Debilové silničářský, mám na vás nervy buzny!!!Na Tachovsku si snad v tuhle dobu honíte čuráky!!!Mrdky sypejte,jako o život.!!!A když už potkám nějakýho zmrda silničáře, tak mi v protisměru nahrne sníh na přední okno, malém jsem se vyboural.To je pro tebe,ty zkurvymrde,co si jel od Hracholuské přehrady směr Stříbro.Až tě potkám, tak tě napálim do ty tvý držky zmrde zasranej.Ten tvůj vyjebanej, krysí ksicht si pamatuju.!!!!!
Chtela jsem jen rici, ze to co si vymysleli silnicari na stromy, se mi vubec nelibi. Nemuzu pochopit, koho to mohlo napadnout. Stromy ridicum do cesty neskacou. A nikdo za ne nebude filtrovat výfukove plyny a zkraslovat nam cesty.
Není nic jednoduššího než svou vlastní neschopnost házet na někoho jiného.Kdyby lidi jezdili normálně a né jak hovada tak nemusí nikdo umírat ani v létě ani v zimě, bohužel umírají i ti kteří jsou v nehodě nevině. V šichni od dětství víme že sníh a led klouže, ale zdá se že většína z nás na to postupem času zapomene. Bydlím v horské oblasti kde jsou cesty celou sezonu pokryté ledem a sněhem a řeknu vám naprostá lahoda na tom jezdit, jen člověk musí přemýšlet.Nejste schopní zvládat své povinosti při řízeí auta "proto tolik nehod" a chcete někoho poučovat jak má dělat svojí práci?Teprve když je silnice kvůli množství sněhu neprůjezdná je důvod ptát se proč, né když na ní leží 10 čísel sněhu.Stačí aby zapršelo a počet nehod stoupné o desítky procent. Koho z toho chcete obvinit? Taky silničáře že cesty nevysušili? Zamyslete se nejdřív sami nad sebou nebo nelozte za volant. :-P
Ale já myslím, že silnice jsou ošetřené +- dobře. Naopak někdy vidím, že sněžit má teprve ráno a sypače vyjedou už večer a všude valí tu strašnou sůl hlava nehlava:-/ Pokud nasněží v noci, od cca 5 ráno je cvrkot všude traktory, unimogy, t815 a odhrnuje se jak o dušu. Že někdy někde je uježděná pokrývka bych neviděl tak černě, dyť je zima;-) Mi spíš vadí že cesty jsou rozbité, všecko se lepí a málo kde je kvalitní asfalt....Spíš by mě zajímalo co říká pan Janda na to, že 17km dálnice D47 stálo 14 miliard:-O:-O:-O
Nejdulezitejsi znak clanku Jandy je, ze se tam nevyskytuji zadna fakta: jako cisla, mnozstvi penez, kilometry atd..
Za posledních 20 let sem neměl jedinej problém, stačí jezdit rozumě, vybavenej a nehledat vinu u jinejch. Samozřejmě trotl bez citu je nahranej.
No jen doplním předchozí příspěvek: a vyhlížejte Subaru jehož řidič vám s největší pravděpodobností pomůže a poté se podělí s ostatníma Subaristama o tento zářez.viz:http://www.subaruclub.cz/msgboard_posts.php?topic_id=3645&kols=4:-D
...ideální cesta je cesta nerozhrnutá, kdy vrstva sněhu je tak do 15-20cm (dá se i více, ale to už ostatní možná nedají) a nejlím netknutá. Zásadně žádné solení, ať táhnou s tou solí do špic 3-[. Když sem tam utrousí kousek tuhého posypu, budiž, ale fakt jen decentně a hlavně na ledu - soucítím s předohrabkamí a pseudohraby4x4.Pomalí jezdci a rizikoví jezdci na letních nechť na vhodném místě pustí ty rychlejší před sebe - doprava bude tak plynulejší a hlavně, řidiči klidní. Pokud pojede blázen a nesmrtelný (typicky někteří škodofkáři :-( ), zpomalte a pusťtě ho před sebe, je to fakt bezpečnější.Do vyšších poloh a do hor jen s kvalitními pneumatikami, jinak si přímo říkáte o průser - tady fakt není místo k šetření - jinak se počítejte mezi pomalé popř. rizikové jezdce.V příadě zapadnutí, si připravte lano a čekejte - jsou i takoví, co vás přímo hledají, takže v klidu a trpělivost, nejste na to sami. Trocha pokory a předvídavosti je na místě ...... takže, silničáře vlastně nepotřebujem ;-):-D:-D
Už před 30ti lety,blahé pamětí Šimek - Krampol parodovali překrásnou scénkou úsilí našich cestářů, vždy !! když začala zima,sníh a mráz naši cestáři odjeli na školení s heslem...My se zimy nebojíme, My ji dveře přirazíme !! Takže vážení, musíme si počkat, až ty dveře přirazí a né hned nadávat !!
to Janda Pavel > jakosto novinar mate navec as moc laicky pohled, prijde me ze ani nevite ze ty "silnicari" sou jen a jen zamestnanci co plnej prikazy nadrizenych, jako clovek co v rodine od nedavna jednoho silnicare ma vim ze tak snadne jak ste to popsal to proste neni, proste silnicar jako kazdej jinej normalni zamestnanec se musi ridit zaprve zakonikem prace ( omezena pracovni doba za mesic kterou nesmi prekrocit ) a zadruhe prikazy sveho nadrizeneho, takze nejake cekani na snizek a radostne vyrazeni s technikou na boj proti nemu proste neni, ikdys maj silnicari pohotovost a sou pripraveni vyjet, tak holt dokud nerekne sef tak se nikam nejede ;-) , a zadalsi na stovky km silnic maj silnicari v dane oblasti povetsinou dost malo techniky, a jak znamo ta technika nesmi bejt v provozu nonstop, stejne jako autobus tak i technika "silnicaru" holt musi po urcite dobe "odpocivat" takze se vzijte do te role znova a skuste si tentokrat predstavit ze mate nastarosti treba 200km silnic krat 2 pac je potreba udrzovat oba smery, a mate k dispozici 5 sipacu s radlicema, dotoho se vam pletou docesty ridici co jedou predvama a maj treba letnaky ;-) , proste zas takova sranda delat tuhle praci to neni, a kor kdys ty lidi co se vam pletou pred radlicej pak ovas jeste kafraj v hospode nebo na netu jaky ste lenosi ze nedelate dobre svou praci a nestihate uklizet a osetrovat silnice ;-)
Přece se nebudou starat o sníh, když musí postříhat keře na D2 (opravdu jsem viděl).
Vážený pane,možná si neuvědomujete, že vliv socialistického, evropského moru, který je artikulován v zákoníku práce má dopad i na stav na silnicích. Pracovní luxus, který vymysleli socani před dvěma lety by nenapadl komunisty ve starém režimu ani v nejrudějším snu a koho by to napadlo s tím by zatočili. Pracovní doba 40 hodin a omezení přesčasové práce znamená naprostý kolaps u sezónních a nárazových prací. Vidíte to například ve zdravotnictví. A práce silničáře je toho dalším příkladem. Řidič posypového vozu natočí oněch 40 hodin v kalamitě během jednoho týdne a co pak až přijde skutečná kalamita. Dispečer proto postupuje tak, jak jste toho byl svědkem - vyčkává jak to dopadne, aby museli vyjet co nejméně a měl u řidičů fond hodin nevyčerpaný pro případ, že skutečná kalamita nastane. Aby to fungovalo tak jak si představujete, museli by u správy silnic zaměstnávat na jedno auto 2-3 řidiče a to díky ZP celoročně. Vypadalo by to jako u hasičů. Řidiči by se poflakovali na služebně celý rok a čekali by až nasněží. Závěr je takový, že dokud bude platit socialistický ZP, tak bude na silnicích a nejen tam bo..del.
Jak je možné, že v ČR existuje někdo koho v zimě překvapí sníh na silnici? Budete se divit, ale v zimě občas sněží. Nevidim na tom nic špatného. Oponovat tím, že jinde sníh nebyl je úsměvné - nikde není psáno, že tam vůbec sněžilo, počasí se často mění kilometr po kilometru. Co Vám na tom sněhu tak vadí? Že musíte zpomalit? Chce to klid a míň choleriků na silnici.
Nejenom překvapuje v zimě sníh na silnici,ale každý rok se v televizních zprávách dozvíte,že v zimě padá PŘEKVAPIVĚ i sníh!!!!Kdo by to čekal že,v zimě:-D
Upravil bych nadpis: čeští řidiči stále selhávají a na svých letních gumách spoléhají na silničáře,.....
Vyborne, tohle je zas druhy extrem :-/Podle me je chyba na obou stranach, ja nenadavam na silnicare, ze pri snezeni neni porad cista silnice, ja nechapu proc neni kraj Prahy odklizeny nekolik hodin po skonceni snezeni, ktere navic nebylo nijak zvlast brutalni?
prostě jako malé děti vyrostlé v socialismu myslící si že stát má vždy a všude okamžitě zařídit blaho lidu neschopné přijmout vlastní odpovědnost.
Podle mě se silnice uklízejí až zbytečně moc. Někdo tu například navrhuje preventivní solení - pěkná pitomost (drahá a neekologická). Solit by se mělo jen minimálně - tj. doku sněží tak vůbec - jen protahovat a když sněžit přestane, tak ty zbytky po protažení posolit. Jinak podle vyhlášky mají silničáři u silnic třetí třidy asi tři dny na to začít s úklidem - takže to chce klid.... já jsem v pohodě. :-D
Pár postřehů z ŘSD: Silnice první třídy se preventivně ošetřují solankou, protože jak začne padat je pozdě, dokonce všechny vozy co udržují silnice I. tř. musí být vybaveny na zásah solankou + nově tento rok se musí ŘSD předkládat i GPS log co to vozidlo, kde a v kolik hodin dělalo. A při různých nehodách tyto data policii dost zajímají - zde to má návaznost na silniční zákon, kdy bylo na komunikaci zasaženo. Správci komunikací se snaží zasahovat tak, aby byl naplněn zákon a ne všechno prolejt solí - protože to pak řvou zase ochranáři přírody. Holt si musíme jako řidiči zvyknout, že jezdit se dá i po shrabanym sněhu. Sám bydlím v horách a černou silnici vídí člověk až na jaře.
Teď jsem projel trasu Č. Budějovice - Praha. Nic moc se nezměnilo, je -1,5 st. C, na silnici sníh, zmrazky, náledí. Nepotkal jsem jediné auto údržby silnic! I rychlý puh na silnici pro motorová vozidla v trase Příbram - Praha je pokrytý místy i souvislou vrstvou sněhu. Ale v Praze je to už dobrý - sníh ani moc nepadal a je nad nulou.Souhlasím s tím, aby nikdo nedělal blbce z řidičů Automotoklub ČR přemýšlí o povinném vybavení hasicími přístroji, mýto rozšíříme na každou cestičku.... ale na údržbě silnic se asi vydělat nedá. JB
Jsem z Valašska, tam už skoro každý bydlící ví, že když přijde zima, bude bílá cesta, může očekávat led, ví, že mu to v zatáčce může ustřelit a stejně tak i každý menší krpálek se pro něj může stát osudovým a prostě zůstane stát (případně docouvá zpátky dolů). Podle mého názoru jsou cesty ošetřovány podle možností, sypače a radlice potkávám pravidelně, ale když holt sněží vytrvale, tak tomu nepomůže ani sypačů desetkrát více. Lidi si zvykli, vědí to, a podle toho taky jezdí, takže lidi, co si myslí, že i za stálého intenzívního sněžení by cesty měly být černé a ještě k tomu snad suché (?) by se měli vzpamatovat. Kdo nedokáže přizpůsobit jízdu stavu vozovce a potřebuje celoročně kvalitní povrch bez výjimečných eventualit způsobených právě lokální kalamitou a vymlouvá se na legislativu, stav flotil sypačů, tak ať do auta radši při sněžení (nebo i jeho nahlášení) vůbec nesedá a baví se jen reportážemi v televizi. Anebo ať trošku přispěje a místo zbytečného kecání a odsuzování práce jiných pomůže....ostatní budou rádi, a jak se říká "příklady táhnou", ať si doma v garáži udělá takovou malou radličku, kterou může tahat za svým autem a defacto tím i když mizivým procentem napomáhat zlepšení aktuálního stavu cesty. Kdyby nějakou takovou věc za autem měl každý pátý řidič....no nebyl by to ráj? :-P
Byl jsem neobjektivní, na rychlostní silnici odklízeli sníh v místech, kde sy chystají pokládat nový asfaltový koberec.....JB
V tom případě se jich nelze, než zastat. Nechat sníh na odfrézované vozovce způsobí opravdu velké škody, pokud se voda z něj usadí pod nově položeným asfaltem.
jasne, a frezovat na konci listopadu s tim ze koberec polozim nekdy v prosinci je taky genialni napad ze.. pres zimu se to pekne roztrha a vymlati a na jare silnice vypada jak tankodrom.
Arogantní pan Janda opět nepřekvapil,bohužel. Osobní rekord Praha- České Budějovice si asi v nejbližší době kvůli silničářům nevylepší.
Dovolím si s autorem článku, nesouhlasit. jezdím dost i na západ od našich hranic. A dovolím si tvrdit, že silnice I třídy a dálnice¨, jsou silničáři udržovány vpodstatě stejně u nás i v německu nebo rakousku. Jistě jsou trochu rozdíly, ale už se mi několikrát stalo, že jsem v německu kvůli sněžení (a bylo v předpovědi)zůstal stát několik hodin na dálnici (třeba i 6 hodin). lidi uvědomte si, že když sněží tak aby silnice byla černá (což považuju za utopii tak by asi tak každý pátý auto musel být pluh anebo sypač. To je asi blbost že? A pokud je ten sníh rozbředlý tak to svědčí o tom že je chemicky ošetřen, pokud není, je uježděný. A jak tady už někdo psal, radlice je kousek nad silnicí. Logicky.
Ja teda jazdim len po Rakusku a po dialniciach, ale ten rozdiel je obrovsky: tu vylezu sypace na cestu *az* ked zacne snezit. Tam poleju cestu solnym roztokom len co je v predpovedi ze sa blizi snezenie, a moze byt aj nad nulou. Ked potom zacne snezit, cesta zostava mokra, ale bez snehu, lebo ten sa priebezne topi. A takisto auta udrzby su v tom momente uz davno na cestach. K tej radlici asi tolko: robil som vo firme ktora posypacie a odhrnacie vozidla vyrabala (presnejsie povedane len tie nadstavby, podvozky sme brali standartne z liazu alebo tatry). Radlica sice je nad zemou, ale na spodku radlice je este taka tvrda gumena manzeta, a ta sa trie uz priamo o cestu. Lenze samozrejme tu manzetu treba aj vymienat, a radlicu pred posypanim "polozit" (myslim tym ze vozidlo ju len tlaci, ale nenesie zavesenu, nesena je na svojich vlastnych mensich kolesach). Netvrdim ze vsetky radlice su takto riesene, ale tie vozy ktore sme dodavali my to mali takto. Lenze prasata soferi kolecka casto hned odmontovali, gumu zodrali a nevymenili, a radlicu niesli 10-15cm nad vozovkou, aby nerajbali o asfalt (a ked zachytili, zdeformovala sa radlica alebo zavesenie, a prislo nam to na opravu). A potom sa stane, ze clovek ide za odhrnacom, a napriek tomu ide v slusnej vrstve snehu...
prasata odmontovala ... :-))
Ano, prasata odmontovala, leč v tomto případě šoféři odmontovali...
a jelikož je to slovensky, tak je to zřejmě správně ;-)
Myslím, že situace není tak vypjatá jak líčí p. Janda, nicméně dobrá není. Má to několik příčin:- stará, nevyhovující technika a její nedostatek- nevhodná legislativa (nejsou dobře určeny povinnosti pro silničáře)- špatná organizace úklidových prací (celého systému i jednotlivých zásahů)- asi horší klimatické podmínky (horší to je v okolí už asi jen v Rakousku, Švýcarsku a Slovensku -kombinace kopcovitého terénu s částečně kontinentálním podnebím...)- nízké platové hodnocení a tím i motivace a personální obsazení (kvalita) silničářů (nejde jen o řidiče, ale i o vedení)- málo peněz
Nadavky na silnicare proste patri ke koloritu. Jako bryndza a zincica na Slovensku nebo spekacky a pivo v Cechach. Navrhuji to zapsat v Bruslu jako narodni specialitu. I kdyz to asi bude bitva Cesko - Slovenska. Kdo si vazne mysli, ze mohou byt silnice O.K. i v zime, nepochopil co je priroda a co clovek v ni.:-D
Mno nevím ale když potkám sypač v protisměru a o pár metrú dál silnici nesjízdnou protože se na to vys ral tak nemohu říct nic jiného než bravo ps auta i kamiony rozházené obousměrně po příkopu . dúvod asi neviděl tu ledovou plochu v nebezpečném klesání
:-D:-D
Me by zajimalo, kdy se v novinach konecne objevi pravdivy a vse vypovidajici titulek: SILNICARI SE NA SILNICE LETOS OPET VYS*ALI, protoze nic nemuze shrnout realitu lepe, abych jel dnes rano do prace po silnici 1.tridy a na ni i 5-10 hodin od posledniho snezeni byla rozjezdena srajda, to proste nepochopim, sorry :-(
To nevíte, že nějaká moudrá hlava na ŘSD rozhodla, že letos zima nebude? A poslala prachy na opravy silnic v půlce listopadu. Jak mohou silničáři odklízet sníh, když byly připravení na záplatování? ... Když člověk vidí ty odfrézované úseky, do kterých prší a sněží a kde přez noc voda zamrzne a roztrhá podloží, to by fakt brečel.
Vážený autore, nic proti Vaší osobě, ale Váš názor je přesně ten z roviny názorů, které například žehrají nad tím, že důchodci mají málo peněz nebo, že lidi musí dělat za 8000,- a nedá se s tím vyžít. Souhlasím s tím, že stav v na silnicích není nejlepší, ale rozhodně není vinou silničářů. Ti prostě pracují s prostředky a technikou, kterou mají. A věřte nebo ne, opravdu není v jejich silách zajistit vyšší kvalitu služeb, než na úrovni, jakou jim zaplatíme. Větám, že venku sněží a cestář se směje za oknem se můžu jen smát. Myslete prosím na to, že vždy budeme mít silnice, jaké si můžeme dovolit zaplatit. A v tom bychom měli každý začít sám u sebe. Být produktivnější, abychom veřejnou službu měli z čeho platit. Dokud bude produktivita naší práce poloviční než ve vyspělé Evropě, bude i služba poskytovaná za naše daně na této úrovni. Tím prosím nechci říct, že ve státní správě není co zlepšovat, ale jak jsem již psal, začít musí především každý sám u sebe.
Nooo, co je možné zaplatit...? Tak nevím, cena benzínu a např. nafty je v současné době vyšší než v Rakousku... Dálniční známky zdražujou meziročně, jako by se nechumelilo(:-D)... A pokud tady někdo namítne aktivní stavění dálnic.... Tak nad tím se jen pousměji, viz. Jižní Čechy a směšný úsek u Tábora. Každý kdo kolem staveniště dálnice projede musí zapochybovat nad tím, kolik pracovníků se v pracovní době na staveništi nachází, či v jaké "pracovní' poloze, sedmo, ležmo či v pozici střelce opřeného o lopatu...:-) Vím, nikdy to nebude tak jak bychom asi všichni chtěli, ale přijde mi, že jsme se prostě už naučili žít s tím, že se z toho dá přeci vymluvit... Tak proč to řešit, vždycky za to může ta náhoda - v Listopadu sněží, nebo snad ten nedostatek peněz...:-/
ako tu uz niekto napisal, bolo by dobre si to najskor vyskusat a potom sudit... pan redaktor si mohol kludne vybavit den "pozorovania" a jazdit s nejakym cestarom ako spolujazdec... som si isty, ze potom by mal na vec iny nazor. je jasne, ze ked zacne snezit tak sa nedaju odhrnut vsetky cesty za pol hodinu... je to tak vsade, ked si clovek nejaku pracu nevyskusa, tak ju vie lahko kritizovat, ale ak s nou ma skusenosti, tak ma na nu (aj na jej dosledky) okamzite iny nazor... ;-)urcite by bol zaujimavejsi clanok, v ktorom by boli nazory aj z druhej strany, pretoze kritizovat dokaze kazdy. Tak pani novinari, dufam, ze sa s nejakym cestarom povozite 1-2 dni a potom napisete lepsi clanok... ;-)
Tady přece nejde o to, jezdit s jedním cestářem. Může to být například takový "hrdina socialistické práce" nebo prostě někdo, kdo je opravdu dobrý, spolehlivý, svoji práci dělá dobře a rád. Takže: je třeba analyzovat, jak funguje celý systém. Vedení, dispečink, spojení, akční rádius, čerpání posypového materiálu, pohonných hmot, možnost kooperace s jinými systémy, velikost a stav flotily ...
Opravdu nechapu,jak si nekdo muze myslet,ze kdyz zacne po cele republice snezit,tak bude mit do 10ti minut ciste silnice... Nehlede na to,ze kdyz je kalamita a snezi neustale,tak par minut po projeti silnicare je silnice zase ve spatnem stavu,coz spousta lidi asi nedokaze pochopit a radeji budou dokola opakovat kravinu typu "silnicari opet zaspali":-/.P.S.Nejsem silnicar,jsem student,ale v tomle se jich musim zastat.P.P.S.Clanek jsem jeste necetl,mluvim obecne.
Tak dnes opět stejná situace, cesty v ČB po nočním "sněžení" ráno místy s ostrůvky námrazy... Ale proč něco řešit, ne? Vždyť ono to nějak do odpoledne rozmrzne...:-) Pořád dokola... Rok co rok pořád dokola, asi je v listopadu překvapující, že napadne sníh... Jo, kbydy se sníh někde vykupoval, tak věřim, že silničáři ho budou na silnici hledat i v červnu...:-O
Ja bych spis rekl ze by kazdy mel se jit podivat na silnice jak to funguje a pak psat tyhle clanky. jestli si nekdo mysli ze sypac muze byt na 40 az 60 km silnice za minutu je to milka.Pak existuje dulezitost silnic takze na nektere silnice je az 24 hodin. Coz nepropocital zadny blbec . Kazdy vi ze sypac nemuze litat sto kilometrovou rychlosti. Pro vasi predstavu kdyz do kopce jeden jeden kamion . nevyjede . jede dalsi vedle nej nevyjede a pokud je treti pruh tak se klidne do protismeru pusti dalsi a nevyjede. dokazi tak zkomplikovat zivot ze zasekaji nekolik sypacu na dve hodky . Ty pak chybi jinde . vite spis me mrzi ze chybi osveta toho jak to opravdu funguje a ze kdyz uz je nekde vina tak tech navrchu. Ono jako kdyz jako dispecer zjistim ze nekde namrzlo a musim zavolat domu nejakemu chlapovi a on nez prijede nastartuje auto a vyjede tak pak uz nema sanci. Je to pro nej spatne . A on zadara nebude cekat v praci ze bude neco . Je to banda hnupu nahore a setri tam kde se nema .
Kazdy vi, ze sypace litat nemuzou a myslim, ze ocekavat cernou a suchou cestu muze v zime jen blbec. Ale vysvetlete mi laskave, proc v dnesni dobe, kdy meteoradary a satelity umoznuji predvidat zacatek a konec snezeni pomalu na minuty s nekolika hodinovym predstihem zacne dispecer zvolavat silnicare do prace az kdyz je naledi a 10 centi snehu na silnici? Proc nebezi na dispecingu spravy silnic na jednom pocitaci povinne vystup z radaru a satelitu CHMI kdyz tyto data dokaze bez problemu spravne interpretovat i pouceny laik? Dovedu pochopit kdyz treba zacne snezit a silnicari nevyjedou hodinu nebo dve. Ale muze mi proboha nekdo vysvetlit, jak je mozne ze snezilo od 10:00 do 15:00, napadlo 10 centimetru snehu a ja jedu na druhy den rano po silnici 1. tridy, ktera evidentne pluh nebo sypac ani nevidela a je na ni vrstva ujezdeneho snehu?
A o tom to je!Ty vše nejdříve omlouváš a nakonec přiznáš, že je v tom bordel. Přesně v tom je přece problém! Kvůli nějakým administrativním nesmyslům se šetří na nepravém místě a silničářům trvá, než vůbec vyjedou. Potom stojí někde na zasekaných silnicích a v konečném důsledku vše stojí mnohem více a déle trvá.Autor taky nenapadá nikoho konkrétního. Uvědom si, že veřejnost vnímá údržbu silnic jako celek. Že na to jeden se.e a jiný to od.ere, je stará česká tradice.Další skvělou tradicí je krčit rameny se slovy: "Je málo peněz" a nedělat nic. I to něco stojí. Rád bych někdy slyšel: "Udělali jsme to, jak jsme nejlépe mohli. Použili jsme veřejné peníze co nejefektivněji.".
Ked sa chces podivat ako to funguje, zajdi si do Rakuska...Nevravim ze tam maju vsetko bezchybne, ale za 7 rokov co tam jazdim kazdy den som na dialnici sneh este nevidel. Akonahle je tam v predpovedi hlasene snezenie a teplota okolo nuly, vyrazia vozidla udrzby, a poleju cesty slanym roztokom. Padajuci sneh sa hned topi, a cesta je maximalne mokra. Ale nie zasnezena...Druha vec je ze ma s tym uz trosku seru, lebo to leju az prilis casto, a podvozok dostava zabrat viac, ako ked sa sype krystalicka sol. musel som si dat vystriekat spodok auta, aby ho hned nechytala hrdza. Ale bezpecnost je samozrejme dolezitejsia...
Prense, som o tom rakúsku hovoril, aj keď ono, je to aj o vedení!! A proste ako u nás riadia údržbu a správu ciesť... sú tam proste neschopní ľudia, čo sa tam len držia už roky.A to udržiavanie cist v rakusku, to hej!! Ale vidíš, ľuďom nevyhovieš ani tak, ani tak... :-)):-P
Tohle beru, ale vysvetli me nekdo vcerejsi pripad? Jedu ve dve hodiny odpoledne z Rudne na Zlicin a tam na dalnici, kde sviti slunce je "jen" brecka, ale jakmile vjedu za hlukove bariery pred sjezdem na Barrandov, je tam temer souvisla vrstva snehu!! Je to prakticky v Praze a nemam pocit, ze by tahle silnice, resp. tady jeste porad dalnice byla nizsiho stupne dulezitosti ne? Mimochodem, to same trvalo az do konce Rozvadovske vypadovky. A nemyslim, ze tady se da tento problem zduvodnovat kamiony...
Zejména, a to bych rád podtrhl, tato část: V době, kdy se slůvky „kdyby to zachránilo jediný lidský život” horujeme za uzákonění kdejakého nesmyslu, kašleme na kvalitní odvádění práce, která by jich mohla zcela přímo zachránit nespočet. Mé myšlení je jen racionální a existuje-li nějaký problém, pak se jej snažím odstranit co nejefektivněji.Jinak bych řekl, něco jako v Tankovém praporu:"No, oni soudruzi by rádi protahovali, ale nejsou peníze."pjanda: COŽEEEEEEEE;-)
Též musím pochválit poslední produkt grafomana Jandy ;-)
Článek je vynikající.A myslím,že celá problematika má tří roviny.Nezkoumám pozadí,nevím žádné zákulisní infoj en hodně jezdím a sleduju jak co kde funguje.Nechytejte mě za slovo,píšu to jen jako celek,jednotlivé věty samotné nezní možná přesně.1) Finance: Pokud je málo strojů,málo pracovních sil,km silnic a dálnic přibývají,ale jejich údržba je zoufalá.Co chceme řešit, v situaci,kdy je i dopraváků u Policie málo.Nejsou finance,a situace se nemůže zlepšit sama o sobě,pár nových strojů jezdí,ale celorepublikově to je bída.Možná by "někdo" nejradši silničáře zrušil jako armádu,nebo jako zbytečnou zátěž rozpočtu..Právě ten kontrast,kdy jedu napříč evropou,a vidím,jak snadno vše funguje i v horších podmínkách,a potom ten kontrast,jak v česku není ani na posypový materiál,a ten je hrazen z rozpočtu na příští zimu,tak to už je vážně šílené.Ale peníze jsou jinde,třeba na opravování úseků,které jsou v pořádku,jen proto,že je potřeba vyčerpat přidělené peníze,nevyčerpají li se,musí se vrátit,a příští rok jich bude kraji přiděleno méně.Takže kocourkov.2) Organizace práce: Proč se nesolí preventivně,před sněhovou bouří? Alespoň dálnice? Sníh se už pak při sněhové bouři solit nevyplatí=když mrzne a pluhy ho jen odklízejí,ale odklízet nestíhají,je málo techniky,a kalamita v česku znamená už dvouhodinové sněžení! To je smutné.. Byli někdy vedoucí pracovníci v Alpách?Třeba i vedle němci solí i suchý asfalt,když je skutečně jisté,že za pár minut/hodin začne sněžit,sníh tedy začne padat na sůl A TAJE i v mrazu,auta ho rozjezdí,kalamita je odsunuta na později nebo i zažehnána.Sypače,které projídí preventivně úseky dálnic,a mapují terén nepotkáte,čeká se jen,až začně vyloženě sněžit nebo je hlášen problém.To už je pozdě,na dálnici je skřížený kamion,miliony korun škody a zácpa na několik hodin.. Kdyby vedoucí správy silnic dělali běžní truckeři,nestalo by se,aby do zacpané dálnice do kolon najely sypače,které by v koloně uvízly a nemohly tak plnit svůj úkol. K čemu jsou mobily,GPS-TMC,hlavně však obyčejné levné CB rádio za pár korun? Mají ho sypače? To je jako kdyby sanitky jezdily bez doktora,prostě služba fungující jen,když se nic neděje.. Kocourkov podruhé.2) Zodpovědnost: Dokud nebudou bráni k zodpovědnosti odpovědní,tak nepomohou ani rozsáhlé investice.Jaktože řidič,který má mít pohotovost není vůbec v práci? Jaktože jeho nadřízený nemá přehled,kde má zaměstnance=že zaměstnanci nejsou v práci? Proč nelze nastartovat sypač? Kdo ho má nastarosti? Kdyby to takto fungovalo i v záchranné službě,tak nevím.. Pokud se vše ututlá,tak co se může zlepšit? Nic.. Kocourkov potřetí.Je třeba si uvědomit,že v zimě je největší procento nehod,kdy umírají nebo jsou zranění nevinní a to jen proto,že silnice jsou nesjízdné.Nesjízdnost znamená nebezpečí,škodu na majetku,zranění, nebo i smrt.Proč tedy není tomuhle věnováno takové úsilí,jaké se věnovalo bodovému systému, příkazu svícení,atd.?Argument nejezdi v zimě nebo když sněží je mimo.Proč to nemám sílu rozebírat,ale někteří ví.Uřčitě to není černobílé,a silničáři leckde odvádá skvělou práci,ale celkově to je bída a nebo ještě horší.Alespoň,že se staví nové úseky dálnic a v létě budeme v pohodě.No v pohodě,za rok je tu mýto nad 3.5tuny a brzy možná mýto pro všechny.Takže nebojte,bude hůř :-))
Podepisuju výše uvedené - hlavně tu zodpovědnost. FŠ
Taky trochu přispěju. Finance v tomto státě je problém všude. Jinak minulý rok se to někde řešilo a někdo z údržby silnic o tom docela rozsáhle hovořil. Na vině je platný silniční zákon a ten nařizuje, že údržba silnic má ZMÍRNIT následky zimního období (tj. 5cm sněhu není neprůjezdé) - ne udělat SUCHOU a ČERNOU SILNICI. Zásahové časy jsou dané tuším 30 minut dálnice, 2hod. silnici 1. tř, na II. a III. je to ještě brutálně více +6h. Takže údržbáři silnic musí pracovat podle zákona a jakoukoliv aktivitu navíc jim nikdo nezaplatí. Jinak jsem včera projížděl po silničkách v krušných horách a dalo se celkem pěkně projet. Ono je na dálnici hezké, že auto drží stopu i ve sto kilometrové rychlosti, ale brzdou dráhu má jak přistávající boeing a ani ABS a jiné systémy tomu moc nepomohou - holt fyziku nepřechčijete.
Je to stejné jako s čárováním silnic, v autoškole nás kdysi učili o bílých vodících pruzích na kraji vozovky. Tak proč se to dneska dělá tok, že se lajnuje jenom prostřední čára? Copak kraj vozovky důležitý není? Pokud díky této absenci vjede auto do příkopu, je to nepřizpůsobení jízdy. Pokud by tam čára byla, nic by se nejspíš nestalo. Chtěl bych vidět, podle čeho mají silničáři povoleno malovat pouze střední dělící čáru.Ve veřejných zakázkách se plýtvá stamilióny, které by se daly využít třeba tímto směrem.Nedávno mne zarazila informace, že pražský magistrát do rozpočtu na příští rok nedal žádné peníze na opravu komunikací. Ale vložil 30 milionů do fondu na konání olympiády.Peníze se zkrátka v tomto státě vyhazují na zbytečnosti a podle toho to tak vypadá.
Někde nejsou pruhy ani ve prostřed :(
bohuzial na slovensku je situacia totozna. hlavny problem vidim v tom ze v statnej sprave pracuje "ta horsia polovica ludstva" a oni skratka nemaju dostatocnu mozgovu kapacitu na to aby vsetko fungovalo. a to plati od upratovaciek na zakladnych skolach az po vrcholove funkcie. cest vynimkam
Skutocna rarita su hranice okresov (kedze starost o cestu je ulohou okresnych sprav): to sa ti moze stat, ze ides povedzme cez sturec (horsky priechod), z bystrickej strany je sneh odhrnuty a cesta posypana, prides na vrchol kde sa stretaju hranice regionov, a ako keby si prisiel do inej krajiny! Na turcianskej strane je 20cm snehu, a vozidlo udrzby nikde! A to je cesta I. triedy, hlavny tah z bystrickeho do zilinskeho kraja.Raz som tam cakal asi hodinu s 20-timi autami hore na parkovisku, kym to vycistia aj z druhej strany. Prislo posypove vozidlo s pluhom, ale zase z bystrice (tej "cistej" strany), vodic sa otocil, a isiel naspat. Este sme sa ho stihli spytat preco nejde dalej na neposype aj druhu stranu kopca, vraj ze to nie je jeho starost, lebo to patri do ineho okresu. No skratka Absurdistan...
Tak tam, to je presne takto!! Súhlasím!!! Zlatý Šturec!!!! :-):-)
No hezký článek, jako ostatně od pana Jandy skoro všechny. Jenže: Titulek je pomýlený, čeští silničáři neselhávají. Oni na to prostě se.ou.Analýza příčin je prostá:A) Jsme v česku (to již samo o sobě hovoří o všem)B) Neexistuje tu odpovědnost. Silničáři jsou placeni z našich daní a tuíž my daňoví poplatníci nemáme nárok na nic. (Což by ostatně bylo stejné, kdyby byli placeni z čehokoiv jiného).C) Meteorologové upozornili příliš pozdě (t.j. jen tři dny předem...) na to, že v neděli odpoledne začne postupně na celém území sněžit. I kdyby na to upozornili rok předem, výsledek by byl stejný.D) Nepamatuji případ, kdy by někdo ze silničářů či jejich bossů byl trestně stíhán za likbnvost při výkonu svých povinností. Trestný čin ublížení na zdraví z ndbalosti či obecné ohrožení se na funkce, placené z veřejných rozpočtů zřejmě nevztahuje.E) Buďme rádi, že sněhu včera ráno napadlo jen několik milimetrů. To totiž neumožnilo vyhlásit kalamitní stav (ten se vyhlašuje až při osmi milimetrech sněhu). Při kalamitním stavu totiž silničáři nemusí pracovat vůbec, neboť se na ně pak nevztahují ani jinak velmi benevolentní mnohahodinové limity na to, aby se na slnic vůbec objevili (se zajištěním sjízdnosti to vůbec nesouvisí).
Pitomina. Pracujem v tej sfére na Slovensku (nemyslím, že by sa postupy tak veľmi líšili) takže niečo o tom: Na správach ciest fungujú dispečeri, ktorí majú za povinnosť všetky udalosti písať do denníku, čo je autentifikovaná kniha a je to aj súdny doklad. Boli by ste prekvapený koľko cestárov, resp. ich šéfov muselo pred súdom vypovedať - keď sa účastník cest. premávky sťažoval na údržbu. Niekedy je to oprávnené, ale v drvivej väčšine prípadov nie. Láskavo si uvedomte, že v zime nikdy nemôžu by cesty v stave ako v lete (ak sneží, samozrejme) a údržba ciest len ZMIERŇUJE následky počasia, ona ich NEODSTRAŇUJE - to by museli byť cesty vyhrievané. Navyše snehová vrstva do cca 2 cm nejde z ciest ani odstrániť pluhmi (musela by sa odstrániť kefami) - pluhy totž nie sú položené na ceste ale NAD cestou. Ďalej niečo k predpovedi - nemôžu cestári len tak mýrnix-dýrnix soliť cesty - ak by predpoveď nevyšla to by ste len videli ten fukot: zbytočné plytvanie peniazmi daňových poplatníkov, znečistenie živ. prostredia neadekvátne k podmienkam a podobne. Preto sa v drvivej väčšine prípadov vychádza na výjazd až po začatí spádu zrážok - je tam limit (aspoň u nás), že do 30 min od začiatku spádu musí prvé vozidlo vyraziť na výkon zimnej údržby. A čo sa týka kalamitného stavu - to ste na veľkom omyle: pri kalamitnom stave sa práve udržujú LEN hlavné ťahy, cesty nižších kategórií sa vynechávajú, resp. sa udržujú len v polovičnom profile s výhybňami - robí sa to práve vtedy, keď ani pri nasadení všetkej dostupnej techniky (vlastnej aj zazmluvnenej) sa nedarí udržiavať zjazdnosť všetkých ciest. Mimochodom, keď majú cestári takú ľahkú prácu - prečo si ju na vlastnej koži nevyskúšate?
Tak na toto mi nedá reagovať!!! Som zo Žiliny, trošku to poznám, mam za sebou tiež pár exkurzií, či už u nás na SSC, alebo v ASFINAGU v Rakusku, čo je v podstate podobná organizácia. Začnem s tým v Rakúsku, lebo ako to je tu, vie asi každý!!! V centrále vo Viedni, mali pár vozidiel. Nechcem uvádzať presné počty, lebo si to ozaj presne nepamätám!! Ale, na jedno auto, čo mali pripadalo fakt X km ciest, čo mal na starosti, a mal na to určitý čas aby to všetko obehol. Ale proste taký počet km, že sa to nezdao ani ľuďom z NDS, že môže jeden človek, toľko km spravovať a udržiavať!!! A je to tak, presne s tými normami, že im dispečer nahlási, a vtedy a vtedy majú ísť...!! Ale proste nemôže sa tam stať, aby bola cesta neudržaná, teda aspon v rámci možností. Proste majú tam úplne iný prístup ako tu (hovrím a prístupe, nie o peniazoch!!) Tu keď som bol na SSC, sa strašne chválili, akú majú Liazku zo ruku pána, ešte aj namalovanú kabínu, a neviem čo!! A ao sa ľudia na všetko sťažujú, žalujú ich za neviem čo...!! Ale mi vysvetlíte, ako je možné, a toto je príklad, sám som ho zažil na vlastné oči: Neviem, či to bola minulá alebo predminulá zima!! Mal som isť v sobotu ráno Zo Žiliny, do Dolného Kubína, cesta tak na cca hodinu, mi trvala asi 4-5!!(nešiel som cez Terchovú) Ráno vstatem, kuknem z okna, a napadané dosť hodne snehu!! Poviem, si dobre, asi sú len tú také cesty, veď som na sídlisku, sú iné cesty ktoré treba najskôr zjazdniť!! Takže som vyrazil, a všade, ale všade na cestách bolo minimálne 20 cm snehui!! Po pluhoch ani stopa!! A to som vyrazil ráno o šiestej! Tak kde boli celú noc? To ešte nebol limit? Proste zo Žiliny cez Martin až do Kubína za 5 hodín som nestretol jeden pluh, nič!! Nikde!! A celú cestu som išiel maximálne tak 40, a už to som mal smrť v očiach!! A prvý pluh, ktorý som stretol na Orave potom bolo asi okolo 13:00, a išiel oproti zo zdvihnutou radlicou, a na ceste 20 cm snehu!!! A nebol nebola to žiadna miestna komunikácia, nič, hlavný ťah!!!Tak mi vysvetlite toto!!
Na ceste 20 cm snehu? Hahaha, to si vyprávajte tomu čo seno žerie ...
já bych si práci silničáře rád zkusil. Ale prozraď mi, kdo by pak namísto mě platil ty nehorázné daně, aby ti silničáři vůbec byli ochotní do té hokny dojít? A daní silničářů by se silničáři asi neuživili, co ...
presne nejlepsi co jsi mohl napsat . a jak jsem rikal misto toho aby ukazovali jak silnicari zaspali a tak by meli ukazat co jejich prace obnasi. ja dokud jsem nedelal dispecera tak jsem tomu taky neveril. staci jedna brigada v zime a mate na to uplne jiny pohled. kdyz zacne snezit nemuze byt na kazdem kilometru sypac kdo by to krom toho platil. a jeste jedna vec to ze vas chlapy treba nechteji vyprostit z prikomu je proto ze kdyz by se pri tom poskodilo vase auto tak maji problemy jak hrom .
Nikdo neche, aby byl na každém kilometry sypač. Právě slovo SYPAČ je hlavním problémem české zimní údržby silnic. Čeští silničáři (tím nemám primárně na mysli řidiče mechanismů na zimní údržbu, ale především jejich šéfy) se totiž omezili na to, že není třeba žádná prevence (což je logické když nenesou žádnou odpovědnost), není třeba žádný výsledek jejich činnosti (což je logické když nenesou žádnou odpovědnost), ono totiž stačí vykázat, že v čaosvém limitu se na silnici objevili (což je logické když nenesou žádnou odpovědnost).Například dnes ráno jsem jel po trase Praha - Pardubice, D11/R36 a právě úsek silnice 36 na území okresu Pardubice byl zářným příkladem toho, jak se naše silnice ošetřují. Na můj dotaz, kdy sněžilo jsem se dozvěděl, že na území, kterým jsem jel po zcela uklouzané silnici první třídy, sněžilo včera od 22.15 do 23.55 a napadly 3 centimetry sněhu. Já jsem projížděl dnes v 8.30, tedy "pouhých" téměř devět hodin po spadnutí poslední vločky sněhu. Na silnici byla uježděná vrstva uklouzaného sněhu o síle několika milimetrů, mezi stopami pak nedávno posolená počínající břečka.Z toho plyne, že se o tuto silnici s intenzivní celonoční nákladní dopravou nikdo nestaral ani preventivním postřikem solankou (jak například v EU), ani posypem během sněžení, ani bezprostředně po něm a radlici ani gumovou lištu silnice asi neviděla nikdy. Jako mávnutím kouzelným proutkem však na území Pardubic (kde se o komunikace zřejmě stará město a ne SÜS) bylo vše OK.Z toho mi logicky vyplývá, že problém našich silnic (Mimo skutečné kalamity, kdy uznávám, že kvůli třem dnům v roce nelze mít armádu jinak zbytečných mechanismů) spočívá v nulové preventivní péči, chybné logistice řízení údržby (zejména v pozdní reakci na situaci), chybné technologii ošetřování (především pouhé solení silných vrstev sněhu) a v nulové odpovědnosti za stav a následky.
Souhlasím. Ale myslím, že pan Janda se pokusil říci to samé, jen ve své pozici musí být diplomat. Ale jinak pasáž o tom, jak by to udělal on a jak to je ve skutečnosti, je přesně co říkáš - prostě někdo přijde do práce a se*e na to, začne sněžit a on se směje u okna. Jinak si to vysvětlit neumím, protože oni fakt nedělají nic (přesněji strašně málo).Myslím, že článek neútočným způsobem udeřil hřebíček na hlavičku. Kdyby to bylo řečeno naplno, spousta lidí by se ohradila, takhle tomu není co vytknout...
Bohuzel nemohu jinak, enz souhlasit s auteorem clanku, i s obema reagujicimi.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.