Český trh v roce 2022: Prodalo se nejméně aut od roku 2013. Každé třetí je Škoda, každé druhé SUV či terénní

27 komentářů

Petr
9. ledna • 7:34

Já myslel, že nejprodávanější je už zase Tesla. Alespoň některé články, které se tu objevují jednou za kvartál, to naznačují. A intelektuálně podměreční fanoušci Elona tu vždycky hýkají radostí.

Jarda
7. ledna • 10:46

Mě spíš zajímají soukromé prodeje a tam je pořadí takovéto:
1. Hyundai 9651,
2. Škoda 9554,
3. Dacia 5925,
4. Toyota 4306,
5. Kia 3875,
6. VW 1812,
7. Ssangyong 1678,
8. Peugeot 1572,
9. Opel 1415,
10. Renault 1347,
11. Suzuki 1342,
12. Ford 1260,
13. Mazda 1170,
...
Zdroj:
https://portal.sda-cia.cz/stat.php...

Q
7. ledna • 22:17

Nejvíce překvapuje sedmé místo Ssangyongu.

Pikus
8. ledna • 21:36

Korado má dobrý poměr výkon cena, a když někdo nechce Duster...

Mirek
8. ledna • 22:01

Když někdo řeší Duster, tak konkurence bude Tivoli. Radiátor "Korado" nikdo jako náhradu za auto jistě nebude kupovat (je mi to jasné, chybně napsané, ale co by člověk pro srandu neudělal - Ssangyong Korando).

Hulk
8. ledna • 10:58

Na tom není nic překvapivého, na občanku kupuje auto převážně ta nejchudší část společnosti a Ssangyong prodává jedna z nejlevnějších aut, takže v této oblasti má velké prodeje a je v této "disciplíně" lepší než třeba Dacia. Naopak u náročnější klientely, která kupuje převážně na IČ neprodává skoro nic.

Petr
8. ledna • 21:34

Nejchudsi cast spolecnosti auta vubec nekupuje a uz vubec ne nova ty d*bile.
Na obcanku kupuji auta vysokoprijmove rodiny s prijmem ze zamestnani.

,,,
8. ledna • 18:31

Osle, na občanku kupuje ta bohatší část obyvatel ČR. Chudší kupují ojetiny.

Hulk
8. ledna • 21:53

Přesně naopak, bohatší část obyvatel ČR kupuje na IČ.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
8. ledna • 23:27

Picovina.

Q
8. ledna • 12:47

Mé překvapení je z jiného důvodu. Ssangyong na našem trhu nemá skoro žádnou tradici a v roce 2019 začal v podstatě od nuly s novým dovozcem. Nový dovozce plánoval, že ve střednědobém horizontu cca 3 let by u nás chtěl prodat 500 aut ročně. Minulý rok bylo prodáno 2350 aut. A to je u nás pouhých 10 dealerství.

Hulk
8. ledna • 21:52

Sociálně slabší na nějakou tradici nekoukají (nemohou koukat, na víc prostě nemají). Až dorazí Čína a nabídne plus mínus to samé ještě o 100 tczk levněji, tak bude také prodávat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jarda
9. ledna • 19:18


,,Sociálně slabší ....na víc prostě nemají"
Takové jednoduché uvažování se mi ,,líbí"😏
A co ti, kteří si kupují konkrétní auto (vlastně cokoliv) jen proto, že se jim líbí bez ohledu na cenu a tradici?
To chceš tvrdit, že všechno drahé nebo uměle předražené a tradiční je vždy kvalitnější, lepší nebo hezčí a že jsou tito lidé sociálně slabší, i když mají nadbytek příjmů?😵🤐

Mirek
8. ledna • 14:15

Já se tomu vůbec nedivím. Viděl jsem dost testů těchto aut a když se podívám, co za tyto peníze dostanu, jak to vypadá a funguje, tak nevím o lepším autě v této cenové kategorii. Když jsem výše psal, že nové škodovky jsem nikde neviděl, tak jeden nový Ssangyong Tivoli tam byl a několik jich potkávám docela často ve městě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jarda
9. ledna • 18:57

No prostě typický ,,Korejec".
Korejské společnosti všeobecně se specializují na pojem ,,za málo peněz hodně muziky". Výkon/cena na té nejvyšší možné úrovni.
Daří se jim tímto oslovovat zákazníky ve všech odvětvích po celém světě.
Jako příklad se stačí podívat na společnost Hyundai, pod kterou spadají značky Genesis, Ioniq, KIA.
Takto bychom mohli pokračovat se společnostmi Samsung, LG atd.
Vyhlášená je třeba špičková kvalita korejské kosmetiky, přitom za super ceny.
Atd atd...

Mirek
6. ledna • 19:03

Ono by nebylo od věci napsat, kolik z těch prodaných aut značky Škoda se prodalo do firemních flotil. Těsně před vánočními svátky jsem se tak prošel sídlištěm a neviděl jsem jedinou Octavii poslední řady, ani nové Fabie. Viděl jsem však nová auta francouzských a korejských značek. Překvapuje mě například podíl Fordu. Od Fordu jsem nové auto v širém okolí dlouho nikde neviděl, naposledy asi necelé dva roky nazpět černý Focus kombi mild-hybrid.

Co je ti do toho
6. ledna • 20:38

Tak to je snad jedno, kdo to kupuje. Jozef Novák, který pracuje na ičo nebo svoje s.r.o se jako zákazník nepočítá?

petr r. (petrumr)
7. ledna • 9:00

to by bylo na dlouhou diskuzi. Prostě lidi co kupují na rodné číslo jdou k automobilkám co nejsou v koncernu VW. Toyota dává zajímavé ceny, záruku a má prostě trvanlivost, tohle podnik nezajímá a lidi fakty se musí už dívat do předu, ve škodovce bude končit fábia, scala a kamiq a jak jsem to psal, druhé automobilky nenechají obyčejné lidi ve štychu.

homer
7. ledna • 20:29

A RČ který nekupujou keš ale zvolí nějakou formu pronájmu jdou kam? Přeci k firmě, auto zůstane registrovaný na ičo ale užívá ho výhradně nájemce s RČ. Tolik ke starostem kolik kterych aut je firemnich.

Q
7. ledna • 22:04

To máte sice pravdu, ale kolik takových lidí je? Asi málo, když nikoho v okolí, kdo by měl auto na operák, neznám.
Většinu operativních leasingů pro soukromé osoby tvoří zaměstnanecký program Škody Auto s výhodnými krátkodobými pronájmy, kterým "proteče" cca 10 tisíc nových škodovek ročně.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pikus
8. ledna • 21:43

Mě se líbí, jak většina registraci Enyaq je v rámci zaměstnaneckýho programu Škodovky. Fakt docela tragédie.

Vladik
14. ledna • 7:15

Auuto za 1,5 mega s dojezdem 300 kiláků to opravdu není český sen. Kdo by si to za tolik oeněz dobrovolně koupil za takový těžký prachy. Tesla začala zlevňovat tak o ty krámy bude ještě menší zájem. Velký je to jak minibus.

Mirek
7. ledna • 21:04

A kde tedy ta auta parkují, že nejsou vidět? Nebude to, že parkují v naprosté většině ve firmách a nebýt firem, tak se Škoda potácí někde naprosto jinde v prodejích? Našich cca 10 firemních Octavii parkuje ve firmě.

Marek71
6. ledna • 15:04

Nebylo by možné udělat i tabulku s porovnáním s 2021? Aby se dalo zjistit, které značky (modely) kolik ztratily, příp. i získaly na počtu prodaných kusů a na tržním podílu.

Kosanovič
6. ledna • 15:43

Tak si jí najdi na webu, na SDA toto všechno je.

Marek71
9. ledna • 12:19

Na SDA jsou i ty údaje, co jsou tady v článku, takže tvou logikou... proč vlastně to psát do článku, když to vše je na SDA? Článek by mohl být stručný: V roce 2022 se v ČR prodala nějaká auta, pro bližší informace jděte na web SDA, tam si to vše najdete :-)

Uprd
6. ledna • 15:36

Ne.

Doporučujeme

Články odjinud