Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Českému miliardáři učarovala rychlá jízda v jeho Bugatti Veyron. Rozhodl se proto sestavit tým a předvést vlastní rekord na veřejné dálnici.

Rychlost 402,5 km/h na dálnici za běžného provozu. Takový kousek se povedl miliardáři Radimu Passerovi s jeho vozem Bugatti Veyron. Ten si zakladatel developerské skupiny Passerinvest Group pořídil už v roce 2007. 

Rychlost přes 400 km/h poprvé vyzkoušel v továrním voze na testovací trati Volkswagenu v Německu. Jízda ve vysoké rychlosti se mu tak zalíbila, že se rozhodl vytvořit vlastní rychlostní rekord na dálnici v běžném provozu. Dal dohromady tým lidí, kteří mu pomohli připravit jeho vysněný rekord. Tentokrát již ale ve vlastním voze Bugatti.

Bugatti prodlužuje záruku na Veyron až na 15 let. Zákazníkům ji šije na míru

Bugatti prodlužuje záruku na Veyron až na 15 let. Zákazníkům ji šije na míru

Jízda se uskutečnila na německé dálnici, konkrétně na A2 z Berlína do Hannoveru. Dosažení rekordu se ale při prvních dvou pokusech v letech 2011 a 2012 nepovedlo. Jednou se dokonce vůz nechtěl nechat přepnout do nejsportovnějšího režimu, což si nakonec vyžádalo výměnu převodovky.

Bugatti Veyron Super Sport

  • Motor: Šesnáctiválec s objemem 8,0 litru
  • Výkon: 1001 koňských sil
  • Zrychlení 0-100 km/h: 2,4 sekundy
  • Maximální rychlost: 407 km/h

Přísloví do třetice všeho dobrého mohl miliardář vyslovit až o tři roky později. Ve finální jízdě tak nakonec pokořil svůj cíl 400 km/h. S rychlostí 402,5 km/h se stal neoficiálním rekordmanem. Nejvyšší dosaženou rychlostí na veřejné komunikaci se chlubí Brit Jim Peruto. Ten v Guinnessově knize rekordů figuruje s rychlostí 392 km/h, které dokázal dosáhnou v roce 2012. 

Pro českou verzi magazínu Forbes se Passer vyjádřil, že další překonávání vlastního rekordu jej již neláká. "Tato mise tím skončila a necítím potřebu to jakkoliv vylepšovat," podnikatel, jehož jmění Forbes odhaduje na 5,5 miliardy korun.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků