Česko se stává skutečným vrakovištěm Evropy. Náš vozový park stárne rychleji než dříve, starší mají jen čtyři státy v Evropě

47 komentářů

Jiří Sova
7. října • 22:17

Já jsem si celkem dlouhou dobu žil bez auta úplně v pohodě, teď už však nastal čas, kdy skrze rodinu auto koupit musíme. Můžete mi poradit, kde auto dobře pojistit v případě jeho koupě?

Danovo
12. října • 8:38

Jo ono to asi v životě každého pak jednou prostě přijde, kdy bude auto potřeba. Jestli budete tedy na auto pak hledat kde ho pojistit za nějakou rozumnou cenu, tak doporučím se podívat na online porovnávač pojištění Klik.cz, tak si zjistíte nabídky pojišťoven na pár kliknutí a vyřídíte si ho velmi jednoduše z domu online.

HonzaK72
24. ledna • 23:48

Pokud mohu poradit (věnuju se autopojištění profesně), nepoužívejte porovnávače, ale spíš zdravý rozum. Nebudu vám doporučovat konkrétní pojišťovnu, abych nebyl v podezření lobbingu :-), ale např u POVka porovnávače jedou základy na 35mio škody, ale to nestačí na mnoho druhů nehod (např. se zraněním poškozeného s trv.následky), apod. Nechte si poradit odborníkem.

Mustafa
28. ledna • 18:14

Ono to s tím stárnutím nebude tak horké, uvedu můj příklad, jezdím služební rv.21 nájezd 30tKm, soukromé rv.08 nájezd 5tKm a víkendovka rv.96. nájezd 1tKm rok. Takže můj průměr staří vozů je kolem 14 let. Na silnici nejsou stará auta moc často vidět, v mém okolí má spousta majitelů kteří mají hlavni novější a starší vozidlo s kterými jezdí minimálně, ale zvyšují stáří vozidel. V dnešní době se už dá i spekulovat s cenou vozidla a ukládat do starších modelů své investice ty často také jsou v registru a zvyšují stáří.

i20
28. ledna • 11:13

Macron to onehda tak hezky pojmenoval "dvourychlostni EU". Zrejme inspirace konferenci vo Wansee...Inu, co nadelat.

Rejpal
27. ledna • 8:44

Kdysi jsem si koupil 10 let starý Mercedes A (W 168 - Moose) a je pravda, že těch aut jsem u nás moc nepotkával. Prodával jsem ho někdy kolem roku 2012 za směšně nízkou cenu, ale v dobré kondici, do bazaru. Poslední dobou jsem ale překvapený, kolik těchto vozidel v ulicích potkávám.

Mira
26. ledna • 13:36

A teď řekněte co to podle Vás reflektuje? pořád se snažíme s prominutím lízat prdel západu, ano.... daně, ceny energií , potravin tomu reflektují, toho jsme dosáhli.... ale platy? V Německu není sebemenší problém vydělat 2500 € ...samozřejmě to je základ.... (na druhou stranu nutno poznamenat, např. Berlín má velmi drahé nájmy 1500€ za 2+1 není problém - srovnávej s Prahou, hlavním městem) ale u nas? žijeme tu s posranýma když moc tak 1400€? tu je špatně víc věcí než jen vláda ne? Každý si za to můžeme sami. Ten který má minimální mzdu i ten který se sice podvolí sysmu ale má strach aby nepřišel o místo... I ti čoboláci mají víc vlastenectví jak my. I když to moc užitku nepřinese, postaví se proti a bojují proti bezpráví.... to je ta naše slabina.... my si totiž necháme na hlavu srát jak jen to jde a pokorně ji noříme do všech těch hoven. Závěrem aby jsem se vrátil k původnímu článku, normální Čech nemá prostě na to aby si koupil každých 6 let nové auto jako v Lucembursku. Patříme do evropy? Ano! Západ? ano! ale je čas povstanout a říct své ne!

JK
26. ledna • 15:11

Vlastenectví má nulový ekonomický přínos. Spíš než vlastenectví, je důležité už od školy lidi vést ke zodpovědnosti za sebe sama. Jeden zkratkovitý příklad, který má ale v důsledku významný vliv na to, jak společnosti vypadá. Na západních školách (opět ne plošně, ale v násobně větší míře než u nás) se demokracie neučí, tak se žije, tedy od školy si tam člověk osvojuje vědomí zodpovědnosti za sebe sama. U nás se o demokracii učíme v občance a to ještě většinou stupidní frontální výukou vedenou tělocvikářem, který má občanku jako doplněk svého "užitku". Kde se asi bere to podhoubí, proč si stále volíme nekompetentní zástupce, kterým stačí hrát na emoce, vlastenectví, strach, nebo vykřikovat, že za nás něco zařídí? Když dostanete 9 let natvrdo, kde o vás denně rozhoduje nekompetentní autorita, tak v dospělosti z vás asi těžko bude svobodný, sebevědomý a zodpovědný člověk, ale budete buď vychcánek, hledající jak očůrat všechny okolo, nebo se budete snažit jen nevyčnívat a nějak ten život přežít, atp. Jen hodně silní jedinci těch 9let přežijí, aniž by si odnesly tak hluboké šrámy na duši, že jsou z nich i dobří lidé a ne jen poslušní občané. Až bude česká společnost složena převážně ze zdravě sebevědomých a svobodných lidí, pak bude i velmi, velmi bohatá. K prosperitě vás neposune státní znak, nebo regulace, to vede většinou opačným směrem. Ostatně jako jakékoli jiné ortodoxně uchopené náboženství.

O. K.
26. ledna • 1:44

Vzhledem k tomu jak v ČR funguje registrace deregistrace a přepis vozidel je průměrné stáří vozového parku jen nesmyslné číslo, které nemá s realitou nic společného. Zbytečný článek

Q
26. ledna • 7:07

Přesně tak. Je otázkou, kolik je v registru aut, která třeba už neexistují, nebo hnijí někde ve stodole, ale kvůli byrokratickým překážkám je nikdo z registru nevymazal.

Masorad
25. ledna • 15:53

Nechapu kde je problem. Ze si nekoupime dalsi auto, kvuli kteremu se na druhe strane planety musely vykopat stovky tun materialu a pak z kterych se naprosto neekologickym zpusobem stalo auto? V cem se koupi noveho vyrobku stane tenhle svet lepsim, pokud ten stavajici porad funguje a ktery by se v realu dal vyrobit jeste trvacnejsi, aby vydrzel jeste dyl? Nesmysl!

moje jmeno
25. ledna • 6:27

Místo výroby levných, moderních a úsporných vozítek (která se zejména z důvodů emisí prý nevyplatí vyrábět) se montují 2,5tunová elektrická monstra, která si bez dotací kupuje jen malá sorta lidí. Dobrá a jednoduchjak sá auta brzo z trhu ojetin vymizí a jsem moc zvědavý, čím budou normální lidé za deset let jezdit...

V.D.
25. ledna • 5:33

Až se u nás někdy najde vláda která se bude více starat také o reálné příjmy svých voličů a s tím i souvisejícímm nutnými výdaji na bydlení ale ne jen o své vlastní platy, tak se zcela jistě průměrný vozový park omladí. I dnes se koupě čehokoli uvádí v přepočtu k půměrnému platu ale to, že na něj 3/5 lidí nikdy nedosáhnou tak nějak nikdo v potaz nebere.
Jaký je rozdíl např. mezi prací české ulízečky a třeba té německé? Copak je ta německá "motorová myš" a uklidí toho 10x více a proto má 10x vyšší plat?
Nejvyšší navyšování mezd je ve státní sféře (jsou profese, ktré si to zaslouží a nic jim neubírám) ale vememe-li to všeobecně, tak každý státní zaměstnanec je D.F. zaměstnancem těch ostatních - vlastně žije z daní vybraných v mimostátní sféře. Takže jeho daně jsou jen jakási vratka do finančního systému. Vím, je to řečeno velmi zjednodušeně a zní to šíleně ale logicky vzato je to tak.
Takže, až bude kupní síla na slušné úrovni, bude na slušné úrovni i (nejen) vozový park.
A k zajímavému číslu stáří vozů bychom asi přišli po odfiltrování těch firemních, které se obměněňují v relativně krátkém časovém horizontu a zůstaly by jsme pouze u těch v soukromých rukou.

Gouda
25. ledna • 14:05

1. Daňové zatížení v ČR je cca 35 %, a je v porovnání zemí EU velmi průměrné.
2. Příjmy zdaleka nerostou nejrychleji ve veřejném sektoru, nejrychleji rostou v IT a bankovnictví. Během poslední konjunktury růst platů ve veřejném sektoru překonávalo mnoho oborů a zaměstnání.
3. K průměrnému platu vztahují jiné věci vesměs jen média a další analfabeti. Pro průměr existují i legitimní statistická použití, ale profesionálové obvykle používají medián a další významné metriky.
4. Klíčové statistiky k vysvětlení mizerné příjmové úrovně v ČR jsou únik zisků do zahraničí (v některých letech až 15 % HDP), a extrémní ziskovost poboček zahraničních korporací v ČR (existují příklady, kdy korporace podnikající v západní Evropě dělá většinu svého celého zisku v ČR). Jedná se tedy o "sociální dumping", což je bohužel legální diskriminační praktika.

JK
25. ledna • 18:44

Daňové břemeno, ve smyslu celkového daňového zatížení bylo za rok 22 cca 62% (viz: https://libinst.cz/danove-bremeno-zamestnanc... ... ) v roce 21 to bylo dokonce skoro 65%.

JK
25. ledna • 9:36

Problém je v tom, že teď na daních každý odevzdá státu při součtu všech daní cca 2/3 toho co vydělá. Máme jednu z největších daňových zátěží v Evropě a proč? Protože lidi tady pořád chtějí socialismus a tak pořád volají státe dělej, státe zařiď, státe postarej se. Tzn stát na to musí někde vybrat a tak ti hrábne do peněženky. K tomu hromada regulací na každou blbost, která demotivuje podnikat malé živnostníky a tak se na to vyprdnou a jdou do státního, nebo velké firmy. Dokud bude v česku pořád tak silně socialistická ekonomika, tak bude pořád dost těžké pro většinu lidí zbohatnout.

Zajímavé
24. ledna • 22:00

Mix těchto záležitostí:
1) bordeláři- na vesnicích mají kolem baráku poschovávané další 1 nebo 2 pojízdné vraky. Co kdyby náhodou
2) dojem na prvním místě- jsme milovníci 1-3 roky starých prémií místo nové Toyoty.
3) nejdražší bydlení v Evropě vůči platu dělá své. Raději hezky budet než novější vůz

Vladik
24. ledna • 23:33

Ano. radši starší dvoulitr, než nový litrový tříhrnek. Prostě chci auto, co jezdí i proti větru do kopce. :-)

JK
24. ledna • 21:41

"náš vozový park"... jděte všichni s tou náboženskou paušalizací někam. Nevím jakým vozovým parkem disponuje redakce a redakce neví, jak starými auty jezdím já tzn neexistuje nic jako "náš vozový park", to "náš/naše/naši..." jsou jen vlhké výkřiky onanujících etatistů.

HRD
24. ledna • 21:05

Taky už mám v garáži připraveného "veterána", zánovní autíčko z roku 2008 s najetými 35 tis. km. A bude tam čekat na svoji příležitost, až ho budu potřebovat - až ojezdím mé současné auto z roku 2012. Na nějaké SUV nebo elektrochujovinu v mém případě zapomeň, Bruseli.

Masorad
25. ledna • 15:46

Taky mam v garazi budouciho veterana e38 740i z '99. M2 z 2018 mi taky dela radost, ale zadny novinky uz kupovat nebudu a hlavne zadny elektro ani hybridy.

Terminator3
24. ledna • 19:43

K přírodě nejšetrnější auto je nevyrobené auto. Chováme se tedy ekologicky a měli bychom býti vzorem :-)

petr r. (petrumr)
24. ledna • 19:55

jo, ale když auto potřebuješ, tak je vhodné vybrat něco ekologického.

smějící se bestie 2
24. ledna • 20:07

Ale ne nesmyslného.

Jim
24. ledna • 18:21

Dejte lidem stejné platy jako mají Němci, když dělají stejně (většinou víc), vraťte do výroby auta, která chtějí zákazníci a ne Brusel a uvidíte jakým fofrem se bude náš vozový park omlazovat.

Vladik
25. ledna • 19:13

Před pár lety byla nová auta i pod 150k. Sice to byla jen Dacia ale co bylo to nové auto se zárukou a nestalo se že by se všichni zbavovali starých krámů. Spousta lidí má pocit že musí mít velké auto i když je to starý polovrak.
A na nová lidi fakt moc nemají. Teď řeší důsledky zdražování a další náraz přijde až bude roční vyúčtování. Ještě že je zima celkem mírná.

k.ik
25. ledna • 9:23

Ta auta sice chce Brusel, ale lidi si tam ty politiky zvolili, volební program byl znám

smějící se bestie 2
25. ledna • 11:12

Je téměř všude stejné -
kdybychom jim řekli co chceme, tak nás nezvolí !

petr r. (petrumr)
25. ledna • 17:16

to je stejný jak s generálem, mladí ho hltají neboť nebyli na vojně a jsem zvědav, jak se budou tvářit až půjdou na tři roky.

smějící se bestie 2
25. ledna • 18:15

I kdyby jen na 1/2roku, tak by bylo zle.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
25. ledna • 19:21

tomu nerudovskýmu pubertáku by stačil přijímáč, dvakrát odběr krve do ešusu, nějaká deka a potom by na generála měl jiný slova.

petr r. (petrumr)
24. ledna • 18:44

za Fialky? Za Babiše bylo lépe jak v německu, podívej se jak se nová auta prodávala včetně motorek.

šofér
25. ledna • 11:46

Ano, bylo, pokud jste fanouškem chaosu, nesmyslných příkazů a nařízení, pitomostí typu rozhazování peněz za nicnedělání a podobných "užitečných" věcí.

petr r. (petrumr)
25. ledna • 17:13

nejsi ten týpek co je na pracáku a chce po státu aby mu zaplatil svatbu? Co píšeš se kde událo?

Mirek
24. ledna • 21:29

Za Babiše tady bylo lépe, než ve stejnou dobu v Německu? A jakou stránku posuzuješ, ekonomickou, nebo migraci? Jasně, že ekonomickou, vždyť jsme museli přece ten nápor Němců, co u nás chtěli pracovat, kvůli našemu blahobytu, odhánět. :-D' Samé perly tady píšeš troubo.

petr r. (petrumr)
25. ledna • 17:11

hele Mirku, mám v zahraničí rodinné příslušníky a C-HR si v zahraničí nekupovali jak já za Babiše a měli tam horší restrikce jak u nás, já sem jezdil na slovensko normálně a oni nemohli do sousední obce. Už jsem se ptal, jestli doma ti říkají troubo, tak to neopakuj, jsi tím už trapný. Joo a ještě za Babiše jsem kupoval Z4 a GS, ale ty už fotky zhltals a nevím jestli ty komentáře jak tam závistive někdo pomlouvá nejsou od tebe.

Mirek
25. ledna • 18:40

Ty jsi fakticky magor, který nezvládá základy slušného chování. Napiš tady ze kterých webů tě vypráskali kvůli tvému neustálému navážení se do rodin druhých, když nikoho z nich neznáš? Pochlub se.
Že ty sis něco koupil neznamená, že oni si nekoupili něco jiného, lepšího, na co nemůžeš ani pomyslet, ty přiblblý voliči Babiše. Raději nebudu ani probírat ekonomickou situaci a životní úroveň u nás a v Německu. Se svým vysušeným mozkem bys to stejně nepochopil.
Když čtu tvou poslední slátaninu, větu, tak si uvědom, že si nikdo není zdaleka takový debil, jako ty.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
25. ledna • 19:16

ty nemáš jednotný názor? Magor, předtím trouba na konec debil...jen tak dále, napiš kde bydlíš, nevím, ale u nás taková individua nežijí a préj se navážím....přesně Putinovský keci, ty můžeš a já ne? Ty svojí chloubou nadrazenosti praskneš, že tě doma nikdo nemá rád? Přečti si tvoje výpady na druhý.

Milda
24. ledna • 18:26

Asi tak. Pokud se ček nechce na x let zadlužit a novou kraksnu přeplatit o x desítek tisíc nebo nekrade(což asi většina, když vidím ty č...y v SUV), tak holt jezdí starším autem. A na druhou stranu, když funguje, tak proč ne?

smějící se bestie 2
24. ledna • 18:10

A co se věku aut týče, bude hůř. Pořádná auta skončily ve výrobě většinou v r.2014 a to na befel těch v Bruseli - motorama to začalo.

petr r. (petrumr)
24. ledna • 18:33

to určitě když C-HR se začala prodávat 2017. Jedině toyota vyrábí auta bez papíru z Bruselu. To stáří aut u nás dělají škodovkáři, čekají na model až klesne cena, klidně i 15let.

jirkax
24. ledna • 22:17

Čekat na škodovku? proč, když si můžete koupit auto.

karlos
24. ledna • 22:25

škodovka je diagnoza oficiálně uznaná psychiatry.

petr r. (petrumr)
25. ledna • 16:32

šak právě oni škodí republice, policie by měla udělat zátah ba škodovkáře.

Gouda
24. ledna • 16:53

Výrobci záměrně kanibalizují svou nabídku funkčních aut a nahrazují je nefunkčními SUV a elektromobily. Mnoho lidí tak raději místo nového auta koupí zánovní, klidně i poměrně drahé. Toto uměle zvyšuje průměrné stáří. V ČR je tento efekt výraznější, než jinde, protože náš trh tradičně prodával nadprůměrně množství kombíků, a ty automobilky z nabídky odstraňují nejagresivněji ze všech modelů.
Krom toho, nevidím důvod k alarmismu. Auto staré 16 let je co? Třeba Passat r. v. 2007. Nebo Octavia druhé generace. Na tom je špatného přesně co? Doba se změnila. Pokud jste v roce 2003 měli auto staré 16 let, byl to šrot z konce 80. let. Pokud máte auto staré 16 let v roce 2023, v mnoha ohledech jste na tom lépe, než s autem novým.

Optimista
25. ledna • 17:54

Přesně, vyrábí se co zákazník nechce a co chce nelze sehnat. Nová auto narvaná elektronikou co má být udajně chytřejší než řidič a ono prd, se to každou chvíli šprajcuje a vypíná. No a 15 let "staré" auto s atmosferou a manuálem je prostě novým nenahraditelné tak bude za pět let 20leté a co když dělá radost a neprdí se.

smějící se bestie 2
25. ledna • 18:12

A drátečky u toho čím dál slabší !
Takže ne vyměnit jeden drátek ( mnohdy nelze najít kde a který ), ale celej svazek, že !

Doporučujeme

Články odjinud