Cesta po dálnici bude pro kamiony dražší

17 komentářů

Frank
8. listopadu • 22:30

No to co ctu je uplana katastrofa jezdim  v Canade aUSA jako ridic kamionu a rikal sem proc sem tuto nedelal doma. Ale to co ctu vsude,tak mi beha mraz po zadech. Rekne te mi nekdo co je bezny vydelek ridice doma po danich?   Diky

doubt
15. listopadu • 12:15

No to sice přesně nevím, ale bydlím v obci s 4500 obyvateli, a jen tady máme asi 4 prosperující firmy, které provozují autodopravu. Ta největší má nějakých 20 kamiónů. Asi to nebude špatný byznys ... já jim to přeju, ale mohli by částí svého příjmu přispět na (jimi) zkurvené silnice.

Ron Jeremy
19. října • 23:53

Myslím, že cena DZ pro kamiony je směšná a ani navrhované zvýšení se neprojeví úbytkem tranzitu. Bydlím v Plzni, a díky podivné situaci s obchvatem mě zvýšený provoz kamiónů štve dvojnásob.

Zajímala by mě také jedna věc - proč existuje pro kamióny jednodenní známka, kdežto pro osobní auta ne? Např. můj otec po dálnici prakticky nejezdí, ale když by mě jel vyzvednout na letiště, když jsem byl na dovolené 3 týdny, musel by zaplatit buď 2x 14 dní, nebo půl roku. Neexistuje ani denní, ani měsíční, dokonce ani čtvrtletní DZ pro osobáky! Půlroční platí půl kalendářního roku, místo půl roku od zakoupení. Ukázka čistokrevné debility, nebo spíše zlé vůle.

X12345678
20. října • 8:13

Ano, skrz Plzeň jezdí i nadále ve dne  a především v noci významná část dálkové tranzitní nákladní dopravy protože je to rychlejší než jízda po nedokončeném obchvatu. Problém je v rukou Magistrátu města Plzně, který má možnost jízdu těchto vozidel regulovat. Například zákazem vjezdu vozidel nad 7500kg do poměrně krátkého úseku mezi pivovarem a výstavištěm, zde na 24 hodin denně postavit 4 městské policisty a porušení místní úpravy pokutovat jednotnou sazbou 1000kč a vrácením vozidla zpět na tu stranu Plzně, odkud přijelo. Místa je tu na tuto aktivitu dost a problém by byl během několika málo dní vyřešen. Příjezd do pivovaru by zůstal volný po Rokycanské, jiná těžká doprava nemá důvod do této lokality jezdit.

Ron Jeremy
20. října • 10:53

Přesně tak. Policie často prudí úplně nesmyslně, přitom by mohla místo měření padesátky na čtyřproudovce a měšťáci místo botičkování vzít mobilní váhu a vážit kamióny. Oni by si potom "truckeři" rozmysleli, zda ušetří pár kilometrů, ale budou riskovat zdržení s vážením, a nezřídka následnou pokutu.

Dušan D.
19. října • 18:46

Ta částka je stále natolik směšná, že nijak neovlivní tranzit kamionů přes naše území. Částka za přejezd republiky (po dálnici i jinudy) musí být taková, aby se nějak promítla do celkových nákladů dopravce, tj. minimálně v řádu několika tisícikorun. Nejde ani tak o to vydělat, jako spíš o omezení kamionové dopravy, jejíž zvýšení způsobilo zvýšení nehodovosti a jedovatých dieselových exhalací. Máme snad za vstup do EU platit ještě navíc svým zdravím a životy?!

JiVi
19. října • 15:03

se bude zdrazovat, az prestane kamionova doprava vyuzivat dalnice a bude jezdit podel nich ... a dalnice, ktera je stavena hlavne pro tranzit bude volna pro par hochu se silnyma 'strojema". Myslim, ze dalnice je tu hlacne pro kamiony, aby se zkratila, zlevnila a zrychlila preprava.Lepsi kamoin na dalnici, nez aby klickoval pres mesta.

Jogurt
20. října • 8:21

Nejlepší kamion je naložený na železničním vagóně a upalující od Břeclavi po koridoru až na Německé hranice po kolejích. Dálnice tu není jen pro kamiony, jak si vy umaštění hoši za jejich volanty mylně myslíte a úměrně tomu se i chováte.

Niemand
19. října • 11:17

Ja bych se zamyslel nad tim, proc je 1 km prepravy nakladu levnejsi u nakladniho auta, nez u zeleznice?

Jedina cesta je, aby se preprava po zeleznici/vode vyplatila.

Ty vahy bych nezatracoval. Statistika hovori jasnou reci, kamiony pretizene jezdi a je jich porad dost a dost.

ondra
19. října • 12:35

- nejlepší by bylo opravdu přenést nákladní dopravu ze silnic na železnici ale pokud budou české dráhy podnik jakým je, tak se budou dál vesele likvidovat naše silnice a dálnice... řešením je privatizace, rozdělení na podnik zabývající se přepravou a podnik spravující železnici - umožnit konkurenci a s tím zvýšenou efektivnost = nižší ceny a tudíž i konkurenci pro kamiony

- elektronické mýtné není určitě špatný nápad, ale jak znám naši vládu a její projekty, tak bude funkční tak za dva, tři roky nejdřív a pak stejně přijdou na to, že to šlo udělat líp nebo levněji a budou to zas předělávat...

- ono by taky nebylo špatný, kdyby peníze vybrané ze silničních daní, poplatků za dálnice příp. spotřební daně z poh. hmot (aspoň rozumnou poměrnou částí) šly opravdu zpátky do dopravy... jenže to opět naráží na naši socialistickou vládu, která radši zvýší policajtům platy a tučné výslužné... (to platí i o armádě, kde by šlo v mzdových nákladech hodně ušetřit...) 

Haya
19. října • 7:48

tak na nich aspoň vydělejme, elektronické mýtné pro vozy nad 3,5 tuny tu mělo být už letos

haha
18. října • 22:23

s tim lze jen souhlasit. opravy jdou nakonec z me kapsy  a nici to cizi kamion za par kacek. ja zaplatim vyrazne vic (dlouhodobe) a neznicim ani 1% toho co on.

delph
18. října • 20:13

nebudou si v eu potažmo u sousedu rakušaku k****t silnice tak to ženou přez nas že přez nováčky aby je ničili nam. a aby se tam kamiony nevratili nechcou nam dat možnost zvednout mitne.....i když myslim že tohle je dobrej napad a čechum by mělo bejt povětšinou jedno protože budou mít celoroční....já to schvaluju a nejradši bych to i o něco zved...mmch ty vahy nejsou špatnej napad

Stylus
18. října • 18:57

Ta castka je porad smesna, mely by cvakat mnohem vic, to ze jsou vyjety koleje zato normalni ridic osobniho auta nemuze.Fakt bych to zdrazil a dal na dalnice vahy a kdo by to porusil tak trest tipu vysoka pokuta nebo zakaz prejezdu po republice........oni by si to asi rozmyslely

fikus
18. října • 19:53

Ono by uplne stacilo dat po republice par vah, a zavest mastnou pokutu za pretizeni. Jejich obsluha by si myslim vydelala nejen na sebe a na ty vahy...

Ace2
18. října • 22:59

no to je sice dobrá úvaha, ale nic moc neřešící. Protože největší problém je bezesporu tranzitní doprava a ta se pochopitelně na hranicích váží, takže váhy postrádají více méně nějaký zásadní význam. Přetěžování se týká tedy jen vnitrostátní dopravy a to si troufám říci není dnes již nijak v celkovém počtu zásadní problém. Spíš by měla být strategie vedena směrem k co největší eliminaci dopadu nákladní dopravy na osobní dopravu v ČR a k tomu je potřeba jiných způsobů. Stačilo by pro začátek kupříkladu zákaz provozu těžké nákladní dopravy od Pátku 15:00 do Soboty 11:00 a od Neděle 14:00 do 24:00 taková maličkost by o poznání pomohla. Dnešní omezení Neděle od 00:00 do 22:00 je IMHO nesmysl nekopírující realitu dnešních dní.

mrazik
19. října • 8:42

Ace2 mas pravdu, ze to chce jinych zpusobu a tim je parve elektronicke mytne. Jinak o vikendu se nesmi jezdit v prubehu prazdnin.Zavest to po cely rok neni mozne kvuli dohode o volnem prujezdu v EU. Kamionova doprava bude hrat prim, protoze zatim nikdo nenasel levnejsi a rychlejsi zpusob. Mozna najmout miliony kuryru na skutrech ?

Doporučujeme

Články odjinud