Český paradox: autotrh padá, ale dálniční známky se prodávají lépe

Je to zvláštní, prodej nových vozů prudce klesá, potřeba dálničních známek ale výrazně roste. Za první dva měsíce roku, které jsou pro prodej celoročních kuponů klíčové, na nich stát vydělal o 115 milionů korun více než před rokem. Celkem 2,4 miliardy korun.
Český paradox: autotrh padá, ale dálniční známky se prodávají lépe

Známky jsou už od loňska na maximální přípustné ceně 1500 korun, nepotvrzují se tak prognózy o nižší poptávce po zdražení. Vedení Státního fondu dopravní infrastruktury má jediné vysvětlení.

„Podle našich analýz efekt přineslo především loňské zpoplatnění silnice R6 na Karlovarsku,“ řekl ředitel fondu Tomáš Čoček.

Zavedení poplatku na čtyřicetikilometrovém úseku mezi Karlovými Vary a Chebem vyvolalo vlnu nevole, petici za jeho zrušení podepsaly tisíce lidí. Hlavním hybatelem byl pocit místních, že řidiči silnici objíždějí skrze přilehlé obce.

Podle Čočka si více lidí kupuje dálniční známky i v jižních Čechách, a to v očekávání letošního otevření nové části D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí.

Klepněte pro větší obrázek

Paradoxy tím ale nekončí. Proti trendu v osobní dopravě jde doprava nákladní. Vybrané mýto za první čtvrtletí kleslo meziročně o sedm procent. Podle Čočka má vliv především rostoucí podíl nízkoemisních kamionů, které využívají slevu z mýtného. V březnu se ale snížila i intenzita provozu kamionů na dálnicích.

Základním úkolem fondu nyní nalezení distributora dálničních známek na příští rok. První tendr s účastí jediného zájemce musel být zrušen.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků