Česko má jedny z nejhorších silnic v EU. Kvůli D1 přijdeme o miliardu ročně

V Česku stále chybí 800 kilometrů dálnic. Jak vvyplývá z analýzy Raiffeisenbank, utíkají kvůli tomu miliardy ročně.

Kvalita našich silnic je prý šestá nejhorší v celé Evropské unii. Samozřejmě není těžké najít důvody, proč tomu tak je. Mezi ty hlavní se řadí poloha České republiky, která slouží jako jakási křižovatka mezi okolními státy. Na dálničních odpočívadlech si s kamioňáky doslova procvičíte všechny evropské jazyky.

Konečně bezproblémová jízda po dálnicích v Česku? ŘSD má plán, jak toho dosáhnout

Konečně bezproblémová jízda po dálnicích v Česku? ŘSD má plán, jak toho dosáhnout

I přes tento a další fakta přitom naše země investovala s ekonomicky srovnatelnými státy v období let 2011 až 2017 v průměru o 120 miliard korun méně. Index kvality silnic se nám ve stejném období zvedl z 3,6 na 4,0, kdežto sousedi v Polsku to zvládli z 2,6 na 4,1.

Podle analýzy má hustota dálniční sítě přímý vliv i na nezaměstnanost v konkrétních regionech. Takovému Ostravsku to pomohlo, v Jižních Čechách však dokončení sítě stále vázne. Podle původních plánu by však kompletní dálniční síť měla být dokončena do roku 2030. 

Jak dlouho se staví dálnice? Dokument odhaluje, proč u nás všechno tak trvá

Jak dlouho se staví dálnice? Dokument odhaluje, proč u nás všechno tak trvá

Nezapomnělo se ani na D1. Banka tvrdí, že díky postáváním v kolonách si lidé krátí svůj produktivní čas a celkově tak česká ekonomika přichází ročně o 1,1 miliardy korun.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků