Chcete investovat? Vůbec první Shelby Cobra míří do aukce

Chcete investovat? Vůbec první Shelby Cobra míří do aukce

Kdyby si člověk měl pořídit všechna ta exkluzivní auta, která se pravidelně objevují v různých aukcích nebo inzerátech, tak by potřeboval zhruba sedm miliard dolarů. To aby nemusel přemýšlet, které si koupí. Další přírůstek do rodiny „auto-které-si-stejně-nikdy-nebudu-moci-dovolit“ je vůbec první vyrobený exemplář modelu Shelby Cobra.

Klepněte pro větší obrázek
Vůbec první Cobra od Carrolla Shelbyho měla osmiválec 4,3 litru. Na stovku uměla zrychlit za zhruba 4,5 sekundy a pohled na ty uzoučké pneumatiky nahání hrůzu

Dražit ji bude aukční společnost RM Sotheby's v Monterey 19. až 20. srpna. Jedná se skutečně o vůbec první Cobru od Carrolla Shelbyho, má výrobní číslo CSX 2000 a vznikla v roce 1962. Tehdy poprvé do koncepce britské automobilky AC Ace vrazil amerických závodník a konstruktér motor V8 o objemu 260 kubických palců (4,3 l).

Shelby Cobra Daytona (1964-1965): Americké kladivo na Ferrari

Shelby Cobra Daytona (1964-1965): Americké kladivo na Ferrari

Ve své době tohle auto umělo akcelerovat na 100 km/h za zhruba 4,5 sekundy, což je rychlé i na dnešní elektronické poměry. První Cobra byla používána především za účelem vývoje a jízdních zkoušek. Shelby ji také půjčoval novinářům. Mimochodem s tím se pojí zajímavá historka. Shelby pokaždé nechal auto přelakovat, aby vzbudil dojem, že jich má několik.

První Shelbyho Cobra nespala jen v muzeu. Legendární konstruktér s ní pravidelně jezdil a objevovala se na různých připomínkových nebo charitativních akcích.

Pokud jde o cenu, je ještě těžké odhadovat, na kolik vlastně tahle Cobra přijde. Původní Cobry se draží za půl milionu až milion dolarů a to nemají tak bohatou historii a ikonický status jako tenhle konkrétní kus.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik