Chcete originál? Kupte si jedinečný zkrácený prototyp Ford Mustang

Z prvního Fordu Mustang se pomalu stává takové automobilové klišé, stejně jako z oranžového Dodge Charger s konfederační vlajkou na střeše... Ovšem prototyp zkráceného Fordu Mustang je skutečně rarita. Vznikl totiž pouze jeden jediný kus a ten se bude v březnu 2015 dražit. Předpokládá se, že by mohl dosáhnout na více než půl milionu dolarů (přes 11 milionů korun).

Ford Mustang Shelby GT350 je kladivo na BMW M4

Ford Mustang Shelby GT350 je kladivo na BMW M4

Ford Mustang trefně pojmenovaný jako „Shorty“ vznikl na základech předprodukčního modelu pro rok 1965. Je o 406 mm kratší a zatímco se do poloviny dveří prakticky neliší, pak už je auto úplně jiné. Zajímavostí také je, že zatímco standardní Mustang je z plechu, tento má celou karoserii z laminátu, takže nepodlehne korozi tak snadno.

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

O pohon se stará osmiválec o objemu 302 kubických palců (4,95 l), který vznikl převrtáním z původních 260 kubických palců (4,26 l). Palivo k němu přivádí hned trojice karburátorů a zadní kola roztáčí přestavěná automatická převodovka. O zpomalení se starají vpředu kotoučové a vzadu bubnové brzdy.

Zajímavé je, že Ford s tímto prototypem objížděl výstavy a pak se rozhodl auto sešrotovat. To ale těžce nesl jeho tvůrce a designér Vince Gardner. Auto ze skladu Fordu ukradl a uschoval v pronajaté hale za falešnou zdí.

Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkej času  

Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkej času  

Gardner ale neplatil nájem a když se vlastník budovy rozhodl na konci roku 1965 zbourat kus stavby, objevil za zdí tento prototyp krátkého Mustanga. Nález nahlásil policii, ale Ford už o auto nejevil zájem. Odkoupil ho tedy manažer pojišťovny. Ten ho později prodal současnému majiteli, který ho po roce 2000 uvedl do originálního stavu. Vskutku zajímavý příběh...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků