Kvalita našich silnic je prý šestá nejhorší v celé Evropské unii. Samozřejmě není těžké najít důvod proč, mezi ty hlavní se řadí poloha České republiky, kdy slouží jako jakási křižovatka mezi okolními státy. Na dálničních odpočívadlech si  s kamioňáky  doslova procvičíte všechny evropské jazyky. Foto: Metrostav

Kvalita našich silnic je prý šestá nejhorší v celé Evropské unii. Samozřejmě není těžké najít důvod proč, mezi ty hlavní se řadí poloha České republiky, kdy slouží jako jakási křižovatka mezi okolními státy. Na dálničních odpočívadlech si s kamioňáky doslova procvičíte všechny evropské jazyky. | Foto: Metrostav

I přes tento a další fakta přitom naše země investovala s ekonomicky srovnatelnými státy v období let 2011 až 2017 v průměru o 120 miliard korun méně. Index kvality silnic se nám ve stejném období zvedl z 3,6 na 4,0, kdežto sousedi v Polsku to zvládli z 2,6 na 4,1. Foto: Metrostav

I přes tento a další fakta přitom naše země investovala s ekonomicky srovnatelnými státy v období let 2011 až 2017 v průměru o 120 miliard korun méně. Index kvality silnic se nám ve stejném období zvedl z 3,6 na 4,0, kdežto sousedi v Polsku to zvládli z 2,6 na 4,1. | Foto: Metrostav

Podle analýzy má hustota dálniční sítě přímý vliv i na nezaměstnanost v konkrétních regionech. Takovému Ostravsku to pomohlo, v Jižních Čechách však dokončení sítě stále vázne. Podle původních plánu by však kompletní dálniční síť měla být dokončena do roku 2030.  Foto: Metrostav

Podle analýzy má hustota dálniční sítě přímý vliv i na nezaměstnanost v konkrétních regionech. Takovému Ostravsku to pomohlo, v Jižních Čechách však dokončení sítě stále vázne. Podle původních plánu by však kompletní dálniční síť měla být dokončena do roku 2030.  | Foto: Metrostav

Nezapomnělo se ani na D1. Banka tvrdí, že díky postáváním v kolonách si lidé krátí svůj produktivní čas a celkově tak česká ekonomika přichází ročně o 1,1 miliardy korun. Foto: Metrostav

Nezapomnělo se ani na D1. Banka tvrdí, že díky postáváním v kolonách si lidé krátí svůj produktivní čas a celkově tak česká ekonomika přichází ročně o 1,1 miliardy korun. | Foto: Metrostav

 Foto: Metrostav

| Foto: Metrostav

 Foto: Metrostav

| Foto: Metrostav

 Foto: Metrostav

| Foto: Metrostav

 Foto: Metrostav

| Foto: Metrostav

I přes tento a další fakta přitom naše země investovala s ekonomicky srovnatelnými státy v období let 2011 až 2017 v průměru o 120 miliard korun méně. Index kvality silnic se nám ve stejném období zvedl z 3,6 na 4,0, kdežto sousedi v Polsku to zvládli z 2,6 na 4,1. Foto: Metrostav
Podle analýzy má hustota dálniční sítě přímý vliv i na nezaměstnanost v konkrétních regionech. Takovému Ostravsku to pomohlo, v Jižních Čechách však dokončení sítě stále vázne. Podle původních plánu by však kompletní dálniční síť měla být dokončena do roku 2030.  Foto: Metrostav
Nezapomnělo se ani na D1. Banka tvrdí, že díky postáváním v kolonách si lidé krátí svůj produktivní čas a celkově tak česká ekonomika přichází ročně o 1,1 miliardy korun. Foto: Metrostav
 Foto: Metrostav
8
Fotogalerie

Česko má jedny z nejhorších silnic v EU. Kvůli D1 přijdeme o miliardu ročně

V Česku stále chybí 800 kilometrů dálnic. Jak vvyplývá z analýzy Raiffeisenbank, utíkají kvůli tomu miliardy ročně.

Kvalita našich silnic je prý šestá nejhorší v celé Evropské unii. Samozřejmě není těžké najít důvody, proč tomu tak je. Mezi ty hlavní se řadí poloha České republiky, která slouží jako jakási křižovatka mezi okolními státy. Na dálničních odpočívadlech si s kamioňáky doslova procvičíte všechny evropské jazyky.

I přes tento a další fakta přitom naše země investovala s ekonomicky srovnatelnými státy v období let 2011 až 2017 v průměru o 120 miliard korun méně. Index kvality silnic se nám ve stejném období zvedl z 3,6 na 4,0, kdežto sousedi v Polsku to zvládli z 2,6 na 4,1.

Podle analýzy má hustota dálniční sítě přímý vliv i na nezaměstnanost v konkrétních regionech. Takovému Ostravsku to pomohlo, v Jižních Čechách však dokončení sítě stále vázne. Podle původních plánu by však kompletní dálniční síť měla být dokončena do roku 2030. 

Nezapomnělo se ani na D1. Banka tvrdí, že díky postáváním v kolonách si lidé krátí svůj produktivní čas a celkově tak česká ekonomika přichází ročně o 1,1 miliardy korun.

Doporučujeme

Články odjinud