Na dálnicích v ČR opět zavládne peklo. Čekejte téměř 40 uzavírek a omezení

Jak to bude vypadat na českých dálnicích během léta? Omezeními a uzavírkami bude klasicky nejvíce zasažena dálnice D1.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zveřejnilo souhrn omezení a uzavírek, na které by se měli řidiči v Česku připravit během letního cestování po dálnicích. Tradičně bude provoz zpomalen nejvíce na dálnici D1, kde budou pokračovat opravy na celkem 13 místech po celé trase mezi Prahou, Brnem a Ostravou. Komplikace však čekejte i na dalších 11 tazích. Informace přinesla ČTK.

Policie ČR dále elektrifikuje. Ode dneška pomáhá a chrání také v Hyundaích Ioniq

Policie ČR dále elektrifikuje. Ode dneška pomáhá a chrání také v Hyundaích Ioniq

V rámci celkové modernizace dálnice D1 se bude mezi Prahou a Brnem pracovat na sedmi úsecích, přesněji na dohromady 71 kilometrech – zde očekávejte klasická zúžení jízdních pruhů a povolenou maximální rychlost sníženou na 80 km/h. Dále se budou opravy D1 týkat především mostů, jinde se zase plánují opravy vozovek a odpočívadel. Omezení na D1 mají řidiči vytrpět minimálně do podzimu.

Mezi dalšími místy, kde ŘSD oznamuje opravy, je třeba plzeňská dálnice D5, kde budou silničáři pracovat na celkem pěti úsecích. Pražský okruh pak čekají čtyři omezení, zatímco provoz bude na třech místech zpomalen i na mladoboleslavské D10 a na D56 mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem.

Střety s tramvají patří k těm nejhorším. Z některých fotografií nehod až mrazí

Střety s tramvají patří k těm nejhorším. Z některých fotografií nehod až mrazí

Kromě toho ale mluví ŘSD o pracích různého druhu a rozsahu také na dálnicích D2, D6, D8, D11, D46, D48 a D52. Ve výsledku tedy mají řidič očekávat během léta téměř 40 uzavírek či omezení. A nakonec nejde pouze o dálnice, ale rovněž o desítky omezení na silnicích první třídy a dalších krajských a obecních komunikacích.

Nezapomíná se zmínit, že letní prázdniny jsou obecně spojeny s vyšším rizikem nehod. Policejní statistiky uvádějí na českých silnicích za loňský rok během těchto dvou prázdninových měsíců úmrtí 121 lidí, což je pětina všech obětí za minulý rok. Odborníci uvádějí mezi nejčastějšími příčinami nehod hlavně nepozornost a únavu z dlouhého cestování v kombinaci s teplým počasím. Mnoho řidičů totiž podceňuje nutnost častějších přestávek v řízení.

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 87 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků