Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Českému miliardáři učarovala rychlá jízda v jeho Bugatti Veyron. Rozhodl se proto sestavit tým a předvést vlastní rekord na veřejné dálnici.

Rychlost 402,5 km/h na dálnici za běžného provozu. Takový kousek se povedl miliardáři Radimu Passerovi s jeho vozem Bugatti Veyron. Ten si zakladatel developerské skupiny Passerinvest Group pořídil už v roce 2007. 

Rychlost přes 400 km/h poprvé vyzkoušel v továrním voze na testovací trati Volkswagenu v Německu. Jízda ve vysoké rychlosti se mu tak zalíbila, že se rozhodl vytvořit vlastní rychlostní rekord na dálnici v běžném provozu. Dal dohromady tým lidí, kteří mu pomohli připravit jeho vysněný rekord. Tentokrát již ale ve vlastním voze Bugatti.

Bugatti prodlužuje záruku na Veyron až na 15 let. Zákazníkům ji šije na míru

Bugatti prodlužuje záruku na Veyron až na 15 let. Zákazníkům ji šije na míru

Jízda se uskutečnila na německé dálnici, konkrétně na A2 z Berlína do Hannoveru. Dosažení rekordu se ale při prvních dvou pokusech v letech 2011 a 2012 nepovedlo. Jednou se dokonce vůz nechtěl nechat přepnout do nejsportovnějšího režimu, což si nakonec vyžádalo výměnu převodovky.

Bugatti Veyron Super Sport

  • Motor: Šesnáctiválec s objemem 8,0 litru
  • Výkon: 1001 koňských sil
  • Zrychlení 0-100 km/h: 2,4 sekundy
  • Maximální rychlost: 407 km/h

Přísloví do třetice všeho dobrého mohl miliardář vyslovit až o tři roky později. Ve finální jízdě tak nakonec pokořil svůj cíl 400 km/h. S rychlostí 402,5 km/h se stal neoficiálním rekordmanem. Nejvyšší dosaženou rychlostí na veřejné komunikaci se chlubí Brit Jim Peruto. Ten v Guinnessově knize rekordů figuruje s rychlostí 392 km/h, které dokázal dosáhnou v roce 2012. 

Pro českou verzi magazínu Forbes se Passer vyjádřil, že další překonávání vlastního rekordu jej již neláká. "Tato mise tím skončila a necítím potřebu to jakkoliv vylepšovat," podnikatel, jehož jmění Forbes odhaduje na 5,5 miliardy korun.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků