Chcete nejvíce vydělat na ojetém autě? Pak musí mít tuto barvu

Statistici porovnali, jaký vliv má ta či ona barva na hodnotu ojetého automobilu. A došli k zajímavým výsledkům!
Chcete nejvíce vydělat na ojetém autě? Pak musí mít tuto barvu

Je to určitě překvapivé zjištění. Žluté automobily se jako ojeté prodávají za vyšší částky než vozy, jejichž karoserie je nalakovaná jiným odstínem. Server iSeeCars.com zveřejnil statistiky, z nichž vyplývá, že žluté auto má po třech letech provozování o 18,5 procenta vyšší hodnotu, než je průměr pro stejný vůz, ovšem s jinou barvou karoserie.

Víte, jaké auto je nejbezpečnější? To s oranžovým lakem

Víte, jaké auto je nejbezpečnější? To s oranžovým lakem

Další odstíny, které rovněž "vydělávají" peníze, jsou podobně jasné a veselé. Konkrétně jde o oranžovou a zelenou. Pomerančová barva zhodnocuje vůz v průměru o 7,8 procenta a zelená o 6,9 procenta.

Proč tomu tak je? Odborníci vysvětlují, že se jedná především o záležitost nabídky a poptávky. Podíl žlutých, oranžových a zelených vozů na celkovém počtu provozovaných tříletých vozů v USA činí pouze 1,2 procenta. Podobné barvy se navíc většinou používají na sportovních vozech, kabrioletech a několika málo SUV (žlutý může být například Jeep Wrangler). A tyto automobily obecně lépe udržují svoji hodnotu než zástupci jiných segmentů.

Ford má už přes padesát odstínů šedi. Tato barva předstihla bílou

Ford má už přes padesát odstínů šedi. Tato barva předstihla bílou

Na druhou stranu, nesmíte to s touhou po neobvyklé barvě zase přehnat. Béžové, fialové a zlaté automobily jsou sice ve Spojených státech amerických ještě vzácnější (jejich podíl na celkovém počtu je jen 0,7 procenta), ale jejich zůstatková hodnota po třech letech je naopak výrazně nižší. Hodnota zlatých aut je o 12,1 procenta nižší než je průměr ceny daného konkrétního typu, fialová ztratila 10,7 procenta a béžová 10,3 procenta.

To, jaké barevné vozy mají naopak průměrnou hodnotu, už každý asi tuší. Pro jistotu však dodáváme, že to jsou bílé, černé, šedé a rovněž červené automobily. Zájemce o koupi takového ojetého vozu má rovněž největší výběr, jelikož se jich nejvíce prodalo jako nových.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

dnes | Michal Dokoupil | 39 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 51 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků