Chcete investovat? Vůbec první Shelby Cobra míří do aukce

Chcete investovat? Vůbec první Shelby Cobra míří do aukce

Kdyby si člověk měl pořídit všechna ta exkluzivní auta, která se pravidelně objevují v různých aukcích nebo inzerátech, tak by potřeboval zhruba sedm miliard dolarů. To aby nemusel přemýšlet, které si koupí. Další přírůstek do rodiny „auto-které-si-stejně-nikdy-nebudu-moci-dovolit“ je vůbec první vyrobený exemplář modelu Shelby Cobra.

Klepněte pro větší obrázek
Vůbec první Cobra od Carrolla Shelbyho měla osmiválec 4,3 litru. Na stovku uměla zrychlit za zhruba 4,5 sekundy a pohled na ty uzoučké pneumatiky nahání hrůzu

Dražit ji bude aukční společnost RM Sotheby's v Monterey 19. až 20. srpna. Jedná se skutečně o vůbec první Cobru od Carrolla Shelbyho, má výrobní číslo CSX 2000 a vznikla v roce 1962. Tehdy poprvé do koncepce britské automobilky AC Ace vrazil amerických závodník a konstruktér motor V8 o objemu 260 kubických palců (4,3 l).

Shelby Cobra Daytona (1964-1965): Americké kladivo na Ferrari

Shelby Cobra Daytona (1964-1965): Americké kladivo na Ferrari

Ve své době tohle auto umělo akcelerovat na 100 km/h za zhruba 4,5 sekundy, což je rychlé i na dnešní elektronické poměry. První Cobra byla používána především za účelem vývoje a jízdních zkoušek. Shelby ji také půjčoval novinářům. Mimochodem s tím se pojí zajímavá historka. Shelby pokaždé nechal auto přelakovat, aby vzbudil dojem, že jich má několik.

První Shelbyho Cobra nespala jen v muzeu. Legendární konstruktér s ní pravidelně jezdil a objevovala se na různých připomínkových nebo charitativních akcích.

Pokud jde o cenu, je ještě těžké odhadovat, na kolik vlastně tahle Cobra přijde. Původní Cobry se draží za půl milionu až milion dolarů a to nemají tak bohatou historii a ikonický status jako tenhle konkrétní kus.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků