Společnost Ford Motor Company oznámila před několika dny své velmi pozitivní globální prodejní a finanční výsledky za druhé čtvrtletí. Nadmíru úspěšně si Ford vede i na českém trhu, kde proti loňskému roku zaznamenal zvýšení prodejů v desítkách procent.
V souhrnu prodejů osobních a lehkých užitkových vozů si Ford v České republice ve srovnání s rokem 2013 polepšil o 1693 prodaných vozů, což je o 32,6 % více než v roce 2013. Nejčastěji registrovaným modelem byl Ford Fiesta (2290 registrací), pro který se za první půlrok rozhodlo o 690 zákazníků více, což znamená větší než 43% zvýšení.
Druhým nejúspěšnějším reprezentantem automobilky Ford v ČR se stal Ford Focus (+ 667 registrací, tedy nárůst o téměř 86 %).
Na první pozici žebříčku „prodejních skokanů“ značky se však propracovala nedávná novinka mezi lehkými užitkovými vozy s modrým oválem ve znaku: Ford Connect. Ten totiž našel s 313 registrovanými vozy téměř o 132 % více zákazníků než v prvním pololetí roku předcházejícího. Tímto navýšením tak dokonce překonal i prodejní stálici mezi užitkovými vozy, Ford Transit, který v první polovině roku prošel doprodejem předcházejícího a nástupem zcela nového modelu. I tak ale Transit (přesněji řečeno celá modelová řada) zůstává s celkem 858 zaregistrovanými vozy jednoznačně nejprodávanějším užitkovým autem v České republice.
„Jsme rádi, že prodeje Fordu v České republice rostou výrazně strměji než celý trh,“ komentoval výsledky generální ředitel společnosti Jan Laube. „V první polovině roku jsme se věnovali hlavně užitkovým vozům, zatímco druhá bude více ve znamení těch osobních. Ve třetím a zejména čtvrtém čtvrtletí, kdy na český trh přijde nový Focus i dlouho očekávané Mondeo, tak předpokládáme další zvýšení zájmu o vozy Ford.“