Cestující v autonomních vozech budou trpět kinetózou, tvrdí studie

K nepříjemnému pocitu dochází v momentě, kdy lidské tělo „nerozumí“ nesouladu mezi zrakovými vjemy a stavem rovnovážného ústrojí ve vnitřním uchu.
Cestující v autonomních vozech budou trpět kinetózou, tvrdí studie

Dopravní institut univerzity v Michiganu patří mezi přední výzkumníky v oblasti dopravy. Zabývá se i vlastními projekty vývoje autonomních aut a nyní přišel se zajímavým zjištěním.

Podle Institutu může až deset procent lidí jezdících autonomními vozy trpět kinetózou, tedy nemocí z pohybu. Kinetóza sice podle lékařského hlediska není nemoc, pouze nepříjemný stav, avšak u autonomních vozů by mohla být vážným problémem.

Do roku 2050 budou všechna auta bez řidičů, tvrdí studie

Do roku 2050 budou všechna auta bez řidičů, tvrdí studie

K nepříjemnému pocitu dochází v momentě, kdy lidské tělo „nerozumí“ nesouladu mezi zrakovými vjemy a stavem rovnovážného ústrojí ve vnitřním uchu. Vnitřní ucho zaznamená, že se tělo hýbe, ale oči ne. A obráceně, kdy oči vidí pohyb, ale tělo stojí. Nejčastěji k němu dochází v prostředcích hromadné dopravy, kdy člověk nemůže sledovat silnici.

A to je právě situace, ke které bude podle Dopravního institutu michiganské univerzity docházet. Lidé totiž v průzkumu přiznali, že by až 37 % z nich dělalo něco jiného než sledovalo provoz. Četli by si, případně hráli hry na telefonu nebo tabletu či sledovali film.

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Studie uvádí, že 6 až 12 % lidí by v určitých situacích v autonomním voze trpělo pocity nevolnosti a chtělo zvracet. Šest až deset procent lidí by pak zažívalo nepříjemný pocit podobný závrati, který ale nutně nemusí vést ke zvracení. Je možné, že výsledky této studie ovlivní design autonomních vozů. A když už nic, budou ve schránkách pod sedadly aspoň „simply clever“ papírové pytlíky...

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků