Chcete investovat? Vůbec první Shelby Cobra míří do aukce

Chcete investovat? Vůbec první Shelby Cobra míří do aukce

Kdyby si člověk měl pořídit všechna ta exkluzivní auta, která se pravidelně objevují v různých aukcích nebo inzerátech, tak by potřeboval zhruba sedm miliard dolarů. To aby nemusel přemýšlet, které si koupí. Další přírůstek do rodiny „auto-které-si-stejně-nikdy-nebudu-moci-dovolit“ je vůbec první vyrobený exemplář modelu Shelby Cobra.

Klepněte pro větší obrázek
Vůbec první Cobra od Carrolla Shelbyho měla osmiválec 4,3 litru. Na stovku uměla zrychlit za zhruba 4,5 sekundy a pohled na ty uzoučké pneumatiky nahání hrůzu

Dražit ji bude aukční společnost RM Sotheby's v Monterey 19. až 20. srpna. Jedná se skutečně o vůbec první Cobru od Carrolla Shelbyho, má výrobní číslo CSX 2000 a vznikla v roce 1962. Tehdy poprvé do koncepce britské automobilky AC Ace vrazil amerických závodník a konstruktér motor V8 o objemu 260 kubických palců (4,3 l).

Shelby Cobra Daytona (1964-1965): Americké kladivo na Ferrari

Shelby Cobra Daytona (1964-1965): Americké kladivo na Ferrari

Ve své době tohle auto umělo akcelerovat na 100 km/h za zhruba 4,5 sekundy, což je rychlé i na dnešní elektronické poměry. První Cobra byla používána především za účelem vývoje a jízdních zkoušek. Shelby ji také půjčoval novinářům. Mimochodem s tím se pojí zajímavá historka. Shelby pokaždé nechal auto přelakovat, aby vzbudil dojem, že jich má několik.

První Shelbyho Cobra nespala jen v muzeu. Legendární konstruktér s ní pravidelně jezdil a objevovala se na různých připomínkových nebo charitativních akcích.

Pokud jde o cenu, je ještě těžké odhadovat, na kolik vlastně tahle Cobra přijde. Původní Cobry se draží za půl milionu až milion dolarů a to nemají tak bohatou historii a ikonický status jako tenhle konkrétní kus.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků