Cesta k moři se prodraží. Chorvaté zvedli cenu mýta

Chorvatsko od 11. června zvýší dálniční mýto o 15 procent, cesta nejen českých turistů na Jadran se tak může proti loňsku prodražit.
Cesta k moři se prodraží. Chorvaté zvedli cenu mýta

Při cestě ze Záhřebu do Splitu nyní zaplatí motoristé s osobním vozem bez přívěsu 157 kun (535 korun), od 11. června pak bude mýto stát 180 kun (613 korun). V případě nákupu přes ENC vyjde jízda na 141,3 kuny.

„Vše začne podle plánu,“ citoval portál index.hr chorvatského ministra dopravy Siniše Hajdaše Dončiče. Podle něho by zdražení mělo chorvatskému rozpočtu přinést přinejmenším 147 milionů kun (přes 500 milionů korun).

Agentura CzechTrade uvedla, že zdražení se netýká dálnice A2 ze Záhřebu na slovinskou hranici. Dončić ale podle listu Poslovni dnevnik nevyloučil, že do konce roku by se ceny mohly zvednout i na této autostrádě. Ze zvýšení mýta je prozatím vyjmut i takzvaný Istrijský ypsilon, tedy dálnice A8 a A9 na Istrii, uvedl Jutarnji list.

 

Chorvatsko patří mezi nejoblíbenější letní cíle Čechů, dovolenou jich tam každoročně tráví přes půl milionu. 
 

 

Od dnešního dne je možné zakoupit předplacené elektronické platební zařízení (ENC), jehož sazby jsou asi o 20 až 25 procent nižší. Pořízení tohoto aparátu se ale vyplatí spíše Chorvatům nebo lidem, kteří do země cestují častěji, neboť jeho cena s mýtným zvýhodněním začíná na 500 kunách (1700 korun).

Chorvatsko, které je na turistickém ruchu závislé, v posledních letech klade velký důraz na dostavbu dálniční sítě, doposud bylo dokončeno přes 1270 kilometrů. Kvalita dálnic v současné době patří k nejlepším v Evropě.

Zdroj: E15.cz

Foto: profimedia.cz

 
 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků