ČEZ změnil tarify pro nabíjení. Vlastnictví elektromobilu se může hodně prodražit

ČEZ se rozhodl bojovat i proti zbytečnému blokování nabíjecích míst.

Distributor elektřiny ČEZ od 1. března změnil podmínky používání nabíjecích stanic pro elektromobily. Dosud stačilo platit si paušál, který činil 450 Kč bez DPH měsíčně, nebo 2700 Kč bez DPH ročně, a nabíjet od rána do večera. Existovala pak ještě druhá cesta, pro lidi bez příslušného čipu. V takovém případě platil zákazník za daný odběr (1,5 Kč/min u AC stanice a 7,5 Kč/min u DC stanice).

Supernabíječky Ionity jsou v ČR oficiálně v provozu. Další vzniknou u dálnice D1

Supernabíječky Ionity jsou v ČR oficiálně v provozu. Další vzniknou u dálnice D1

Nové podmínky přinášejí pětici tarifů, které jsou na míru ušité určitým skupinám řidičů. Paušální poplatky nyní pokrývají určitý měsíční odběr elektřiny, po jehož vyčerpání platí zákazník za každou odebranou kWh. Například pro vozy taxislužby vznikl speciální tarif, který za měsíční poplatek 1750 Kč předplatí odběr 500 kWh, po jehož vyčerpání budou taxikáři platit 3,5 Kč za každou kilowatthodinu. 

Nabíjecí stanice ČEZ: Nové poplatky od 1. března 2020
Tarif TAXI Obchodní cestující Víkendový řidič „Pay as you go“ Neregistrovaný
Měsíční platba [Kč/měsíc] 1750 550 200 0 0
Poplatek za odběr [Kč/kWh] 3,5 4,5 5,5 7,5 9,5
Předplacená spotřeba [kWh] 500 122 36 0 0

Z nových cen jasně vyplývá, že vlastnictví elektromobilu se někomu může prodražit, ale někoho i zvýhodnit. S tarifem „Obchodní cestující“ si například Hyundai Kona Electric s větší, 64kWh baterií, dobijete sotva dvakrát a pak už musíte platit za daný odběr. Fér ale je, že ČEZ poplatky za odběr vyšším tarifům zvýhodňuje. Na druhou stranu víkendovému řidiči může být jeho příslušný tarif výhodným. Odběr 36 kWh na malý elektromobil stačí a na měsíčním poplatku ušetří 250 Kč. 

TEST Škoda Citigoe iV: Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?

TEST Škoda Citigoe iV: Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?

Nové tarify byly otázkou času, neomezený odběr za měsíční paušál byl pro distributora elektřiny dlouhodobě neudržitelný. Novinkou je ale ještě jeden poplatek, který má zamezit blokování nabíjecích stojanů. Po uplynutí 90 minut od počátku nabíjení na rychlonabíjecí stanici (na pomalé 8 hodin), bude zákazníkovi účtován poplatek 2 Kč za minutu. Poplatek se bude účtovat i od ukončení nabíjení, takže by si měl zákazník stav baterie hlídat.

K tomu slouží aplikace FUTURE/GO, která majitele upozorní, že má auto nabité. Stávající zákazníci si nyní musí uzavřít novou smlouvu, pokud tak ale učinili do února, ČEZ jim původní platbu za letošní leden a únor odpustil.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků