Český tým na 24h Le Mans s dobrým výsledkem

Prototyp LMP, který je poháněný motorem Aston Martin, dokázal legendární závod 24h Le Mans dokončit v první desítce a zároveň byl i třetím nejlepším benzínovým vozem. Vůz pilotovali Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke.

Jezdci dokazovali od startu až do cíle, že rychlostně mají na to, aby udrželi pozici nejlepšího benzínového vozu za továrními diesely. Dobrý výsledek se podařilo dosáhnout i navzdory chybě. Jan Charouz vylétl na konci druhé hodiny závodu z dráhy, když za pomalejšími vozy ztratil přítlak a kontrolu nad vozem. Tým dokázal vůz opravit a rychlé stabilní tempo vrátilo tým zpátky do první desítky.

Vůz se startovním číslem 10 byl po opravě až na 48. místě, ale většinu ztráty se díky rychlým časům podařilo dohnat. Nakonec se vůz týmu Charouz Racing System probojoval až do první desítky a Enge byl šachovnicí odmávnut na devátém místě absolutně i ve třídě LMP1. V řebříčku benzínových vozů se tým umístil na třetím místě a odstup 8 kol byl podstatně menší ve srovnání s původní ztrátou.

Celkovým vítězem 76. ročníku Le Mans se stala posádka Capello/Kristensen/McNish s vozem Audi R10 TDI, následovány dvěma Peugeoty 908 HDI - na druhém místě skončila posádka Gene/Minassian/Villeneuve a na třetím pak Montagny/Klien/Zonta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lola Aston Martin LMP1 na 24h Le Mans

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků