ČEZ změnil tarify pro nabíjení. Vlastnictví elektromobilu se může hodně prodražit

72 komentářů

Zelí
3. března • 13:35

Kdo nutí nabíjet u čezu.... pokud to mají u eonu levnější může elektroautista nabíjet tam. Žádný problém.

Jarda
3. března • 10:09

V tom aby se prase vyznalo. Příklad u benzínu: - pojedu jen občas, tak bude litr za 50,-, budu jezdit pořád, tak bude za 20,-?

Nojono
3. března • 10:39

Spíš to pochopte tak, že se zaregistrujete forygzámpl u MOL a budete u MOL tankovat benzín za 30Kč/l, ale když naberete u OMV, jako neregistrovaný zacálujete 75Kč/l. Zhruba tak te´d funguje dobíjení.

Dix_
2. března • 19:35

U Samohýla v Olomouci vedle AUDI budou 3 veřejné nabíječky a cena bude 1Kč/Kwh.B-]

Tomáš Fuk
2. března • 20:52

U Loudy v Pardubicích jsou 4

JohnST
2. března • 18:01

Vase stranky su zaplavene asi najviac podvodnymi reklamami a hoaxami vsetkeho druhu. Hlavne ide o zazracne pripravky na tlak a ine zdravotne problemy. Laskavo s tym nieco robte!!!!!B-]

petr r. (petrumr)
2. března • 18:51

uklidni se, reklamy používají sušenky a já vidím bmw, motosalon a araver s golfem.

Nojono
2. března • 14:06

Tak ono se dalo čekat, že neomezené nabíjení za 500Kč/měsíc nevydrží dlouho. Když vezmeme v potaz, že i ve vyspělejších EV zemích je 90+% nabíjení odehrává mimo rychlonabíječky, buď doma, nebo na AC jednoduchých stanicích s výkonem 11 nebo 22kW, které nestojí milion a nepotřebují megawattovou trafostanici na nejbližším poli, je jasné, kudy vede cesta. Stavět síť rychlonabíječek je (ozvlášť u nás) dost nesmysl.

EL2020
2. března • 14:40

Ovšem o to víc by bylo potřeba těch pomalonabíječek ve městech pro lidi, co nevlastní dům. V Praze můžete mít byt za 20mega a stejně nemáte kde nabíjet. Přitom třeba pro nabíjení malých baterií u pluginů přes noc stačí opravdu hodně malý výkon.

Nojono
2. března • 15:13

Ano, to by potřeba bylo. Přesně tou cestou jde Německo i Rakousko.nabíjí se v podstatě z běžných kandelábrů.

jozka
2. března • 18:15

Z beznych kadelabru zcela stoprocentne ne.

MM
2. března • 16:26

Teď jsem se zrovna vrátil z Mnichova. Letos jsem toho dost strávil v Německu a Rakousku a kladu si otázku, kde jsou ty všechny elektromobily, které se prokazatelně prodali. Člověk daleko snáž narazí na G v úpravě Brabus, nebo nějaký dvanáctiválec.

Nojono
2. března • 18:14

Tak zrovna v Mnichově o i3 zakopáváte úplně všude.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MM
2. března • 19:18

Ano to je pravda ale je to jen jediné auto a jediné město. Ve Vídni ještě hyundai jako taxi a jinak nikde nic.

Tomáš Fuk
2. března • 20:55

Ve vídni je na ulicích hafo malých 11kW wallboxů na kovových stojáncích. A po vesnicích je spousta stojanů 2x11kW AC s Mennekes zásuvkou. Například tato http://www.viehhofen.gv.at/Nutzung_E-Ladestation...

petr r. (petrumr)
2. března • 18:52

u nás jich jezdí taky hodně, ale vidět i více toyot s modrým emblémem.

Josef
2. března • 13:32

Bylo by dobre zminit, ze nove tarify se vztahuji zatim POUZE na nove uzavrene smlouvy.. stavajici smlouvy jsou zatim beze zmeny a bez konkretniho datumu planovane zmeny.. lze overit na infolince CEZ, ale to uz novinare asi nezajima, pracuji s tim, co maji :-P

hasič (ten původní)
2. března • 14:34

Novináři si určitě mohli vyžádat bližší informace od fy. ČEZ pro majitele "starých smluv", ale tady jde o smlouvy nové. A zde se začíná ukazovat, k překvapení mnohých majitelů Eaut, nebo naivních fanoušků, že elektřina zadarmo není ,a v budoucnu ji nikdo se ztrátou prodávat nebude. V některých diskusích se dokonce tito "majetní" majitelé několika Eaut ohání ježděním Zadarmo, protože nabíjejí u Tesca. 😀 Jsem zvědaví jak dlouho jim tento ekonomický nesmysl bez dotací vydrží.

Josef
2. března • 17:07

Jsem Josef (ten původní...) (jen drobná poznámka k tomu, že jsem ten příspěvek Josefa nepsal já...).
Myslím si, že je zbytečně povyku pro nic. I v Británii zakázali prodej aut se spalovacmi motory až od roku 2040 (PRODEJ, ne ZÁKAZ PROVOZU, což si řada "expertů" diskusí zde na Autorevue často zaměnuje.
https://www.autorevue.cz/i-velka-britanie-chce-zak... ...
Čili ještě dalších cca 15 let bude provoz nově nakoupených aut v Británii povolen (přece nikdo nenařídí, aby se nové auto koupené v roce 2039 zakázalo v roce 2040 používat (a určilo do šrotu k "ekologické" likvidaci...).
A to je Británie. V Česku se připočte minimálně 5 až 10 let a je z toho rok nejdříve 2060, kdy teoreticky se v Česku na silnice člověk s normálním autem nedostane. Tedy proč to dnes řešit? Proč diskutovat? Zejména, když největším problémem v Česku je dovoz a prodej ojetin ze západní Evropy, který násobně převyšuje prodej nových aut a průměrné stáří vozidel v Česku se tak ještě stále více prohlubuje a "smradu" z výfuků ojetin neubývá.
Proč se zabývat v Česku elektroauty, které jsou zajímavá jen pro skupinu podnikatelů, která si vytváří pro sebe a své firmy "image" a "experiment" rozpouští v daňových odvodech firmy?
A těch pár lidí, kteří si koupí auto na baterky pro denní dojíždění do práce jako 2. nebo 3. auto v rodině, těch moc není a určitě se do zdejších "diskusí" nezapojují. Proto celkem nechápu takové rozsáhlé diskusní aktivity k elektroautům zde na Autorevue.
--------------------------------------------------------------------------------------
Na závěr mého příspěvku zopakuji to, co jsem už v diskusích napsal vícekrát a co musí být každému naprosto jasné:
1. Elektroauta jsou budoucností a jednou plně nahradí auta se spalovacími motory. Důvodem je nulová produkce spalin z výfuku a potom i podstatně větší účinnost elektromotoru ve srovnání se spalovacím motorem.
2. Elektro auta budou čerpat energii několika způsoby - z baterií, z vodíku a třeba i z nějakých nových "akumulátorů - kondenzátorů energie", např.
https://www.zurnal.upol.cz/nc/zprava/clanek/vedci-vy... ...
3. Je otázkou řešení distribuce energie cestou "mobilních" jaderných elektráren, které se vejdou do několika kontejnerů a které se mohou instalovat ve velkých počtech, třeba přímo ve spojení s výrobou vodíku (elektrolýzou vody) a blízkou související čerpací stanící pro vodík.
4. Může dojít k objevu nějakého úplně jiného zdroje energie.
5. Může se stát, že problematika řízené termonukleární reakce - jaderné fůze v podobě tzv. "zlatého hrnce" - "tokamaku", na které se pracuje v CERN, bude vyřešena a tím se zajistí v podstatě nevyčepatelný zdroj energie.
6. Zásoby ropy jsou vyčerpatelné a jednoho dne dojdou. Vypadá to ale, že to ještě 50-60 let vydrží, než se ropa vyčerpá (tedy jestli vůbec).V tomto kontextu je "cenová politika" a "marketinkové balíčky" prodeje elektřiny ČEZ na nabíjení elektroaut poněku úsměvné "divadlo" a nestojí za řeč se tím zabývat.
To, že se v Bruselu (a nejenom tam) zbláznilo spousta "úředníků" a "poradců - expertů" je jasné a vyplývá to z nekoncepční "politiky", která se projevuje v podobě prapodivných "zkratů", rádoby odpvědných intervencí v zájmu ekologie. Přitom realita je úplně jiná.Nemám, co bych více dodal. Já si elektroauto kupovat určitě nebudu a nemám proto zájem o tom dále diskutovat. Možná, pokud by se o elektroautech přestalo diskutovat a dal se najevo nezájem o elektroauta, tak by byl klid. V laboratořích by dále koumali a hledali opravdu smyluplné praktické řešení a předvedli plněhodnotné produkty za rozumnou cenu a současně vybudovali distribuční a provozní síť pro masové nasazení elektroaut.
Na druhou stranu, když ale někdo chce experimentovat, utrácet peníze a neustále hledat a zkoumat místa pro nabíjení svých bateriových "miláčků" a raději běhat s nabíjecím kabelem místo jednoduchého natankování nádrže, proč ne, že?:-)

hasič (ten původní)
2. března • 22:24

Na úvod bych rád uvedl, že nepatřím mezi odpůrce elektromobilů a věřím, že pokud mají budoucnost, dříve, či později se na trhu prosadí. Na začátku 20. století spalovací motory porazily elektrické, v našem století to může dopadnout přesně naopak. Ve svém příspěvku jsem pouze upozorňoval na skutečnost, že bez zisku bude stěží někdo něco dlouhodobě prodávat (vyrábět), jedno zda se jedná o výrobek, nebo o službu, ač by si to spoustu lidí přálo.
Co se týče "smradu" ze starých aut, provozovaných v ČR , obávám se, že se vzrůstajícím se honem na emise CO2 ,se bohužel tento "smrad" vzniklý ze sazí, oxidů dusíku a dalších srágor ještě zvýší, podobně jako se zvýší ceny nových aut se spalovacím motorem o emisní pokuty. Výpočet těchto pokut je opravdu mistrovské dílo, protože výsledky výpočtu jsou z ekologického hlediska opravdu pozoruhodné 😀 . https://www.auto.cz/emisni-pokuty-od-roku-202... ... .

Josef
3. března • 17:53

Na ty emisní pokuty jsem už v diskusích upozornil. Stejně tak na ty bruselské "experty" a "politiky". Je přece nadmíru jasné, že se to "ekoelektro" nedá dělat centrálně pro celou EU. Jiná je kupní síla a ekonomika obecně v Lucembursku a jiná naopak v Rumunsku. V Česku narůstá objem dovozu ojetin už řadu let a s tím související narůstající převis nad prodeji nových aut. A tou demagogickou "elektroekologií" tomu akorát nasadili korunu. Jenže s tím nic bohužel nenaděláme. Nebo možná jo, pokud se rozpadne EU a každý stát si to bude dělat opět po svém. Přece nejdříve se měli postarat o co nejlevnější a nejrychlejší náhradu starých aut - vytlačit staré šunky a nahradit je současnými novými auty (některé současné nafťáky dokonce vyfukují čistější vzduch než nasají). A potom v dalším kole rozjet experiment s těmi elektroauty. Z hlediska ekologie měla být nejdříve prosazována politika podpory prodeje elektroaut v městských aglomeracích pro živnostníky, pošťáky, rozvážkové služby, servisní služby a pod. Tam by nejlépe ty elktroauta pomohly. Popojíždění od zákazníka k zákazníkovi, s tím spojené časté studené starty - to je to nejhorší v případě spalovacích motorů jak z hlediska spotřeby paliva a produkce exhalací, tak i z hlediska servisních nákladů a životnosti tímto způsobem týraných aut. Pro takové používání jsou elektroauta na baterky to pravé. Po městě nikdy nenajezdí během pracovních směn více jak 150 km a navíc je možnost krátkého dobití baterií i přes přestávku na oběd. No a celkové nabití ve firmě v autoparku/garážích přes noc.
--------------
Pro mne je elektroauto nesmysl dokud mám služební, protože nebudu přece nabíjet služební auto doma přes noc za moje peníze a při dlouhých služebních cestách stále přemýšlet, kde bych se připojil a jak bych neustále plánoval jednání podle dobíjecích přestávek. A soukromé auto, které je pro mne i radostí, tak v něm přece nebudu také řešit baterky...
No, možná za pár let na důchod, až bych neměl služební auto a změní se mi priority (přestane mě bavit pořádné svezení za volantem pořádného auta), tak by mi možná vyhovovala hybridní Honda CRV. Vyzkoušel jsem si ji a bylo to zajímavé svezení, které bych jako důchodce asi ocenil. Honďácké řešení hybridního pohonu vypadá zajímavě, ale chce to počkat jak se vyvrbí spolehlivost. Velkoobjemový nepřeplňovaý benzinový motor by měl vydržet a na druhou stranu baterie by neměla být při případné výměně moc drahá, protože je malá (má malou kapacitu) a auto si samo s automatikou poradí, i když je baterie vybitá - když už má své za sebou. Řešení pohonu Hondy CRV bez převodovky je hodně zajímavé (a odvážné) řešení.
S tímto autem se nabíjení kabelem neřeší a díky tomu, že je to hybrid, tak se s tímto "autem" člověk dostane všude i v německých "ekologických" (ekofašistických) městech.

Driver
2. března • 12:53

Tohle má různé roviny.
1) Dálky s elektromobilem NIKDY nebudou dávat smysl (slyšeli jste někdy o letadlu?)
2) Kdo jezdí denně do práce v pohodě může nabíjet doma ze solárů a dá se definovat i že zadamo, pokud si náklady na pořízení a provoz vyúčtuje v bydlení, což by udělal bez elektromobilu stejně
3) NIKDY nebude elektromobil pro všechny výhodný, stejně jako naftové vozy, každý je jiná cílovka
4) Nejvíc tam naštve ten dotační ekologický a zvýhodněný aspekt. Kdyby to bylo jako u plynu nebo Nafty s malým rozdílem, tak není co řešit. Ale tohleto co se rozoutalo za dotace, úlevy, to je naprostá tragedie.:-/ Kdyby to nebylo, tak není co řešit. Buď si t koupíš nebo ne. Ale aby jedni měli dotace na úkor druhých, kde to jsme? 3-[

jozka
2. března • 13:18

"NIKDY" je dost dlouha doby, v tom bych problem nevidel. Problem je v "TED".

mpolan
2. března • 17:38

Ano, "TEĎ" je problém současné doby. Všichni chtějí vše hned, a tenhle byznys nevyjímaje.

Sir CHerokee
2. března • 13:08

ad 1 Zelená diktatura přesuny letadle bude omezovat, až e zakáže. Max tak rogalo nebo nafukovací balón. Už to avizovali.
ad 2 Kolik lidí má RD a kolik z nich soláry? Soukromníkovi se investice do nich bez dotací nikdy nevrátí.
ad 3 Elektromobil dnes bez dotací nedává smysl téměř nikomu
ad 4 Bohužel, zelená diktatura hrozně křiví trh

Tommy
4. března • 0:09

V ČR je milion rodinných domů...

Kankunen
2. března • 14:05

Ty soláry jsou dobrý nápad. Auto necháš přes den doma na nabíjení a pojedeš busem.

EL2020
2. března • 14:36

Soláry budu doma pouštět elektřinu do sítě a v práci si ji při dobíjení zase vyzvednu. To by mi připadalo logické (byť by to chtělo poněkud chytřejší síť). A nebo ještě lépe, přes den, kdy je elektřiny nedostatek budu tu z FVE do sítě raději prodávat a elektromobil budu nabíjet "nočním proudem" (k tomu není potřeba vůbec ni, jen rozumné nastavení tarifů).Místo toho se ale vymýšlí hovadiny (prodává to odsák Kuba a chce na to dotace), že budu přes den nabíjet doma baterii a přes noc pak z této baterie budu dobíjet baterie elektromobilu...

jogurt
2. března • 15:30

Jistě, virtuální baterie u operátora, to je řešení. Jenže záleží i na tom, jak se na tom bude chtít napakovat. I tak totiž může být výhodnější si koupit akumulátor vlastní. Ale taky nemusí....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
EL2020
3. března • 2:44

Nic proti vlastnímu akumulátoru, ať si každý dělá doma co uzná za vhodné, ale ať do takových "řešení" nejdou dotace z veřejných peněz.

Nojono
3. března • 10:36

To je sice korektní názor, ale stejně tak lze akceptovat dotace do systému, který ubere krmivo státnímu molochu ve prospěch konkrétní ekonomické jednotky jako daleko smysluplnější, než dotace na čapák, na 3 zimní stadiony na vesnici s jednou návsí a žádným kravínem, na výrobu modrozelených klobouků z biopápěří a podobné děsy.

Ceska Mafia
2. března • 12:39

CEZ? Najvacsi mafiani v Cesku! Za solarom anonymne akcie, totalny tunel na cesky plebs:-DKedy si tam s tym bordelom pepici urobite poradek?

jizliq plizil
2. března • 13:07

Cesko slovensky slovnik ( https://slovniky.lingea.sk/cesko-slovensky/pořádek... ) uvadi, ze ceskem vyrazu "poradek" odpovida slovensky vyraz "poriadok".Zda se ovsem, ze Vy jste uz slovensky termin pro poradek zapomel. Lze vyslovit hypotezu, ze se s timto terminem na Slovensku prilis nesetkavate a proto jste pouzil termin, ktery znate - tedy ten cesky.Pepici mozna v CEZu nekdy poradek udelaji. Vy se pak ale nevztekejte, ze vam pronikaji do materstiny cechismy! Ostatme, bordel asi take nebude uplne slovenske slovo, ze.Napada mne, ze kdyby se na Antona Bernolaka podarila navinout elektricke vinuti, mohla by polovina Slovenska mit elektrinu zdarma. Umim si predstavit, ze se v hrobe otaci synchronnimi otackami. :-)

Ceska Mafia
2. března • 13:17

Dost si sa snazil:-DZato dostanes Bobrika zrucnosti:-DBer to s humorom, ak to vies a ak nevies utapaj sa vo vypisovani litanii:-DNech sa dari bratm!

humornej bobr
2. března • 13:50

Nechtel jsem Vas nastvat. Jen tak lehce popichnout. ;-)Mam pocit, ze my - obycejni lide, si nemame co vycitat a ani co zvidet. :-D Proc se vubec hadat? Neni lepsi uzivat toho, co nas spojuje? Napriklad halusky s brindzou a k tomu zincicu, nebo orosene pivo a k tomu pecene koleno s krenem? :-D

bzzz
3. března • 13:51

Cesko a Slovensko spojuje predevsim Morava, ktera ma z obou to nejlepsi ;-)

EL2020
2. března • 12:52

My? Nikdy. Kombinace čecháčkovské vyčůranosti, socialistické zkušenosti a implementace moderních (pro někoho jen módních) trendů ze západní Evropy v rámci EU je pro Čechy smrtící koktejl.

MM
2. března • 11:32

Ačkoliv to fandové nechtějí vidět, tak bude hůř a dalo se to čekat. Časem přijde nějaká daň a potom zamezení nabíjení doma bez této zaplacené daně. Uvidíte.

firaq koronicz
2. března • 12:51

Nabijet se da i doma ze solaru, coz byla donedavna velice zajimava moznost. Neverim ovsem, ze stat pripusti takoveto "danove uniky" i do budoucna. To by tak hralo, aby kdy prijem statniho rozpoctu z dani klesl! :-DMoznosti jak podobnym "danovym unikum" zabranit, vidim nekolik. Osobne to tipuju na nejakou formu poplatku (= dane) ze slunecniho svitu; napriklad plocha strechy, plocha pozemku, atd. Neco jako "mas X m2 strechy? tak plat Y CZK dane!". Necekam, ze by se zakonodarce obtezoval resit, zda je to fer, ci zavadet nejaka technicka opatreni. Staci se podivat, jak zoufale dopada snaha o ferovejsi dalnicni dan (= dalnicni znamka). Klidne to ale muze dopadnout jeste jednodusseji, napriklad zavadenim spotrebni dane na veskerou elektrinu.At to dopadne tak, ci onak, muzeme vzit jed na to, ze levneji nebude.

Lacas
4. srpna • 16:32

To je fakt obrovská účinnost, vyrobit el.energii a dobíjet baterii a z ní pak další baterii a pak točit elektromotor!! Budeme muset postavit ještě hodně elektráren, pokud lidi nedostranou rozum. Taky jsem zvědavý, kolik bude stát za 5-10let kWh, 20-30Kč, a to budeme platit všichni bez rozdílu. Podle mě je to jen tah na zdražování el.energie, hlavně je potřeba vyvolat nedostatek.
Elektromobil v podobném masovém měřítku jako jsou auta se spalovacími motory je největší zhovadilost, co kdo mohl vymyslet!!!

Toper
2. března • 14:06

Na to, abys mohl doma nabíjet ze “solárů”, bys musel mít elektrárnu jako prase. Přeloženo do češtiny - obrovskou plochu. Nestačilo by pár panelů, jak se domníváš.
A druhá věc, přes den, kdy fotovoltaika funguje, je většina lidi autem pryč. A v noci máš logicky smolíka.

jogurt
2. března • 15:25

jak se to vezme. E-tron ani Teslu X tím samozřejmě neuživíte, ale zapanelovaná střecha dobije menší káru během slunečného dne celkem slušně. A než to posílat do sítě, je lepší to ukládat v autě.

MM
2. března • 15:54

Kolik KW taková zapanelovaná střecha dobije?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kkk
2. března • 16:28

To pochopitelně zaléží na mnoha faktorech, Jeden 300Wp solární panel tedy vyrobí zhruba 300 kWh za rok. https://www.i4wifi.cz/cs/faq/1741-kolik-vyrobi-... ...

Nojono
2. března • 18:12

To sice jo, ale v zimě nevyrobí skoro nic, v létě naopak moc. Proto se tolik řeší jak s tou domácí solární elektřinou vůbec nakládat. Naplácat na střechu soláry je jednoduché. Ale ten zbytek.... ten to může ekonomicky pohřbít, nebo tomu naopak dát smysl.

homer
2. března • 20:24

Z ceho vychazis ze v zime solary nevyrobi skoro nic? Naopak solary mraz milujou viz kosmicky program.

jogurt
2. března • 20:51

V kosmu nejsou mraky, není krátký den a úhel solárů jde nastavit ideálně. To na střeše ani moc nejde

bzzz
3. března • 13:48

Tys byl v kosmu, jogurte? ;-) Jinak samozrejme pravda.

Toper
2. března • 20:38

Zima je pro nás synonymem zatažené oblohy a sněžení. To opravdu panely nevyrobí vůbec nic.
Ano, když je azuro, je to super, ale musíš mít panely všechny dokonale očištěné, žádné zbytky sněhu a ledu, to jde jinak výkon dramaticky dolů.

kkk
2. března • 18:43

To bude asi tím, že nejsme na rovníku:-D

jogurt
2. března • 16:13

15panelů v letním dni něco kolem 40kWh

Toper
2. března • 19:22

Tohle je ovšem ideální den a maximální výroba. 15 panelů opravdu není moc. Třeba dnešní den bys byl rád za 10 kWh.
Co zatažený den? Déšť? Nedejbože sníh, to nevyrobí vůbec nic.

jogurt
2. března • 20:49

No jasně, vždyť přesně to tvrdím. když to nic nevyrobí, je to nanic, když to vyrobí moc, je to taky nanic. Zase si namastí kapsu polostátní monopol.

Nojono
2. března • 16:19

To i o něco víc, ale je tu drobná potíž. Kam s tím. Auto bude asi v tu dobu mimo domov, prodávat nebo půjčovat to distributorovi je nevýhodné a 50kWh akumulátor je investice blížící se milionu.

Ekolo
15. března • 0:56

90 kWh za 300 - 400 tisíc Kč

mrazik
2. března • 13:57

Bude se platit z kWh a bude jedno jestli byla odebrana ze site nebo skrze solary, stejne ten merak tam musime mit vsichni. Teoreticky ti co maji solary budou platit mene, ale cele to bude postavene na hlavu. Ja jsem uvazoval na solarama na strechu, ale investice v radech statisicu (solary+baterie) by se vratila az mym vnoucatum.

jogurt
2. března • 15:23

Může být, ale na druhou stranu, většina výroby a skoro celá distribuce elektřiny je v rukou (držících akcie) státu. Tj. prachy, za které se nenakoupí ropa, se utratí u polostátního monopolu. Plus navíc v distribuční ceně je již schováno skryté zdanění jako prase. Takže stát ve skutečnosti na postupném přechodu od ropy na proud neprodělá.

Mr KOňa
2. března • 12:49

Časem satelitní mýto pro všechna vozidla a na všech komunikacích bude.

runner42
2. března • 11:31

Ještě prosím spotřební daň 60%, pak se elektrické ovečky možná proberou.

Jig
2. března • 11:52

Myslím si, že řidiči pak budou zatíženi mnohem větší daní / poplatky... resp. teoretický výpadek ze spotřební daně z PHM by byl až cca. 100 mld CZK ročně (za předpokladu plné penetrace trhu elektrickými vozy). Avšak nabíjení takového množství aut si vyžádá masivní investice do rozvodné sítě - což se také musí někde odrazit.

G
2. března • 12:52

Nešiřte fake news, žádné masivní investice do rozvodné sítě nejsou třeba.

Kankunen
2. března • 14:00

Ano, elektrika teče ze zásuvky a tu má každý, není problém.:-D

G
2. března • 14:52

No jestli takhle uvažuješ tak to hodně vysvětluje....:-D

jozka
2. března • 13:37

Jasne, proto PRE nic nepripravuje :-D

JIg
2. března • 13:35

No vzhledem k tomu, že už nyní jsou oblasti, kde je problém kapacitu navýšit stávajícím firemních odběratelům, při zakomponování vysokorychlostních nabíjecích stanic do této rovnice, tak to jsou vcelku velice jednoduché počty.

Sir CHerokee
2. března • 13:04

To samozřejmě jsou. Dávno o tom odborníci mluvili.

Tommy
4. března • 0:05

To je zajímavý, protože energetici říkají opak...
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/cesko-ma... ...

G
2. března • 14:58

Určitě mi řekneš kteří odborníci, alespoň jeden odkaz...:-))
Doporučuji ti nedávný rozhovor s generálním ředitelem Čeps Durčákem....;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
2. března • 15:19

Ono to dost záleží na dvou parametrech. Zaprvé, jak rychle se bude e-mobilita rozšiřovat, tedy kolik celkem sbaští elektřiny. A zadruhé, kdo bude dominujícím odběratelem, zda domácnosti s malými/středními auty a 99% dobíjením z wallboxů, nebo naopak management s výkonnými EV a podstatně vyšší požadavkem na nabíjecí výkon na cestách.
Pro hustou síť 11 nebo 22kW bodů je infrastruktura dostatečná a není třeba dělat skoro nic. Prto DC stanice 2x50kW a víc, je problém poslední míle, nikoli páteřní vysokonapěťová síť. Když budete chtít na D1 vybavit dálniční čerpačku 6 stojany Ionity, potřebujete megawatt navíc. A ten tam buď na 35kV není, nebo možná ano, ale distribuční monopol ho bude chtít obchodovat sám.

G
3. března • 18:04

Pokud se okamžitě začnou prodávat jen elektromobily bude trvat 40let než se všechny auta vymění...;-)
Samozřejmě že absolutní většina nabíjení bude doma.
Výkonné nabíječky se vybaví baterií. je nesmysl mít přímé připojení s tak vysokým rezervovaným příkonem.

Ivan
4. března • 17:25

Jako že doma někde v garáži ještě budu mít baterii + trafa atd aby zvládla nabíjení dvou aut najednou? Jo tak tomu říkám výhoda.
No i mimo někde na "benzině" dovedete si představit co by tam muselo být za bateriové pole? Třeba pro 6x250kW (1,5MW). Apropo nevím zda už neposíli, ale před desetilety jsem měl problém s povolením pro elektrokotel 24kW.

JIg
4. března • 15:21

"Samozřejmě že absolutní většina nabíjení bude doma." ... tak vzledem k tomu že nadpoloviční většina bydlí v bytových domech (viz data statistického úřadu), u kterých je často problém vůbec zaparkovat, nemluvě o centrech / historické zástavbě (ač to minorita) je tenhle argument velmi snadno průstřelný

Doporučujeme

Články odjinud