Česko má jedny z nejhorších silnic v EU. Kvůli D1 přijdeme o miliardu ročně

56 komentářů

Patrik
5. srpna • 17:17

D1 je ostuda všech vlád!!! Co tu po revoluci byly. D1 se měla celá vystavět jako tříproudova dálnice... Už teď když jedu a nějaký Louda v osobaku jede jen stovkou a začne předjíždět kamion tak hned se tvoří za ním kolony a nemluvě o předjíždění kamionů což na dvouproude dálnici je problém.....a doprava jen houstne a i když bude D1 opravena tak v budoucnu dle mého názoru přes den budeme rádi že jsme jeli plinule aspoň aspoň stovkou

Tony
5. srpna • 9:04

Jedny z nejhorších silnic a současně jedno z nejvyšších zdanění (dnešní článek). Hlavně že řepka pěkně kvete, takže vše je ok.

Lord Owl
5. srpna • 7:32

Po týdenní dovolené na Slovensku si už nemyslím že máme v ČR nejhorší silniční síť v Evropě. Žilina-Ružomberok forever !!!

Georg 9
4. srpna • 22:24

Je to nepravdivé dogma. Je to jen kvůli opravované dálnici. V celku je to ok

petr r. (petrumr)
4. srpna • 11:53

Nejhorší je, když stavební firma nasmlouvá techniku a obsluhu-třeba hulín-fryšták a už desetkrát to patrik zastavil, nevím co by jste dělali, kdyby jste měl rodinu, čekal by jste s bagrem na tu smlouvu? Deset let?

kolkyno
4. srpna • 11:32

Vy mate jedny z najhorsich ciest v EU a my mae najhorsie B-]

Martin
4. srpna • 11:39

Jenže my máme navíc ještě toho vašeho kokota Babiše.

Georg 9
4. srpna • 22:29

a co má ten kokot společného se slavbou a opravou cest. tak se tam postav s lopatou a opravuj a stavěj to ty KOKOTE

Martin
5. srpna • 9:45

Třeba to že je premiér a jeho strana drží asi 6 let ministerstvo dopravy?

petr r. (petrumr)
4. srpna • 11:49

martine, už nějakou dobu tě pozoruji a myslím, že když podporuješ kněží i v případě že ti roztrhli prdel nemusíš být tady vulgární.

Martin
4. srpna • 18:56

Můj pytel je naprosto v pořadku. Označení kokot není v případě Babiše vulgární. Je to jen popsání jeho stavu.

Mirek
3. srpna • 16:03

Ani se moc nedivím. 1.8. převedli dopravu na část nově postavené poloviny dálnice mezi Rychalticemi a Novým Jičínem. Již jsem po ní jel a stále nemůžu pochopit, proč na úsecích, kde jsou mosty..., kde není betonový povrch, ale asfaltový, jelo auto docela neklidně, neboť povrch není rovný. Proč nejde udělat kvalitní povrch.
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/moravskoslezsky-k... ...
Minulý rok na podzim jsem jel z Bohumína na Opavu, asi přes Šilheřovice, a někde tam byl zhotoven nový koberec na cestě. Byl jsem velice překvapen, jak rovná ta cesta byla a krásně se po ní jelo. Proč to takto nejde udělat na dálnicích?

petr r. (petrumr)
4. srpna • 11:31

protože dříve se válcovalo po finišéři bez vibrátoru, dnes se válcuje asfalt se zapnutým vibrátorem aby měl asfalt větší unosnost. A zase za to mohou vysoký školy.....

Mirek
4. srpna • 16:16

Hm a proč tedy ta zmíněná cesta na Opavu nedrncala a byla krásně rovná. Když jsem po ní jel, ještě neměla ani namalované čáry. A jak to dělají za hranicemi, že takový problém nemají. Mi to spíše připadá, co uvádíš, jako klasická výmluva. Nebo si myslíš, že za hranicemi jsou samí trotli a teprve od nás se budou učit dělat správně zhutněné hrbolaté asfaltové silnice?

petr r. (petrumr)
4. srpna • 17:24

každá firma nemá český rychlokvašky, nestavěla na tu opavu SWIETELSKI

Mirek
4. srpna • 20:02

Nevím, kdo to dělal, ale jisté je, že se uvádí, v těch studiích a směrnicích, že pokud nemá být asfaltový povrch po zhutnění nerovný, nesmí se pokládat asfaltová směs ve velkých tloušťkách, aby při zhutňování nevznikal právě takový povrch, jaký tvoří firmy na naších dálnicích. Čím tlustší vrstva, tím nerovnější povrch, minimální tloušťka vrstvy je 2-3 násobek největšího zrna kamene ve směsi.
Jestli jsem si dobře všiml, tak na tomto úseku dálnice bylo na technice napsáno Metrostav.

.
3. srpna • 20:04

Stejnou otázku si kladu při cestě z Prahy na Boleslav. Ty zrekonsruované úseky prostě drncají. Fušeřina. Protože jinde, a to i u nás, to jde.

mpolan
5. srpna • 9:53

Na D10 jezdím docela často, ale žádné "drncání" nepozoruju. Naopak se jízda konečně zklidnila, ta dálnice byla už v dost špatném stavu.

Lojza
5. srpna • 17:03

nektere opravovene useky nad D1 opravdu drncaji. Betonove desky nejsou podle meho slicovany -zbouseny, tak jak by mely. Se divim, ze RSD ty nektere useky nereklamuje.

petr r. (petrumr)
4. srpna • 10:14

ježíš jaký máš auto, že ti drncají?

Honzafi
3. srpna • 12:54

Ztráta jen 1,1 miliardy? Moc bych nedal za to, že tento odhad je ještě hodně střízlivý. Když si člověk uvědomí, že i tak je propustnost zcela neodpovídající hustotě provozu (hlavně tranzitu a nesvéprávných pakošů v kamionech, jejichž "předjíždění" dálničku malou, dost pruhů nemající dokonale zablokuje), tak by logicky očekával, že MDČR/ŘSD veškerou energii a peníze dá na to, aby dostavěl zmíněných 800 km chybějících dálnic. A pak až tyto pojmou provoz pro ně určený a nadprovoz objíždějící uzavírky, dal by se teprve do oprav dosavadní pohromy (myšleno do oprav toho, co je potřeba, ne kde kouká kšeftíček a dotacička). Ale ono ne, budeme se vymlouvat navzdory své moci na "ekology" a jiné šmejdy, napadající každé řízení pro vytlučení držhubného a i když dosavadní nekapacita znamená permanentní zpoždění, nehody a kolaps, tak to všude rozkopeme, ať to zkolabuje úplně.

Daniel T'ok
3. srpna • 1:06

Tento článek je naprostá volovina, soudruzi, protože v ČR se nekeca ,ale maká , aby bylo lépe. Já sám jsem postavil stovky kilometrů dálnic! Soudruzi Babiš, Sobotka, Hamáček a Filip mi to můžou dosvědčit, či na smrt svojich dětí odprisahnout. Pán prezident Zeman by mohl také, ale bohužel hledá s Ovčáčkem nějaký článek o gentelmanovi ,nebo na rýsovacím prkně kreslí kanál Dunaj, Odra, Labe. Čest práci s vysokou přidanou hodnotou a přebytkovým rozpočtům!

Net
3. srpna • 10:54

Tak legislativně se nám dálniční síť značně rozšířila, i když rychlostních komunikací povážlivě ubylo.

petr r. (petrumr)
3. srpna • 7:35

ten kanál už ted kdyby stál je pozdě a kdyby jezy ovládal stát a né někdo z elektrárny, tak aji by bylo více spodní vody.. Co máš dál, nejsi jeden od patrika?

Sir CHerokee
2. srpna • 22:45

Skoro 7 let ministerstvo dopravy spravuje ANO. S ANO bude hůř. Ale stačí si koupit pár stovkami důchodce a mají to v cajku. Státní dluh nedluh.

Georg 9
4. srpna • 22:26

Běž se léčít magore

homer
3. srpna • 0:39

30 let je fakt neuveritelna a neomluvitelna doba ze neni dalnicni sit CR temer hotova. I mafie ktera ma pod palcem vsechny inzenyrsky stavby v Italii vi ze aby mohla rozkradat musi kolaudovat.

venca
3. srpna • 8:44

A co ty "demokratický" vlády za těch víc, než 23 let postavily? Na to asi při rozkrádání neměly čas. Že??:-D

Martin
3. srpna • 10:26

Nepostavili nic. Stejně jakonic nestaví kokoti z ANO.

Honza
3. srpna • 13:41

Jasně, staví se D3, D6, D35, D1 u Lipníku atd...
23 let tady nehráli na nic. Za 7 let se dá stavba aspoň naplánovat. Tyhle kecy, jak Ťok nic neudělal jsou o ničem. Udělal toho víc, než kdokoliv před ním.
Vy si myslíte, že dálnice se postaví jak dřevostavba za rok? Jte mimo. S tím, jak se do každé dálnice sere každý ekosdružení je zázrak, že se vůbec něco děje. Ale když nechceš vidět, tak ne koukej. Jen nadávej.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
4. srpna • 11:37

Dej si koblihu a jdi zajezdit po imaginární dálnici co ti postavil Ťok.

petr r. (petrumr)
4. srpna • 11:46

uklidni se.

Sir CHerokee
3. srpna • 21:57

Za Ťoka se výstavba rozjetých projektů zpomalila a nové se přestaly stavět a to i přesto, že se hospodářsky dařilo. Dokonce i ty tendry na mýtné nebyl schopen dokončit. Jediné, co neudělal, že dálnicemi prohlásil některé silnice I. třídy a rekonstruované úseky osadil radary.

Vůbec nevíš
4. srpna • 10:52

Nové se přestaly stavět, protože právě před Ťokem nebylo nic postaveno, ukažte mi dálniční stavbu, která byla za Ťoka připravena, ale nestavěla se. Zřejmě toho moc nebude. :DNapsal jste větu "se výstavba rozjetých projektů zpomalila a nové se přestaly stavět". Obě dvě věci jsou naprosto totožné :D Asi jste měl na mysli, že se zpomalila příprava. To právě naopak, v současnosti jdou na přípravu neporovnatelně vyšší částky v řádech miliard.
Stačí se podívat na plánované stavby v příštích letech, má to výrazný rostoucí trend.
Mýtný tendr dokončil, to že se Kapsch bude všemožně snažit bylo všem jasné.

Sir CHerokee
4. srpna • 11:28

Tak pojďme k faktům...https://echo24.cz/a/SCfP5/proste-to-postavi... ...
¨
Ale hlavně mi stačí se po nich projet a pak někde v zahraničí. U nás hrůza. Proč máme D1 rozvrtanou na tolika místech asi nikdy nepochopím. Proč se tam pracuje PRACUJE od 9 do 14, taky nepochopím. O zvlněné Ostravě, kde je 60 už roky ani nemluvím. Ale hlavně, že tam mají nové radary v Klimkovickém tunelu...

šofér
5. srpna • 12:48

tak čtu v tom článku:
"Stavba dálnice trvá tři až čtyři roky. Když někdo posledních pět let nepřipravuje ani kilometr dálnice, na ministerstvu za první tři roky neuděláte zázraky. Od roku 2014 jsme uvedli do provozu 54,5 kilometru dálnic. Ale většinu těch dálnic jsme si museli zahájit. Nemohli jsme navazovat jako moji předchůdci na to, že někdo stavby připravil, a my jsme je potom mohli dokončit a přestřihnout pásku,“ řekl v listopadu ministr dopravy Dan Ťok, který je v úřadu už čtyři roky.
..s tím nejde než souhlasit, Cherokee!

petr r. (petrumr)
4. srpna • 11:37

a ty pracuješ jak dlouho, snad pracovní doba za den je 8 hod. Půl hodky je neplacená přestávka na oběd po 4,5 pracovních hodinách. I ti co nemají tachg musejí dodržovat pracovní kázen.

.
3. srpna • 17:55

Marek Prchal má pravdu..

Net
2. srpna • 22:21

V tom případě navrhuji D1 zavřít a za ušetřené peníze opravit nějakou výdělečnou dálnici.

Peter
2. srpna • 21:50

Máte určite lepšie cesty aj dialnice ako u nás na Slovensku.Stačí ked prejdem na Moravu a hned je to rozdiel.A D1 ako vám teraz robia tak ta je super.Akurát sa o mesiac chystáme za rodinou do Prahy tak uvidíme o kolko ste za rok pokročili.

šofér
5. srpna • 12:43

jj, uvidíš, uvidíš, jak budeš stát v koloně na D1 jsitě se pokocháš krásou české krajiny :) a to po celé délce od Brna až po Prahu ..

Joe Doe
2. srpna • 19:46

"Mezi ty hlavní se řadí poloha České republiky, která slouží jako jakási křižovatka mezi okolními státy."Tak urcite... Kazdy stat je krizovatkou medzi okolitymi statmi :) Slovensko aj tiez krizovatkou, aj Madarsko, aj Nemecko...."Na dálničních odpočívadlech si s kamioňáky doslova procvičíte všechny evropské jazyky."To iste plati o kazdom dialnicnom odpocivadle kdekovlek v Europe.

k.ik
2. srpna • 18:17

já, abych se D1 vyhnul, tak jedím služebním autem po okrskách. Mám o 2 litry na sto větší spotřebu a tedy vykrývám ztrátu D1

MUDr. Chocholoušek
2. srpna • 19:17

Na okreskách větší spotřebu než na dálnici? Čím to jezdíš?

k.ik
3. srpna • 10:21

jezdím stylem brzda plyn,octavia 1,6 tdi

Jan
2. srpna • 18:32

Ale přijdeš o ty nervy, nudu, adrenalin.

..
2. srpna • 17:41

to je starý, to víme dávno..bydlím naštěstí na jížní moravě u hranic s rakouskem, takže raději do Vídně na letiště než do brna..a i do Znojma jezdím spodem přes Rakousko, a to nemluvím o jížních Čechách..

petr r. (petrumr)
2. srpna • 17:24

okolní země nemají Patrika a ty jeho dětičky země, nesmí se to, ale psát ani to, že D1 není pro jeho rasistický sklony hotová. On hltá články,když umírají lidé, ale má volební právo a o tym to je. Fotečka by nebyla, dost dětí ztratilo rodiče, že nemohli použít dálnici nebo obchvat a tak by se podívali, kdo za to může, že ani se nenají nebo ten křeček jim sežral aji poslední jídlo v domě.

Martin
3. srpna • 10:24

Co to fetujete?

petr r. (petrumr)
4. srpna • 10:10

„Ulice byly vytvořeny pro lidi, ne pro auta,“ říká Miroslav Patrik ....šoustej ho,měj ho rád, ale tvoje choutky nám tady nepiš Martine, najdi si raději babu a nezastávej se toho gaunera co nám ničí život, podle tvojeho je tvůj bůh. Nelez sem, když ho obhajuješ. A to ještě nenapsal, že řeky byly stvořeny pro lidi a žádný lodě tam nebudou jezdit-viz bělov. Martinr si pěknéj hajzl.3-[

Martin
4. srpna • 11:36

Kde vidíš že bych někoho obhajoval? Já se jen ptám co fetuješ, protože nepíšeš jako člověk při smyslech.

.
4. srpna • 12:04

Ten je zase na šrot. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
5. srpna • 9:51

Zase nebo pořád?

petr r. (petrumr)
4. srpna • 11:43

nechte toho si uplnej hajzl, tak jsou jak ty chytří děti země. Když někdo napíše, že ten křeček, nebo ten čmelák(napajedla) tak ho napadnete jako spolek že fetuje?. A toho kapra jste na bělově viděli poprvé, že zakazujete zdymadlo, jste hajzli a neobracejte pozornost někde jinde.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
4. srpna • 18:55

Já tě nenapadám čmeláku. Ja se jen ptám. Prostě píšeš jak když si sjetej nebo ožralej. Tak mě to zajímalo.

R
2. srpna • 17:23

Ostravsku to pomohlo, jižní Čechy problém :-O no kdyz se dívám na nezaměstnanost v regionech tak mi to nejak nesedí B-]:-D

Doporučujeme

Články odjinud