Chcete originál? Kupte si jedinečný zkrácený prototyp Ford Mustang

Z prvního Fordu Mustang se pomalu stává takové automobilové klišé, stejně jako z oranžového Dodge Charger s konfederační vlajkou na střeše... Ovšem prototyp zkráceného Fordu Mustang je skutečně rarita. Vznikl totiž pouze jeden jediný kus a ten se bude v březnu 2015 dražit. Předpokládá se, že by mohl dosáhnout na více než půl milionu dolarů (přes 11 milionů korun).

Ford Mustang Shelby GT350 je kladivo na BMW M4

Ford Mustang Shelby GT350 je kladivo na BMW M4

Ford Mustang trefně pojmenovaný jako „Shorty“ vznikl na základech předprodukčního modelu pro rok 1965. Je o 406 mm kratší a zatímco se do poloviny dveří prakticky neliší, pak už je auto úplně jiné. Zajímavostí také je, že zatímco standardní Mustang je z plechu, tento má celou karoserii z laminátu, takže nepodlehne korozi tak snadno.

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

O pohon se stará osmiválec o objemu 302 kubických palců (4,95 l), který vznikl převrtáním z původních 260 kubických palců (4,26 l). Palivo k němu přivádí hned trojice karburátorů a zadní kola roztáčí přestavěná automatická převodovka. O zpomalení se starají vpředu kotoučové a vzadu bubnové brzdy.

Zajímavé je, že Ford s tímto prototypem objížděl výstavy a pak se rozhodl auto sešrotovat. To ale těžce nesl jeho tvůrce a designér Vince Gardner. Auto ze skladu Fordu ukradl a uschoval v pronajaté hale za falešnou zdí.

Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkej času  

Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkej času  

Gardner ale neplatil nájem a když se vlastník budovy rozhodl na konci roku 1965 zbourat kus stavby, objevil za zdí tento prototyp krátkého Mustanga. Nález nahlásil policii, ale Ford už o auto nejevil zájem. Odkoupil ho tedy manažer pojišťovny. Ten ho později prodal současnému majiteli, který ho po roce 2000 uvedl do originálního stavu. Vskutku zajímavý příběh...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků