Český jezdec Martin Prokop v MS v rally ve voze WRC

Český půst, trvající 3 roky, 11 měsíců a 10 dnů,10.listopadu 2011 skončí.
„Zaručené“ zprávy o možném startu posádky Czech Ford National Teamu v MS v rally s vozem nejsilnější kategorie WRC se objevovaly v průběhu celé letošní sezóny, ve které česká dvojice svádí souboje v šampionátu SWRC. 

Realitou se však stanou teprve10.listopadu po půl třetí odpoledne. To se bude na startovní rampu Wales RallyGB  ve dvacetitisícovém velškém městečku Llandudno blížit FORD FIESTA WRC s posádkou Prokop – Tománek v kokpitu. Po dlouhých 4 letech opět česká dvojice v elitní kategorii, ve společnosti rallyových ikon jako je Loeb, Hirvonen, Solberg nebo Sordo.

„Splněný sen – zní to sice jako to nejprofláknutější klišé, ale lépe se ten pocit asi popsat nedá“, říká šťastný Martin Prokop. Ačkoli se stal v roce 2009 juniorským mistrem světa (vozy s jednou poháněnou nápravou) i vicemistrem světa v kategorii produkčních vozů, přesto, že byl loni třetí v SWRC (MS vozů kategorie S2000) a letos před posledním závodem figuruje na stejné pozici, přesto bude druhý listopadový víkend vrcholem jeho desetileté kariéry. „Nepochybně! Ačkoli pro příští sezónu ještě nemůžeme nic potvrdit, pevně věřím, že to bude začátek úplně nové etapy v mém rallyovém životě. Nervozita? Možná. Zdravé rozechvění? Ano. Radostné očekávání? Rozhodně!,“ popisuje pocity před svým prvním nahlédnutím do elitní kategorie.

WRC, Formule 1 a Moto GP jsou v motoristickém světě zóny pro vyvolené. Pro ty, kdo dokáží, že patří mezi nejlepší.

Jaké jsou před ostrovním startem ambice našich reprezentantů? „Osobně nemám rád vyjádření o sbírání zkušeností. Vždy mi trošku zavánějí alibismem. Ale teď nemohu říct nic jiného ani já – prostě se pokusíme co nejrychleji zvyknout na špičkovou techniku a postupně ji začít co nejlépe využívat. Kde v pořadí se budeme se svými časy pohybovat, to se zprvu spíše necháme překvapit.“
Nebudou zrádné, uklouzané, blátivé, promáčené  velšské tratě příliš náročným dějištěm takovéto premiéry?

„Wales je sice extrémně náročný závod, v MS ale nenajdete podnik, který by snad byl snadný. Vybrali jsme si těžký test. Protože celé WRC je těžké. Pokud zde uspějeme, bude to dobrý signál pro naši další budoucnost. “ říká devětadvacetiletý rodák z Jihlavy, před svým dnem D.

Zdroj: CFNT MÉDIA SERVIS


 

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků