Česko má zaplatit Volkswagenu po prohrané arbitráži 300 milionů

Česko má zaplatit Volkswagenu po prohrané arbitráži 300 milionů

Státní firma Prisko, která vypořádává závazky po privatizované Škodě Auto, prohrála v mezinárodní arbitráži spor s koncernem Volkswagen. Česko tak bude muset německé automobilce zaplatit zhruba 300 milionů korun. Informovala o tom Česká televize.

Ministerstvo financí výsledek arbitráže zklamal a Prisko i Volkswagen jej zatím nechce komentovat. 

Volkswagen ve sporu tvrdil, že ji Česko při privatizaci mladoboleslavské automobilky ochudilo o 500 milionů korun a rakouský soud mu nakonec uznal 287 milionů korun. „Průběh a výsledek uvedeného soudního sporu je pro mne velkým zklamáním,“ sdělil ČT náměstek ministra financí Zdeněk Zajíček.

Firma Prisko, kterou vlastní prostřednictvím MF stát, si k zastupování ve sporu najala soukromé právníky a vedení MF se arbitráže vůbec neúčastnila. Podle mluvčího MF Ondřeje Jakoba Prisko prý připravuje odvolání a za svůj neúspěch ponese případné následky. „Ministerstvo financí nyní zvažuje další transformaci společnosti Prisko a jednou z variant je i její likvidace,“ řekl ČT Jakob.

Rozhodnutí mezinárodní arbitráže musí vykonat české soudy. Peníze by pak stát mohl zaplatit dobrovolně, a nebo může soud státní zdroje zablokovat exekucí, dodala ČT.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků