Český tým na 24h Le Mans s dobrým výsledkem

Prototyp LMP, který je poháněný motorem Aston Martin, dokázal legendární závod 24h Le Mans dokončit v první desítce a zároveň byl i třetím nejlepším benzínovým vozem. Vůz pilotovali Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke.

Jezdci dokazovali od startu až do cíle, že rychlostně mají na to, aby udrželi pozici nejlepšího benzínového vozu za továrními diesely. Dobrý výsledek se podařilo dosáhnout i navzdory chybě. Jan Charouz vylétl na konci druhé hodiny závodu z dráhy, když za pomalejšími vozy ztratil přítlak a kontrolu nad vozem. Tým dokázal vůz opravit a rychlé stabilní tempo vrátilo tým zpátky do první desítky.

Vůz se startovním číslem 10 byl po opravě až na 48. místě, ale většinu ztráty se díky rychlým časům podařilo dohnat. Nakonec se vůz týmu Charouz Racing System probojoval až do první desítky a Enge byl šachovnicí odmávnut na devátém místě absolutně i ve třídě LMP1. V řebříčku benzínových vozů se tým umístil na třetím místě a odstup 8 kol byl podstatně menší ve srovnání s původní ztrátou.

Celkovým vítězem 76. ročníku Le Mans se stala posádka Capello/Kristensen/McNish s vozem Audi R10 TDI, následovány dvěma Peugeoty 908 HDI - na druhém místě skončila posádka Gene/Minassian/Villeneuve a na třetím pak Montagny/Klien/Zonta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lola Aston Martin LMP1 na 24h Le Mans

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků