Aktuální ročník Rally Dakar Classic startuje 5. ledna 2024 v Saudské Arábii, posádky závodních veteránů čeká přibližně pět tisíc kilometrů, než (snad) dojedou do cíle 19. ledna. Zdroj: Duckar

Aktuální ročník Rally Dakar Classic startuje 5. ledna 2024 v Saudské Arábii, posádky závodních veteránů čeká přibližně pět tisíc kilometrů, než (snad) dojedou do cíle 19. ledna. Zdroj: Duckar

Dojet do cíle a dobře se pobavit je ambicí českého závodnického dua, rallyové pilotky Barbory Holické a navigátorky Lucie Engové – dcery Břetislava Engeho a sestry Tomáše Engeho. Zdroj: Duckar

Dojet do cíle a dobře se pobavit je ambicí českého závodnického dua, rallyové pilotky Barbory Holické a navigátorky Lucie Engové – dcery Břetislava Engeho a sestry Tomáše Engeho. Zdroj: Duckar

Citroën 2CV prošel úpravami, ale vzhledem k extrémní nákladnosti a snaze dokázat, že i lehce „poladěná“ Kachna Dakar zvládne, nejsou úplně zásadní. Například motor byl zvětšen na 650 cm3, dostal dvojitý vzduchový filtr, odlišné chlazení hlav a jeho výkon dle odhadů poskočil z 22 kW na 26 kW. Zdroj: Autor

Citroën 2CV prošel úpravami, ale vzhledem k extrémní nákladnosti a snaze dokázat, že i lehce „poladěná“ Kachna Dakar zvládne, nejsou úplně zásadní. Například motor byl zvětšen na 650 cm3, dostal dvojitý vzduchový filtr, odlišné chlazení hlav a jeho výkon dle odhadů poskočil z 22 kW na 26 kW. Zdroj: Autor

Kachna dále dostala podvozkový rám z tlustších plechů a místo jednoho tlumiče na kolo rovnou dva – celkem jich tedy má osm, uložených podélně. Zdroj: Autor

Kachna dále dostala podvozkový rám z tlustších plechů a místo jednoho tlumiče na kolo rovnou dva – celkem jich tedy má osm, uložených podélně. Zdroj: Autor

Vůz má samozřejmě ochranný rám a další nezbytné vybavení, dostal také větší nádrž na 25 litrů paliva, extra ramena na přední nápravě a tamtéž i stabilizátor z modelu Ami Super. Zdroj: Autor

Vůz má samozřejmě ochranný rám a další nezbytné vybavení, dostal také větší nádrž na 25 litrů paliva, extra ramena na přední nápravě a tamtéž i stabilizátor z modelu Ami Super. Zdroj: Autor

Fešný kabát dodal český pop artový designér Josef Rataj. Zdroj: Duckar

Fešný kabát dodal český pop artový designér Josef Rataj. Zdroj: Duckar

Citroën 2CV Duckar Zdroj: Duckar

Citroën 2CV Duckar Zdroj: Duckar

Citroën 2CV Duckar Zdroj: Duckar

Citroën 2CV Duckar Zdroj: Duckar

Citroën 2CV Duckar Zdroj: Duckar

Citroën 2CV Duckar Zdroj: Duckar

Citroën 2CV Duckar Zdroj: Duckar

Citroën 2CV Duckar Zdroj: Duckar

Citroën 2CV Duckar Zdroj: Duckar

Citroën 2CV Duckar Zdroj: Duckar

Citroën 2CV Duckar Zdroj: Duckar

Citroën 2CV Duckar Zdroj: Duckar

Citroën 2CV Duckar Zdroj: Duckar

Citroën 2CV Duckar Zdroj: Duckar

Citroën 2CV Duckar Zdroj: Duckar

Citroën 2CV Duckar Zdroj: Duckar

Citroën 2CV Duckar Zdroj: Duckar

Citroën 2CV Duckar Zdroj: Duckar

Dojet do cíle a dobře se pobavit je ambicí českého závodnického dua, rallyové pilotky Barbory Holické a navigátorky Lucie Engové – dcery Břetislava Engeho a sestry Tomáše Engeho. Zdroj: Duckar
Citroën 2CV prošel úpravami, ale vzhledem k extrémní nákladnosti a snaze dokázat, že i lehce „poladěná“ Kachna Dakar zvládne, nejsou úplně zásadní. Například motor byl zvětšen na 650 cm3, dostal dvojitý vzduchový filtr, odlišné chlazení hlav a jeho výkon dle odhadů poskočil z 22 kW na 26 kW. Zdroj: Autor
Kachna dále dostala podvozkový rám z tlustších plechů a místo jednoho tlumiče na kolo rovnou dva – celkem jich tedy má osm, uložených podélně. Zdroj: Autor
Vůz má samozřejmě ochranný rám a další nezbytné vybavení, dostal také větší nádrž na 25 litrů paliva, extra ramena na přední nápravě a tamtéž i stabilizátor z modelu Ami Super. Zdroj: Autor
15
Fotogalerie

Češky míří na Rallye Dakar Classic. Náročnou rally pojedou v „Kachně“ 2CV téměř bez úprav!

Dámská posádka Holická – Engová oslaví 75. výročí klasického Citroënu v dunách. Podpořit ji můžete i vy.

Aktuální ročník Rally Dakar Classic startuje 5. ledna 2024 v Saudské Arábii, posádky závodních veteránů čeká přibližně pět tisíc kilometrů, než (snad) dojedou do cíle 19. ledna. A právě dojet do cíle a dobře se pobavit je ambicí českého závodnického dua, rallyové pilotky Barbory Holické a navigátorky Lucie Engové – dcery Břetislava Engeho a sestry Tomáše Engeho.

Bláznivina? To si zprvu myslel i mechanik týmu, „kachnařský“ expert Tomáš Neruda. Ten při vzpomínání na začátky projektu „Duckar“ prohlásil, že když mu Holická oznámila svůj záměr, doufal, že si jej rozmyslí. Ale skutečně začátkem letošního roku zakoupila 44 let starý a poměrně děravý Citroën 2CV od pražského majitele. Ten prošel úpravami, ale vzhledem k extrémní nákladnosti a snaze dokázat, že i lehce „poladěná“ Kachna Dakar zvládne, nejsou úplně zásadní.

Například motor byl zvětšen na 650 cm3, dostal dvojitý vzduchový filtr, odlišné chlazení hlav a jeho výkon dle odhadů poskočil z 22 kW na 26 kW, i tak ale zrychlení na stovku zabere 58 sekund. Maximální rychlost by pak měla být okolo 120 km/h. I proto nebylo zapotřebí sahat na brzdy, dámy musí dosáhnout tempa a pak nezpomalovat. Kachna dále dostala podvozkový rám z tlustších plechů a místo jednoho tlumiče na kolo rovnou dva – celkem jich tedy má osm, uložených podélně. Jde o úspornější řešení, než vývoj a výroba jednoho specifického závodního tlumiče.

Výsledná podoba techniky je dílem testovacích jízd, hlavně v Milovicích. „Tam jsme se rozhodli, že to auto zničíme, nebo ho budeme tak dlouho ničit, až se ukážou ta nejslabší místa,“ uvedl Tomáš Neruda. „Což se samozřejmě ukázalo, protože se po víkendu utrhaly tlumiče a ramena a tak. Co bylo zásadní, Milovice mají bláto tak specifické, že obsahuje strašné množství písku. Ten se dostal všude – do náprav, do řazení, do bovdenů a všechno se za ty dva dny začalo zadírat. Přestávalo to řadit, spojkovat, Bára si stěžovala, že jde těžko řízení. Ten písek teče jako voda."

Vůz má samozřejmě ochranný rám a další nezbytné vybavení, dostal také větší nádrž na 25 litrů paliva, extra ramena na přední nápravě a tamtéž i stabilizátor z modelu Ami Super. Fešný kabát dodal český pop artový designér Josef Rataj.

Projekt Duckar má podporu českého zastoupení značky Citroën, od nějž dostal příspěvek 100.000 Kč z rukou ředitele Františka Neumana. Pokud chcete dobrodružství odvážných závodnic sledovat, můžete tak učinit na jejich instagramovém profilu a případně je podpořit nákupem oblečení, doplňků a dalších produktů.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud