Česko se stává skutečným vrakovištěm Evropy. Náš vozový park stárne rychleji než dříve, starší mají jen čtyři státy v Evropě

Názory k článku

Gouda  |  24. 01. 2023 16:53

Výrobci záměrně kanibalizují svou nabídku funkčních aut a nahrazují je nefunkčními SUV a elektromobily. Mnoho lidí tak raději místo nového auta koupí zánovní, klidně i poměrně drahé. Toto uměle zvyšuje průměrné stáří. V ČR je tento efekt výraznější, než jinde, protože náš trh tradičně prodával nadprůměrně množství kombíků, a ty automobilky z nabídky odstraňují nejagresivněji ze všech modelů.
Krom toho, nevidím důvod k alarmismu. Auto staré 16 let je co? Třeba Passat r. v. 2007. Nebo Octavia druhé generace. Na tom je špatného přesně co? Doba se změnila. Pokud jste v roce 2003 měli auto staré 16 let, byl to šrot z konce 80. let. Pokud máte auto staré 16 let v roce 2023, v mnoha ohledech jste na tom lépe, než s autem novým.

 |   |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
smějící se bestie 2  |  24. 01. 2023 18:10

A co se věku aut týče, bude hůř. Pořádná auta skončily ve výrobě většinou v r.2014 a to na befel těch v Bruseli - motorama to začalo.

 |   |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jim  |  24. 01. 2023 18:21

Dejte lidem stejné platy jako mají Němci, když dělají stejně (většinou víc), vraťte do výroby auta, která chtějí zákazníci a ne Brusel a uvidíte jakým fofrem se bude náš vozový park omlazovat.

 |   |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Terminator3  |  24. 01. 2023 19:43

K přírodě nejšetrnější auto je nevyrobené auto. Chováme se tedy ekologicky a měli bychom býti vzorem

 |   |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
HRD  |  24. 01. 2023 21:05

Taky už mám v garáži připraveného "veterána", zánovní autíčko z roku 2008 s najetými 35 tis. km. A bude tam čekat na svoji příležitost, až ho budu potřebovat - až ojezdím mé současné auto z roku 2012. Na nějaké SUV nebo elektrochujovinu v mém případě zapomeň, Bruseli.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JK  |  24. 01. 2023 21:41

"náš vozový park"... jděte všichni s tou náboženskou paušalizací někam. Nevím jakým vozovým parkem disponuje redakce a redakce neví, jak starými auty jezdím já tzn neexistuje nic jako "náš vozový park", to "náš/naše/naši..." jsou jen vlhké výkřiky onanujících etatistů.

 |   |  Odpovědět
Zajímavé  |  24. 01. 2023 22:00

Mix těchto záležitostí:
1) bordeláři- na vesnicích mají kolem baráku poschovávané další 1 nebo 2 pojízdné vraky. Co kdyby náhodou
2) dojem na prvním místě- jsme milovníci 1-3 roky starých prémií místo nové Toyoty.
3) nejdražší bydlení v Evropě vůči platu dělá své. Raději hezky budet než novější vůz

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
V.D.  |  25. 01. 2023 05:33

Až se u nás někdy najde vláda která se bude více starat také o reálné příjmy svých voličů a s tím i souvisejícímm nutnými výdaji na bydlení ale ne jen o své vlastní platy, tak se zcela jistě průměrný vozový park omladí. I dnes se koupě čehokoli uvádí v přepočtu k půměrnému platu ale to, že na něj 3/5 lidí nikdy nedosáhnou tak nějak nikdo v potaz nebere.
Jaký je rozdíl např. mezi prací české ulízečky a třeba té německé? Copak je ta německá "motorová myš" a uklidí toho 10x více a proto má 10x vyšší plat?
Nejvyšší navyšování mezd je ve státní sféře (jsou profese, ktré si to zaslouží a nic jim neubírám) ale vememe-li to všeobecně, tak každý státní zaměstnanec je D.F. zaměstnancem těch ostatních - vlastně žije z daní vybraných v mimostátní sféře. Takže jeho daně jsou jen jakási vratka do finančního systému. Vím, je to řečeno velmi zjednodušeně a zní to šíleně ale logicky vzato je to tak.
Takže, až bude kupní síla na slušné úrovni, bude na slušné úrovni i (nejen) vozový park.
A k zajímavému číslu stáří vozů bychom asi přišli po odfiltrování těch firemních, které se obměněňují v relativně krátkém časovém horizontu a zůstaly by jsme pouze u těch v soukromých rukou.

 |   |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
moje jmeno  |  25. 01. 2023 06:27

Místo výroby levných, moderních a úsporných vozítek (která se zejména z důvodů emisí prý nevyplatí vyrábět) se montují 2,5tunová elektrická monstra, která si bez dotací kupuje jen malá sorta lidí. Dobrá a jednoduchjak sá auta brzo z trhu ojetin vymizí a jsem moc zvědavý, čím budou normální lidé za deset let jezdit...

 |   |  Odpovědět
Masorad  |  25. 01. 2023 15:53

Nechapu kde je problem. Ze si nekoupime dalsi auto, kvuli kteremu se na druhe strane planety musely vykopat stovky tun materialu a pak z kterych se naprosto neekologickym zpusobem stalo auto? V cem se koupi noveho vyrobku stane tenhle svet lepsim, pokud ten stavajici porad funguje a ktery by se v realu dal vyrobit jeste trvacnejsi, aby vydrzel jeste dyl? Nesmysl!

 |   |  Odpovědět
O. K.  |  26. 01. 2023 01:44

Vzhledem k tomu jak v ČR funguje registrace deregistrace a přepis vozidel je průměrné stáří vozového parku jen nesmyslné číslo, které nemá s realitou nic společného. Zbytečný článek

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Mira  |  26. 01. 2023 13:36

A teď řekněte co to podle Vás reflektuje? pořád se snažíme s prominutím lízat prdel západu, ano.... daně, ceny energií , potravin tomu reflektují, toho jsme dosáhli.... ale platy? V Německu není sebemenší problém vydělat 2500 € ...samozřejmě to je základ.... (na druhou stranu nutno poznamenat, např. Berlín má velmi drahé nájmy 1500€ za 2+1 není problém - srovnávej s Prahou, hlavním městem) ale u nas? žijeme tu s posranýma když moc tak 1400€? tu je špatně víc věcí než jen vláda ne? Každý si za to můžeme sami. Ten který má minimální mzdu i ten který se sice podvolí sysmu ale má strach aby nepřišel o místo... I ti čoboláci mají víc vlastenectví jak my. I když to moc užitku nepřinese, postaví se proti a bojují proti bezpráví.... to je ta naše slabina.... my si totiž necháme na hlavu srát jak jen to jde a pokorně ji noříme do všech těch hoven. Závěrem aby jsem se vrátil k původnímu článku, normální Čech nemá prostě na to aby si koupil každých 6 let nové auto jako v Lucembursku. Patříme do evropy? Ano! Západ? ano! ale je čas povstanout a říct své ne!

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Rejpal  |  27. 01. 2023 08:44

Kdysi jsem si koupil 10 let starý Mercedes A (W 168 - Moose) a je pravda, že těch aut jsem u nás moc nepotkával. Prodával jsem ho někdy kolem roku 2012 za směšně nízkou cenu, ale v dobré kondici, do bazaru. Poslední dobou jsem ale překvapený, kolik těchto vozidel v ulicích potkávám.

 |   |  Odpovědět
i20  |  28. 01. 2023 11:13

Macron to onehda tak hezky pojmenoval "dvourychlostni EU". Zrejme inspirace konferenci vo Wansee...

Inu, co nadelat.

 |   |  Odpovědět
Mustafa  |  28. 01. 2023 18:14

Ono to s tím stárnutím nebude tak horké, uvedu můj příklad, jezdím služební rv.21 nájezd 30tKm, soukromé rv.08 nájezd 5tKm a víkendovka rv.96. nájezd 1tKm rok. Takže můj průměr staří vozů je kolem 14 let. Na silnici nejsou stará auta moc často vidět, v mém okolí má spousta majitelů kteří mají hlavni novější a starší vozidlo s kterými jezdí minimálně, ale zvyšují stáří vozidel. V dnešní době se už dá i spekulovat s cenou vozidla a ukládat do starších modelů své investice ty často také jsou v registru a zvyšují stáří.

 |   |  Odpovědět
Zasílat reakce: Zasílat reakce Můj názor