Český freeski lyžař Robin Holub si pořídil  Seat Leon Cupra Carbon Edition , prý jeden z deseti kusů určených pro Českou republiku. Svůj vůz o sériovém výkonu 300 koní poté svěřil českému zástupci švédského úpravce BSR, který se mu podíval na zoubek. Nyní proběhlo finální ladění výkonu a převodovky přímo v centrále úpravce, který sídlí ve švédském městě Växjö. BSR

Český freeski lyžař Robin Holub si pořídil Seat Leon Cupra Carbon Edition, prý jeden z deseti kusů určených pro Českou republiku. Svůj vůz o sériovém výkonu 300 koní poté svěřil českému zástupci švédského úpravce BSR, který se mu podíval na zoubek. Nyní proběhlo finální ladění výkonu a převodovky přímo v centrále úpravce, který sídlí ve švédském městě Växjö. | BSR

Úpravci vůz zpočátku osadili chladičem stlačeného vzduchu od německé společnosti Wagner Tuning Competition. Sání vzduchu bylo nahrazeno homologovaným karbonovým řešením německého výrobce HG Motosport. Od značky Forge Motorsport pak pochází lepší proudění nasávaného vzduchu do hnací části turbodmychadla a jiná je i jeho termoizolace. BSR

Úpravci vůz zpočátku osadili chladičem stlačeného vzduchu od německé společnosti Wagner Tuning Competition. Sání vzduchu bylo nahrazeno homologovaným karbonovým řešením německého výrobce HG Motosport. Od značky Forge Motorsport pak pochází lepší proudění nasávaného vzduchu do hnací části turbodmychadla a jiná je i jeho termoizolace. | BSR

Originální disky se nahradily ultralehkými ráfky od švýcarské společnosti, kdy jedno kolo váží jen lehce pod jedenáct kilogramů. Pro lepší brzdný účinek se pod koly nachází destičky EBC Brakes Yellowstuff. Již sériově velmi slušný podvozek byl ještě vylepšený pružinami Eibach. BSR

Originální disky se nahradily ultralehkými ráfky od švýcarské společnosti, kdy jedno kolo váží jen lehce pod jedenáct kilogramů. Pro lepší brzdný účinek se pod koly nachází destičky EBC Brakes Yellowstuff. Již sériově velmi slušný podvozek byl ještě vylepšený pružinami Eibach. | BSR

Největší kouzla se ale děla až při ladění výkonu a DSG převodovky, což proběhlo v již zmíněné švédské centrále. Doba přeřazení jednotlivých rychlostních stupňů se zkrátila z 0,3 na 0,12 sekundy a zamezilo se i automatickému přeřazování při vyšších otáčkách v manuálním režimu.  BSR

Největší kouzla se ale děla až při ladění výkonu a DSG převodovky, což proběhlo v již zmíněné švédské centrále. Doba přeřazení jednotlivých rychlostních stupňů se zkrátila z 0,3 na 0,12 sekundy a zamezilo se i automatickému přeřazování při vyšších otáčkách v manuálním režimu.  | BSR

Samotný motor pak nyní disponuje díky novému na zakázku dělanému turbodmychadlu výkonem 511 koní a 622 N.m točivého momentu. Kompletním přepracováním prošel i výfukový systém, který nyní nabízí i šťavnatější zvukovou odezvu.  BSR

Samotný motor pak nyní disponuje díky novému na zakázku dělanému turbodmychadlu výkonem 511 koní a 622 N.m točivého momentu. Kompletním přepracováním prošel i výfukový systém, který nyní nabízí i šťavnatější zvukovou odezvu.  | BSR

Dynamické parametry k dispozici nemáme, ale se sériovou hodnotou akcelerace z 0 na 100 km/h (4,9 sekundy) to muselo pěkně zahýbat. V přiloženém videu, které odkrývá zákulisí úpravy, si ale můžete všimnout, že vůz dosáhl na brzdě rychlosti 320 km/h. BSR

Dynamické parametry k dispozici nemáme, ale se sériovou hodnotou akcelerace z 0 na 100 km/h (4,9 sekundy) to muselo pěkně zahýbat. V přiloženém videu, které odkrývá zákulisí úpravy, si ale můžete všimnout, že vůz dosáhl na brzdě rychlosti 320 km/h. | BSR

Pokud se vám podobné úpravy zamlouvají, můžete nejen svou Cupru, ale jakýkoliv vůz osazený motorem  2.0 TSI  s kódovým označením EA888, do rukou úpravců svěřit. BSR

Pokud se vám podobné úpravy zamlouvají, můžete nejen svou Cupru, ale jakýkoliv vůz osazený motorem 2.0 TSI s kódovým označením EA888, do rukou úpravců svěřit. | BSR

V současnosti najdete na stránkách BSR tři různé úpravy výkonu. Základní Stage 1 zvedne výkon motoru na 359 koní. Tato úprava je momentálně v akci a vyjde na 12.447 Kč. Stage 4 pak výkon vyšvihne na 412 koní (20.753 Kč) a vrcholná úprava Stage 5 (20.753 Kč) udělá z auta bestii o výkonu 508 koní.  BSR

V současnosti najdete na stránkách BSR tři různé úpravy výkonu. Základní Stage 1 zvedne výkon motoru na 359 koní. Tato úprava je momentálně v akci a vyjde na 12.447 Kč. Stage 4 pak výkon vyšvihne na 412 koní (20.753 Kč) a vrcholná úprava Stage 5 (20.753 Kč) udělá z auta bestii o výkonu 508 koní.  | BSR

 BSR

| BSR

Úpravci vůz zpočátku osadili chladičem stlačeného vzduchu od německé společnosti Wagner Tuning Competition. Sání vzduchu bylo nahrazeno homologovaným karbonovým řešením německého výrobce HG Motosport. Od značky Forge Motorsport pak pochází lepší proudění nasávaného vzduchu do hnací části turbodmychadla a jiná je i jeho termoizolace. BSR
Originální disky se nahradily ultralehkými ráfky od švýcarské společnosti, kdy jedno kolo váží jen lehce pod jedenáct kilogramů. Pro lepší brzdný účinek se pod koly nachází destičky EBC Brakes Yellowstuff. Již sériově velmi slušný podvozek byl ještě vylepšený pružinami Eibach. BSR
Největší kouzla se ale děla až při ladění výkonu a DSG převodovky, což proběhlo v již zmíněné švédské centrále. Doba přeřazení jednotlivých rychlostních stupňů se zkrátila z 0,3 na 0,12 sekundy a zamezilo se i automatickému přeřazování při vyšších otáčkách v manuálním režimu.  BSR
Samotný motor pak nyní disponuje díky novému na zakázku dělanému turbodmychadlu výkonem 511 koní a 622 N.m točivého momentu. Kompletním přepracováním prošel i výfukový systém, který nyní nabízí i šťavnatější zvukovou odezvu.  BSR
9
Fotogalerie

Češi udělali ze Seatu Leon Cupra oheň plivající bestii. Pomohli jim Švédové

Zajímavý projekt úpravce BSR dostal z ostrého kombíku výkon 511 koní. Bylo k tomu potřeba i na zakázku vyrobené turbodmychadlo.

Český freeski lyžař Robin Holub si pořídil Seat Leon Cupra Carbon Edition, prý jeden z deseti kusů určených pro Českou republiku. Svůj vůz o sériovém výkonu 300 koní poté svěřil českému zástupci švédského úpravce BSR, který se mu podíval na zoubek. Počátkem března proběhlo finální ladění výkonu a převodovky přímo v centrále úpravce, který sídlí ve švédském městě Växjö.

Úpravci vůz zpočátku osadili chladičem stlačeného vzduchu od německé společnosti Wagner Tuning Competition. Sání vzduchu bylo nahrazeno homologovaným karbonovým řešením německého výrobce HG Motosport. Od značky Forge Motorsport pak pochází lepší proudění nasávaného vzduchu do hnací části turbodmychadla a jiná je i jeho termoizolace.

Originální disky se nahradily ultralehkými ráfky od švýcarské společnosti, kdy jedno kolo váží jen lehce pod jedenáct kilogramů. Pro lepší brzdný účinek se pod koly nachází destičky EBC Brakes Yellowstuff. Již sériově velmi slušný podvozek byl ještě vylepšený pružinami Eibach.

Největší kouzla se ale děla až při ladění výkonu a DSG převodovky, což proběhlo v již zmíněné švédské centrále. Doba přeřazení jednotlivých rychlostních stupňů se zkrátila z 0,3 na 0,12 sekundy a zamezilo se i automatickému přeřazování při vyšších otáčkách v manuálním režimu. Samotný motor pak nyní disponuje díky novému na zakázku dělanému turbodmychadlu výkonem 511 koní a 622 N.m točivého momentu. Kompletním přepracováním prošel i výfukový systém, který nyní nabízí i šťavnatější zvukovou odezvu. 

Dynamické parametry k dispozici nemáme, ale se sériovou hodnotou akcelerace z 0 na 100 km/h (4,9 sekundy) to muselo pěkně zahýbat. V přiloženém videu, které odkrývá zákulisí úpravy, si ale můžete všimnout, že vůz dosáhl na brzdě rychlosti 320 km/h. Pokud se vám podobné úpravy zamlouvají, můžete nejen svou Cupru, ale jakýkoliv vůz osazený motorem 2.0 TSI s kódovým označením EA888, do rukou úpravců svěřit.

V současnosti najdete na stránkách BSR tři různé úpravy výkonu. Základní Stage 1 zvedne výkon motoru na 359 koní. Tato úprava je momentálně v akci a vyjde na 12.447 Kč. Stage 4 pak výkon vyšvihne na 412 koní (20.753 Kč) a vrcholná úprava Stage 5 (20.753 Kč) udělá z auta bestii o výkonu 508 koní. 

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Doporučujeme

Články odjinud