Cesta z Prahy do Brna po dálnici D1 je volná. Poslední omezení skončilo

Nová stavební sezona ovšem na nejdůležitější tuzemské komunikaci začne již v březnu
Cesta z Prahy do Brna po dálnici D1 je volná. Poslední omezení skončilo

O dva měsíce později, než bylo původně plánováno, dokončily stavební firmy loňskou etapu rekonstrukčních prací na jednom z opravovaných úseků dálnice D1 mezi Prahou a Brnem.

Ve čtyřech nezúžených pruzích a povolenou rychlostí 130 kilometrů v hodině se tak v úseku mezi 146. a 153. kilometrem, který ohraničují sjezdy na Velké Meziříčí a Lhotku, začalo jezdit až toto pondělí.

Dálnic, na kterých nemusíte mít kupón, bude od ledna více

Dálnic, na kterých nemusíte mít kupón, bude od ledna více

Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla šlo o nepřijatelné zdržení stavby do zimních měsíců. Kvůli tomu stavební firma dostane penále ve výši zhruba 50 milionů korun. Zakázku na tento úsek za 668 milionů korun bez daně vysoutěžily firmy Colas a Inženierske stavby.

Původní termín dokončení loňské etapy byl stanoven na 18. listopadu, firma nakonec chtěla pracovat až do prvního únorového týdne. "Naštěstí se díky našemu tlaku a rovněž díky příznivému počasí podařilo přece jen tento termín zkrátit," sdělil Rýdl.

Na dálnici D1 instalovali první radar. Úseky, kde se bude měřit, již odtajnili

Na dálnici D1 instalovali první radar. Úseky, kde se bude měřit, již odtajnili

Kdyby bylo naopak počasí nepříznivé, byli by naopak silničáři kvůli nutnému odstraňování sněhu tento úsek třeba až na několik hodin zcela uzavírat. Během doby, kdy se zde stále pracovalo, i když podle plánu nemělo, se v tomto úseku staly dvě vážné dopravní nehody. Při jedné z nich zemřel maďarský řidič.

Jízdu bez omezení si však zde řidiči moc dlouho neužijí. Další stavební práce mají začít už v březnu.

Rekonstrukce dálnice D1 je v současné době zhruba v polovině. Je dokončeno deset z 21 úseků. Letos se budou dokončovat čtyři rozestavěné a stavbaři se nově nastěhují na další čtyři nové.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků