Chcete originál? Kupte si jedinečný zkrácený prototyp Ford Mustang

Z prvního Fordu Mustang se pomalu stává takové automobilové klišé, stejně jako z oranžového Dodge Charger s konfederační vlajkou na střeše... Ovšem prototyp zkráceného Fordu Mustang je skutečně rarita. Vznikl totiž pouze jeden jediný kus a ten se bude v březnu 2015 dražit. Předpokládá se, že by mohl dosáhnout na více než půl milionu dolarů (přes 11 milionů korun).

Ford Mustang Shelby GT350 je kladivo na BMW M4

Ford Mustang Shelby GT350 je kladivo na BMW M4

Ford Mustang trefně pojmenovaný jako „Shorty“ vznikl na základech předprodukčního modelu pro rok 1965. Je o 406 mm kratší a zatímco se do poloviny dveří prakticky neliší, pak už je auto úplně jiné. Zajímavostí také je, že zatímco standardní Mustang je z plechu, tento má celou karoserii z laminátu, takže nepodlehne korozi tak snadno.

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

O pohon se stará osmiválec o objemu 302 kubických palců (4,95 l), který vznikl převrtáním z původních 260 kubických palců (4,26 l). Palivo k němu přivádí hned trojice karburátorů a zadní kola roztáčí přestavěná automatická převodovka. O zpomalení se starají vpředu kotoučové a vzadu bubnové brzdy.

Zajímavé je, že Ford s tímto prototypem objížděl výstavy a pak se rozhodl auto sešrotovat. To ale těžce nesl jeho tvůrce a designér Vince Gardner. Auto ze skladu Fordu ukradl a uschoval v pronajaté hale za falešnou zdí.

Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkej času  

Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkej času  

Gardner ale neplatil nájem a když se vlastník budovy rozhodl na konci roku 1965 zbourat kus stavby, objevil za zdí tento prototyp krátkého Mustanga. Nález nahlásil policii, ale Ford už o auto nejevil zájem. Odkoupil ho tedy manažer pojišťovny. Ten ho později prodal současnému majiteli, který ho po roce 2000 uvedl do originálního stavu. Vskutku zajímavý příběh...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků