ČEZ změnil tarify pro nabíjení. Vlastnictví elektromobilu se může hodně prodražit

runner42  |  02. 03. 2020 11:31

Ještě prosím spotřební daň 60%, pak se elektrické ovečky možná proberou.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  02. 03. 2020 11:52

Myslím si, že řidiči pak budou zatíženi mnohem větší daní / poplatky... resp. teoretický výpadek ze spotřební daně z PHM by byl až cca. 100 mld CZK ročně (za předpokladu plné penetrace trhu elektrickými vozy). Avšak nabíjení takového množství aut si vyžádá masivní investice do rozvodné sítě - což se také musí někde odrazit.

Odpovědět  |   | 
G  |  02. 03. 2020 12:52

Nešiřte fake news, žádné masivní investice do rozvodné sítě nejsou třeba.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  02. 03. 2020 13:04

To samozřejmě jsou. Dávno o tom odborníci mluvili.

Odpovědět  |   | 
G  |  02. 03. 2020 14:58

Určitě mi řekneš kteří odborníci, alespoň jeden odkaz...
Doporučuji ti nedávný rozhovor s generálním ředitelem Čeps Durčákem....

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  02. 03. 2020 15:19

Ono to dost záleží na dvou parametrech. Zaprvé, jak rychle se bude e-mobilita rozšiřovat, tedy kolik celkem sbaští elektřiny. A zadruhé, kdo bude dominujícím odběratelem, zda domácnosti s malými/středními auty a 99% dobíjením z wallboxů, nebo naopak management s výkonnými EV a podstatně vyšší požadavkem na nabíjecí výkon na cestách.
Pro hustou síť 11 nebo 22kW bodů je infrastruktura dostatečná a není třeba dělat skoro nic. Prto DC stanice 2x50kW a víc, je problém poslední míle, nikoli páteřní vysokonapěťová síť. Když budete chtít na D1 vybavit dálniční čerpačku 6 stojany Ionity, potřebujete megawatt navíc. A ten tam buď na 35kV není, nebo možná ano, ale distribuční monopol ho bude chtít obchodovat sám.

Odpovědět  |   | 
G  |  03. 03. 2020 18:04

Pokud se okamžitě začnou prodávat jen elektromobily bude trvat 40let než se všechny auta vymění...
Samozřejmě že absolutní většina nabíjení bude doma.
Výkonné nabíječky se vybaví baterií. je nesmysl mít přímé připojení s tak vysokým rezervovaným příkonem.

Odpovědět  |   | 
JIg  |  04. 03. 2020 15:21

"Samozřejmě že absolutní většina nabíjení bude doma." ... tak vzledem k tomu že nadpoloviční většina bydlí v bytových domech (viz data statistického úřadu), u kterých je často problém vůbec zaparkovat, nemluvě o centrech / historické zástavbě (ač to minorita) je tenhle argument velmi snadno průstřelný

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  04. 03. 2020 17:25

Jako že doma někde v garáži ještě budu mít baterii + trafa atd aby zvládla nabíjení dvou aut najednou? Jo tak tomu říkám výhoda.
No i mimo někde na "benzině" dovedete si představit co by tam muselo být za bateriové pole? Třeba pro 6x250kW (1,5MW).

Apropo nevím zda už neposíli, ale před desetilety jsem měl problém s povolením pro elektrokotel 24kW.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  04. 03. 2020 00:05

To je zajímavý, protože energetici říkají opak...
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/cesko-ma... ...

Odpovědět  |   | 
JIg  |  02. 03. 2020 13:35

No vzhledem k tomu, že už nyní jsou oblasti, kde je problém kapacitu navýšit stávajícím firemních odběratelům, při zakomponování vysokorychlostních nabíjecích stanic do této rovnice, tak to jsou vcelku velice jednoduché počty.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  02. 03. 2020 13:37

Jasne, proto PRE nic nepripravuje

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  02. 03. 2020 14:00

Ano, elektrika teče ze zásuvky a tu má každý, není problém.

Odpovědět  |   | 
G  |  02. 03. 2020 14:52

No jestli takhle uvažuješ tak to hodně vysvětluje....

Odpovědět  |   | 
MM  |  02. 03. 2020 11:32

Ačkoliv to fandové nechtějí vidět, tak bude hůř a dalo se to čekat. Časem přijde nějaká daň a potom zamezení nabíjení doma bez této zaplacené daně. Uvidíte.

Odpovědět  |   | 
Mr KOňa  |  02. 03. 2020 12:49

Časem satelitní mýto pro všechna vozidla a na všech komunikacích bude.

Odpovědět  |   | 
firaq koronicz  |  02. 03. 2020 12:51

Nabijet se da i doma ze solaru, coz byla donedavna velice zajimava moznost. Neverim ovsem, ze stat pripusti takoveto "danove uniky" i do budoucna. To by tak hralo, aby kdy prijem statniho rozpoctu z dani klesl!

Moznosti jak podobnym "danovym unikum" zabranit, vidim nekolik. Osobne to tipuju na nejakou formu poplatku (= dane) ze slunecniho svitu; napriklad plocha strechy, plocha pozemku, atd. Neco jako "mas X m2 strechy? tak plat Y CZK dane!". Necekam, ze by se zakonodarce obtezoval resit, zda je to fer, ci zavadet nejaka technicka opatreni. Staci se podivat, jak zoufale dopada snaha o ferovejsi dalnicni dan (= dalnicni znamka). Klidne to ale muze dopadnout jeste jednodusseji, napriklad zavadenim spotrebni dane na veskerou elektrinu.

At to dopadne tak, ci onak, muzeme vzit jed na to, ze levneji nebude.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  02. 03. 2020 13:57

Bude se platit z kWh a bude jedno jestli byla odebrana ze site nebo skrze solary, stejne ten merak tam musime mit vsichni. Teoreticky ti co maji solary budou platit mene, ale cele to bude postavene na hlavu. Ja jsem uvazoval na solarama na strechu, ale investice v radech statisicu (solary+baterie) by se vratila az mym vnoucatum.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  02. 03. 2020 15:23

Může být, ale na druhou stranu, většina výroby a skoro celá distribuce elektřiny je v rukou (držících akcie) státu. Tj. prachy, za které se nenakoupí ropa, se utratí u polostátního monopolu. Plus navíc v distribuční ceně je již schováno skryté zdanění jako prase. Takže stát ve skutečnosti na postupném přechodu od ropy na proud neprodělá.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  02. 03. 2020 14:06

Na to, abys mohl doma nabíjet ze “solárů”, bys musel mít elektrárnu jako prase. Přeloženo do češtiny - obrovskou plochu. Nestačilo by pár panelů, jak se domníváš.
A druhá věc, přes den, kdy fotovoltaika funguje, je většina lidi autem pryč. A v noci máš logicky smolíka.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  02. 03. 2020 15:25

jak se to vezme. E-tron ani Teslu X tím samozřejmě neuživíte, ale zapanelovaná střecha dobije menší káru během slunečného dne celkem slušně. A než to posílat do sítě, je lepší to ukládat v autě.

Odpovědět  |   | 
MM  |  02. 03. 2020 15:54

Kolik KW taková zapanelovaná střecha dobije?

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  02. 03. 2020 16:13

15panelů v letním dni něco kolem 40kWh

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  02. 03. 2020 16:19

To i o něco víc, ale je tu drobná potíž. Kam s tím. Auto bude asi v tu dobu mimo domov, prodávat nebo půjčovat to distributorovi je nevýhodné a 50kWh akumulátor je investice blížící se milionu.

Odpovědět  |   | 
Ekolo  |  15. 03. 2020 00:56

90 kWh za 300 - 400 tisíc Kč

Odpovědět  |   | 
Toper  |  02. 03. 2020 19:22

Tohle je ovšem ideální den a maximální výroba. 15 panelů opravdu není moc. Třeba dnešní den bys byl rád za 10 kWh.
Co zatažený den? Déšť? Nedejbože sníh, to nevyrobí vůbec nic.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  02. 03. 2020 20:49

No jasně, vždyť přesně to tvrdím. když to nic nevyrobí, je to nanic, když to vyrobí moc, je to taky nanic. Zase si namastí kapsu polostátní monopol.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  02. 03. 2020 16:28

To pochopitelně zaléží na mnoha faktorech, Jeden 300Wp solární panel tedy vyrobí zhruba 300 kWh za rok. https://www.i4wifi.cz/cs/faq/1741-kolik-vyrobi-... ...

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  02. 03. 2020 18:12

To sice jo, ale v zimě nevyrobí skoro nic, v létě naopak moc. Proto se tolik řeší jak s tou domácí solární elektřinou vůbec nakládat. Naplácat na střechu soláry je jednoduché. Ale ten zbytek.... ten to může ekonomicky pohřbít, nebo tomu naopak dát smysl.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  02. 03. 2020 18:43

To bude asi tím, že nejsme na rovníku

Odpovědět  |   | 
homer  |  02. 03. 2020 20:24

Z ceho vychazis ze v zime solary nevyrobi skoro nic? Naopak solary mraz milujou viz kosmicky program.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  02. 03. 2020 20:38

Zima je pro nás synonymem zatažené oblohy a sněžení. To opravdu panely nevyrobí vůbec nic.
Ano, když je azuro, je to super, ale musíš mít panely všechny dokonale očištěné, žádné zbytky sněhu a ledu, to jde jinak výkon dramaticky dolů.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  02. 03. 2020 20:51

V kosmu nejsou mraky, není krátký den a úhel solárů jde nastavit ideálně. To na střeše ani moc nejde

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  03. 03. 2020 13:48

Tys byl v kosmu, jogurte? Jinak samozrejme pravda.

Odpovědět  |   | 
Ceska Mafia  |  02. 03. 2020 12:39

CEZ? Najvacsi mafiani v Cesku! Za solarom anonymne akcie, totalny tunel na cesky plebs

Kedy si tam s tym bordelom pepici urobite poradek?

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  02. 03. 2020 12:52

My? Nikdy. Kombinace čecháčkovské vyčůranosti, socialistické zkušenosti a implementace moderních (pro někoho jen módních) trendů ze západní Evropy v rámci EU je pro Čechy smrtící koktejl.

Odpovědět  |   | 
jizliq plizil  |  02. 03. 2020 13:07

Cesko slovensky slovnik ( https://slovniky.lingea.sk/cesko-slovensky/pořádek... ) uvadi, ze ceskem vyrazu "poradek" odpovida slovensky vyraz "poriadok".

Zda se ovsem, ze Vy jste uz slovensky termin pro poradek zapomel. Lze vyslovit hypotezu, ze se s timto terminem na Slovensku prilis nesetkavate a proto jste pouzil termin, ktery znate - tedy ten cesky.

Pepici mozna v CEZu nekdy poradek udelaji. Vy se pak ale nevztekejte, ze vam pronikaji do materstiny cechismy! Ostatme, bordel asi take nebude uplne slovenske slovo, ze.

Napada mne, ze kdyby se na Antona Bernolaka podarila navinout elektricke vinuti, mohla by polovina Slovenska mit elektrinu zdarma. Umim si predstavit, ze se v hrobe otaci synchronnimi otackami.

Odpovědět  |   | 
Ceska Mafia  |  02. 03. 2020 13:17

Dost si sa snazil

Zato dostanes Bobrika zrucnosti

Ber to s humorom, ak to vies a ak nevies utapaj sa vo vypisovani litanii

Nech sa dari bratm!

Odpovědět  |   | 
humornej bobr  |  02. 03. 2020 13:50

Nechtel jsem Vas nastvat. Jen tak lehce popichnout.

Mam pocit, ze my - obycejni lide, si nemame co vycitat a ani co zvidet. Proc se vubec hadat? Neni lepsi uzivat toho, co nas spojuje? Napriklad halusky s brindzou a k tomu zincicu, nebo orosene pivo a k tomu pecene koleno s krenem?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  03. 03. 2020 13:51

Cesko a Slovensko spojuje predevsim Morava, ktera ma z obou to nejlepsi

Odpovědět  |   | 
Driver  |  02. 03. 2020 12:53

Tohle má různé roviny.
1) Dálky s elektromobilem NIKDY nebudou dávat smysl (slyšeli jste někdy o letadlu?)
2) Kdo jezdí denně do práce v pohodě může nabíjet doma ze solárů a dá se definovat i že zadamo, pokud si náklady na pořízení a provoz vyúčtuje v bydlení, což by udělal bez elektromobilu stejně
3) NIKDY nebude elektromobil pro všechny výhodný, stejně jako naftové vozy, každý je jiná cílovka
4) Nejvíc tam naštve ten dotační ekologický a zvýhodněný aspekt. Kdyby to bylo jako u plynu nebo Nafty s malým rozdílem, tak není co řešit. Ale tohleto co se rozoutalo za dotace, úlevy, to je naprostá tragedie. Kdyby to nebylo, tak není co řešit. Buď si t koupíš nebo ne. Ale aby jedni měli dotace na úkor druhých, kde to jsme?

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  02. 03. 2020 13:08

ad 1 Zelená diktatura přesuny letadle bude omezovat, až e zakáže. Max tak rogalo nebo nafukovací balón. Už to avizovali.
ad 2 Kolik lidí má RD a kolik z nich soláry? Soukromníkovi se investice do nich bez dotací nikdy nevrátí.
ad 3 Elektromobil dnes bez dotací nedává smysl téměř nikomu
ad 4 Bohužel, zelená diktatura hrozně křiví trh

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  02. 03. 2020 14:05

Ty soláry jsou dobrý nápad. Auto necháš přes den doma na nabíjení a pojedeš busem.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  02. 03. 2020 14:36

Soláry budu doma pouštět elektřinu do sítě a v práci si ji při dobíjení zase vyzvednu. To by mi připadalo logické (byť by to chtělo poněkud chytřejší síť). A nebo ještě lépe, přes den, kdy je elektřiny nedostatek budu tu z FVE do sítě raději prodávat a elektromobil budu nabíjet "nočním proudem" (k tomu není potřeba vůbec ni, jen rozumné nastavení tarifů).

Místo toho se ale vymýšlí hovadiny (prodává to odsák Kuba a chce na to dotace), že budu přes den nabíjet doma baterii a přes noc pak z této baterie budu dobíjet baterie elektromobilu...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  02. 03. 2020 15:30

Jistě, virtuální baterie u operátora, to je řešení. Jenže záleží i na tom, jak se na tom bude chtít napakovat. I tak totiž může být výhodnější si koupit akumulátor vlastní. Ale taky nemusí....

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  03. 03. 2020 02:44

Nic proti vlastnímu akumulátoru, ať si každý dělá doma co uzná za vhodné, ale ať do takových "řešení" nejdou dotace z veřejných peněz.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  03. 03. 2020 10:36

To je sice korektní názor, ale stejně tak lze akceptovat dotace do systému, který ubere krmivo státnímu molochu ve prospěch konkrétní ekonomické jednotky jako daleko smysluplnější, než dotace na čapák, na 3 zimní stadiony na vesnici s jednou návsí a žádným kravínem, na výrobu modrozelených klobouků z biopápěří a podobné děsy.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  04. 03. 2020 00:09

V ČR je milion rodinných domů...

Odpovědět  |   | 
jozka  |  02. 03. 2020 13:18

"NIKDY" je dost dlouha doby, v tom bych problem nevidel. Problem je v "TED".

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 03. 2020 17:38

Ano, "TEĎ" je problém současné doby. Všichni chtějí vše hned, a tenhle byznys nevyjímaje.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  02. 03. 2020 13:32

Bylo by dobre zminit, ze nove tarify se vztahuji zatim POUZE na nove uzavrene smlouvy.. stavajici smlouvy jsou zatim beze zmeny a bez konkretniho datumu planovane zmeny.. lze overit na infolince CEZ, ale to uz novinare asi nezajima, pracuji s tim, co maji

Odpovědět  |   | 
hasič (ten původní)  |  02. 03. 2020 14:34

Novináři si určitě mohli vyžádat bližší informace od fy. ČEZ pro majitele "starých smluv", ale tady jde o smlouvy nové. A zde se začíná ukazovat, k překvapení mnohých majitelů Eaut, nebo naivních fanoušků, že elektřina zadarmo není ,a v budoucnu ji nikdo se ztrátou prodávat nebude. V některých diskusích se dokonce tito "majetní" majitelé několika Eaut ohání ježděním Zadarmo, protože nabíjejí u Tesca. 😀 Jsem zvědaví jak dlouho jim tento ekonomický nesmysl bez dotací vydrží.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  02. 03. 2020 17:07

Jsem Josef (ten původní...) (jen drobná poznámka k tomu, že jsem ten příspěvek Josefa nepsal já...).
Myslím si, že je zbytečně povyku pro nic. I v Británii zakázali prodej aut se spalovacmi motory až od roku 2040 (PRODEJ, ne ZÁKAZ PROVOZU, což si řada "expertů" diskusí zde na Autorevue často zaměnuje.
https://www.autorevue.cz/i-velka-britanie-chce-zak... ...
Čili ještě dalších cca 15 let bude provoz nově nakoupených aut v Británii povolen (přece nikdo nenařídí, aby se nové auto koupené v roce 2039 zakázalo v roce 2040 používat (a určilo do šrotu k "ekologické" likvidaci...).
A to je Británie. V Česku se připočte minimálně 5 až 10 let a je z toho rok nejdříve 2060, kdy teoreticky se v Česku na silnice člověk s normálním autem nedostane. Tedy proč to dnes řešit? Proč diskutovat? Zejména, když největším problémem v Česku je dovoz a prodej ojetin ze západní Evropy, který násobně převyšuje prodej nových aut a průměrné stáří vozidel v Česku se tak ještě stále více prohlubuje a "smradu" z výfuků ojetin neubývá.
Proč se zabývat v Česku elektroauty, které jsou zajímavá jen pro skupinu podnikatelů, která si vytváří pro sebe a své firmy "image" a "experiment" rozpouští v daňových odvodech firmy?
A těch pár lidí, kteří si koupí auto na baterky pro denní dojíždění do práce jako 2. nebo 3. auto v rodině, těch moc není a určitě se do zdejších "diskusí" nezapojují. Proto celkem nechápu takové rozsáhlé diskusní aktivity k elektroautům zde na Autorevue.
--------------------------------------------------------------------------------------
Na závěr mého příspěvku zopakuji to, co jsem už v diskusích napsal vícekrát a co musí být každému naprosto jasné:
1. Elektroauta jsou budoucností a jednou plně nahradí auta se spalovacími motory. Důvodem je nulová produkce spalin z výfuku a potom i podstatně větší účinnost elektromotoru ve srovnání se spalovacím motorem.
2. Elektro auta budou čerpat energii několika způsoby - z baterií, z vodíku a třeba i z nějakých nových "akumulátorů - kondenzátorů energie", např.
https://www.zurnal.upol.cz/nc/zprava/clanek/vedci-vy... ...
3. Je otázkou řešení distribuce energie cestou "mobilních" jaderných elektráren, které se vejdou do několika kontejnerů a které se mohou instalovat ve velkých počtech, třeba přímo ve spojení s výrobou vodíku (elektrolýzou vody) a blízkou související čerpací stanící pro vodík.
4. Může dojít k objevu nějakého úplně jiného zdroje energie.
5. Může se stát, že problematika řízené termonukleární reakce - jaderné fůze v podobě tzv. "zlatého hrnce" - "tokamaku", na které se pracuje v CERN, bude vyřešena a tím se zajistí v podstatě nevyčepatelný zdroj energie.
6. Zásoby ropy jsou vyčerpatelné a jednoho dne dojdou. Vypadá to ale, že to ještě 50-60 let vydrží, než se ropa vyčerpá (tedy jestli vůbec).

V tomto kontextu je "cenová politika" a "marketinkové balíčky" prodeje elektřiny ČEZ na nabíjení elektroaut poněku úsměvné "divadlo" a nestojí za řeč se tím zabývat.
To, že se v Bruselu (a nejenom tam) zbláznilo spousta "úředníků" a "poradců - expertů" je jasné a vyplývá to z nekoncepční "politiky", která se projevuje v podobě prapodivných "zkratů", rádoby odpvědných intervencí v zájmu ekologie. Přitom realita je úplně jiná.

Nemám, co bych více dodal. Já si elektroauto kupovat určitě nebudu a nemám proto zájem o tom dále diskutovat. Možná, pokud by se o elektroautech přestalo diskutovat a dal se najevo nezájem o elektroauta, tak by byl klid. V laboratořích by dále koumali a hledali opravdu smyluplné praktické řešení a předvedli plněhodnotné produkty za rozumnou cenu a současně vybudovali distribuční a provozní síť pro masové nasazení elektroaut.
Na druhou stranu, když ale někdo chce experimentovat, utrácet peníze a neustále hledat a zkoumat místa pro nabíjení svých bateriových "miláčků" a raději běhat s nabíjecím kabelem místo jednoduchého natankování nádrže, proč ne, že?


Odpovědět  |   | 
hasič (ten původní)  |  02. 03. 2020 22:24

Na úvod bych rád uvedl, že nepatřím mezi odpůrce elektromobilů a věřím, že pokud mají budoucnost, dříve, či později se na trhu prosadí. Na začátku 20. století spalovací motory porazily elektrické, v našem století to může dopadnout přesně naopak. Ve svém příspěvku jsem pouze upozorňoval na skutečnost, že bez zisku bude stěží někdo něco dlouhodobě prodávat (vyrábět), jedno zda se jedná o výrobek, nebo o službu, ač by si to spoustu lidí přálo.
Co se týče "smradu" ze starých aut, provozovaných v ČR , obávám se, že se vzrůstajícím se honem na emise CO2 ,se bohužel tento "smrad" vzniklý ze sazí, oxidů dusíku a dalších srágor ještě zvýší, podobně jako se zvýší ceny nových aut se spalovacím motorem o emisní pokuty. Výpočet těchto pokut je opravdu mistrovské dílo, protože výsledky výpočtu jsou z ekologického hlediska opravdu pozoruhodné 😀 . https://www.auto.cz/emisni-pokuty-od-roku-202... ... .

Odpovědět  |   | 
Josef  |  03. 03. 2020 17:53

Na ty emisní pokuty jsem už v diskusích upozornil. Stejně tak na ty bruselské "experty" a "politiky". Je přece nadmíru jasné, že se to "ekoelektro" nedá dělat centrálně pro celou EU. Jiná je kupní síla a ekonomika obecně v Lucembursku a jiná naopak v Rumunsku. V Česku narůstá objem dovozu ojetin už řadu let a s tím související narůstající převis nad prodeji nových aut. A tou demagogickou "elektroekologií" tomu akorát nasadili korunu. Jenže s tím nic bohužel nenaděláme. Nebo možná jo, pokud se rozpadne EU a každý stát si to bude dělat opět po svém. Přece nejdříve se měli postarat o co nejlevnější a nejrychlejší náhradu starých aut - vytlačit staré šunky a nahradit je současnými novými auty (některé současné nafťáky dokonce vyfukují čistější vzduch než nasají). A potom v dalším kole rozjet experiment s těmi elektroauty. Z hlediska ekologie měla být nejdříve prosazována politika podpory prodeje elektroaut v městských aglomeracích pro živnostníky, pošťáky, rozvážkové služby, servisní služby a pod. Tam by nejlépe ty elktroauta pomohly. Popojíždění od zákazníka k zákazníkovi, s tím spojené časté studené starty - to je to nejhorší v případě spalovacích motorů jak z hlediska spotřeby paliva a produkce exhalací, tak i z hlediska servisních nákladů a životnosti tímto způsobem týraných aut. Pro takové používání jsou elektroauta na baterky to pravé. Po městě nikdy nenajezdí během pracovních směn více jak 150 km a navíc je možnost krátkého dobití baterií i přes přestávku na oběd. No a celkové nabití ve firmě v autoparku/garážích přes noc.
--------------
Pro mne je elektroauto nesmysl dokud mám služební, protože nebudu přece nabíjet služební auto doma přes noc za moje peníze a při dlouhých služebních cestách stále přemýšlet, kde bych se připojil a jak bych neustále plánoval jednání podle dobíjecích přestávek. A soukromé auto, které je pro mne i radostí, tak v něm přece nebudu také řešit baterky...
No, možná za pár let na důchod, až bych neměl služební auto a změní se mi priority (přestane mě bavit pořádné svezení za volantem pořádného auta), tak by mi možná vyhovovala hybridní Honda CRV. Vyzkoušel jsem si ji a bylo to zajímavé svezení, které bych jako důchodce asi ocenil. Honďácké řešení hybridního pohonu vypadá zajímavě, ale chce to počkat jak se vyvrbí spolehlivost. Velkoobjemový nepřeplňovaý benzinový motor by měl vydržet a na druhou stranu baterie by neměla být při případné výměně moc drahá, protože je malá (má malou kapacitu) a auto si samo s automatikou poradí, i když je baterie vybitá - když už má své za sebou. Řešení pohonu Hondy CRV bez převodovky je hodně zajímavé (a odvážné) řešení.
S tímto autem se nabíjení kabelem neřeší a díky tomu, že je to hybrid, tak se s tímto "autem" člověk dostane všude i v německých "ekologických" (ekofašistických) městech.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  02. 03. 2020 14:06

Tak ono se dalo čekat, že neomezené nabíjení za 500Kč/měsíc nevydrží dlouho. Když vezmeme v potaz, že i ve vyspělejších EV zemích je 90+% nabíjení odehrává mimo rychlonabíječky, buď doma, nebo na AC jednoduchých stanicích s výkonem 11 nebo 22kW, které nestojí milion a nepotřebují megawattovou trafostanici na nejbližším poli, je jasné, kudy vede cesta. Stavět síť rychlonabíječek je (ozvlášť u nás) dost nesmysl.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  02. 03. 2020 14:40

Ovšem o to víc by bylo potřeba těch pomalonabíječek ve městech pro lidi, co nevlastní dům. V Praze můžete mít byt za 20mega a stejně nemáte kde nabíjet. Přitom třeba pro nabíjení malých baterií u pluginů přes noc stačí opravdu hodně malý výkon.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  02. 03. 2020 15:13

Ano, to by potřeba bylo. Přesně tou cestou jde Německo i Rakousko.nabíjí se v podstatě z běžných kandelábrů.

Odpovědět  |   | 
MM  |  02. 03. 2020 16:26

Teď jsem se zrovna vrátil z Mnichova. Letos jsem toho dost strávil v Německu a Rakousku a kladu si otázku, kde jsou ty všechny elektromobily, které se prokazatelně prodali. Člověk daleko snáž narazí na G v úpravě Brabus, nebo nějaký dvanáctiválec.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  02. 03. 2020 18:14

Tak zrovna v Mnichově o i3 zakopáváte úplně všude.

Odpovědět  |   | 

u nás jich jezdí taky hodně, ale vidět i více toyot s modrým emblémem.

Odpovědět  |   | 
MM  |  02. 03. 2020 19:18

Ano to je pravda ale je to jen jediné auto a jediné město. Ve Vídni ještě hyundai jako taxi a jinak nikde nic.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  02. 03. 2020 20:55

Ve vídni je na ulicích hafo malých 11kW wallboxů na kovových stojáncích. A po vesnicích je spousta stojanů 2x11kW AC s Mennekes zásuvkou. Například tato http://www.viehhofen.gv.at/Nutzung_E-Ladestation...

Odpovědět  |   | 
jozka  |  02. 03. 2020 18:15

Z beznych kadelabru zcela stoprocentne ne.

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  02. 03. 2020 18:01

Vase stranky su zaplavene asi najviac podvodnymi reklamami a hoaxami vsetkeho druhu. Hlavne ide o zazracne pripravky na tlak a ine zdravotne problemy. Laskavo s tym nieco robte!!!!!

Odpovědět  |   | 

uklidni se, reklamy používají sušenky a já vidím bmw, motosalon a araver s golfem.

Odpovědět  |   | 
Dix_  |  02. 03. 2020 19:35

U Samohýla v Olomouci vedle AUDI budou 3 veřejné nabíječky a cena bude 1Kč/Kwh.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  02. 03. 2020 20:52

U Loudy v Pardubicích jsou 4

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  03. 03. 2020 10:09

V tom aby se prase vyznalo. Příklad u benzínu: - pojedu jen občas, tak bude litr za 50,-, budu jezdit pořád, tak bude za 20,-?

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  03. 03. 2020 10:39

Spíš to pochopte tak, že se zaregistrujete forygzámpl u MOL a budete u MOL tankovat benzín za 30Kč/l, ale když naberete u OMV, jako neregistrovaný zacálujete 75Kč/l. Zhruba tak te´d funguje dobíjení.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  03. 03. 2020 13:35

Kdo nutí nabíjet u čezu.... pokud to mají u eonu levnější může elektroautista nabíjet tam. Žádný problém.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem m…

Při oficiálních prezentacích vozů je dobré všímat si detailů. Naposledy se to osvědčilo při premiéře Škody Octavia RS iV – poprvé jste totiž mohli vidět připravované elektrické SUV Enyaq iV.

6.  3.  2020 | | 41 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Prohlédněte si ty nejlepší registrační značky na přání. Najdete mezi nimi tu svou?

Prohlédněte si ty nejlepší registrační znač…

Registrační značky na přání jsou v České republice již velice rozšířené. Projděte si galerii těch nejlepších.

1.  4.  2020 | | 26 N/A