Chcete Ferrari 290 MM J. M. Fangia? Připravte si 28 milionů. Dolarů

Ferrari 290 MM vzniklo pouze ve čtyřech exemplářích. Tento kus má výrobní číslo 0626. Pohání ho dvanáctiválec 3,5 l.
Seznam kapitol
  1. Ferrari 290 MM
  2. Fotogalerie: Ferrari 290 MM

Dokud den nezačíná tím, že ihned po probuzení sáhnete na stolek vedle postele a zazvoníte na zvoneček, načež vstoupí komorník a zeptá se, co byste si přáli k snídani, dá se považovat život za neúplný. Zejména z toho důvodu, že pak pravděpodobně nemáte ani možnost přihazovat na aukci za Ferrari 290 MM z roku 1956, které bylo vyrobeno speciálně pro Juana Manuela Fangia.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ferrari 290 MM kralovalo v letech 1956 a 1957 závodům sportovních vozů. Tento exemplář je zajímavý tím, že nikdy neměl nehodu a zůstal v původním stavu

Aukční síň RM Sotheby bude 10. prosince v New Yorku dražit právě tento unikátní exemplář. Předpokládá se, že by se cena mohla vyšplhat někam k 28 milionům. Dolarů, pochopitelně. Zkrátka, 672 milionů korun dá za staré ojeté italské auto asi málokdo...

Investiční poradce: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na prodej

Investiční poradce: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na prodej

Ferrari 290 MM vzniklo pouze ve čtyřech exemplářích a tento kus, který má výrobní číslo 0626, je zajímavý i tím, že nebyl nikdy během své bohaté závodní kariéry bourán a jako jedno z mála exkluzivních aut bylo prakticky neustále udržováno ve velmi dobrém a plně funkčním stavu.

Pohání ho v té době nově vyvinutý dvanáctiválec 3,5 l, který poskytoval výkon okolo 320 koní v 7200 ot./min. a dokázal model 290 MM dostat až k 280 km/h. To musela být v 50. letech šílená rychlost. Ferrari s tímto vozem kralovalo šampionátu sportovních vozů v letech 1956 a 1957 a s ostatními třemi vozy 290 MM jezdil například Phil Hill nebo Wolfgang von Trips.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ferrari 290 MM
  2. Fotogalerie: Ferrari 290 MM
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků