Český trh v srpnu 2014: O které modely byl největší zájem?

Domácímu trhu s novými auty se daří, dvacetiprocentní navýšení je toho důkazem. Stupňům vítězů modelového žebříčku kralují i nadále modely mladoboleslavské automobilky.

Letošní rok má za sebou dvě třetiny, týká se to samozřejmě i českého trhu s novými osobními auty. A jak si ten vedl v osmém měsíci? Registry rozšířilo 13 937 vozů místo 11 595 v srpnu 2013. To je přesně o 20,2 %, respektive o 2 342 kusů více. Krize je tak zažehnána, zdá se. Pro úplnost dodejme, že čísla nezahrnují ani dodávky a pick-upy, ani reexporty, ale MPV vytvořená z lehkých užitkových vozů v nich nechybějí.

Český trh v červenci 2014: O který model byl největší zájem?

Český trh v červenci 2014: O který model byl největší zájem?

Modelovému žebříčku pochopitelně vévodí škodovky. Lídrem je Octavia, která jako jediná přesáhla tisícovku přírůstků. Rapid se dostal přes osm stovek. Zajímavá jsou meziroční srovnání obou řad oproti malé (a v celkovém pořadí bronzové) Fabii.

Obě totiž lehce ztratily, zatímco končící Fabia se i přes pouhých 661 přírůstků zlepšila. Je o ni na konci kariéry zájem a na všechny klienty se zřejmě ani nedostane, takže jim Škoda nabídne novou generaci. V aktuální Top 10 má mimochodem domácí výrobce jen čtyři řady, nevešel se Superb, Citigo ani Roomster.

Čtvrtou příčku však obsadil Volkswagen Golf s 536 auty, což je skutečně hodně. Hyundaie i20 a i30 okupují další dvě místa. Menší se blíží konci své kariéry, podobu další řady již známe. Pochopitelně za tyto výsledky evropského bestselleru a jihokorejských vozů může s největší pravděpodobností dodávka firemnímu zákazníkovi, případně u i20 větší várka z turecké továrny pro soukromníky.

Hyundai i20 kompletně představen. Zatopí nové Škodě Fabia?

Hyundai i20 kompletně představen. Zatopí nové Škodě Fabia?

Sedmé a osmé místo obsadily velmi různorodé vozy, Ford Fiesta a Škoda Yeti. Ale oba si polepšily oproti loňsku více než dvojnásobně. Přes 400 přírůstků za měsíc představuje slušný počin. Yeti i nadále kraluje všem vozům do lehkého i těžšího terénu, lhostejno na jejich velikosti.

Devátý Seat Leon zaznamenal 327 nových kusů, což značí šedesátiprocentní nárůst. Na desítce je nejprodávanější MPV, Hyundai ix20. Ve srovnání s úspěšnějšími modely se stylizovaným H však zaznamenal takřka desetiprocentní úbytek. Do jeho statistik se počítá i oplastovaná verze Cross.

Celkem pět škodovek také kraluje svým třídám. Samozřejmě Octavia a Superb jsou oproti oficiálním statistikám SDA posunuty vždy o segment níže. Vyšší střední třídě dominuje pětkové BMW včetně modelů GT, které ve skutečnosti konstrukčně vycházejí z větší sedmičky. Ti, kteří mají na luxusní limuzíny, kupují Mercedesy třídy S. Navíc se jich prodal více než trojnásobek ve srovnání se srpnem 2013.

Nejprodávanější Corvette? Červená s černými koly

Nejprodávanější Corvette? Červená s černými koly

Ve značkách je situace poměrně jasná ve prospěch mladoboleslavské Škody. V srpnu bylo nově zaregistrováno 3 661 aut, což je o 229, respektive 6,7 % více než loni. Hyundai si připsal 1 531 vozů, oproti srpnu 2013 tudíž získal takřka třetinu. Volkswagen má na kontě 1 458 nových automobilů, ten ale vylétl z 931, jeho meziroční skok tedy překročil polovinu! Těsně pod ním skončil Ford (+45,9 %, 928 kusů). Ve výborných výsledcích pokračuje pátá Dacia (647, +55,9 %) i šestý Seat (622, +27,2 %) a sedmý Opel (621, vyšvihl se dokonce o 84 %).

Kolem hranice pěti stovek registrací se pohybují Kia, Peugeot a Renault, Jihokorejci mírně ztratili, stejně jako „lvi“. V případě Seatu a Fordu jsou čísla uváděná Svazem dovozců automobilů poněkud zkreslená, protože španělská automobilka dlouhodobě vyváží z České republiky takřka dvě třetiny již zde dříve (do půli roku) zaregistrovaných aut, Ford pak zhruba 40 %.

PořadíModel8/2014 [ks]8/2013 [ks]Změna [ks]Změna [%]
1.ŠKODA OCTAVIA1 0681 182-114-9,6%
2.ŠKODA RAPID821838-17-2,0%
3.ŠKODA FABIA661602599,8%
4.VW GOLF53634718954,5%
5.HYUNDAI i2049028920169,6%
6.HYUNDAI i3046433013440,6%
7.FORD FIESTA416182234128,6%
8.ŠKODA YETI410162248153,1%
9.SEAT LEON32720412360,3%
10.HYUNDAI ix20288318-30-9,4%
-Celkem 13 93711 5952 34220,2%
TřídaModel8/2014 [ks]8/2013 [ks]Změna [ks]Změna [%]
MiniŠKODA CITIGO209221-12-5,4%
MaléŠKODA FABIA661602599,8%
Nižší středníŠKODA OCTAVIA1 0681 182-114-9,6%
StředníŠKODA SUPERB267248197,7%
Vyšší středníBMW řady 54180-39-48,8%
LuxusníMERCEDES-BENZ S25817212,5%
TerénníŠKODA YETI410162248153,1%
MPVHYUNDAI ix20288318-30-9,4%
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků