Ta cena je za dané technické provedení a parametry úplně mimo. I notoricky předražené BMW nabízí C Evolution sice cca o 50k dráže, ovšem s neporovnatelnou technikou, o poznání vyšším výkonem 35 kW (oproti 9.2 kW u Čezety), zhruba stejným dojezdem (160 km u BMW, Čezeta uvádí u silnější verze 140 _až_ 200 km). Navíc BMW je s tříletou zárukou v základu, 5 let stojí +6k, u Čezety je 5 let za +35k - z toho je také vidět, jak si věří s kvalitou... :-/
Tento projekt byl od začátku odsouzen k neúspěchu. Elektrický skůtr za půl milionu si fakt koupí v ČR málokdo a to říkám jako někdo kdo má motorku za 800. V zahraničí je asi zase problém, že ČZ nemá žádné jméno. Každopádně je mi to líto, protože narozdíl od Jawy tady byl vidět hmatatelný výrobek, který byl na úrovni a velmi se mi líbil.
Jen zvědavost - jaká motorka je za 800. Kámoš nadšenec má harleye king spešl za cca 650 a říkal jsem si že je to asi nejdražší o čem vím...
Třeba BMW K 1600 GTL je přes 800k CZK.
z produkčných napr. Goldwing, inak hociktorá stavba na zakázku...
Dopasovat najrozsirenejsi 6-8 kW taiwansky 125 motor (licencia hondy) zo skutrov Kymco,Sym,..,ktory teraz vyuzivaju uz vsetky cinske skutre (s horšou kvalitou ako taiwanske) a "Prasa" nebudu stihať vyrabat.S cenou 2500-3000 eur by sa jednalo o ranu do čierneho...
Kolik se asi najde kupců? Tisíc v celé bývalé ČSSR a tím to skončí. Na západě to nikdo nezná a za cenu kvalitních japonských skútrů to nikdo nekoupí, tam nejsou lidi hloupí.
Osud ala novodobá kola Favorit se dal očekávat. Tam si zařaďte i ty vlhké sny o novodobém Rku, Rapidu, Tatře 613 atd.....
Podobný nezmysel ako favorit.Spomienkový optimizmus na objektívne už v dobe pôvodnej konštrukcie zaostaly výrobok. Osloví pár ľudí v správnom veku, ktorí nemajú dosť rozumu a zároveň majú dosť peňazí. A takych veľa nie je.Dizajn predáva a toto bolo škaredé už v dobe vzniku. Nikomu nezide na um robiť novú Multiplu, tak prečo toto?
Prase bylo ve sve dobe vyjimecne designem a socialisticke platy ve fabrice umoznovaly vyrobu i kdyz probihala na kolene. Aby to bylo efektivni dnes, potrebovali by robotickou fabriku a statisicove prodeje. To uz spise vzit neco jako Salamander v odpruzene verzi, tzn. ekolobezku s vyssi nosnosti a montovat na ni saticky ve stylu prasete...
Nápad dobrý (elektroskůtr na dojíždění do práce tak do 30-40 km), provedení také, ale cena bohužel nesmyslná (jak absolutně, tak i vzhledem k užitné hodnotě) :-(Bohužel levněji to v našich luzích a hájích (částečně možná i vzhledem k malosériové výrobě) pravděpodobně vyrobit nelze (při zachování kvality a parametrů) :-( , což se asi dalo předpokládat, takže byznys plán byl podle mne špatný od samého počátku.Škoda, výsledné dílo určitě není špatné, ale za ty peníze neprodejné.
Podle mě cílili na zákazníky typu "je mi jedno, kolik to stojí" a holt jich nenašli dost na to, aby to dávalo smysl.
Tak kdyby to vypadalo nějak originálně, ale vzali starej krám a dali do něj elektromobil za cenu za kterou jde koupit auto, nebo téměř libolný skůtr co je na trhu a ještě by zbylo na několik let provozu.Tohle nikdo nekoupí, když je to takový super rozjetý byznys jen hlupák by to prodával.
A kdo normální by si koupil takový krám? Ať si zajistí nějaké vhodné pohonné ústrojí (125,250,500), namontují to tam a za rozumné peníze prodávají a nemusí krachovat.
Ten projekt je nezmysel uz od zaciatku. Ak sa teda nezmenila vyroba, tak to robili kuchanim starych prasat. To je ekonomicky nezmysel.
Mít "klasické" prase vzhledově, samozřejmě konstrukčně vylepšené, ale takové to % retro, co od originálu není pomlau k rozeznání, dát tomu klasické skůtr motory a mít to v kategorii retro skůtr, tak si myslím, že by si to našlo své kupce. Vespa je taky slušné retro a funguje. Samozřejmě proti Vespě by museli začít s cenou níže a přihodit nějaké plus. ale to už by se vychytalo. Navíc používat motory o nějakého zavedeného výrobce (honda, yamaha, ....), bude to i spolehlivé a jízdně zajímavé.
Asi nechapes, oni nerobili prasa s povodnym vzhladom, oni skupovali povodne prasata a prerabali to na elektro. Ci to potom previedli na nejaky laminat, to neviem.Vespy su normalne skutre z novovyroby, akurat s retro vzhladom
To co tvrdíte je naprostý nesmysl.
Ani by som nepovedal. Akurat je to tak, ako som pisal, zacali to robit laminatove..... https://www.motorkari.cz/clanky/clanky-reportaze/j... ...
A to je ta chyba, když už tak udělám moderní stroj, který bude konkurenceschopný v retrovzhledu, klidně "k nerozeznání" od originálu. Elektroskůtr sám o sobě je totální blbost. Kvůli malému dojezdu a dlouhému nabíjení se hodí stejně tak maximálně do města, kde to paradoxně nemá drtivá většina lidí kde nabíjet ani parkovat. Prostě elektro je slepá větev, která dlouho nebude mít řešení zásadních problémů.
Nesouhlasím, když už začít něco nového, tak elektro, protože tam je ještě jakás takás šance na úspěch. S klasickým motorem by to bylo nekonkurenceschopné už úplně, protože konkurence je mnohem silnější.
Elektro je totálně slepá, těžce použitelná, humpolácká technologie.
Ale ne, som zhrozeny, kto by to povedal, ze tie krasne a technologicky vyspele prasata nikto nechce :-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.