Český Kocourkov:městské strážníky kontrolují městští strážníci

S příchodem nového silničního zákona přišly i nové pravomoci pro městské policisty. Ti nyní mohou měřit rychlost a také zastavovat řidiče v případě spáchání přestupku. Řidiče ovšem mohou zastavit i v případě, že jen usoudí, že mohl nějaký přestupek spáchat. Do jisté míry tak suplují práci státní policie, nad kterou bdí Inspekce ministerstva vnitra (IMV). Kdo ale hlídá strážníky, že svou práci dělají jak mají?

Nad práci strážníku bdí zřizovatel, tedy město, které danou městskou policii zavedlo. V takové Praze dohlíží na prácí městských strážníků několik desítek inspektorů, kteří jsou placeni opět městem. Dle vyjádření ředitele strážníků v Praze jsou ale inspektoři neoblomní a nebudou prý váhat fotografovat, případně natáčet své "kolegy" pokud zasáhnou neoprávněně.

Otázkou je, zda je na místě, aby nad práci strážníků bděly osoby, které řídí stejní lidé. Jaký bude mít zájem veřejně odhalit špatnou práci ten, kdo tuto činnost sám provozuje? Je tedy na místě zvažovat, že by po vzoru IMV vznikla s městy nijak nepropojená instituce, která by odhalovala jejich prohřešky proti zákonu. Nebo se ještě zamyslet nad tím, zda opravdu potřebujeme dvě policie s téměř totožnými pravomocemi. Snadnější, než zavádět u městských policií tytéž principy fungování jako u policie státní, by bylo vrátit jejich pravomoci na úroveň odpovídající jejich personálním kvalitám, kontrolním mechanismům apod.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků