Chcete nové Shelby GT500? Není problém, klidně může mít i karbonovou karoserii

Ford Mustang Shelby GT500 je dnes již ikonou. Nyní si ho můžete koupit jako nové auto s karbonobou karoserií a moderní technikou.

Společnost Classic Recreations již delší dobu staví licenční stroje automobilky Shelby. Nyní je tu první kus z limitované edice Carbon Edition. Jak již název napovídá, jedná se o restomod klasického vozu s karbonovou karoserií, která byla vyvinuta společně se společností SpeedKore. Ta se vedle výroby karbonových dílů zajímá i o samotné stavby.

Toto monstrum je restomod po americku. Camaro z roku 1969 dostalo motor 8.5 V8

Toto monstrum je restomod po americku. Camaro z roku 1969 dostalo motor 8.5 V8

Nová karbonová karoserie je oproti původní ocelové lehčí o 272 kilogramů. Pod kapotou se usadila třetí generace osmiválcového motoru Coyote, který od roku 2018 najdete v novém Fordu Mustang GT. Zde produkuje výkon 595,5 kW (810 koní) a 813 N.m točivého momentu. Výkon se běžně posílá přes šestistupňovou manuální převodovkou Tremec na zadní kola.

Masu výkonu pak drží na zemi 18palcová kola obutá do pneumatik Michelin. Reprodukci motoru má na starosti nerezový výfuk s koncovkami od společnosti Magnaflow. K dispozici je ovšem několik specifikací vozu. Pokud budete chtít, můžete mít motor spárovaný s desetistupňovou automatickou převodovkou, to je ostatně případ i vozu na fotografiích.

Volvo P1800 Cyan je špičkový restomod. Srdce má od profíků z motorsportu

Volvo P1800 Cyan je špičkový restomod. Srdce má od profíků z motorsportu

Podle svého si můžete vyzdobit i vnitřek. Tento první vyrobený kus si převzal zákazník v Texasu a má třeba červeně podbarvené budíky či audiosystém Kicker. Zákazník si také přál nenalakovaný karbon, jen ošetřený, aby s ním mohl normálně jezdit. Shelby GT500 CR Carbon Edition vyjde na 298.000 dolarů, tedy v přepočtu 6.368.260 Kč. Pokud jeden kousek chcete, musíte si pospíšit. Volných už je pouze deset.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

dnes | Jan Mička
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 25 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků