Cestující v autonomních vozech budou trpět kinetózou, tvrdí studie

K nepříjemnému pocitu dochází v momentě, kdy lidské tělo „nerozumí“ nesouladu mezi zrakovými vjemy a stavem rovnovážného ústrojí ve vnitřním uchu.
Cestující v autonomních vozech budou trpět kinetózou, tvrdí studie

Dopravní institut univerzity v Michiganu patří mezi přední výzkumníky v oblasti dopravy. Zabývá se i vlastními projekty vývoje autonomních aut a nyní přišel se zajímavým zjištěním.

Podle Institutu může až deset procent lidí jezdících autonomními vozy trpět kinetózou, tedy nemocí z pohybu. Kinetóza sice podle lékařského hlediska není nemoc, pouze nepříjemný stav, avšak u autonomních vozů by mohla být vážným problémem.

Do roku 2050 budou všechna auta bez řidičů, tvrdí studie

Do roku 2050 budou všechna auta bez řidičů, tvrdí studie

K nepříjemnému pocitu dochází v momentě, kdy lidské tělo „nerozumí“ nesouladu mezi zrakovými vjemy a stavem rovnovážného ústrojí ve vnitřním uchu. Vnitřní ucho zaznamená, že se tělo hýbe, ale oči ne. A obráceně, kdy oči vidí pohyb, ale tělo stojí. Nejčastěji k němu dochází v prostředcích hromadné dopravy, kdy člověk nemůže sledovat silnici.

A to je právě situace, ke které bude podle Dopravního institutu michiganské univerzity docházet. Lidé totiž v průzkumu přiznali, že by až 37 % z nich dělalo něco jiného než sledovalo provoz. Četli by si, případně hráli hry na telefonu nebo tabletu či sledovali film.

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Studie uvádí, že 6 až 12 % lidí by v určitých situacích v autonomním voze trpělo pocity nevolnosti a chtělo zvracet. Šest až deset procent lidí by pak zažívalo nepříjemný pocit podobný závrati, který ale nutně nemusí vést ke zvracení. Je možné, že výsledky této studie ovlivní design autonomních vozů. A když už nic, budou ve schránkách pod sedadly aspoň „simply clever“ papírové pytlíky...

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků