Český Ford vyložil karty na stůl. S elektromobily mu pomůže Volkswagen, chystá i další auta pro drsňáky

20 komentářů

ach ouvej
17. ledna • 12:45

To už si lidé raději koupí ten VW.

Zombot
18. ledna • 0:23

Nákup auta často není o tom, který model je lepší, ale o tom, jaké podmínky zákazníkovi udělá výrobce, prodejce nebo leasingovka. Před pár lety jsme ve firmě přestali kupovat Škodovky a přešli k Volkswagenu, protože nám na Passaty a Golfy nabídl mnohem větší slevy než Škodovka na Superby a Octavie. A dodávky bereme pro změnu od Fordu, protože kromě dobré ceny dává záruku 7 let / 300 tisíc km. Nakonec se počítají jenom ušetřené peníze a je úplně jedno, že Volkswageny ani Fordy u nás nikdo nechtěl.

Hul
17. ledna • 14:54

No a je zase spousta tech co si koupi raději Ford Connect než VW Caddy a tak to funguje, někdo má rád holky, jinej zase vdolky...

Hul
16. ledna • 22:45

Mimo jine bez spolupráce Fordu a VW, by novy VW Amarok už ani nevznikl a je to cele o ziskovosti modelu, která je malých aut nižší střední třídy hodně nízká. Automobilky to dělají zcela překvapivě pro penize, tak proc vyrábět něco na čem nevydelam....
Tak zcela logicky Ford utlumuje modely s nízkou marzi a soustredi se na SUV, terénní auta a nakladni dodávky...

Hul
16. ledna • 22:45

Mimo jine bez spolupráce Fordu a VW, by novy VW Amarok už ani nevznikl a je to cele o ziskovosti modelu, která je malých aut nižší střední třídy hodně nízká. Automobilky to dělají zcela překvapivě pro penize, tak proc vyrábět něco na čem nevydelam....
Tak zcela logicky Ford utlumuje modely s nízkou marzi a soustredi se na SUV, terénní auta a nakladni dodávky...

Praktické auto
16. ledna • 22:54

Tak to je stejné s caddym a klonem Ford tourneo connect. Ale to je prostě jiná kategorie než osobni elektromobily. Uvidíme za pár let. Jak dlouho tohle vydrží. Bude tu široká škála modelu elektrických VW a proti nim mnoho různých řešení dalších značek a vedle toho "licenční" Fordy to mi prostě přijde jako špatný nápad.

Hul
16. ledna • 22:59

No ona je to obrana proti velkým koncernum typu Stellantis, kde sjíždí modely značek Opel, Peugeot, DS, Citroen a navzájem jednotlive modely na stejne platformě fungují.

Praktické auto
17. ledna • 12:13

Přeju Fordu úspěch. Nepodařilo se mi najít jaký podíl mají Berlingo, rifter, combo, proace a doblo. A jestli třeba combu a doblu prodej neklesá (když přišli o specifikum své předchozí platformy) , nebo jestli Berlingo a partner neměly předtím podobný podíl na trhu. Ono by to chtělo víc čísel, aby se dalo říct že jim to funguje. Taky je rozdíl když jsou ta auta téměř identická skoro jen vyměněne logo a když Ford budu u osobáku hledat vlastní design.

Praktické auto
16. ledna • 20:23

V překladu Ford složil karty co by masový prodejce. Zůstane z toho velký importér amerických modelu :). Sem zvědav co chce vykouzlit na architektuře VW za úžasné konkurenci elektro:). Pokud nepřijde s nějakým super designem tak to může zabalit.

.
16. ledna • 21:38

Proplesknu tě a pak to můžeš zabalit.

Praktické auto
16. ledna • 22:25

Není nad internetové hulvaty, ale snad vám to pomáhá se chovat slušněji k lidem při přímém kontaktu. Jinak já sem tady x krát hájil dobre modely od Fordu. Takové taky jsou nebo hlavně dříve byly. Ale předpoklad že Ford postaví úspěšně modely na platformě Ev od VW mi přijde jako scifi. proč by zákazníci měli chtít další variantu toho co už má VW pod značkou škoda, VW a Seat? Jak se dokáže Ford odlišit. Výrazný cenový rozdíl není pravděpodobný. Takže zbude design nebo praktičnost. Že by Ford šel do větší praktičnosti než Škoda není moc pravděpodobné. Ony se nekonají ani velké prodeje samotných VW Ev modelu takže není moc důvod čekat že další deriváty se znakem Ford to výrazně změní. Zvýšení bude minimální doprovázene ředěním zájmu o stávající. Jestli máte lepší analýzu tak se předvedte. Rád si počtu nějaké nehody místu hulvatskych výhrůžek.:)

Hul
16. ledna • 22:35

A proč tedy nabízí VW Amarok (prekapotovany Ford Ranger)? Tady něco nehraje...

Praktické auto
16. ledna • 22:47

Tak to je přeci dost něco jiného, ranger byl dlouhodobě úspěšný model a neni to EV :) stejně tak je úspěšný mustang, v těchto specialitách má Ford šanci i s dovozem dalších Amerik (Explorer je třeba taky docela vidět). Ale nahradit zbytek portfolia Ev na bázi VW je dle mého názoru nesmysl. Jediná šance je v odlišení designem který by musel lidem sednout. Bud budou muset zkusit něco jako Fiat s 500 a tvářit se že vše je něco ala mustang :) ale Fiatu to nakonec taky kůži nezachránilo (neznamená že Fordu by to nevyšlo) nebo musí riskovat a jít do dalšího New edge jako první Fokus který byl hit. Ale nové nápady se tak snadno nerodí a Ford v designu meinstreemovych modelu dost přešlapuje na místě a jestli to bude další variace na Kugu a Pumu tak už to bude dávno okoukane.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jerman
17. ledna • 9:09

Ne, není to něco jiného, Ford je silný hlavně v USA, v Evropě nebo v Číně za VW zaostává. Naopak v USA zaostává VW za Fordem. No a středně velký pickup je typově hlavně model zaměřený na USA, Evropané nebo Číňani tento typ aut kupují jen v omezené míře. Takže je logické, že když chce VW nabízet na svých core trzích (EU, CHN) tento doplňkový model (pickup), tak se mu vyplatí převzít a upravit si Ranger, protože nemusí vynakládat velké peníze na jeho vývoj, což by se mu nevyplatilo protože stejně prodá kulové (EU a CHN nejsou na pickupy moc zvědavé). A vice versa, když Ford postaví něco jako ID3 na platformě od VW, tak s tím určitě nepoběží do Evropy nebo do Číny aby tam konkuroval ID3, Enyaqum a dalším deseti modelům od VW, ale nabídne jej doma jako doplněk portfólia a protože jich opět prodá jen pár, tak by se naopak Fordu nevyplatilo masivně investovat do vývoje platformy pro EV (protože musí hlavně investovat do svého core businessu, což jsou pickupy v USA).

Praktické auto
17. ledna • 11:37

To je ten problém Ford prezentuje že vozy na bázi platformu VW pro Ev chce prodávat v Evropě proto mi to nedává smysl. Navíc má i svou platformu pro Ev SUV mustang, pro obří lightning. Uvidíme za pár let.

Jerman
17. ledna • 16:44

Ne, to není žádný problém, VW také bude Amarok prodávat v USA. A tak jako VW prodá pár Amaroků v USA a Ranger bude dominovat, tak Ford prodá pár svých ID3 v Evropě nebo v Číně a dominovat tam bude VW. To je dopředu dané a jasné a právě proto vznikají tyto kooperace aby na marginální model pro danou korporaci nebylo třeba vynakládat obrovské vývojové náklady. Bohužel jsi nic nepochopil.

Praktické auto
17. ledna • 18:29

Uvidíme zatím se těchto Ev modelech na VW platformě psalo "Oba modely se budou vyrábět v Kolíně nad Rýnem v Německu pro evropský trh od roku 2023, přičemž Ford nekomentoval šance, že by se jeden nebo oba modely dostaly do USA." Takže vycházím z toho že je plánuje pro Evropu. Tedy vývoj by měla zaplatit Evropa ve které má malé sance že to prodá.

Hul
16. ledna • 22:56

No ono jde zase o peníze, vývoj Seatu Leon stál 28 mld Kč a vyvoj EV platformy bude násobně dražší, tak z toho titulu to logiku pak už dává...

Praktické auto
17. ledna • 11:40

Nedává pořád budu muset nacpat dost peněz do vlastního designu, do propagace atd. U modelu které se budou prodávat minimálně. Proč Renault skončil s alaskanem, proč skončil Fiat s fullbackem, mercedes s klonem Navarry, si e mateřská auta byla celkem úspěšná ale klony nestalo za to udržovat při životě. Uvidíme jak dlouho vydrží amarok. Ale to trochu smysl dává protože ve má silnou flotilu užitkových vozů a chyběl by mu pickup. U osobáku to bude horší navíc Ev.

Blana
16. ledna • 16:45

By bylo lepší, kdyby je nevyložil...

Doporučujeme

Články odjinud