Čeští řidiči vítají uvedení nového paliva Shell V-Power Diesel na domácí trh

Společnost Shell Czech Republic provedla v březnu tohoto roku rozsáhlý průzkum mezi řidiči dieselových vozidel, jehož se zúčastnilo celkem 3.554 respondentů. Cílem průzkumu bylo především zmapovat chování a potřeby řidičů dieselových vozidel v České republice a také jejich názor na nové dieselové palivo Shell V-Power Diesel, které tato společnost uvedla na domácí trh v říjnu loňského roku. Toto palivo se u zákazníků setkalo s velkým úspěchem. V současnosti je Shell V-Power Diesel k dispozici na více jak 60 čerpacích stanicích Shell.

V posledních několika letech se změnil ve světě motorismu přístup k dieselovým motorům. Už jsme si zvykli, že se tyto motory objevují nejen v nákladních automobilech a dodávkách, ale stále častěji i v osobních automobilech a v poslední době začínají pronikat i do okruhových závodů. Výrobci automobilů vycházejí vstříc poptávce po dieselových vozidlech pro osobní dopravu. Zároveň pro tyto vozy vyvíjejí stále dokonalejší a sofistikovanější motory. Technologie používané u nejnovějších vysokotlakých pohonných turbo jednotek vyžadují zároveň použití paliva nejvyšší kvality s dokonalými technickými parametry. Společnost Shell reagovala na tento trend ve vývoji dieselových motorů a v říjnu loňského roku uvedla na český trh Shell V-Power Diesel. Toto palivo bylo vyvinuto ve výzkumných centrech Shell ve Velké Británii a Německu právě se zřetelem na nejnovější dieselové motory. Může být také úspěšně používán ve vozech vybavených standardními staršími konstrukcemi. Shell V-Power Diesel má oproti klasickým dieselovým palivům účinnější čistící vlastnosti, obsahuje antikorozní přísady. Bylo vyvinuto pro maximální výkon a lepší akceleraci.

Po téměř půl roce úspěšného prodeje tohoto paliva se společnost Shell Czech Republic rozhodla provést rozsáhlý průzkum právě u řidičů osobních vozidel s dieselovými motory, s cílem zmapovat jejich chování a potřeby a také zjistit jejich názor na nové dieselové palivo Shell V-Power Diesel. Průzkumu se zúčastnilo celkem 3.554 respondentů a poskytli tak přesný obraz o dieselovém trhu osobních vozidel v České republice. Některé výsledky se společnost Shell Czech Republic rozhodla poskytnout veřejnosti.

Převážná většina vozidel s dieselovým motorem jsou firemní vozidla a po českých silnicích se jich prohání celých 52,9 %. Stáří vozidel se v plných 54,8 % pohybuje do tří let, stáří 30,7 % vozidel se pohybuje od čtyř do šesti let a 14,5 % je starších sedmi let. Hlavními důvody, proč čeští řidiči používají osobní vozidla s dieselovým motorem, je příznivější spotřeba oproti benzinu (45,3 %) a velký počet najetých kilometrů měsíčně (31,4 %). Celých 77,4 % těchto řidičů najezdí více než 1.000 kilometrů měsíčně. Přístup českých řidičů k novému palivu Shell V-Power Diesel je zároveň více než pozitivní. Na otázku, jestli je dobré, že Shell uvedl na trh další druh naftového paliva s vyšší kvalitou, odpovědělo „ano“ 97,2 %. U tohoto paliva řidiči oceňují především jeho vlastnosti, díky kterým ho tankuje 71,5 % dotázaných. Zákazníci, kteří toto palivo v minulosti vyzkoušeli si ho pro jeho vlastnosti oblíbili a tankují ho pravidelně.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků