Letošní rok je vskutku bohatý na moderní reinkarnace Land Roverů a Defenderů. Tenhle se proměnil do luxusního salónku s pořádným srdcem.
E.C.D. Automotive Design je další úpravce zaměřený z velké části na úpravy klasických Land Roverů Defender, ale v jeho repertoáru najdeme také Range Rovery nebo Jaguar E-Type. V tomto případě zůstal u osvědčeného Defendera v krátkém provedení.
Místo ladění vzhledu byl vůz kompletně odstrojen a do útrob karoserie se nastěhoval 5,7 litru velký vidlicový osmiválec LT1 od General Motors s osmistupňovým automatem. Pro zajištění bytelnosti konstrukce ho doplnily zesílené nápravy. Blíže nespecifikovaný výkon krotí posílená brzdová sada. Zvukovou kulisu dotváří dvojité nerezové výfukové potrubí Borla.
Exteriér nadchne vkusnou kombinací zelené Night Mission s bílou střechou. Nádech klasického stylu má i mřížka chladiče Nakatangenga, kterou po stranách doplňují moderní LED světlomety. Denní svícení se přesunulo do minimalistického nárazníku. Z boku nelze přehlédnout 16palcová ocelová kola obutá do pneumatik Goodyear Wrangler DuraTrac. Na voze dále najdeme stupačky z týkového dřeva a rezervní kolo.
Jinak spartánsky laděný vůz nyní nabídne vskutku luxusně zpracovaný interiér oděný do světle hnědé kůže. Ta je doplněna světlým prošíváním. Důraz na detail je patrný i na obšitém sloupku řízení. Zajímavým prvkem je použití kostkované hrubé tkaniny na stropnici, výplních dveří, palubní desce a opěradlech zadních lavic. Ty jsou dvě naproti sobě. Řidič a spolujezdec sedí ve skořepinách Sportster CS od Recara s vyhříváním.
Že jde o vůz v moderním duchu, dokládá rádio Alpine s Bluetooth a bezdrátovým Apple CarPlay. Poslech oblíbené hudby ve špičkové kvalitě zajišťují reproduktory JL Audio spolu se zesilovačem Kenwood. Multimediální zařízení rovněž přenáší obraz couvací kamery a zajišťuje Wi-Fi připojení. Nechybí ani USB konektory a bezdrátová nabíječka. Pokud chcete přijít ji do vyhřátého vozu, Defendera lze na dálku nastartovat.