Chcete první hybrid na světě? Je z roku 1896 a nyní se bude dražit

Armstrong Phaeton pohání spalovací dvouválec 6,5 l, který přes setrvačník s dynamem napájí palubní akumulátor. Armstrong Phaeton disponuje důmyslnou poloautomatickou převodovkou s řazením pod volantem.

Automobilové aukce se nejčastěji hemží klasickými vozy Ferrari a podobně. Ovšem abyste našli v aukci hybrid, to musí být opravdu nějaká vzácnost. A v tomto případě tomu tak je. Aukční síň Bonhams bude dražit vůz Armstrong Phaeton z roku 1896, který předběhl dobu o několik desetiletí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Armstrong Phaeton z roku 1896 předběhl svou dobu. Má elektricky ovládanou spojku, poloautomatickou převodovku a jako první auto na světě vůbec i startér

Konstruktér a vynálezce Harry E. Day původně sestrojil prototyp pro „automobilku“ Roger Mechanical Carriage Company sídlící v New Yorku, ale nakonec se modifikovaného designu s hybridním pohonem chytla firma Armstrong z Connecticutu, která vyrobila v roce 1896 první exemplář.

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Vůz Armstrong Phaeton pohání spalovací dvouválec 6,5 l, který přes setrvačník s dynamem napájí palubní akumulátor. Ten se stará nejen o pohon elektrické sítě vozu (a zapalování), ale dodává energii elektrickému ovládání spojky a funguje jako startér, čímž tento vůz předstihl firmu Cadillac jakožto výrobce prvních sériových aut s elektrickým startérem o dlouhých 16 let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O pohon se stará spalovací dvouválec 6,5 l. Rekuperaci obstarává dynamo. Aukční síň Bonhams očekává, že se první hybrid na světě vydraží za 175 až 275 tisíc dolarů

Armstrong Phaeton disponuje důmyslnou poloautomatickou převodovkou s řazením pod volantem (!) se třemi rychlostmi dopředu a zpátečkou. Řidič jen zatáhne za páčku a elektrická spojka se postará o zbytek.

Osud nebyl k tomuto velmi pokrokovému automobilu moc milý. V roce 1963 byl poškozen povodní. Pak měnil majitele a nakonec se dostal do Velké Británie, kde ho Robin Loder uvedl do funkčního a původního stavu, než ho prodal současnému vlastníkovi. Aukční siň Bonhams ho bude dražit již 10. března a očekává se, že se prodá za cenu v rozmezí od 175 000 do 275 000 dolarů.

zdroj: Bonhams

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků