Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Českému miliardáři učarovala rychlá jízda v jeho Bugatti Veyron. Rozhodl se proto sestavit tým a předvést vlastní rekord na veřejné dálnici.

Rychlost 402,5 km/h na dálnici za běžného provozu. Takový kousek se povedl miliardáři Radimu Passerovi s jeho vozem Bugatti Veyron. Ten si zakladatel developerské skupiny Passerinvest Group pořídil už v roce 2007. 

Rychlost přes 400 km/h poprvé vyzkoušel v továrním voze na testovací trati Volkswagenu v Německu. Jízda ve vysoké rychlosti se mu tak zalíbila, že se rozhodl vytvořit vlastní rychlostní rekord na dálnici v běžném provozu. Dal dohromady tým lidí, kteří mu pomohli připravit jeho vysněný rekord. Tentokrát již ale ve vlastním voze Bugatti.

Bugatti prodlužuje záruku na Veyron až na 15 let. Zákazníkům ji šije na míru

Bugatti prodlužuje záruku na Veyron až na 15 let. Zákazníkům ji šije na míru

Jízda se uskutečnila na německé dálnici, konkrétně na A2 z Berlína do Hannoveru. Dosažení rekordu se ale při prvních dvou pokusech v letech 2011 a 2012 nepovedlo. Jednou se dokonce vůz nechtěl nechat přepnout do nejsportovnějšího režimu, což si nakonec vyžádalo výměnu převodovky.

Bugatti Veyron Super Sport

  • Motor: Šesnáctiválec s objemem 8,0 litru
  • Výkon: 1001 koňských sil
  • Zrychlení 0-100 km/h: 2,4 sekundy
  • Maximální rychlost: 407 km/h

Přísloví do třetice všeho dobrého mohl miliardář vyslovit až o tři roky později. Ve finální jízdě tak nakonec pokořil svůj cíl 400 km/h. S rychlostí 402,5 km/h se stal neoficiálním rekordmanem. Nejvyšší dosaženou rychlostí na veřejné komunikaci se chlubí Brit Jim Peruto. Ten v Guinnessově knize rekordů figuruje s rychlostí 392 km/h, které dokázal dosáhnou v roce 2012. 

Pro českou verzi magazínu Forbes se Passer vyjádřil, že další překonávání vlastního rekordu jej již neláká. "Tato mise tím skončila a necítím potřebu to jakkoliv vylepšovat," podnikatel, jehož jmění Forbes odhaduje na 5,5 miliardy korun.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků