Chcete nejvíce vydělat na ojetém autě? Pak musí mít tuto barvu

Statistici porovnali, jaký vliv má ta či ona barva na hodnotu ojetého automobilu. A došli k zajímavým výsledkům!
Chcete nejvíce vydělat na ojetém autě? Pak musí mít tuto barvu

Je to určitě překvapivé zjištění. Žluté automobily se jako ojeté prodávají za vyšší částky než vozy, jejichž karoserie je nalakovaná jiným odstínem. Server iSeeCars.com zveřejnil statistiky, z nichž vyplývá, že žluté auto má po třech letech provozování o 18,5 procenta vyšší hodnotu, než je průměr pro stejný vůz, ovšem s jinou barvou karoserie.

Víte, jaké auto je nejbezpečnější? To s oranžovým lakem

Víte, jaké auto je nejbezpečnější? To s oranžovým lakem

Další odstíny, které rovněž "vydělávají" peníze, jsou podobně jasné a veselé. Konkrétně jde o oranžovou a zelenou. Pomerančová barva zhodnocuje vůz v průměru o 7,8 procenta a zelená o 6,9 procenta.

Proč tomu tak je? Odborníci vysvětlují, že se jedná především o záležitost nabídky a poptávky. Podíl žlutých, oranžových a zelených vozů na celkovém počtu provozovaných tříletých vozů v USA činí pouze 1,2 procenta. Podobné barvy se navíc většinou používají na sportovních vozech, kabrioletech a několika málo SUV (žlutý může být například Jeep Wrangler). A tyto automobily obecně lépe udržují svoji hodnotu než zástupci jiných segmentů.

Ford má už přes padesát odstínů šedi. Tato barva předstihla bílou

Ford má už přes padesát odstínů šedi. Tato barva předstihla bílou

Na druhou stranu, nesmíte to s touhou po neobvyklé barvě zase přehnat. Béžové, fialové a zlaté automobily jsou sice ve Spojených státech amerických ještě vzácnější (jejich podíl na celkovém počtu je jen 0,7 procenta), ale jejich zůstatková hodnota po třech letech je naopak výrazně nižší. Hodnota zlatých aut je o 12,1 procenta nižší než je průměr ceny daného konkrétního typu, fialová ztratila 10,7 procenta a béžová 10,3 procenta.

To, jaké barevné vozy mají naopak průměrnou hodnotu, už každý asi tuší. Pro jistotu však dodáváme, že to jsou bílé, černé, šedé a rovněž červené automobily. Zájemce o koupi takového ojetého vozu má rovněž největší výběr, jelikož se jich nejvíce prodalo jako nových.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků