Čeští řidiči nepřekračují maximální povolenou rychlost tak často

35 komentářů

neodborník
17. května • 8:23

Jsem příjemně překvapen malým množstvím přispěvovatelů obhajujícími sobecké  prosazování si "práva" být v bodu B o pár sekund rychleji bez ohledu na ostatní. Že by lidé začínali přicházet na to, že je lepší ty rychlostní limity raději dodržovat, protože se svět nezbořil, když přijeli trošku později ? 

jogurt
17. května • 10:27

Ale o tom to přeci vůbec není.
Problém je v tom, že "nepřiměřená rychlost" jako příčina dopravních nehod nemá s "překročením nejvyšší povolené rychlosti" absolutně nic společného. A to v obou směrech, pokud pojede zkušený řidič po liduprázdné suché kvalitní dálnici za dobrého počasí v kvalitním voze rychlostí 250km/h, nejde v žádném případě o nepřiměřenou rychlost, reálná nebezpečnost takového počínání je nulová, ale jde z hlediska tupého výkladu zákona o jeden z nejvážnějších přestupků, za který od července řidiči hrozí dokonce okamžitý zákaz řízení. Naproti tomu, pokud pojedu v hustém městském provozu na komunikaci se sérií přechodů pro chodce rychlostí 50km/h, žádného přestupku se nedopouštím, respektive nikdo mi až do případné kolize s chodcem není schopen žádný přestupek prokázat, přestože jde o rychlost sice povolenou, ale zcela evidentně nepřiměřenou. A takových případů jsou tisíce.
Policie bohužel ve své úřední tuposti nehodnotí přestupky podle jejich reálné nebezpečnosti, podle skutečné míry způsobeného či možného rizika, ale z 99% podle snadnosti zjištění a podle ekonomické výnosnosti té které kontroly. A v tom je ČR bohužel stále na úrovni totalitních policejních států. Efektivita takové činnosti je výhradně vyjádřitelná finančním přínosem do státní kasy a demonstrací policejní nadřazenosti "normálním" občanům.
Je to stejné, jako kdyby soudy přednostně soudily ty případy, kdy lze odsouzeným ukládat vysoké peněžité tresty a vraždy neřešily vůbec nebo jen okrajově. Ke cti našeho nedokonalého soudnictví konstatuji, že na rozdíl od dopravní policie se soudy takto nechovají.
Myslím že nejen já ale drtivá většina všech přispěvatelů v této diskuzi bychom chtěli a vítali, kdyby dopravní policisté méně měřili rychlost na místech zcela bezpečných, na místech, kde je dopravní značení zbytečné a samoúčelné, na místech kde jej v těchto důvodů víceméně nikdo nerespektuje aniž by tím komukoliv způsobil sebemenší riziko. Přivítal bych policii, systematicky a důsledně dohlížející na nebezpečné předjíždění, nedodržování bezpečné vzdálenosti, jízdu na červenou a policii dohlížející na nesmyslné a zbytečné dopravní značení, kterými nás duchaprostí úředníci za souhlasu dopravních inženýrů policie, zásobují více než hojně. Policejní vrtulník, létající nad dálnicí D1, jehož posádka hlásí pozemním kolegům, když spatří v levém pruhu velmi rychle jedoucí vůz, ale zcela ignorující kamiony, předjíždějící nekolik kilometrů rozdílem rychlostí 0km/h jiné vozidlo, považuji já osobně za největší pitomost, která se v tomto směru u nás páchá a ten, kdo jen nad dálnici poslal by jeho provoz měl zaplatit ze svého. Jako každé plýtvání veřejnými prostředky a jako každou úřední nabubřelost.
 
 

ACE.
18. května • 1:44

Jak bys tedy chtěl, aby bylá kontrolována a dokazována ta nebezpečná jízda 50kou ve městě. A jak chceš stíhat ty kamiony, když je na nějakejch 50 km jedna hlídka, dejme tomu že nějakej kamion por. předpisy uvidí a zdokumentuje, pak za ním 1/2 hod. pojede na bezpečném místě ho zastaví a přestupek vyřeší, takhle stihne za šichtu tak 3 kamiony. Produktivita nic moc, takže i když to ti podové tak budou dělat, stejně si toho nikdo ani nevšimne.

jogurt
18. května • 10:09

To srovnání je pro zdůraznění paradoxu, že něco, co ve skutečnosti žádným nebezpečím pro nikoho není, se postihuje extrémně tvrdě a naopak, počínání zcela evidentně konkrétně nebezpečné se nepostihuje. Tedy poukaz na paradox celého systému.
Předepsat striktně odstup mezi vozidly lze a kontrolovat jej lze rovněž. Stejnými radary, stejnými úsekovými měřiči a stejnými policisty.
Sledovat nebezpečné předjíždění není o nic těžší, než se motat s mobilním radarem po téže silnici. krásný paradox je například I/11 na úseku Vlkov pod Oškobrhem - Dlouhopolsko, kdo tímto úsekem jezdí, zná jak klišé policejní aktivity v místě, tak způsob jízdy v tomto úseku a samozřejmě i křížky kolem silnice.

Zakázat předjíždění bez dostatečného rozdílu rychlostí nebo pokud to omezí řidiče rychlejšího vozidla není třeba, protože to už platí, pokud se k tomu ovšem přistupuje způsobem, že řidiče nelze bezpečně zastavit, proto mu přestupek budeme tolerovat respektive nebude se vůbec sledovat, pak nemá smysl měnit pravidla, nemá smysl kupovat 60 civilních octavií a 40 superbiků pro policii, která nechce pracovat. Na západ, jih a sever od našich hranic policie hříšníky kontroluje a to nekompromisně, v Polsku je dokonce dnes situace taková, že si tam LKW Fahrer nedovolí ani vyhodit žvýkačku z okna, protože zpravidla neví, kde na něj skrytá kamera a následně uniformovaná dvojka na motorce nebo v civilně vypadajícím voze čeká. Totéž funguje v Rakousku, Německu,  ......, jen tam vzhledem k dramaticky lepší kázni za volantem ne tak často jako třeba právě v PL.
Z toho pohledu mi připadá, že zpřísnění pokut a bodový systém má sloužit jen a pouze k tomu, aby víceméně nulová policejní aktivita mohla přetrvávat dál a přitom se systém tvářil jako že něco dělá.

rmira
17. května • 8:10

podle mého názoru je 36% neukázněných spíš hodně, představte si, že "jenom" 36 % lidí bude krást, jezdit načerno, nebo utíkat z hospod bez placení. Při takové míře nekázně se systémy založené na předpokladu "kázně" spolehlivě zhroutí.
Jiná věc je, jak závažné důsledky toto porušování má v tomto konkrétním případě.
K velkému rozptylu procenta překročení - je vidět, že kde se dá jet pohodlně víc než padesát, většina víc než padesát opravdu jede, takže policie má asi pravdu, že padesátku skoro nikdo nedodržuje (odpovídá to i mojí zkšenosti)........Tam, kde to objektivně nejde, logicky většina jede pomaleji, což ale nic neříká o jejich kázni.

petrumr
16. května • 15:25

statistika je někde jinde-podle předběžných udajů od 1,7 chcou města nakoupit pro Mp radary a to podle zjištění na 10000 osob 1 radar a ta návratnost je vypočítaná na čtvrt roku!

P800
16. května • 13:01

O víkendu jsem měl cestu cca 300km po krajích českých a jel jsem tzv. na spotřebu, při dodržování max. povolené rychlosti, ale tak abych nezavazel. Byl jsem jednoznačně nejpomalejší jednotka na silnicích, ať už v obcích či mimo. Za ty kilometry jsem předjel, matně si pamatuju dvě auta, nějaký shade se senem. Bylo jedno jestli to byli řidiči s českými, rakouskými či jinými SPZkami, všichni do jednoho jeli rychleji než je povolená maximálka. Výsledky, které přinesla akce "Duben-měsíc bezpečných obcí" jsou nesmysl..

P800
16. května • 13:07

Ještě dodám dopad takové jízdy na moji peněženku. Běžně jezdím kolem 7 až 7,5l/100km, tentokrát to bylo 5,1l/100km, tedy poměrně značná úspora (Ford Mondeo Combi 2002 / 2.0TDDi 85kW)..

Dusan
16. května • 14:30

Podarilo se ti usetrit cca 180Kc, to je opravdu "pomerne znacna uspora".

Standa
16. května • 15:06

Úspora 180 Kč na 300 km - to je slušný.

Milovnik_Peugeotu
16. května • 13:41

No jestli jezdíš normálně za 7,5l s 2.0TDDi tak to jezdíš docela jako čuňátko  Já se na průměru s 2.0HDi nedostanu přes 7 ani náhodou, i když jezdím po Praze a pak jedu 160 po dálnici. Většinou jezdím tak za 6,2. Ovšem při dodržování limitů (jednou jsem to zkoušel ) je spotřeba asi 5,4, což je asi 20Kč a to je fakt naprosto mizivá úspora vzhledem k tomu, že šetřím čas a aspoň za volantem neusínám

R.
16. května • 15:15

Mondeo je těžké jako kráva, píše, že to má v kombíku, tak těch 7,5 je asi v pohodě. Nemluvě o tom, že diesely ve Fordech nepatří k nejlepším...

Johny
17. května • 0:41

Je to TDDi. S TDCi by jel pod 6l. TDCi jsou jedny z nejlepsich dieselu. Zadny sracky ala VW a Koktávka.

Milovnik_Peugeotu
16. května • 17:02

Mam 406 taktez v kombiku ;)

DVD
16. května • 11:22

co mě dokáže nejvíc naštvat je že cajtí dost často měřej na totálně dementních místech... když mě naposled změřili 63km/h 100m od cedule konce města(navíc na úplný rovině)taxem myslel že je pošlu do... práce. Když by mi tolik naměřili někde ve městě tak neřeknu ani popel, ale tohle je prostě svinárna. A myslim že nejsem jedinej komu se tohle stalo.
btw: ve ěmstě se fakt snažim jezdit +-50 ale mimo obec se přiznám že jedu jak to dovoluje silnice(max tak 120), protože když je rovnej úsek tak nevidim důvod plazit se 90tkou. A pokud ještě něco nesnáším, tak je to když na okreskách potkávám lidi co jedou 60-70km/h a ještě jsou dost často rozvalý přez oba pruhy (a že to zažívám skoro vždycky když jedu), některý by si měli uvědomit že zbytečně pomalá jízda je stejně nebezpečná jako ta rychlá, ale ta rychlá aspoň ostatní neomezuje

Mojma
16. května • 12:20

Ted me tak napada, daly by se vymahat pokuty za bezduvodne pomalou jizdu?? Je to i ve vyhlasce, ze ridic nesmi ostatni omezovat bezduvodne pomalou jizdou. Je otazka jestli je to vymahatelny, asi tezko, navic soudruzi v parlamentu tohle nak nedomysleli, vychazej z toho, ze vsichni jezdi jak prasata, ale sou taky strejkove, co jezdi s plechovkou od Lunchmeatu pod plynem, aby jim to moc nezralo, kdyz natankujou plnou, ztrojansobi cenu auta

Mojma
16. května • 12:20

Terd me tak napad, daly by se vymahat pokuty za bezduvodne pomalou jizdu?? Je to i ve vyhlasce, ze ridic nesmi ostatni omezovat bezduvodne pomalou jizdou. Je otazka jestli je to vymahatelny, asi tezko, navic soudruzi v parlamentu tohle nak nedomysleli, vychazej z toho, ze vsichni jezdi jak prasata, ale sou taky strejkove, co jezdi s plechovkou od Lunchmeatu pod plynem, aby jim to moc nezralo, kdyz natankujou plnou, ztrojansobi cenu auta

KArel
29. května • 18:37

Nesmíš sice bránit plynulosti provozu, ale taky musíš přizpůsobit jízdu stavu vozovky, vozidla a svým schopnostem. Když se někdo necítí, jet rychle nemusí.

CHiP
16. května • 11:05

Já je viděl hned za cedulí města

Riccardo
16. května • 9:20

Zajímavé. Na přechodu, přes který každý den chodím do práce nikdo nejede méně než 70 km/h. Samozřejmě jsem tam nikdy neviděl policajta, který by tu 50 měřil ... a komu se 36% nezdá moc, tak je podle mně magor.

doubt
16. května • 9:06

Není to Brumlov ale Brumov. I když ten první název by byl možná lepší :)

core
16. května • 8:26

Navic jestli nekde zacnou merit, meri tam kde merili uz asi 100x predtim. Takze v tom miste to vsichni cekaji, davaji si pozor a hledaji. Specialne pokud uz ted den nejakeho policajta videli. Pokud navic nekdo z pritismeru zablika, nejede ten den pomaleji 50% aut ale aspon 90% a pak tomu statistiky vypadaji. Zmeri tam jen toho kdo nejede v kolone, v tom miste to nezna a navic si niceho sam nevsime.

Mickey
16. května • 7:46

V tom pripade asi jezdim v jine zemi. Jako jeden z mala se snazim predpisy dodrzovat, jezdim 50/90 (tacho cca 55/95) a takrka PORAD me nekdo predjizdi ...

Mirko
16. května • 10:24

Tak si pořiď http://www.antiradary.cz/ a nemusíš se pořád tak bát ...
 

Milan K
16. května • 8:22

Chtěl jsem něco v tom smyslu podotknout ...

m.a.x.i.m.u.s
16. května • 10:48

V obci dodržuji +-53 (podle GPS) ale mimo obec jedu podle toho jak se kde dá- takže někde pod limit a někde nad limit.

Milovnik_Peugeotu
16. května • 0:29

...vemte si kolik je denně v provozu aut, jestliže za měsíc změřili 20 tis. aut, tak to je houby. Za tu dobu bylo v provozu třeba 20-30 mil. aut (odhad) takže to o ničem extra nevypovídá, skoro to je až na hranici statistické chyby (ale to je teď poslední dobou víc věcí ) A kolik z nás mělo to štěstí, že je nezměřili - jenom já (a to není chlubení, jenom konstatuji) jsem jel obcí přes 100 od začátku května tak asi 20x, pod 50 jsem se dostal tak leda na semaforech. Nicméně jestli na nějakém úseku jelo 70 % řidičů přes 50, tak je tam asi na čase uvažovat o změně nejvyššího limitu, ale taky je možné, že tam projelo 15 aut za den a 11 z nich jelo přes 50, což je taky o ničem. Prostě buďto pořád čísla a nebo pořád procenta, ale jednou tak a podruhé onak o ničem konkerétním nevypovídá.

Cynik
16. května • 10:27

To si nemyslím. 20.000 aut je prostě reprezentativní vzorek a ta procenta by se moc nelišila, i kdyby změřili úplně všechna auta, co ten den vyjela na silnice v ČR. 20 - 30 mil. je imho blbost, tolik neni v ČR ani obyvatel, natož řidičů - a aut už vůbec ne.

Hokus
16. května • 11:09

ano, ale kolik má měsíc dní? a kolikrát denně jedeš autem - trochu jsi asi nepochopil, že 20-30M aut není myšleno kolik RŮZNÝCH vozů projede, ale kolik kusů obecně... Proto si myslím, že takový údaj by klidně i mohl sedět... Nebo to snad funguje tak, že když mě jednou zkontrolujou, už mi dají zbytek měsíce pokoj? Kež by :)

Hokus
16. května • 11:08

ano, ale kolik má měsíc dní? a kolikrát denně jedeš autem - trochu jsi asi nepochopil, že 20-30M aut není myšleno kolik RŮZNÝCH vozů projede, ale kolik kusů obecně... Proto si myslím, že takový údaj by klidně i mohl sedět... Nebo to snad funguje tak, že když mě jednou zkontrolujou, už mi dají zbytek měsíce pokoj? Kež by :)

Hokus
16. května • 11:08

ano, ale kolik má měsíc dní? a kolikrát denně jedeš autem - trochu jsi asi nepochopil, že 20-30M aut není myšleno kolik RŮZNÝCH vozů projede, ale kolik kusů obecně... Proto si myslím, že takový údaj by klidně i mohl sedět... Nebo to snad funguje tak, že když mě jednou zkontrolujou, už mi dají zbytek měsíce pokoj? Kež by :)

Hokus
16. května • 11:08

ano, ale kolik má měsíc dní? a kolikrát denně jedeš autem - trochu jsi asi nepochopil, že 20-30M aut není myšleno kolik RŮZNÝCH vozů projede, ale kolik kusů obecně... Proto si myslím, že takový údaj by klidně i mohl sedět... Nebo to snad funguje tak, že když mě jednou zkontrolujou, už mi dají zbytek měsíce pokoj? Kež by :)

JayDee
16. května • 1:29

"Nicméně jestli na nějakém úseku jelo 70 % řidičů přes 50, tak je tam asi na čase uvažovat o změně nejvyššího limitu"...ano daj tam pro jistotu 30ku jeste to neni uplne ono:)

-LK-
16. května • 0:08

U nás měřili u dvou přechodů, takže na správném místě.

Flipper Tom
16. května • 0:24

neuvěřitelné :)

Doporučujeme

Články odjinud