Českou republiku čeká řízení s Evropskou komisí ohledně elektronického mýta

Evropská komise (EK) připravuje správní řízení proti České republice ohledně výběrového řízení na dodavatele systému elektronického mýta. Komisi vadí, že Česká republika ještě před tendrem na dodávku a také během tendru samotného výrazně diskriminovala satelitní řešení vůči mikrovlnnému. EK sice nenařizuje používání satelitní technologie, ale výrazně ji doporučuje i s ohledem na budoucnost a systém Galileo, který EU v této době spouští. Jenže v Česku byl postup vlády spíše opačný. Podle EK by neměly být z tendru předem vyřazeny společnosti, které nabízejí satelitní systém výběru mýtného, k čemuž u nás de facto došlo.

Samotný tendr a jeho průběh nedávno posvětil i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, který se zabýval podněty vyřazených uchazečů. Úřad konstatoval, že soutěž proběhla v pořádku a potvrdila tak vítěze - společnost Kapsch. Samotné ministerstvo dopravy se vyjádřilo v tom duchu, že o případném šetření sice ví, ovšem pochybuje, že je EK schopna najít důkazy, které by zpochybnily legitimnost výběru mikrovlnného systému.

Jak to tak vypadá, v otázce elektronického mýtného je stále mnoho otazníků a celé výběrové řízení se tak stále neoprostilo od nařčení z manipulování. Zda nakonec vybuduje systém společnost Kapsch, nebo dojde ke zrušení tendru a bude se hledat nový vítěz, ukáže až výsledek šetření EK.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků