Chcete Ferrari 290 MM J. M. Fangia? Připravte si 28 milionů. Dolarů

Ferrari 290 MM vzniklo pouze ve čtyřech exemplářích. Tento kus má výrobní číslo 0626. Pohání ho dvanáctiválec 3,5 l.
Seznam kapitol
  1. Ferrari 290 MM
  2. Fotogalerie: Ferrari 290 MM

Dokud den nezačíná tím, že ihned po probuzení sáhnete na stolek vedle postele a zazvoníte na zvoneček, načež vstoupí komorník a zeptá se, co byste si přáli k snídani, dá se považovat život za neúplný. Zejména z toho důvodu, že pak pravděpodobně nemáte ani možnost přihazovat na aukci za Ferrari 290 MM z roku 1956, které bylo vyrobeno speciálně pro Juana Manuela Fangia.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ferrari 290 MM kralovalo v letech 1956 a 1957 závodům sportovních vozů. Tento exemplář je zajímavý tím, že nikdy neměl nehodu a zůstal v původním stavu

Aukční síň RM Sotheby bude 10. prosince v New Yorku dražit právě tento unikátní exemplář. Předpokládá se, že by se cena mohla vyšplhat někam k 28 milionům. Dolarů, pochopitelně. Zkrátka, 672 milionů korun dá za staré ojeté italské auto asi málokdo...

Investiční poradce: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na prodej

Investiční poradce: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na prodej

Ferrari 290 MM vzniklo pouze ve čtyřech exemplářích a tento kus, který má výrobní číslo 0626, je zajímavý i tím, že nebyl nikdy během své bohaté závodní kariéry bourán a jako jedno z mála exkluzivních aut bylo prakticky neustále udržováno ve velmi dobrém a plně funkčním stavu.

Pohání ho v té době nově vyvinutý dvanáctiválec 3,5 l, který poskytoval výkon okolo 320 koní v 7200 ot./min. a dokázal model 290 MM dostat až k 280 km/h. To musela být v 50. letech šílená rychlost. Ferrari s tímto vozem kralovalo šampionátu sportovních vozů v letech 1956 a 1957 a s ostatními třemi vozy 290 MM jezdil například Phil Hill nebo Wolfgang von Trips.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ferrari 290 MM
  2. Fotogalerie: Ferrari 290 MM
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků