Chcete Ferrari 290 MM J. M. Fangia? Připravte si 28 milionů. Dolarů

Ferrari 290 MM vzniklo pouze ve čtyřech exemplářích. Tento kus má výrobní číslo 0626. Pohání ho dvanáctiválec 3,5 l.
Seznam kapitol
  1. Ferrari 290 MM
  2. Fotogalerie: Ferrari 290 MM

Dokud den nezačíná tím, že ihned po probuzení sáhnete na stolek vedle postele a zazvoníte na zvoneček, načež vstoupí komorník a zeptá se, co byste si přáli k snídani, dá se považovat život za neúplný. Zejména z toho důvodu, že pak pravděpodobně nemáte ani možnost přihazovat na aukci za Ferrari 290 MM z roku 1956, které bylo vyrobeno speciálně pro Juana Manuela Fangia.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ferrari 290 MM kralovalo v letech 1956 a 1957 závodům sportovních vozů. Tento exemplář je zajímavý tím, že nikdy neměl nehodu a zůstal v původním stavu

Aukční síň RM Sotheby bude 10. prosince v New Yorku dražit právě tento unikátní exemplář. Předpokládá se, že by se cena mohla vyšplhat někam k 28 milionům. Dolarů, pochopitelně. Zkrátka, 672 milionů korun dá za staré ojeté italské auto asi málokdo...

Investiční poradce: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na prodej

Investiční poradce: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na prodej

Ferrari 290 MM vzniklo pouze ve čtyřech exemplářích a tento kus, který má výrobní číslo 0626, je zajímavý i tím, že nebyl nikdy během své bohaté závodní kariéry bourán a jako jedno z mála exkluzivních aut bylo prakticky neustále udržováno ve velmi dobrém a plně funkčním stavu.

Pohání ho v té době nově vyvinutý dvanáctiválec 3,5 l, který poskytoval výkon okolo 320 koní v 7200 ot./min. a dokázal model 290 MM dostat až k 280 km/h. To musela být v 50. letech šílená rychlost. Ferrari s tímto vozem kralovalo šampionátu sportovních vozů v letech 1956 a 1957 a s ostatními třemi vozy 290 MM jezdil například Phil Hill nebo Wolfgang von Trips.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ferrari 290 MM
  2. Fotogalerie: Ferrari 290 MM
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků