Český trh v říjnu 2015: Top 10 nejprodávanějších modelů a pořadí značek

Český trh s novými osobními auty v říjnu znovu vzrostl, i když méně než v minulých měsících. Do první pětky značek se dostala překvapivě Kia. Fabia se mezi modely i nadále drží v čele před Octavií.

V říjnu 2015 bylo v České republice zaregistrováno 19.658 nových osobních vozů, což znamená o 10,5 %, respektive 1.867 kusů více (ze 17.791) než za desátý měsíc letopočtu 2014.*

Top 10 nejprodávanějších modelů

V žebříčku nejprodávanějších říjnových modelů Škodovka okupuje stupně vítězů a ještě další dvě příčky mezi nejlepšími deseti. Hyundai má v nejlepší desítce dvojí zastoupení, zbytek si dělí Volkswagen (také s dvojicí modelů) a Ford. Osobní dodávky zde nejsou uvedeny, tentokrát by se do pořadí bestsellerů beztak ani žádná nedostala. Tady hodně záleží na prodejích firmám, ostatně na soukromé osoby připadá globálně u nás pouhá čtvrtina všech prvních registrací.

Nejoblíbenějším novým autem u nás je počtvrté za sebou Škoda Fabia. Vyhoupla se na 2275 jednotek a patří jí pochopitelně i prvenství v malých vozech. Octavia za ní v říjnu příliš nezaostala, dosáhla na 2160 prodaných kusů a zároveň pak zvítězila v nižší střední třídě (SDA ji řadí o kategorii výše, ale rozvorem jí neodpovídá). Rapid na tisícovku kusů opět nedosáhl (893). Nošovický Hyundai i30 se dostal na 699 nových vozů. Za ním jen těsně následuje nový Superb (692).

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Golf se musel spokojit až se šestkou (551). Sedmý je jediný zástupce Fordu, malá Fiesta (524). Nejpopulárnějším SUV byl opět Yeti (503). Střední třídu v pořadí bestsellerů zastupuje kromě velké škodovky také Volkswagen Passat (423), ten je sloučen dohromady se sportovnějším CC na základě minulé generace. Žebříček uzavírá Hyundai ix20, stačilo mu k tomu jen 359 aut.

Český trh v říjnu 2015 – Pořadí modelů
Pořadí Model 10/2015 [ks] 10/2014 [ks] Změna [ks] Změna [%]
1. ŠKODA FABIA 2 275 498 1 777 356,8 %
2. ŠKODA OCTAVIA 2 160 2 287 -127 -5,6 %
3. ŠKODA RAPID 893 1 318 -425 -32,2 %
4. HYUNDAI i30 699 604 95 15,7 %
5. ŠKODA SUPERB 692 336 356 106,0 %
6. VOLKSWAGEN GOLF 551 644 -93 -14,4 %
7. FORD FIESTA 524 468 56 12,0 %
8. ŠKODA YETI 503 574 -71 -12,4 %
9. VOLKSWAGEN PASAT/CC 423 162 261 161,1 %
10. HYUNDAI ix20 359 407 -48 -11,8 %
- Celkem  19 658 17 791 1 867 10,5 %

Procentním šplhounem je i tento měsíc třetí generace Fabie, která se zvedla o 356,8 %, tedy více než trojnásobně! Poslední evropské Auto roku hlásí +161,1 %, bronz patři Superbu, oproti „dvojce“ má +106 %. Toť z výrazných postupů vše. V kusovém navýšení je rovněž malá škodovka jasně nejlepší, prodalo se jich o 1.777 více než loni. Superb se zlepšil o 356 aut a Passat o 261, plusy mají i i30 a Fiesta.

Přehled nejlevnějších aut: diesely, čtyřkolky, SUV… 

Přehled nejlevnějších aut: diesely, čtyřkolky, SUV… 

První desítku ovšem máme z poloviny plnou loserů. Tím největším propadákem je Rapid (-32,2 %, -425 vozů), následuje Golf (-14,4 %, -93) a klientela ztrácí zájem i o Yetiho (-12,4 %, -71). Hyundaiů ix20 ubyla necelá padesátka, Octavií sice 127, ale vzhledem k počtům jen necelých šest procent.

O většině vítězů jednotlivých segmentů už řeč byla, teď jsou na řadě ti zbývající. Mistrem miniaut je bratislavské Citigo. Vyšší střední třídu ovládlo Audi A6 těsně před pětkovým BMW, jeho navýšení takřka o čtvrtinu je hezké. Mercedes-Benz S mezi luxusními limuzínami a kupé naopak ztratil oproti říjnu 2014 osmičku registrací, respektive opět čtvrtinu.

Top 10 nejprodávanějších značek

Na suverenitě domácího výrobce v žebříčku značek se pochopitelně nic nemění. Zaznamenal odbyt 6.865 aut, jeho navýšení ve srovnání s loňskem činilo 23,4 %. Tržní podíl okřídleného šípu je na hodnotě 34,9 %, tedy hodně vysoko. Volkswagen se drží na stříbře (2.112 kusů) a překonal kromě dvoutisícové logicky i desetiprocentní hranici, skončil na 10,8 %. Hyundai má pouze 8,6 % za 1.683 aut. Modrému oválu Fordu náleží standardní čtyřka za přesně 1.284 registrací a tím pádem i 6,5 % domácího trhu. Na pátém místě najdeme jihokorejskou Kiu (677).

Třídní boj: Jak se dělí auta do tříd

Třídní boj: Jak se dělí auta do tříd

Do Top 5 se ovšem dostala jen těsně, protože šestá Dacia si připsala o pouhý jeden jediný kus méně. Na sedmičku vyšplhal Peugeot (619), za ním je jeho úhlavní francouzský konkurent Renault (600). Seat si připsal 589 přírůstků a desítku uzavírá další překvapení, Audi (482). Mimo ni je tedy Opel. Minule úspěšný Nissan se nevešel dokonce ani do patnáctky.

Značkám Volkswagenu Dieselgate neškodí, rostou o desítky procent

Značkám Volkswagenu Dieselgate neškodí, rostou o desítky procent

Mladá Boleslav figuruje i v čele pořadí meziročních šplhounů dle kusů. Zlatá Škodovka vyskočila o rovných 1.300 aut, Volkswagen vykazuje v této statistice navýšení o mnohem menších 360 vozů, třetí je Ford, kterých se prodalo o 236 více. Následují Seat s +160 a Audi s +150.

Český trh v říjnu 2015 – Nejprodávanější modely podle tříd
Třída Model 10/2015 [ks] 10/2014 [ks] Změna [ks] Změna [%]
Mini ŠKODA CITIGO 299 257 42 16,3 %
Malé ŠKODA FABIA 2 275 498 1 777 356,8 %
Nižší střední ŠKODA OCTAVIA 2 160 2 287 -127 -5,6 %
Střední ŠKODA SUPERB 692 336 356 106,0 %
Vyšší střední AUDI A6 66 53 13 24,5 %
Luxusní MERCEDES-BENZ S 24 32 -8 -25,0 %
Terénní ŠKODA YETI 503 574 -71 -12,4 %
MPV HYUNDAI ix20 359 407 -48  -11,8 %

Procentnímu žebříčku dominuje značka se čtyřmi kruhy ve znaku (+45,2 %) před Seatem (+37,3 %) a již vzpomínanou Škodou. V závěsu následují Ford (+22,5 %) a Volkswagen (+20,6 %). Těsně pod dvacet procent mají Kia a Renault. V Top Ten jsou aktuálně dva propadáky. Tím největším je Hyundai (-497 kusů, -22,8 %!), druhým bohužel Dacia (-183 jednotek, -21,3 %). Zmiňme ještě úbytek Opelu, ten se sice nachází mimo, ale právě proto, že zaznamenal výrazný propad o 169 aut (-26,5 %).

Evropský trh v září 2015: Top 10 modelů a pořadí značek

Evropský trh v září 2015: Top 10 modelů a pořadí značek

*Aktuální čísla vyplývají z nejnovějších statistik zveřejněných SDA (Svazem dovozců automobilů). Nejsou v nich zahrnuty tzv. reexporty, neobsahují ani veškerá užitková auta do celkové hmotnosti 3,5 tuny. Ale třeba MPV na bázi dodávek se v nich vyskytují.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 17 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků