Mám spíše dotaz než názor.Co budu muset všechno zaplatit když budu chtít koupit ojetinu tak do 1roku stáří v Rakousku,tedy kromě ceny vozu?Dík za radu
nejlepší je, že informace o dovozu automobilu se dozvídáme po kouskách dva dni před účinností nových norem, a nikdo z kompetentních nedokáže člověku popsat postup při dovozu staršího (do 8 let) automobilu ze zahraničí.
asi začnu taky podnikat načerno a ušetřím 90% nákladů (daně) a 90% času (běhání po úřadech)
mám takový tušení, že rozšíření unie je jen další impuls pro přebujelou byrokracii
Vážený pane Dušane,
vy jste ty faktury viděl na vlastní oči? Asi ne.
Jak mi pak vysvětlíte, že na Slovensku je Superb o 70 tis. Kč levnější? Tak kolik je tam zisk?
Zisk je věcí každého a nelze do něj mluvit, já ale prostě tvrdím, (že když ne auta z EU), tak auta vyráběná v ČR jsou v porovnání s platy drahá. Doufám, že nechcete tvrdit že nákladové položky na výrobu a prodeje aut v ČR a v Německu jsou stejné! Kdyby se ceny za ostatní výrobky dotahly na ceny EU, tak bychom se nestačili divit!
Vaším výpočtem bych si nebyl tak jistý.
Nesouhlasím s Vámi udávaným ziskem cca 14 tis. Kč.
Důvody pochybností:
1. Ceny u nás odpovídají + - Německu. Žádný autosalon v Německu nebude prodávat se ziskem pouhých 450 EUR. Přitom i tam lze získat slevy popř. akce atd. Pokud někdo znáte obchodní marže v Německu, tak za tyto peníze tam nikdo nezvedne ani telefon. Tvrdím, že zisk je v průměru 20% ( u menších méně % u větších více) jinak by to nedělali. Ceník doplňkových výbav raději nezmiňuji (ale přesto se podívejte jaký je cenový rozptyl u různých značek např. u Navigace) a se zamyslete nad tím jaký je zisk.
Podívejte se (v řadě případů) na luxusní sídla autoprodejců v ČR. Z čeho by je asi majitelé zaplatili? (Nemluvím o tom, že jsou do toho aby dobře reprezentovali dodavateli aut).
Otázka na závěr: Proč se asi nezveřejňuje výrobní cena aut?
Beda
Bedo, jak jsem zminil, to je orientacni vypocet, auto za 750.000,- mohlo mit marzi 8% a hned jsme po odecteni vseho na 31.235,- vývaru (při zachování 20% na radio a 25% na pneu).Takze k vyplate brutto při 5% provizi pro prodejce je necelzch 1500,- To se týká příspěvku nade mnou (Robo), že v Bratislavě mu nechceli dať nič, iba tak koberčeky a o 400km ďalej dali 4% slevu...Možná to stálo půl roku někde ve skladišti a pršelo na to, tak se toho možná chtěli zbavit...možná loňský model...možná kus, na kterém při sjíždění z traileru upadl přední nárazník...možná se na tom nějak podílel Peugeot Slovenská republika (tzv. participace)...Peugeot, Renault, VW a podobné skvosty v honbě za titulem Importér roku cpu sklady v ČR autama aby měli co nejvíce čáreček za import a mohli se chlubit tak jako český Renault "Importér roku, tuším 2003, možná 2002, nevím" Pak není divu, že se toho potřebují zkraje dalšího roku zbavit, tak dávají na 3 měsíce mladý new Mégane za 500.000,- slevu třeba 50.000. Na tom se ale podílí Renault ČR, minimálně 1/2 slevy.
Potom k nejasnostem okolo drahých showroomů a z čeho jsou placeny...Téměř všechny vozy nad dejme tomu 400.000 se berou na leasing, u vozů v ceně 750.000,- jsou to, troufám si směle říct , všechny. Každá značka má smlouvu s nějakou leasingovkou, že když budou nabízet jejich produkty, tak jim bude leasingovka za to vracet nějakou provizi, po splnění nějakého plánu prodeje vozů na leasing ještě nějaký třeba čtvrtletní bonus. Na co nabízet 10 leasingovek a nemít z toho pořádně nic, lepší maximálně 2, šikovně to dělit a brát provize. Když někdo přijde, že chce nějakou jinou leasingovku, no tak se mu to samozřejmě zprostředkuje, ale za mnohem menší provizi pro prodejce, než od těch hlavních.VW, Audi mají 10% až 12% marži (prodejce) a okolo 20% marži při dovozu (importér).ORIENTAČNĚ:Passat za 900.000 minus DPH minus marže 10% prodejce a minus 20% marže importér = 558.900 při dovozu, něco na tom mají taky němci, jistě ne méně, než češi, tipuju tak 30%, takže výrobní cena ORIENTAČNĚ 429.900,-tj 13.500 EUR
Pokud nějaký salon XY prodává Passaty jako rohlíky (nebo jiná značka jiné modely), není důvod, aby jim importér za to, že od nich XY tak hodně nakupuje ,neudělal speciální nákupní ceny.Potom může být Passat ve velkém a známém saloně třeba s 25% vývarem, v neznámém Prdelákově třeba s 10%.Když koupíš za rok 500 Passatů, jeden dostaneš s 25% marží. Když jenom 100, tak to bude jen 10%.
Tento článok mi pripadá ako filozofická úvaha. Ako pôjdu ceny, bude závisieť od toľkých faktorov, že si to nikto nedá teraz dokopy. V každom článku sa spomenú jeden, dva dôvody a je to hotové ? Ale tento problém je trocha zložitejší. A hlavne, aby mal tie drahé autá kto kupovať. Zatiaľ reči o zdražovaní chápem ako dobrý argument pre predajcov, aby si zvýšili predaje. Keď už sa hovorí o vyrovnávaní, prečo je teraz taký rozdiel napr. medzi Gréckom a Nemeckom ? Tie štáty nie sú v únii dlhšie? A Česi alebo Slováci prídu do únie a hneď by im dvíhali ceny, nie ? Na Slovensku sa postupne znižovala DPH z 25 na 23, na 20 a na 19%. Vždy sa čakalo na zníženie cien, ale v drvivej väčšine sa nič nestalo, vždy si to ponechali predajci alebo importéri, len ten zákazník to necítil.Predajci predávajú autá s rabatmi, o akých sa pri iných komoditách ani nesníva a to z akej ceny a ešte ako výsmech robia akcie, že autorádio zdarma, alarm zdarma alebo iné drobnosti. To ako keby ste v potravinách kupovali bednu pív za stovku a ako bonus Vám dajú k tomu jeden rožok.
Predajci predávajú autá s rabatmi, o akých sa pri iných komoditách ani nesníva a to z akej ceny a ešte ako výsmech robia akcie, že autorádio zdarma, alarm zdarma alebo iné drobnosti.
Kdybys věděl jaké jsou na nových autech marže pro prodejce tak bys vůbec nechápal proč to ty firmy ještě dělaj a že vůbec nezkachovaly. Jediné co jakoukoliv firmu prodávající auta drží nad vodou je dobře fungující SERVIS a další poprodejní služby (ND, Bazar atd.). Předpokládám, že TY patříš mezi ty chudáky, kteří místo odpovědi na pozdrav při návštěvě autosalonu prvně vyhrknou jakou mi dáte slevu a přitom ještě ani nemáš vybrané auto. Pro tvoji představu jedná v průměru o několik málo procent.
jiste, no name ma pravdu. Skodovka okolo 5%, treba japoncici od 5% do 10%, Peugeot, Renault 5%, ale treba elektro bezne 20% i více. Takze o obrovskych marzich si kazdy prodejce aut muze nechat jen zdat. Priklad: Auto za 750.000, marze 5%, autoradio za 7500 zdarma, letní 15´´ pneu zdarma. Takze 750.000 minus DPH 22%, to je 614.754 Kc, v tom je marze 5%, takze 614.754 se nam rozdeli na 585.480 Kc (to zaplatím dovozci) + 29.274 Kc (to je 5% ni vyvar na aute za 750.000 Kc). Z vyvaru odectu nakupni ceny bez DPH od radia a pneumatik (radio za 7500: minus DPH 22% a z toho minus marze, dejme tomu 20%, tak to je 5.123 Kc nakupka bez DPH za radio. Ted gumy: dejme tomu 3500 za jednu, to je 14.000 Kc prodejni cena. A jedeme. Minus DPH a minus marze, dejme tomu 25%, to jest 9.180 Kc bez DPH nakupka za sadu gum.
Vysledek prepychoveho obchodu prodeje auta za 750.000 s radiem a pneumatikami gratis:
5% ni vyvar z auta minus nakupka za radio minus nakupka za gumy (vse pochopitelne bez DPH) se rovna 14.971,- Kc!!
Je to pochopitelne modelovy pripad, auto mohlo mit marzi treba 8% a hned je to jine...nebo radio a gumy 30% ...
Je treba brat do uvahy, ze z vysledne sumy je pak placen samotny prodejce, dejme tomu 5%, takze k vyplate brutto by mu pribylo cca 750,-Kc. Za prodej auta za 750.000,-Kc. To celkem jde...
Dúfam, že tie naivné reči, ako predajca nič nezarobí, nikto neberie vážne.Skúste si len spočítať, koľko desiatok miliónov stojí showroom, kolko platy personálu atď.Jeden predajca Citroenu si predo mnou tak posťažoval. Nič moc nemáme, nejakých 17 %, to keby sme predávali nemecké značky, to je o inom. Moji rodičia kupovali Passata pred rokom, majú známeho predajcu a ten im povedal, že teda zlaví polovicu zisku a z nejakých 980.000 to bola cena 890.000. Z toho si každý vie vyrátať, koľko na autách je marža. Pod 20% nie je určite žiadna nemecká značka.
No, ja teda s uvedeným nesúhlasím, zrejme si nejaký predajca, čo nám tu ťahá medové motúzy popod nos. Ja som kupoval Peugeot 307. V Bratislave mi nechceli dať žiadnu zľavu, maximálne koberčeky.
Tak som išiel o 400km ďalej do jedného mesta na východnom Slovensku a tam mi dali zľavu 4%, plus ešte nejaké drobnosti. Takže podľa Tvojho výpočku by malo tomu predajcovi zostať max. 1%, ale vlastne menej, lebo mi dal ešte tie drobnosti.
To je teda riadna blbosť. Nemyslíš?
Robo
Tak tak, jenom jeste dodam, ze v dobe kdy probihaly valky Felicii (cca pred peti lety), tak prodavalo Auto Jarov Felicii se ziskem necelych dvou tisic korun!
Jsou asi 3 zákl. faktory:
1. Přání importérů, výrobců a dealerů zvyšovat svůj zisk (cenu).
Tvrzení, že se prodává málo nových aut a dováží se neekologický šrot, že ceny jsou u nás o 8 - 12% levnější než v EU. To jsou některé argumenty. Jen tak pro zajímavost - ceny potravin jsou v ČR na 40% cen EU, v řadě odvětví a oborů je to na podobné úrovni (služby apod.)
2. Ceny v EU.
Ty musí nějakým způsobem odpovídat, jinak začnou zákazníci ze země kde jsou auta dražší nakupovat v levnější zemi. To si budou výrobci + - hlídat.
3. Koupěschopnost obyvatelstva.
V Německu za zákl. model Golf dáte cca 6 měsíčních platů, u nás 23 (tedy 4 násobek).
U dražších typů je poměr ještě nepříznivější.
Pak to dopadne tak, že v Německu se budou kupovat nová auta a ojetá postupně na východ. Takže výrobcům je v podstatě jedno, kam hlavní záběr prodejů nových aut směřován.
Ještě poznámka:
Někdy se podívejte na ceny příplatkových výbav. Nechci zde nikomu dělat reklamu (ani negativní) a někdy se opravdu zasmějete jak dlouho musí prům. český pracovník pracovat na síťku do zavazadlového prostoru apod.
Já osobně beru auto jako spotřební zboží a někdy se dívím o jakých cenách se tam či onde píše, že jsou příznivé.
Automobilizmus zůstává pro drtivou většinu občanů luxusem a to včetně "levných" nových aut.
O dalších investicích (pojistky, známky, ručení, zloději, kvallita cest, cena PHM, cena dílů a oprav) nemá cenu se podrobněji rozepisovat.
Škodovka však vyrábí u nás s náklady na výrobu aut jistě nižšími než v EU, ale bohužel cenu stanovuje koncern na základě výše uvedeného.
Domnívám se, že cílem každé automobilky je produkovat co nejvyšší zisk, aby mohla odkoupit automobilky konkurenční a získat tak na trhu výlučné postavení. Z tohoto pohledu ceny EU aut jistě zlevňovat v nejbližší době nebudou.
Dobry den. Cely clanok si podla mna silne odporuje. Na jednej strane tvrdite, ze auta po vstupe musia postupne zdrazovat, aby "dosiahli urovne EU", na druhe tvrdite, ze su krajiny EU, kde su auta este lacnejsie ako v Cechach a na Slovensku. A vzapati nato tvrdite, ze "Důvodem (pre nizsiu cenu) je horší výbava oproti stejným vozům v eurozóně". Pokial som si vsimol, tak "oficialne" ceny ROVNAKYCH modelov aj malych aut u nas a vo Vami spominanych "najdrahsich" EU statoch su v podstate identicke (vychadzam z cennikov v Nemecku). To, ze v Nemecku uz nikto nepreda Fabiu bez 2 airbagov, ABS a serva (a preto ju ani neponuka) predsa neznamena, ze aj v Cechach musia prestat predavat "oholene" modely bez tejto vybavy a za ludovu cenu - odhliadnuc od toho, ze za nejaky cas sa v ramci EU uz nebude moct predavat auto bez ABS.
Dalej zabudate na obrovsku konkurenciu na tychto "drahych" trhoch, takze auto za tabulkove ceny u dealera kupi len clovek, co ho berie na leasing s nulovym navysenim. Inak dealeri automaticky ponukaju obrovske zlavy, tlaceni silnou konkurenciou v podobe predajcov tzv. "EU-Reimports", t.j. aut dovezenych z krajin s vyssou DPH prip. krajin, kde su nove auta zatazene luxusnou danou (v Nemecku sa typicky vozia auta z Danska a Holandska).
Bylo tím myšleno vyrování cen na úroveň nejsilnějších hráčů EU: Německo, Francie, Rakousko, GB. Ceny aut v Řecku, Holandsku, Belgii rovněž porostou. Evropská komise chce srovnat co nejdříve ceny aut ve všech členských zemích.
Ano, ja tomu rozumiem, napriek tomu vsak nesuhlasim. Ako som uz spominal (a pisete to aj Vy vo Vasom clanku), ROVNAKO vybavene modely uz su ROVNAKO drahe, ak nie drahsie (bavime sa o porovnani trh SK/CZ versus DE). Ked je niektory trh nenarocnejsi (resp. ma nizsiu kupnu cenu), ma predsa pre znacku velky vyznam ponukat menej vybaveny, ale hlavne lacnejsi model. Toto je pripad nasich trhov. Ak by za tieto "oholene" modely chcel predajca na trhu u nas tolko, kolko za vybaveny model napr. v Rakusku, tazko by zaplakal, lebo by nepredal jedine auto - ludia by si bud do Rakuska zbehli, alebo by si proste taketo auto nechali niekym za proviziu priviezt (EU-reimporteri). Preto mi stale chyba JEDINY DOVOD k postupnemu zvysovaniu cien za tieto zakladne modely.
ad vyrovnavanie cien: konecna cena v Holandsku alebo Dansku je rovnaka/mierne vyssia ako napr. v Nemecku. Rozdiel ceny pri dovoze robi rozdiel NETTO cien (vyssia DPH, luxusna dan) a fakt, ze pri novych autach sa plati DPH + pripadne dalsie dane v krajine prihlasenia. Vyrovnanie netto cien je nezmysel, pretoze by v istych krajinach bola konecna cena auta omnoho vyssia. Podotykam len, ze niektori vyrobcovia (BMW) v snahe zabranit reimportu do pre nich vyznamnych trhov (DE) k vyrovnaniu netto cien v ramci EU pristupili. Nie je to vsak rozhodnutie EU, ale vyrobcu ako takeho.
Suhlasim s diablom a dodavam, ze bude aj vacsia konkurencia priamo u predajcov = tlak na cenu dole. Auta bude v EU moct predavat skoro "kazdy". Napr. v Nemecku uz predava auta aj QUELLE katalog. Kazdy predajca moze predsa byt rozne sikovny/nesikovny a predavat za roznu cenu (alebo vytvarat akcie).
Za dovoz auta z eurozóny neplatíte dovozní clo.To platí i pro vozy vyrobené v Japonsku nebo Korei? Takže dovezu-li si Mazdu vyrobenou v Japonsku třeba z Rakouska, neplatím clo ani DPH?
Ty sice nezaplatíš clo, ale rakouský prodejce jo, takže v tý ceně bude už tehdy, když ho koupíš.
aké clo?
jediné čo riešiš je DPH, clo = 0 aj s pohľadu rakúskeho predajcu.
Japonsko ještě není v Eurozóně
A pokud neklesnou nákupní ceny, mohou si prodejci marže.A mohou si taky blinkr nebo chleba?
Je to uplne bezcenny clanok. Je velmi vseobecny a vyzera ako opisany zo stoviek velmi podobnych clankov, ktore za posledne mesiace uverejnili snad vsetky periodika.
Chcelo by to nejake konkretne cisla a cenniky jednotlivych znaciek.
Unia tu je za 2 dni a stale len tento vseobecny blabol ...
Autor se v článku rozepisuje pouze o státech dnešní EU. Jenomže levnější auta se prodávají na východě. Jak jsem již v jednom přízpěvku napsal. Jsem z Brna a není pro mě těžké si zajet po dálnici do Malacek nebo i do Těšína. Jenom je pro mě trochu těžší sledovat akce v těchto zemích.Myslím si, že k dalším změnám dojde příští rok, kdy budou moci obchodníci těchto zemí prodávat auta přímo na českém trhu.Otázka. Jak se řeší při převozu, že auto ještě nemá SPZ?
Je to jednoduchý, koupíte auto, v Zulassungsstelle si koupíte exportní registrační značku a exportní doklad. Auto pak přihlásíte tady v Čechách. Ještě je nutný sehnat si na cestu domů povinný ručení. Při přejezdu do ČR se neplatí clo, takže vlastně můžete normálně projet hranicema. Ptal jsem se kamaráda a ten říkal, že snad ani není nutný nikde zastavovat a nahlašovat, že vezete nový nebo ojetý auto.
Oni i Slováci budou muset zdražit, takže za pár let se ceny stejně srovnají.
Moc tomu nerozumím, autor píše, že důvodem (resp. příčinou) nižší ceny levných aut v ČR je "horší výbava oproti stejným vozům v eurozóně". No a když bude výbava stejná?Autor ještě zapomněl na snížení DPH z 22% na 19% - tento pokles znamená snížení koncové ceny o 2,5% (za předpokladu stejné marže prodejce) - u 500 tisíc Kč to je 12500Kč.
Většina automobilek započítá snížení DPH do svých marží, takže se ceny nesníží. Zatím ohlásil nižší ceny jen Nissan, některé snížila také Mazda. Např. Škoda ponechá ceny na stejné úrovni jako nyní, což se dá očekávat i od dalších evropských výrobců.
Nějak jste změnili svůj názor, ještě před nedávnem jste po prezidentském vetu na zmetek zákona o DPH označili prezidenta za viníka toho, že se auta nebudou zlevňovat, teď jste se velmi rychle vyrovnali se stavem: "Většina automobilek započítá snížení DPH do svých marží, takže se ceny nesníží." Očekával bych od Vás mnohem bombastičtější reakci.
Předpokládal jsem, že automobilky započítají nižší DPH a sníží ceny; ovšem ve většině případů se tak nestane.
Stejně se zachová i značka Daewoo, která nechá koncové zákaznické ceny na stejné úrovni jako jsou dnes, pouze cena bez DPH pro prodejce se zvýší - takže marže pro nás zůstanou naprosto stejné, jen dovozce na autech o něco více vydělá...
Ing. Luděk Štípal
AUTOCENTRUM HULVÁKY
hlavne v nicku a pak v podpisu nezapomenout uvest "Ing." UAAAA boze jak me to trapny stupidni titulovani v tyhle republice bavi, a jak na tom ti lide lpi, to nema chybu, ufffff
no nic, bylo to OT ale musel sem......
Aspon vole víš, že je to vedoucí
Já si sem titul nepíšu, takže vypadám jak trotl - ale holt chci, aby mě lidi znali takovýho jakej jsem .
Huhla
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.