Česko: prodeje nových vozů v roce 2004

V roce 2004 bylo prodáno na českém trhu oficiálními výrobci a dovozci silničních motorových  vozidel  celkem 132 973 ks nových  osobních, 26 734 ks lehkých užitkových a 7 767 ks nákladních automobilů, 945 ks autobusů a 14 861 ks  motocyklů a to včetně  mopedů. Za srovnatelné  období  minulého  roku  to  bylo  149 546 ks osobních, 18 111 ks lehkých užitkových a 6 547 ks nákladních automobilů, 977 ks autobusů a  14 137  ks motocyklů včetně mopedů.

Osobní automobily

Celkově prodej osobních automobilů v roce 2004 klesl oproti roku 2003 o 11,08% ( 16 573 ks ), přičemž z celkového počtu prodaných vozidel 132 973 činil podíl členů SDA 50,93% , u ostatních 49,07%. 
      
První je značka Škoda s prodanými 64 500 ks automobilů (48,51%), následují značky VW - 9 098 ks (6,84%), Peugeot - 6 309 ks (4,74%), Ford – 6 047 ks (4,55%),  Renault – 6 000 ks (4,51%), Hyundai - 4 931 ks (3,71%), atd. 
 
Z hlediska segmentů vozidel zůstává zachován největší podíl malých vozidel – 51,23% ( 68 122 ks ), kde nejprodávanějším automobilem je Škoda Fabia – 43 589 ks  (63,99%), dále Peugeot 206 – 3 690 ks ( 5,42% ),Hyundai Getz – 2 545 ks (3,74%), atd.

Následuje střední třída – 26 422 ks (19,87%) v pořadí Škoda Octavia – 18 322 ks (69,34%), VW Passat – 1 574 ks (5,96%), Ford Mondeo – 1 009 (3,82%) atd. V nižší střední třídě – 19 773 (14,87%) je pořadí: VW Golf – 3 866 ks (19,55%), Ford Focus –1 882 ks (9,52%), Opel Astra – 1 861 ks (9,41%), atd.

Dále následují třídy : MPV – 6 822 ks ( 5,13%),  vyšší střední – 4 303 ks (3,24%), mini – 3 738 ks (2,81%), terenní – 2 564 ks (1,93%), sportovní – 908 ks (0,68%) a luxusní – 321 ks (0,24%). 

Z hlediska druhu pohonu se podíl vozidel s naftovým motorem – 30,24% nepatrně oproti roku 2003 snížil  (o 1,8 %), benzinovým motorem je vybaveno 69,76% vozidel. 

Lehké užitkové automobily

V této kategorii je 26 734 ks prodaných vozidel nejlepší výsledek za celkem sledované období 12-ti let. Oproti  roku 2003 je to pak zvýšení o 8 624 vozidel ( 47,62%). Na prvním místě je VW - 16,03%  ( 4 286 ks ), následují Ford - s 15,43% (4 125 ks ), Peugeot - 10,80% ( 2 886 ks ), Renault – 10,53% ( 2 816 ks ), Citroen – 7,60% (2 032 ks ), atd. Členové SDA společně dosáhli 96,82% podílu na trhu LUV.

Podíl obchodních tříd je následující : do 2,5 t – 31,01% (8 291 ks), do 3,0 t – 52,36% (13 999 ks), do 3,5 t – 16,62% (4 444 ks).   

Z hlediska druhu pohonu je 5 094 ks vozidel (19,05%) vybaveno benzinovým motorem, 21 640 ks vozidel (80,95%) je s naftovým motorem.       

Pokud bychom hodnotili uvedené kategorie vozidel společně (osobní automobily a  lehké užitkové automobily), pak bylo prodáno v roce 2004 celkem 159 707 ks osobních a lehkých užitkových vozidel, což je o 7 950 ks vozidel ( 4,74 % ) méně než v roce 2003.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

dnes | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků