Chcete levnější povinné ručení? Jde to, ale bude vás špehovat, jak jezdíte

Chcete levnější povinné ručení? Jde to, ale bude vás špehovat, jak jezdíte

Způsob výpočtu ceny povinného ručení je poměrně komplexní, v zásadě se ale dá říci, že kdo často bourá, platí více. Kdo nebourá, platí méně. Svoji roli v ceně zároveň hraje také objem motoru či jeho výkon, u některých pojišťoven i stáří vozu a samozřejmě pak adresa bydliště a věk provozovatele. Do Česka však podle serveru iDnes.cz míří norská společnost Telemotix, která přináší zcela odlišný způsob výpočtu.

Chcete jezdit bezpečně? Naučte se správně z auta dívat

Chcete jezdit bezpečně? Naučte se správně z auta dívat

Cena se bude odvíjet přímo od způsobu vaší jízdy. Za tímto účelem vám společnost do auta nainstaluje chytrou krabičku, která bude sledovat váš styl jízdy. To znamená, že bude přesně vědět, kdy a kde jste překročili rychlost, podle přetížení pak zase pozná, jak intenzivně šlapete na brzdu či na plyn.

Pokud budete jezdit rozvážně a podle předpisů, část zaplacené ceny vám pojišťovna posléze vrátí. Pokud však budete podle jejich měřítek jezdit nebezpečně, naopak si připlatíte. Jistě ale dobře víte, že pomalu se nerovná bezpečně. Přesně takovým řidičům však bude nové povinné ručení určitě vyhovovat. 

Poloha rukou na volantu je jenom jediná správná. Víte, jaká to je? (1/2)

Poloha rukou na volantu je jenom jediná správná. Víte, jaká to je? (1/2)

Norská společnost již jedná s českými pojišťovnami, které prý mají o nový produkt velký zájem. Už na podzim by mělo být jasné, která z pojišťoven novou formu povinného ručení nabídne. Podobný způsob výpočtu u nás již nabízí společnost Uniqa, ta však za pomoci palubní jednotky sleduje výhradně najeté kilometry, ze kterých vypočítává celkovou cenu. V případě havárie pak dokáže automaticky kontaktovat dispečink.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků