Češi udělali ze Seatu Leon Cupra oheň plivající bestii. Pomohli jim Švédové

Zajímavý projekt úpravce BSR dostal z ostrého kombíku výkon 511 koní. Bylo k tomu potřeba i na zakázku vyrobené turbodmychadlo.

Český freeski lyžař Robin Holub si pořídil Seat Leon Cupra Carbon Edition, prý jeden z deseti kusů určených pro Českou republiku. Svůj vůz o sériovém výkonu 300 koní poté svěřil českému zástupci švédského úpravce BSR, který se mu podíval na zoubek. Počátkem března proběhlo finální ladění výkonu a převodovky přímo v centrále úpravce, který sídlí ve švédském městě Växjö.

Úpravci vůz zpočátku osadili chladičem stlačeného vzduchu od německé společnosti Wagner Tuning Competition. Sání vzduchu bylo nahrazeno homologovaným karbonovým řešením německého výrobce HG Motosport. Od značky Forge Motorsport pak pochází lepší proudění nasávaného vzduchu do hnací části turbodmychadla a jiná je i jeho termoizolace.

Úpravce v Česku hledá limity VW Polo GTI. Omezovač posunul až na 300 km/h

Úpravce v Česku hledá limity VW Polo GTI. Omezovač posunul až na 300 km/h

Originální disky se nahradily ultralehkými ráfky od švýcarské společnosti, kdy jedno kolo váží jen lehce pod jedenáct kilogramů. Pro lepší brzdný účinek se pod koly nachází destičky EBC Brakes Yellowstuff. Již sériově velmi slušný podvozek byl ještě vylepšený pružinami Eibach.

Největší kouzla se ale děla až při ladění výkonu a DSG převodovky, což proběhlo v již zmíněné švédské centrále. Doba přeřazení jednotlivých rychlostních stupňů se zkrátila z 0,3 na 0,12 sekundy a zamezilo se i automatickému přeřazování při vyšších otáčkách v manuálním režimu. Samotný motor pak nyní disponuje díky novému na zakázku dělanému turbodmychadlu výkonem 511 koní a 622 N.m točivého momentu. Kompletním přepracováním prošel i výfukový systém, který nyní nabízí i šťavnatější zvukovou odezvu. 

Škoda Kodiaq RS může mít až 292 koní a 591 N.m. Levnou úpravu zvládnete i sami

Škoda Kodiaq RS může mít až 292 koní a 591 N.m. Levnou úpravu zvládnete i sami

Dynamické parametry k dispozici nemáme, ale se sériovou hodnotou akcelerace z 0 na 100 km/h (4,9 sekundy) to muselo pěkně zahýbat. V přiloženém videu, které odkrývá zákulisí úpravy, si ale můžete všimnout, že vůz dosáhl na brzdě rychlosti 320 km/h. Pokud se vám podobné úpravy zamlouvají, můžete nejen svou Cupru, ale jakýkoliv vůz osazený motorem 2.0 TSI s kódovým označením EA888, do rukou úpravců svěřit.

V současnosti najdete na stránkách BSR tři různé úpravy výkonu. Základní Stage 1 zvedne výkon motoru na 359 koní. Tato úprava je momentálně v akci a vyjde na 12.447 Kč. Stage 4 pak výkon vyšvihne na 412 koní (20.753 Kč) a vrcholná úprava Stage 5 (20.753 Kč) udělá z auta bestii o výkonu 508 koní. 

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků