Český autoprůmysl má za sebou další rekordní pololetí. Nejvíc roste Tatra

Po loňském rekordním roku navazují české automobilky na pozitivní trend. Za prvních šest měsíců tohoto roku se u nás vyrobilo 775 tisíc motorových vozidel.

V České republice bylo za 1. pololetí letošního roku vyrobeno celkem 775 001 ks silničních vozidel. To představuje nárůst o 5,1 % ve srovnání se stejným obdobím v loňském roce. Vyplývá to z údajů Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP.  

Nejvyšší tempo si udržuje Škoda, která zvýšila svůj podíl mezi tuzemskými automobilkami na 60,7 % s 459 526 kusy. Přesnou čtvrtinou k výsledku přispěl Hyundai. Právě v Nošovicích bylo vyrobeno 188 800 vozů. Kolínské TPCA, kde vznikají vozy segment A pro Toyotu, Peugeot a Citroën, se drží těsně v závěsu s 108 142 vyrobenými kusy a 14,3% podílem. V Kolíně však vyrobili o více než 18 tisíc méně aut, než za loňský první půlrok.

Hyundai útočí. V Evropě chce být nejprodávanější asijskou značkou

Hyundai útočí. V Evropě chce být nejprodávanější asijskou značkou

"Český autoprůmysl pokračuje v solidním růstu a dále táhne českou ekonomiku, a to navzdory aktuálním problémům s nedostatkem pracovních sil. Vzhledem k zájmu o naše výrobky na klíčových trzích očekávám dobrý vývoj i ve druhém pololetí roku 2017,“ hodnotí vývoj prezident Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP, Bohdan Wojnar.

Růst si můžeme vysvětlovat především příznivou situací na trzích, kam české automobilky dodávají. Především v zemích západní a střední Evropy. "Příznivěji než v nedávné minulosti se vyvíjí ale i odbyt na zotavujících se východoevropských trzích," říká Pavel Mertlík, rektor univerzity Škoda Auto s tím, že díky růstu zakázek taktéž předpokládá pozitivní vývoj i v druhém pololetí.

Škoda zahájila výrobu SUV Karoq. K zákazníkům se první vozy dostanou v říjnu

Škoda zahájila výrobu SUV Karoq. K zákazníkům se první vozy dostanou v říjnu

Krom automobilů, jejichž výroba naši ekonomiku táhne zejména, se dobře vedlo i v dalších odvětvích. Výroba autobusů díky Ivecu a SOR Libchavy stoupla téměř o pět procent na 2 318 kusů. Téměř o polovinu víc nákladních vozidel - 776 - vyrobila Tatra. Jen JAWA vyrobila o 206 motocyklů méně, než za stejné loňské období. Konkrétně 866.

Ve fotogalerii se podívejte do Kolína, kde vzniká Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků