Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Českému miliardáři učarovala rychlá jízda v jeho Bugatti Veyron. Rozhodl se proto sestavit tým a předvést vlastní rekord na veřejné dálnici.

Rychlost 402,5 km/h na dálnici za běžného provozu. Takový kousek se povedl miliardáři Radimu Passerovi s jeho vozem Bugatti Veyron. Ten si zakladatel developerské skupiny Passerinvest Group pořídil už v roce 2007. 

Rychlost přes 400 km/h poprvé vyzkoušel v továrním voze na testovací trati Volkswagenu v Německu. Jízda ve vysoké rychlosti se mu tak zalíbila, že se rozhodl vytvořit vlastní rychlostní rekord na dálnici v běžném provozu. Dal dohromady tým lidí, kteří mu pomohli připravit jeho vysněný rekord. Tentokrát již ale ve vlastním voze Bugatti.

Bugatti prodlužuje záruku na Veyron až na 15 let. Zákazníkům ji šije na míru

Bugatti prodlužuje záruku na Veyron až na 15 let. Zákazníkům ji šije na míru

Jízda se uskutečnila na německé dálnici, konkrétně na A2 z Berlína do Hannoveru. Dosažení rekordu se ale při prvních dvou pokusech v letech 2011 a 2012 nepovedlo. Jednou se dokonce vůz nechtěl nechat přepnout do nejsportovnějšího režimu, což si nakonec vyžádalo výměnu převodovky.

Bugatti Veyron Super Sport

  • Motor: Šesnáctiválec s objemem 8,0 litru
  • Výkon: 1001 koňských sil
  • Zrychlení 0-100 km/h: 2,4 sekundy
  • Maximální rychlost: 407 km/h

Přísloví do třetice všeho dobrého mohl miliardář vyslovit až o tři roky později. Ve finální jízdě tak nakonec pokořil svůj cíl 400 km/h. S rychlostí 402,5 km/h se stal neoficiálním rekordmanem. Nejvyšší dosaženou rychlostí na veřejné komunikaci se chlubí Brit Jim Peruto. Ten v Guinnessově knize rekordů figuruje s rychlostí 392 km/h, které dokázal dosáhnou v roce 2012. 

Pro českou verzi magazínu Forbes se Passer vyjádřil, že další překonávání vlastního rekordu jej již neláká. "Tato mise tím skončila a necítím potřebu to jakkoliv vylepšovat," podnikatel, jehož jmění Forbes odhaduje na 5,5 miliardy korun.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků