Stavitelný podvozek, terénní doplňky, světelná rampa a extra stylový interiér – pokud na vás nevyšla 911 Dakar, možnosti pořídit něco podobného existují.
V nedávné době zavedené automobilky ukázaly a prodávaly limitované edice sportovních vozů s doplňky a technikou na řádění v terénu. Konkrétně se bavíme třeba o Lamborghini Huracan Sterrato nebo Porsche 911 Dakar – drsných verzích aut, která jsme zvyklí vídat spíše na hladkých okreskách nebo na okruzích.
Po drsňáckých variantách přímo z továrny se jen zaprášilo, své šance se proto chopili tuneři – a to s velkou vervou. Zatím posledním do party je dánská společnost Kalmar Automotive, která v nedávné době zazářila přestavbami Porsche 911 993 a 964 pod názvem 7-97 a retro hyperautem 9x9 na bázi modelu 992 s moderními střevy a výkonem téměř tisíce koní.
Nyní představují další novinku v terénním stylu na Porsche 911 řady 997. Její základní konstrukce byla totiž ocelová, místo snadno poškoditelných lepených prvků z různých kombinací materiálů, včetně hliníkových slitin. Dle zakladatele firmy Jana Kalmara to značí nejen odolnost konstrukce, ale také možnost opravit vůz v terénu svářečkou a kladivem.
Od sériové verze 997 Carrera 4S se auto s novým označením RS-7 liší rozšířenou kapotáží z kevlaru v oblasti blatníků, světelnou rampou vpředu, nosičem rezervy a kanystrů vzadu, a také upravenými předními a zadními nárazníky. Vpředu a vzadu také najdeme vylepšené přístupy k chladičům a vzadu pak výfuky položené o něco výše.
Podvozek je zakrytovaný, odpružení je od firmy TracTive s možností adaptivního tlumení a nastavení světlé výšky od 17 do 21 centimetrů – vyšší hodnotu mívají mimochodem třeba aktuální Subaru. Vzadu se nachází lepší samosvorný diferenciál. Interiér zde ozvláštnila sedadla Recaro CS s károvaným vzorem, pro nastavení podvozku na palubní desku přibyly digitální displeje.