Changan CS75: světová premiéra čínské novinky

V Ženevě na sebe upoutala nemalou pozornost automobilka Qoros a ani ve Frankfurtu nechyběl zástupce Číny. Poněkud v ústraní se prezentovala značka Changan, což je jméno, které vám asi mnoho neřekne, ale bylo by velkým omylem myslet si, že jde malou automobilku. Podle oficiálních čínských statistik prodal Changan pouze od ledna do srpna celkem 1 338 000 automobilů, z toho 317 000 bylo osobních.

Qoros oznámil spolupráci se společností Microsoft

Qoros oznámil spolupráci se společností Microsoft

I Číňané si uvědomují, že aktuálně jsou v kurzu modely spadající do kategorie SUV. Letos v Šnaghaji představil Changan koncept něčeho jako sportovního crossoveru CS95, světovou premiérou určenou pro Frankfurt je CS75. Novinka měří 4648 mm na délku, 1849 mm na šířku a 1694 mm na výšku. Rozvor náprav nabídne 2700 mm, světlá výška pak dosahuje na průměrných 158 mm.

Pod kapotou je přeplňovaná benzinová jedna-osmička s parametry 163 koní (5500 ot./min) a 220 Nm (1700 – 5000 ot./min). K dispozici bude jak šestistupňový manuál, tak šestistupňový automat. Stovku zvládne čínský nováček za 11,5 s, maximální rychlost je 180 km/h. Výbavu slibuje čínský výrobce bohatou. Kromě kompletních bezpečnostních asistentů a bočních airbagů je připraveno také třeba startování tlačítkem, bezklíčkové odemykání, sledování mrtvého úhlu, parkovací kamera, navigace nebo tempomat.

Changan mluví o CS75 jako o globálním modelu, který by se měl objevit i v Evropě. Kdy se tak stane, to se ale přesně neví. A mimochodem: trochu smutným frankfurtským faktem je, že hned na proti automobilce Changan má svůj stánek známá značka Mitsubishi. Stánek to je podstatně menší (asi stejně velký, jaký nabídne značka Yebbujana) a jediné, co si na něm prohlédnete, je hybridní Outlander, který zde slaví německou premiéru.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků