Česko má zaplatit Volkswagenu po prohrané arbitráži 300 milionů

Česko má zaplatit Volkswagenu po prohrané arbitráži 300 milionů

Státní firma Prisko, která vypořádává závazky po privatizované Škodě Auto, prohrála v mezinárodní arbitráži spor s koncernem Volkswagen. Česko tak bude muset německé automobilce zaplatit zhruba 300 milionů korun. Informovala o tom Česká televize.

Ministerstvo financí výsledek arbitráže zklamal a Prisko i Volkswagen jej zatím nechce komentovat. 

Volkswagen ve sporu tvrdil, že ji Česko při privatizaci mladoboleslavské automobilky ochudilo o 500 milionů korun a rakouský soud mu nakonec uznal 287 milionů korun. „Průběh a výsledek uvedeného soudního sporu je pro mne velkým zklamáním,“ sdělil ČT náměstek ministra financí Zdeněk Zajíček.

Firma Prisko, kterou vlastní prostřednictvím MF stát, si k zastupování ve sporu najala soukromé právníky a vedení MF se arbitráže vůbec neúčastnila. Podle mluvčího MF Ondřeje Jakoba Prisko prý připravuje odvolání a za svůj neúspěch ponese případné následky. „Ministerstvo financí nyní zvažuje další transformaci společnosti Prisko a jednou z variant je i její likvidace,“ řekl ČT Jakob.

Rozhodnutí mezinárodní arbitráže musí vykonat české soudy. Peníze by pak stát mohl zaplatit dobrovolně, a nebo může soud státní zdroje zablokovat exekucí, dodala ČT.

Zdroj: E15.cz
 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků