Chcete první hybrid na světě? Je z roku 1896 a nyní se bude dražit

Armstrong Phaeton pohání spalovací dvouválec 6,5 l, který přes setrvačník s dynamem napájí palubní akumulátor. Armstrong Phaeton disponuje důmyslnou poloautomatickou převodovkou s řazením pod volantem.

Automobilové aukce se nejčastěji hemží klasickými vozy Ferrari a podobně. Ovšem abyste našli v aukci hybrid, to musí být opravdu nějaká vzácnost. A v tomto případě tomu tak je. Aukční síň Bonhams bude dražit vůz Armstrong Phaeton z roku 1896, který předběhl dobu o několik desetiletí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Armstrong Phaeton z roku 1896 předběhl svou dobu. Má elektricky ovládanou spojku, poloautomatickou převodovku a jako první auto na světě vůbec i startér

Konstruktér a vynálezce Harry E. Day původně sestrojil prototyp pro „automobilku“ Roger Mechanical Carriage Company sídlící v New Yorku, ale nakonec se modifikovaného designu s hybridním pohonem chytla firma Armstrong z Connecticutu, která vyrobila v roce 1896 první exemplář.

Retro | Statistiky | Sportovní auta | Život řidiče | Fascinace

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Vůz Armstrong Phaeton pohání spalovací dvouválec 6,5 l, který přes setrvačník s dynamem napájí palubní akumulátor. Ten se stará nejen o pohon elektrické sítě vozu (a zapalování), ale dodává energii elektrickému ovládání spojky a funguje jako startér, čímž tento vůz předstihl firmu Cadillac jakožto výrobce prvních sériových aut s elektrickým startérem o dlouhých 16 let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O pohon se stará spalovací dvouválec 6,5 l. Rekuperaci obstarává dynamo. Aukční síň Bonhams očekává, že se první hybrid na světě vydraží za 175 až 275 tisíc dolarů

Armstrong Phaeton disponuje důmyslnou poloautomatickou převodovkou s řazením pod volantem (!) se třemi rychlostmi dopředu a zpátečkou. Řidič jen zatáhne za páčku a elektrická spojka se postará o zbytek.

Osud nebyl k tomuto velmi pokrokovému automobilu moc milý. V roce 1963 byl poškozen povodní. Pak měnil majitele a nakonec se dostal do Velké Británie, kde ho Robin Loder uvedl do funkčního a původního stavu, než ho prodal současnému vlastníkovi. Aukční siň Bonhams ho bude dražit již 10. března a očekává se, že se prodá za cenu v rozmezí od 175 000 do 275 000 dolarů.

zdroj: Bonhams

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků