Chcete levnější povinné ručení? Jde to, ale bude vás špehovat, jak jezdíte

Chcete levnější povinné ručení? Jde to, ale bude vás špehovat, jak jezdíte

Způsob výpočtu ceny povinného ručení je poměrně komplexní, v zásadě se ale dá říci, že kdo často bourá, platí více. Kdo nebourá, platí méně. Svoji roli v ceně zároveň hraje také objem motoru či jeho výkon, u některých pojišťoven i stáří vozu a samozřejmě pak adresa bydliště a věk provozovatele. Do Česka však podle serveru iDnes.cz míří norská společnost Telemotix, která přináší zcela odlišný způsob výpočtu.

Chcete jezdit bezpečně? Naučte se správně z auta dívat

Chcete jezdit bezpečně? Naučte se správně z auta dívat

Cena se bude odvíjet přímo od způsobu vaší jízdy. Za tímto účelem vám společnost do auta nainstaluje chytrou krabičku, která bude sledovat váš styl jízdy. To znamená, že bude přesně vědět, kdy a kde jste překročili rychlost, podle přetížení pak zase pozná, jak intenzivně šlapete na brzdu či na plyn.

Pokud budete jezdit rozvážně a podle předpisů, část zaplacené ceny vám pojišťovna posléze vrátí. Pokud však budete podle jejich měřítek jezdit nebezpečně, naopak si připlatíte. Jistě ale dobře víte, že pomalu se nerovná bezpečně. Přesně takovým řidičům však bude nové povinné ručení určitě vyhovovat. 

Poloha rukou na volantu je jenom jediná správná. Víte, jaká to je? (1/2)

Poloha rukou na volantu je jenom jediná správná. Víte, jaká to je? (1/2)

Norská společnost již jedná s českými pojišťovnami, které prý mají o nový produkt velký zájem. Už na podzim by mělo být jasné, která z pojišťoven novou formu povinného ručení nabídne. Podobný způsob výpočtu u nás již nabízí společnost Uniqa, ta však za pomoci palubní jednotky sleduje výhradně najeté kilometry, ze kterých vypočítává celkovou cenu. V případě havárie pak dokáže automaticky kontaktovat dispečink.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky