Chcete Ferrari 290 MM J. M. Fangia? Připravte si 28 milionů. Dolarů

Ferrari 290 MM vzniklo pouze ve čtyřech exemplářích. Tento kus má výrobní číslo 0626. Pohání ho dvanáctiválec 3,5 l.
Seznam kapitol
  1. Ferrari 290 MM
  2. Fotogalerie: Ferrari 290 MM

Dokud den nezačíná tím, že ihned po probuzení sáhnete na stolek vedle postele a zazvoníte na zvoneček, načež vstoupí komorník a zeptá se, co byste si přáli k snídani, dá se považovat život za neúplný. Zejména z toho důvodu, že pak pravděpodobně nemáte ani možnost přihazovat na aukci za Ferrari 290 MM z roku 1956, které bylo vyrobeno speciálně pro Juana Manuela Fangia.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ferrari 290 MM kralovalo v letech 1956 a 1957 závodům sportovních vozů. Tento exemplář je zajímavý tím, že nikdy neměl nehodu a zůstal v původním stavu

Aukční síň RM Sotheby bude 10. prosince v New Yorku dražit právě tento unikátní exemplář. Předpokládá se, že by se cena mohla vyšplhat někam k 28 milionům. Dolarů, pochopitelně. Zkrátka, 672 milionů korun dá za staré ojeté italské auto asi málokdo...

Investiční poradce: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na prodej

Investiční poradce: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na prodej

Ferrari 290 MM vzniklo pouze ve čtyřech exemplářích a tento kus, který má výrobní číslo 0626, je zajímavý i tím, že nebyl nikdy během své bohaté závodní kariéry bourán a jako jedno z mála exkluzivních aut bylo prakticky neustále udržováno ve velmi dobrém a plně funkčním stavu.

Pohání ho v té době nově vyvinutý dvanáctiválec 3,5 l, který poskytoval výkon okolo 320 koní v 7200 ot./min. a dokázal model 290 MM dostat až k 280 km/h. To musela být v 50. letech šílená rychlost. Ferrari s tímto vozem kralovalo šampionátu sportovních vozů v letech 1956 a 1957 a s ostatními třemi vozy 290 MM jezdil například Phil Hill nebo Wolfgang von Trips.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ferrari 290 MM
  2. Fotogalerie: Ferrari 290 MM
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

včera | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků