Česko má jedny z nejhorších silnic v EU. Kvůli D1 přijdeme o miliardu ročně

V Česku stále chybí 800 kilometrů dálnic. Jak vvyplývá z analýzy Raiffeisenbank, utíkají kvůli tomu miliardy ročně.

Kvalita našich silnic je prý šestá nejhorší v celé Evropské unii. Samozřejmě není těžké najít důvody, proč tomu tak je. Mezi ty hlavní se řadí poloha České republiky, která slouží jako jakási křižovatka mezi okolními státy. Na dálničních odpočívadlech si s kamioňáky doslova procvičíte všechny evropské jazyky.

Konečně bezproblémová jízda po dálnicích v Česku? ŘSD má plán, jak toho dosáhnout

Konečně bezproblémová jízda po dálnicích v Česku? ŘSD má plán, jak toho dosáhnout

I přes tento a další fakta přitom naše země investovala s ekonomicky srovnatelnými státy v období let 2011 až 2017 v průměru o 120 miliard korun méně. Index kvality silnic se nám ve stejném období zvedl z 3,6 na 4,0, kdežto sousedi v Polsku to zvládli z 2,6 na 4,1.

Podle analýzy má hustota dálniční sítě přímý vliv i na nezaměstnanost v konkrétních regionech. Takovému Ostravsku to pomohlo, v Jižních Čechách však dokončení sítě stále vázne. Podle původních plánu by však kompletní dálniční síť měla být dokončena do roku 2030. 

Jak dlouho se staví dálnice? Dokument odhaluje, proč u nás všechno tak trvá

Jak dlouho se staví dálnice? Dokument odhaluje, proč u nás všechno tak trvá

Nezapomnělo se ani na D1. Banka tvrdí, že díky postáváním v kolonách si lidé krátí svůj produktivní čas a celkově tak česká ekonomika přichází ročně o 1,1 miliardy korun.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek