeš dělat?

Lovap
12. března • 21:15

Gratulujem, obľúbená demagógia, pravdepodobne iba runnera42 :-D
Samozrejme, že na rafináciu sa spotrebuje veľké množstvo aj iných prostriedkov - zemného plynu, elektrickej energie atď. Teda aspoň v zaostalom USA, neviem - možno vo vyspelom ČR to je inak :-D
http://www.eia.gov/dnav/pet/pet_pnp_capfuel_... ...

runner42
13. března • 7:32

Ano, spotřebuje. To nikdo nezpochybňuje. Pouze nechápeš pointu.

runner42
12. března • 14:03

Ano, elektromobily bych v ČR taky zakázal, dokud se nezvětší podíl jaderné energie v našem energetickém mixu a nedostanou se tak alespoň na úroveň spalováků.Jestli se Tesle hromadí vyrobená auta, tak je definitivně v p**i a budou se snažit najít nějaké tupouny, kterým to prodaj.

LOL
12. března • 14:12

už běží virálka, že je má koupit Apple. :-D

runner42
12. března • 14:59

:D tak to teda LOL ;)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
12. března • 21:27

Runner, ty musis byt dnes stastny; nic ta nepotesi viac ako naznak ze sa Tesle nedari...uzivaj si to, len opat vytriezvies ked sa spusti vyroba Modelu X.

runner42
13. března • 11:23

To ovšem není jen náznak. Mimochodem, jak zde 26.7.2014 sebevědomě prohlásil jistý Art Vandelay, " Najviac hovori o stave firmy prave hodnota jej akcie. "
Tak se na to mrkneme. Na začátku září byla hodnota akcií na 290$. Teď po půl roce je na 190$. Copak nám to o stavu firmy říká, hm? ;-)

Art Vandelay
13. března • 14:43

Keby si aspon trochu rozumel ako funguju financne trhy, vedel by si ze pises hluposti, kazdy vie ze hodnota akcii Tesla ma velku volatilitu a je teraz vysoka len kvoli vysokym ocakavaniam. Ci je na 150 alebo 300 dolaroch je uplne jedno lebo je to len odraz spekulacii trhu. momentalna trhova hodnota Tesly je 26 mld USD vs GM 61 mld usd. Tesla vyrobila minuly rok 30 tisic sut, GM kolko 9 milionov. Ale skoda reci s tebou, mas par normalnych argumentov, ale vacsinou sa len zakopavas hlbsie a hlbsie a vytrhavas veci z kontextu...

LOL
13. března • 15:40

to my víme, ale zrovna ty jsi s tím operoval, když byly ty volatilní akcie zrovínka nahoře. Teď, když jsou dole, je to najednou dané volatilitou a blablabla...

Art Vandelay
13. března • 16:33

Hodnota alcii je stale premrstena, dole bude ak bude na 5-10 usd, to bude naozaj znamenat ze trh ju povazuje za okrajoveho hraca, este raz, absolutne nerozumiete financnym trhom, ani ty ani runner. Staci si kupit nejaku knizku o investovani pre zaciatocnikov a nebudete pisat hluposti...

Art Vandelay
13. března • 16:42

Inak 25.7 zavrela TSLA na 223 usd, cize o nadhodnotenej hodnote akcii som hovoril pri tomto cisle, to iste plati samozrejme aj pri 290 usd, 190 usd atd. Pri firmach s vyraznym rastovym potencialom je to ako na hojdacke, najvacsie hluposti ich posielaju do neuveritelnych vysok a naopak, kazdy sa chce zucastnit na uspechu firmy ako Tesla ale ten uspech nie je zaruceny...

runner42
13. března • 18:37

Víceméně s tebou souhlasím. Přesto, pokud odfiltruješ krátkodobé výkyvy, trend je jasný. Za posledního půl roku to jde dolů. Ukaž mi v historii Tesly podobný dlouhodobý pokles.

Art Vandelay
13. března • 20:43

Tesla sa stala verejne obchodovanou firmou v lete 2010, vtedy mala jej akcia hodnotu okolo 16 USD. Do jari 2013 pozvolne stupala na nejakych 40 usd. Uz inak to je obrovsky rast pre akukolvek inu firmu. Si predstav ze das do banky 10 tisic a o 3 roky vyberas 25. No ale tu to zjavne neskoncilo, ako vysiel Model S a bolo jasne ze je to dost dobre auto a bude sa aj dobre predavat, atd. atd. trhy sa zblaznili a akcie vysli do zavratnych vysok. Podla mna trhy koriguju kvoli tomu ze v Cine zjavne nie je taky dopyt ako sa ocakaval plus ceny ropy dost poklesli. Cele je to ajtak o tom aky bude Model 3. Ak sa z neho pojdu ludia posrat ako z Modelu S, bude mat dojazd 300km, bude vsade porovnavany s BMW 3 a bude mat zakladnu cenu 35-38 tisic (bez dotacii), 50 tisic v dobrej vybave, ma o uspech minimalne v USA postarane. A to uz nehovorim keby do Tesly vstupil Apple len ako minoritny vlastnik, halo efekt by bol sialeny aj konecne tu v Europe a veci by sa zacali asi riadne hybat (Tesla zatial nerobi ziadnu reklamu). Elon uz viac-krat vstal z mrtvych, nemyslim ze ho teraz uz moze nieco zlomit aj ked to urcite bude este ako na husenkovej drahe...

runner42
13. března • 9:28

Model X? Už zase? :-D :-D :-D

Doporučujeme

Články odjinud