Češi udělali ze Seatu Leon Cupra oheň plivající bestii. Pomohli jim Švédové

Zajímavý projekt úpravce BSR dostal z ostrého kombíku výkon 511 koní. Bylo k tomu potřeba i na zakázku vyrobené turbodmychadlo.

Český freeski lyžař Robin Holub si pořídil Seat Leon Cupra Carbon Edition, prý jeden z deseti kusů určených pro Českou republiku. Svůj vůz o sériovém výkonu 300 koní poté svěřil českému zástupci švédského úpravce BSR, který se mu podíval na zoubek. Počátkem března proběhlo finální ladění výkonu a převodovky přímo v centrále úpravce, který sídlí ve švédském městě Växjö.

Úpravci vůz zpočátku osadili chladičem stlačeného vzduchu od německé společnosti Wagner Tuning Competition. Sání vzduchu bylo nahrazeno homologovaným karbonovým řešením německého výrobce HG Motosport. Od značky Forge Motorsport pak pochází lepší proudění nasávaného vzduchu do hnací části turbodmychadla a jiná je i jeho termoizolace.

Úpravce v Česku hledá limity VW Polo GTI. Omezovač posunul až na 300 km/h

Úpravce v Česku hledá limity VW Polo GTI. Omezovač posunul až na 300 km/h

Originální disky se nahradily ultralehkými ráfky od švýcarské společnosti, kdy jedno kolo váží jen lehce pod jedenáct kilogramů. Pro lepší brzdný účinek se pod koly nachází destičky EBC Brakes Yellowstuff. Již sériově velmi slušný podvozek byl ještě vylepšený pružinami Eibach.

Největší kouzla se ale děla až při ladění výkonu a DSG převodovky, což proběhlo v již zmíněné švédské centrále. Doba přeřazení jednotlivých rychlostních stupňů se zkrátila z 0,3 na 0,12 sekundy a zamezilo se i automatickému přeřazování při vyšších otáčkách v manuálním režimu. Samotný motor pak nyní disponuje díky novému na zakázku dělanému turbodmychadlu výkonem 511 koní a 622 N.m točivého momentu. Kompletním přepracováním prošel i výfukový systém, který nyní nabízí i šťavnatější zvukovou odezvu. 

Škoda Kodiaq RS může mít až 292 koní a 591 N.m. Levnou úpravu zvládnete i sami

Škoda Kodiaq RS může mít až 292 koní a 591 N.m. Levnou úpravu zvládnete i sami

Dynamické parametry k dispozici nemáme, ale se sériovou hodnotou akcelerace z 0 na 100 km/h (4,9 sekundy) to muselo pěkně zahýbat. V přiloženém videu, které odkrývá zákulisí úpravy, si ale můžete všimnout, že vůz dosáhl na brzdě rychlosti 320 km/h. Pokud se vám podobné úpravy zamlouvají, můžete nejen svou Cupru, ale jakýkoliv vůz osazený motorem 2.0 TSI s kódovým označením EA888, do rukou úpravců svěřit.

V současnosti najdete na stránkách BSR tři různé úpravy výkonu. Základní Stage 1 zvedne výkon motoru na 359 koní. Tato úprava je momentálně v akci a vyjde na 12.447 Kč. Stage 4 pak výkon vyšvihne na 412 koní (20.753 Kč) a vrcholná úprava Stage 5 (20.753 Kč) udělá z auta bestii o výkonu 508 koní. 

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků