Chcete investovat? Vůbec první Shelby Cobra míří do aukce

Chcete investovat? Vůbec první Shelby Cobra míří do aukce

Kdyby si člověk měl pořídit všechna ta exkluzivní auta, která se pravidelně objevují v různých aukcích nebo inzerátech, tak by potřeboval zhruba sedm miliard dolarů. To aby nemusel přemýšlet, které si koupí. Další přírůstek do rodiny „auto-které-si-stejně-nikdy-nebudu-moci-dovolit“ je vůbec první vyrobený exemplář modelu Shelby Cobra.

Klepněte pro větší obrázek
Vůbec první Cobra od Carrolla Shelbyho měla osmiválec 4,3 litru. Na stovku uměla zrychlit za zhruba 4,5 sekundy a pohled na ty uzoučké pneumatiky nahání hrůzu

Dražit ji bude aukční společnost RM Sotheby's v Monterey 19. až 20. srpna. Jedná se skutečně o vůbec první Cobru od Carrolla Shelbyho, má výrobní číslo CSX 2000 a vznikla v roce 1962. Tehdy poprvé do koncepce britské automobilky AC Ace vrazil amerických závodník a konstruktér motor V8 o objemu 260 kubických palců (4,3 l).

Shelby Cobra Daytona (1964-1965): Americké kladivo na Ferrari

Shelby Cobra Daytona (1964-1965): Americké kladivo na Ferrari

Ve své době tohle auto umělo akcelerovat na 100 km/h za zhruba 4,5 sekundy, což je rychlé i na dnešní elektronické poměry. První Cobra byla používána především za účelem vývoje a jízdních zkoušek. Shelby ji také půjčoval novinářům. Mimochodem s tím se pojí zajímavá historka. Shelby pokaždé nechal auto přelakovat, aby vzbudil dojem, že jich má několik.

První Shelbyho Cobra nespala jen v muzeu. Legendární konstruktér s ní pravidelně jezdil a objevovala se na různých připomínkových nebo charitativních akcích.

Pokud jde o cenu, je ještě těžké odhadovat, na kolik vlastně tahle Cobra přijde. Původní Cobry se draží za půl milionu až milion dolarů a to nemají tak bohatou historii a ikonický status jako tenhle konkrétní kus.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků