Vlastenectví má nulový ekonomický přínos. Spíš než vlastenectví, je důležité už od školy lidi vést ke zodpovědnosti za sebe sama. Jeden zkratkovitý příklad, který má ale v důsledku významný vliv na to, jak společnosti vypadá. Na západních školách (opět ne plošně, ale v násobně větší míře než u nás) se demokracie neučí, tak se žije, tedy od školy si tam člověk osvojuje vědomí zodpovědnosti za sebe sama. U nás se o demokracii učíme v občance a to ještě většinou stupidní frontální výukou vedenou tělocvikářem, který má občanku jako doplněk svého "užitku". Kde se asi bere to podhoubí, proč si stále volíme nekompetentní zástupce, kterým stačí hrát na emoce, vlastenectví, strach, nebo vykřikovat, že za nás něco zařídí? Když dostanete 9 let natvrdo, kde o vás denně rozhoduje nekompetentní autorita, tak v dospělosti z vás asi těžko bude svobodný, sebevědomý a zodpovědný člověk, ale budete buď vychcánek, hledající jak očůrat všechny okolo, nebo se budete snažit jen nevyčnívat a nějak ten život přežít, atp. Jen hodně silní jedinci těch 9let přežijí, aniž by si odnesly tak hluboké šrámy na duši, že jsou z nich i dobří lidé a ne jen poslušní občané. Až bude česká společnost složena převážně ze zdravě sebevědomých a svobodných lidí, pak bude i velmi, velmi bohatá. K prosperitě vás neposune státní znak, nebo regulace, to vede většinou opačným směrem. Ostatně jako jakékoli jiné ortodoxně uchopené náboženství.