Chcete originál? Kupte si jedinečný zkrácený prototyp Ford Mustang

Z prvního Fordu Mustang se pomalu stává takové automobilové klišé, stejně jako z oranžového Dodge Charger s konfederační vlajkou na střeše... Ovšem prototyp zkráceného Fordu Mustang je skutečně rarita. Vznikl totiž pouze jeden jediný kus a ten se bude v březnu 2015 dražit. Předpokládá se, že by mohl dosáhnout na více než půl milionu dolarů (přes 11 milionů korun).

Ford Mustang Shelby GT350 je kladivo na BMW M4

Ford Mustang Shelby GT350 je kladivo na BMW M4

Ford Mustang trefně pojmenovaný jako „Shorty“ vznikl na základech předprodukčního modelu pro rok 1965. Je o 406 mm kratší a zatímco se do poloviny dveří prakticky neliší, pak už je auto úplně jiné. Zajímavostí také je, že zatímco standardní Mustang je z plechu, tento má celou karoserii z laminátu, takže nepodlehne korozi tak snadno.

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

O pohon se stará osmiválec o objemu 302 kubických palců (4,95 l), který vznikl převrtáním z původních 260 kubických palců (4,26 l). Palivo k němu přivádí hned trojice karburátorů a zadní kola roztáčí přestavěná automatická převodovka. O zpomalení se starají vpředu kotoučové a vzadu bubnové brzdy.

Zajímavé je, že Ford s tímto prototypem objížděl výstavy a pak se rozhodl auto sešrotovat. To ale těžce nesl jeho tvůrce a designér Vince Gardner. Auto ze skladu Fordu ukradl a uschoval v pronajaté hale za falešnou zdí.

Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkej času  

Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkej času  

Gardner ale neplatil nájem a když se vlastník budovy rozhodl na konci roku 1965 zbourat kus stavby, objevil za zdí tento prototyp krátkého Mustanga. Nález nahlásil policii, ale Ford už o auto nejevil zájem. Odkoupil ho tedy manažer pojišťovny. Ten ho později prodal současnému majiteli, který ho po roce 2000 uvedl do originálního stavu. Vskutku zajímavý příběh...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků