Chcete nejvíce vydělat na ojetém autě? Pak musí mít tuto barvu

Statistici porovnali, jaký vliv má ta či ona barva na hodnotu ojetého automobilu. A došli k zajímavým výsledkům!
Chcete nejvíce vydělat na ojetém autě? Pak musí mít tuto barvu

Je to určitě překvapivé zjištění. Žluté automobily se jako ojeté prodávají za vyšší částky než vozy, jejichž karoserie je nalakovaná jiným odstínem. Server iSeeCars.com zveřejnil statistiky, z nichž vyplývá, že žluté auto má po třech letech provozování o 18,5 procenta vyšší hodnotu, než je průměr pro stejný vůz, ovšem s jinou barvou karoserie.

Víte, jaké auto je nejbezpečnější? To s oranžovým lakem

Víte, jaké auto je nejbezpečnější? To s oranžovým lakem

Další odstíny, které rovněž "vydělávají" peníze, jsou podobně jasné a veselé. Konkrétně jde o oranžovou a zelenou. Pomerančová barva zhodnocuje vůz v průměru o 7,8 procenta a zelená o 6,9 procenta.

Proč tomu tak je? Odborníci vysvětlují, že se jedná především o záležitost nabídky a poptávky. Podíl žlutých, oranžových a zelených vozů na celkovém počtu provozovaných tříletých vozů v USA činí pouze 1,2 procenta. Podobné barvy se navíc většinou používají na sportovních vozech, kabrioletech a několika málo SUV (žlutý může být například Jeep Wrangler). A tyto automobily obecně lépe udržují svoji hodnotu než zástupci jiných segmentů.

Ford má už přes padesát odstínů šedi. Tato barva předstihla bílou

Ford má už přes padesát odstínů šedi. Tato barva předstihla bílou

Na druhou stranu, nesmíte to s touhou po neobvyklé barvě zase přehnat. Béžové, fialové a zlaté automobily jsou sice ve Spojených státech amerických ještě vzácnější (jejich podíl na celkovém počtu je jen 0,7 procenta), ale jejich zůstatková hodnota po třech letech je naopak výrazně nižší. Hodnota zlatých aut je o 12,1 procenta nižší než je průměr ceny daného konkrétního typu, fialová ztratila 10,7 procenta a béžová 10,3 procenta.

To, jaké barevné vozy mají naopak průměrnou hodnotu, už každý asi tuší. Pro jistotu však dodáváme, že to jsou bílé, černé, šedé a rovněž červené automobily. Zájemce o koupi takového ojetého vozu má rovněž největší výběr, jelikož se jich nejvíce prodalo jako nových.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků