Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Českému miliardáři učarovala rychlá jízda v jeho Bugatti Veyron. Rozhodl se proto sestavit tým a předvést vlastní rekord na veřejné dálnici.

Rychlost 402,5 km/h na dálnici za běžného provozu. Takový kousek se povedl miliardáři Radimu Passerovi s jeho vozem Bugatti Veyron. Ten si zakladatel developerské skupiny Passerinvest Group pořídil už v roce 2007. 

Rychlost přes 400 km/h poprvé vyzkoušel v továrním voze na testovací trati Volkswagenu v Německu. Jízda ve vysoké rychlosti se mu tak zalíbila, že se rozhodl vytvořit vlastní rychlostní rekord na dálnici v běžném provozu. Dal dohromady tým lidí, kteří mu pomohli připravit jeho vysněný rekord. Tentokrát již ale ve vlastním voze Bugatti.

Bugatti prodlužuje záruku na Veyron až na 15 let. Zákazníkům ji šije na míru

Bugatti prodlužuje záruku na Veyron až na 15 let. Zákazníkům ji šije na míru

Jízda se uskutečnila na německé dálnici, konkrétně na A2 z Berlína do Hannoveru. Dosažení rekordu se ale při prvních dvou pokusech v letech 2011 a 2012 nepovedlo. Jednou se dokonce vůz nechtěl nechat přepnout do nejsportovnějšího režimu, což si nakonec vyžádalo výměnu převodovky.

Bugatti Veyron Super Sport

  • Motor: Šesnáctiválec s objemem 8,0 litru
  • Výkon: 1001 koňských sil
  • Zrychlení 0-100 km/h: 2,4 sekundy
  • Maximální rychlost: 407 km/h

Přísloví do třetice všeho dobrého mohl miliardář vyslovit až o tři roky později. Ve finální jízdě tak nakonec pokořil svůj cíl 400 km/h. S rychlostí 402,5 km/h se stal neoficiálním rekordmanem. Nejvyšší dosaženou rychlostí na veřejné komunikaci se chlubí Brit Jim Peruto. Ten v Guinnessově knize rekordů figuruje s rychlostí 392 km/h, které dokázal dosáhnou v roce 2012. 

Pro českou verzi magazínu Forbes se Passer vyjádřil, že další překonávání vlastního rekordu jej již neláká. "Tato mise tím skončila a necítím potřebu to jakkoliv vylepšovat," podnikatel, jehož jmění Forbes odhaduje na 5,5 miliardy korun.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 153 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků