Chcete první hybrid na světě? Je z roku 1896 a nyní se bude dražit

Armstrong Phaeton pohání spalovací dvouválec 6,5 l, který přes setrvačník s dynamem napájí palubní akumulátor. Armstrong Phaeton disponuje důmyslnou poloautomatickou převodovkou s řazením pod volantem.

Automobilové aukce se nejčastěji hemží klasickými vozy Ferrari a podobně. Ovšem abyste našli v aukci hybrid, to musí být opravdu nějaká vzácnost. A v tomto případě tomu tak je. Aukční síň Bonhams bude dražit vůz Armstrong Phaeton z roku 1896, který předběhl dobu o několik desetiletí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Armstrong Phaeton z roku 1896 předběhl svou dobu. Má elektricky ovládanou spojku, poloautomatickou převodovku a jako první auto na světě vůbec i startér

Konstruktér a vynálezce Harry E. Day původně sestrojil prototyp pro „automobilku“ Roger Mechanical Carriage Company sídlící v New Yorku, ale nakonec se modifikovaného designu s hybridním pohonem chytla firma Armstrong z Connecticutu, která vyrobila v roce 1896 první exemplář.

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Vůz Armstrong Phaeton pohání spalovací dvouválec 6,5 l, který přes setrvačník s dynamem napájí palubní akumulátor. Ten se stará nejen o pohon elektrické sítě vozu (a zapalování), ale dodává energii elektrickému ovládání spojky a funguje jako startér, čímž tento vůz předstihl firmu Cadillac jakožto výrobce prvních sériových aut s elektrickým startérem o dlouhých 16 let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O pohon se stará spalovací dvouválec 6,5 l. Rekuperaci obstarává dynamo. Aukční síň Bonhams očekává, že se první hybrid na světě vydraží za 175 až 275 tisíc dolarů

Armstrong Phaeton disponuje důmyslnou poloautomatickou převodovkou s řazením pod volantem (!) se třemi rychlostmi dopředu a zpátečkou. Řidič jen zatáhne za páčku a elektrická spojka se postará o zbytek.

Osud nebyl k tomuto velmi pokrokovému automobilu moc milý. V roce 1963 byl poškozen povodní. Pak měnil majitele a nakonec se dostal do Velké Británie, kde ho Robin Loder uvedl do funkčního a původního stavu, než ho prodal současnému vlastníkovi. Aukční siň Bonhams ho bude dražit již 10. března a očekává se, že se prodá za cenu v rozmezí od 175 000 do 275 000 dolarů.

zdroj: Bonhams

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků