Chcete levnější povinné ručení? Jde to, ale bude vás špehovat, jak jezdíte

Chcete levnější povinné ručení? Jde to, ale bude vás špehovat, jak jezdíte

Způsob výpočtu ceny povinného ručení je poměrně komplexní, v zásadě se ale dá říci, že kdo často bourá, platí více. Kdo nebourá, platí méně. Svoji roli v ceně zároveň hraje také objem motoru či jeho výkon, u některých pojišťoven i stáří vozu a samozřejmě pak adresa bydliště a věk provozovatele. Do Česka však podle serveru iDnes.cz míří norská společnost Telemotix, která přináší zcela odlišný způsob výpočtu.

Chcete jezdit bezpečně? Naučte se správně z auta dívat

Chcete jezdit bezpečně? Naučte se správně z auta dívat

Cena se bude odvíjet přímo od způsobu vaší jízdy. Za tímto účelem vám společnost do auta nainstaluje chytrou krabičku, která bude sledovat váš styl jízdy. To znamená, že bude přesně vědět, kdy a kde jste překročili rychlost, podle přetížení pak zase pozná, jak intenzivně šlapete na brzdu či na plyn.

Pokud budete jezdit rozvážně a podle předpisů, část zaplacené ceny vám pojišťovna posléze vrátí. Pokud však budete podle jejich měřítek jezdit nebezpečně, naopak si připlatíte. Jistě ale dobře víte, že pomalu se nerovná bezpečně. Přesně takovým řidičům však bude nové povinné ručení určitě vyhovovat. 

Poloha rukou na volantu je jenom jediná správná. Víte, jaká to je? (1/2)

Poloha rukou na volantu je jenom jediná správná. Víte, jaká to je? (1/2)

Norská společnost již jedná s českými pojišťovnami, které prý mají o nový produkt velký zájem. Už na podzim by mělo být jasné, která z pojišťoven novou formu povinného ručení nabídne. Podobný způsob výpočtu u nás již nabízí společnost Uniqa, ta však za pomoci palubní jednotky sleduje výhradně najeté kilometry, ze kterých vypočítává celkovou cenu. V případě havárie pak dokáže automaticky kontaktovat dispečink.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků