Český tým na 24h Le Mans s dobrým výsledkem

Prototyp LMP, který je poháněný motorem Aston Martin, dokázal legendární závod 24h Le Mans dokončit v první desítce a zároveň byl i třetím nejlepším benzínovým vozem. Vůz pilotovali Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke.

Jezdci dokazovali od startu až do cíle, že rychlostně mají na to, aby udrželi pozici nejlepšího benzínového vozu za továrními diesely. Dobrý výsledek se podařilo dosáhnout i navzdory chybě. Jan Charouz vylétl na konci druhé hodiny závodu z dráhy, když za pomalejšími vozy ztratil přítlak a kontrolu nad vozem. Tým dokázal vůz opravit a rychlé stabilní tempo vrátilo tým zpátky do první desítky.

Vůz se startovním číslem 10 byl po opravě až na 48. místě, ale většinu ztráty se díky rychlým časům podařilo dohnat. Nakonec se vůz týmu Charouz Racing System probojoval až do první desítky a Enge byl šachovnicí odmávnut na devátém místě absolutně i ve třídě LMP1. V řebříčku benzínových vozů se tým umístil na třetím místě a odstup 8 kol byl podstatně menší ve srovnání s původní ztrátou.

Celkovým vítězem 76. ročníku Le Mans se stala posádka Capello/Kristensen/McNish s vozem Audi R10 TDI, následovány dvěma Peugeoty 908 HDI - na druhém místě skončila posádka Gene/Minassian/Villeneuve a na třetím pak Montagny/Klien/Zonta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lola Aston Martin LMP1 na 24h Le Mans

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 7 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků