Tohle konstatování už slyším poněkolikáté. A pokaždé to vyzní, jako bychom všichni jezdili v těch šrotech dobrovolně. Někde jsem četl, že třeba v Německu je po všech přepočtech jejich realna mzda na naše 75 000. A to i když se bere rozdil v cenach nájmu, potravit...atd. Což je rozdíl 57000. Za ten rozdíl už se dá pořídit kvalitnější vozový park, bydlení..cokoliv. Taky bych rád jezdil v Subaru WRX Sti. Ale byť je můj příjem celorepublikově nadprůměrný, není dostatečný.
Dokud bude průměrný výdělek českého dělníka nebo úředníka menší než německá nebo francouzská podpora v nezaměstnanosti, tak budeme jezdit takovýma šunkama o jaké v rajchu nemají zájem ani tamní socky. Tak to prostě je, a lepší to nebude. Autorům podobných lobbystických článků bych nakopal zadky a nechal je rok žít za deset tisíc čistého měsíčně. Až místo blbých keců dají lidem pořádně vydělat, tak budou mít i na lepší auta. A že se sem dováží ojetiny? A proboha, co chcete jiného koupit? Fabii HTP za celoživotní úspory? Nebo si snad někdo myslíte, že normální obyčejná česká rodina má na to, aby si každých pět - šest let koupila novou oktáfku f kombíku a f tédéíčku? Bohužel, navíc cena i osm let staré olítané oktávky, s vidinou investic řádově za sto tisíc korun je srovnatelná se stejně starým Mercedesem C dovezeným z rajchu, který bude ještě dalších deset let bez problémů jezdit a komfortem i kvalitou je někde úplně jinde...
Mezi ceskejma a tamnima sockama je jeden vyznamnej rozdil. Tamni socky sice mozna zavidej taky, ale urcite nepresvedcuji ostatni, ze je to "normalni". To je totiz "normalni" jen tady u nas.Jinak muset zivit rodinu z 10 tis. na mesic, tak si asi prostrelim kebuli. Kdyz clovek chce uzivit rodinu, tak holt tomu musi neco venovat - pak nebude nekolikanasobek problem. Ale pokud bude jenom plane zvatlat, stezovat si, ze mu nikdo nenecha vydelat - tak je to hnup a vic penez si nezaslouzi, a mit nikdy nebude. Hezky vikend a doufam, ze zrovna vy volit nepujdete.
Nechci se tady s nikým hádat o blbostech, ale auto a jeho provoz tady stojí v podstatě stejně jako v Německu nebo jinde v EU. Průměrný plat v ČR je zhruba 13 000 čistého, tedy v přepočtu něco málo přes 400 Euro. V Německu je průměrný plat tuším přes dva tisíce euro? Jestli se pletu tak mě někdo opravte. Z toho statisticky plyne, že lidi prostě nemůžou za nákup auta dát tolik jako v Německu a na našem vozovém parku to musí být znát.
A jak vydělat víc? No, nevím jak, v téhle zemi těžko bude deset miliónů úspěšných manažerů. Nehledě na to, že cesta vzhůru zpravidla vede přes něčí záda a na buzerování lidí, intrikaření a vlezdoprdelismus nemám žaludek. Kdybych měl dělat to, co v "úspěšných a dynamických" firmách zpravidla dělají vedoucí a podobní, tak bych se musel poblít hnusem.
Mamlase, auto sice stojí stejně, nebo méně, ale o provozu to rozhodně neplatí! Podívej se kolik stojí v například v Německu třeba povinné ručení a benzín, nebo kolik stojí hodina práce servisního technika. U nás v NL například platíme silniční daň i ze soukromých aut, nevyužívaných služebně, při nákupu auta platíme kromě DPH ještě i BPM (jakási ekologická daň) atd.
Jojo, kdo chce neco dokazat, cestu si najde. Kdo ne, najde si vymluvu.
Já si myslím, že problém není ani tak ve stáří aut, jako spíše v jejich technickém stavu. Kdyby STK a ME fungovaly tak jak měly, bylo by to mnohem lepší. Já mám např. motorku starou 30 let, ale prošel jsem bez problémů STK, a to bez úplátků... Kdyby se lidi o své auta pořádně starali, např. měli řádně seřízené motory, brzdy, světla... nemuseli by jsme se těch starej křápů tak bát, zvláště staré Liazky, Avie a Tary jsou 100% traviči vzduchu.
Ta čísla jsou sice hezká, ale nezdají se mi být příliš relevantní v kontextu článku. V podstatě všechny uvedené typy jsou v drtivé většině případů provozovány jako auta pro radost, byť je majitelé z nejrůznějších důvodů stále drží na normálních a ne veteránských značkách (atestace v některých klubech jsou opravdu "opruz"). Nejsou to v drtivé většině případů auta pro běžný provoz a jejich majitelé se podle toho zpravidla chovají. To jste mohli rovnou napsat, že je v ČR 30 nebo kolik Tatraplánů s průměrným věkem 55 let nebo 60 Tater 30 s průměrným věkem (ó jaká hrůza) 70 let.V kontextu článku by byly podstatně relevantnější počty v běžném provozu se vyskytujících a tedy podstatně nebezpečnějších srágor jako Š105/120, Favorit, Lada 21xx apod. nezřídka provozovanými s prasáckými LPG instalacemi (topná PB bomba za sedadly a podobné úlety).Různá sdružení dovozců a výrobců ať radši drží hubu, protože jimi kritizovaný stav je výsledkem jejich lobbystického tlaku na přísné podmínky pro dovoz ojetých aut ze zahraničí. Sorry, ale ten, kdo jezdí v 18 let staré Š120 prostě na nové auto mít nebude, byť by to byla oholená Fabia či jiný podobný prcek. Takže dál jezdí tou plečkou, protože dejme tomu 8 let starou, dobře servisovanou Hondu, Mazdu či VW si prostě dovézt nemůže, resp. je to spojeno s takovou buzerací, že se na to radši vykašle.
K tý ekologii.... Podle mýho názoru je ekologicky mnohem větší zátěž vyrobit nový auto (+ zlikvidovat jedno starý), než starým bez katalyzátoru najet každoročně kolem 5 000 km... Celé je v tomto případě i záměrná demagogie a lobby výrobců, které se snaží prodat nové, "ekologičtější" auto. Samozřejmě platí, že ten, kdo přesedlá třeba z prastarýho žigula na auto nový, začne jezdit rád a tím pádem několikanásobně častěji (mám ve svém okolí řadu takových příkladů), takže nakonec ani ty emise v celkovém součtu nijak neklesnou a silnice se zaplní ještě víc !
No, ja nevim, ale myslim, ze podpora prodeje novejch aut je trochu mimo. Myslim, ze ten strejka z vesnice, co jezdi svym Zigulem na hrbitov nebude mit na novy auto, ani kdyby stalo pulku, rekneme 150 000 misto 300 000, coz nehrozi, navic kdyz ma duchod 6000. Ja si taky novou skodovku nemuzu dovolit i s dvojnasobnym prijmem co tem strejda. Mam feldu combi 1.3 z roku 1995 a i jeji znackova i neznackova udrzba me dost financne vycerpava, pro rejpaly ma ABS a 2 airbagy, coz soucasna fabka nema standrtne ani omylem.Uznavam ze to je spis hodne dobrej favorit, nez slusny auto, ale este tak 10 let na nic lepsiho mit nebudu, navic este budu muset vrazet parachy do bydleni. Financni podpora prodeje novejch aut by se podle me mijela ucinkem, akorat by zvyhodnila ty, co si novy auto s trochou uskromnovani dovolit muzou. Pomohlo by to hlavne tem co to zas az tolik nepotrebujou, ale co takle zavest zdaneni aut nad 15 let stari, to by si mozna ty strejkove nemohli dovolit, tak by nejezdili vubec, nebo by jezdili bez cisel, coz by bylo este horsi, takle aspon pred technickou vymenej praskly zarovky.
Stat Vam bere 70% platu. Delejte s tim neco. Levice Vam prijmy nezvysi. Naopak zadluzi Vas i Vase deti. A to nejsou virtualni penize, ale penize, ktere prodrbou skromachove a grossove za pic*viny, s tim ze jednou je vezmou z Vasi kapsy.
Ano, souhlasím, když jede nějakej vrak po krásně rovné okrsce těch 85-90, ale když brzdí provoz a jede tech 70, aby to neuhnal nebo, aby vydržel ten hluk v ty škodovárně....a ještě k tomu ten smrad cítí tři auta za váma, tak to bych předjel i kdyby to jelo těch 90.
Jinak z druhého pohledu je to taky o ekologii nebo spíš hlavně o ekologii. Většina těch starých aut nemá ani katalyzátor. Pamatuji si, za dřívějších dob, že jak jsme jeli do rakouska, tak nás nechteli ve škodě 120 pustit za hranice....Ta planeta fakt trpí.
Ted o dušičkách šla vidět perfektní přehlídka vraků a svátečních řidičů. Jeden vedle druhého. To se až tvořily za takovými lidmi kolony
A závěr? Lidi nechte ty šunky doma nebo když už tak s nima jeďte pořádně, a když ne tak co se da dělat? Stát by měl rozhodně více podporovat nákup novějších aut.
A jsi si jisty, ze katalyzator = ekologie? Neni to nahodou tak, ze jeho vyroba, ekologicka likvidace a v neposledni rade i provoz (zvyseni spotreby, nejake emise stejne jsou atd.) je pro zivotni prostredi mnohem vetsi zatez nez to, co produkuje dobre serizeny benzinovy motor bez katalyzatoru?
stat by mel vic podporovat??? uplne by stacilo, kdyby neomezoval... kdyz na nejlevnejsi novej krap za dejme tomu 200k musis udelat praci v hodnote 400k-1M (podle danove sazby, do ktere spada tvuj prijem), je imho neco spatne. navic pro omlazeni vozoveho parku v cr by uplne stacilo povoleni dovozu relativne slusnych aut (dejme tomu minimalne s g-katem) vymenou za zruseni vraku. sice to na prvni pohled vypada nezajimave, ale i vymena 30 lete s105 za 15 let starou ojetinu je docela vyrazny plus.
Ruku na srdce, kdo z vás by vydržel na okrsce za Škodou 120, byť by jela 110 ? A kdo zvás by na tom samém místě předjel Porsche Cayenne, kdyby jelo stovkou ? Myslím si, že s kompatibilitou mají u nás fakt problém hlavně řidiči a až v druhé řadě auta. Rozumný řidič jede tak, na kolik on i auto mají a žádný VÁŽNÝ problémy to nezpůsobuje. Problémy způsobují ti ignoranti, co se snaží vše pomalejší a starší za každou cenu co nejrychleji předjet, čímž riskují a zabíjejí. Jak už někdo psal, tyhle starý auta jezděj hlavně místně na vesnicích, ve větších městech a dálnících na ně skoro nenarazíte. Já bych samozřejmě rodinu v trabantu nevozil, ale je to každýho věc a mně skutečně samotný fakt, že máme jeden z nejstarších vozových parků v EU, vůbec nevadí.
Za Š120, která jede 110 je docela těžké vydržet, za chvíli jsi jak v plynové komoře. Smrad, do 15ti minut únava a bolest hlavy. Za starou dieselovou rachotinou to bývá ještě horší.
A co ti v takovem pripade brani ubrat na povolenych 90 km/h, nechat si 200 - 300 metru odstup (pak uz smrad neucitis) a pak zrychlit zpet na tech samych 110? Ztratis par vterin (tak 20), usetris neco malo pohonnych hmot, nervu a pokud mas nejakou slabou sunku (byt treba novou), tak dokonce predejdes rizikove situaci na silnici.
Na silnici po které pravidelně jezdím je 200-300m odstup nesmysl, leda snad v noci. Okamžitě mě začnou předjíždět další smradlavé diesely co jely před tím za mnou. Je to brutálně přetížená silnice, spíš se to snažím řešit tak, že se vyhýbám špičkám, pokud to jde.
když pojede furt svižně, tak vydržím, když bude ale u toho smrdět jak starej tchoř, tak předjedu. problém je, ale že většina starejch škodovek jede 70-kou, aby je neuhnali. jinak na dost lidí působí jakákoliv škodovka jako rudej hadr na býka. vidím to u sebe s feldou, i když jedu po klikatý okresce stovkou, tak se mě vždycky pokouší předjet nějakej místní blb se starou šunkou, která skoro nejede, ale on má cizí auto, tak to musí feldě ukázat za každou cenu.
Všechno je v lidech, jeden blbec udělá víc problémů na silnicích, než 100 vraků bez STK... Může se taky stát, že se blbec a vrak spojí v jeden celek.. Výhoda pak je, že si v tom vraku aspoň pořádně nabije čumák a pokud to přežije, dá si snad už příště snad trochu pozor.
Jak chces oddelit blbce za volantem od auta bez STK? To auto samo nepojede, musi se najit blbec, ktery bez STK pojede nebo ktery tu STK uplatil. 100 vraku bez STK = 100 blbcu. To je vic nez jeden.Vsichni nadavaji na kamiony(ja taky a hodne), ale kdyz je vidim jak na dalnici slozite objizdi ty plouzici se popelnice, tak v tu chvili je mi jich spis lito.
Nemyslím si, že každej, kdo má STK načerno, musí být zároveň zákonitě špatnej a na silnici nebezpečnej řidič. Když nemám auto v pořádku, jedu spíš opatrněji, víc dávám pozor a předvídám. Třeba trochu brzdím provoz, ale to přece není vážný problém, pokud se ostatní chovají korektně. Problémem jsou podle mě naopak řidiči s iluzí "Titaniku" co si myslí, že jejich auto je dokonalý a všechno zvládne. Začátkem devadesátých let jsem jezdil skutečně s kdejakým křápem, jednou mi dokonce i selhaly brzdy, ale nikdy nic z toho nevedlo ke krizový situaci na silnici, narozdíl od nebezpečnejch situací, do kterých jsem se párkrát dostal i v dobrejch autech jen svojí vlastní blbostí či vinou druhých řidičů.
A kdyz budu mit v krvi 2 promile a pojedu opatrne, tak taky nejsem spatnej?
No comment.
Od začátku píšu, že problém jsou řidiči, takže tuhle poznámku nechápu... Ale když už to vezmu do tohohle extrému, tak mi skutečně vadí o něco míň ( a je podle mě míň nebezpečnej) ožrala s promilem, který ťukne plechy když se plouží starou škodovkou k ránu třicítkou z tancovačky či oslavy domů do vedlejší vesnice, než střízlivej ignorant, kterej arogantně a nebezpečně předjíždí přes dvě plný čáry na horizontu a čelně se srazí v plný rychlosti. Před dvěma lety jsem bohužel tuhle nehodu viděl na vlastní oči a viník - mladej kluk - byl na místě mrtvej. Já prostě s tím, že stáří našeho vozového parku zákonitě způsobuje na silnicích vážnější problémy či působí výrazně neekologicky nesouhlasím.
souhlasim s Turbem,
neni to o tom, jestli mas nove auto, nebo stare.
Pokud jsi slusny ridic a auto je v dobrem stavu, tak neni problem. Ale jestli jezdis jako prase a to bud v novem, nebo ve starem (ktere se navic jeste rozpada) ... tak je tady problem. A to nevyresi podpora prodeje aut ani nic jineho. Nehlede na to, ze ne kazdy ma na to si koupit nove auto. Ono koupit za 300tis (odhadem) Hondu Accord z 2000, nebo novou Fabii Clasik, .. to je taky trochu rozdil
i starým autem může dobrý řidič jet bezpečně, a naopak, můžeš mít nové fáro, ale když za volantem sedí osel nebo cvičená opice, tak to určitě není o stáří auta...
Já nechápu, co je na tom, že u nás jezdí starší auta. Je to věc každýho člověka a vůbec to nemusí souviset s bohatstvím, znám ze svého okolí řadu lidí, kteří berou přes 25 čistýho měsíčně a přitom jezdí ve 20 let starejch šunkách, protože jim to vyhovuje. Je to celé o prioritách a svobodě. Kolik nehod je způsobeno technickou závadou těchto starých (osobních) aut ? Minimum, nebezpečný nejsou auta, ale hlavně řidiči ! Navíc i tolik zmiňovaná ekologie je v tomto případě naprosto zcestná. Tyhle starý auta najedou většinou pár tisíc kilometrů ročně a to je pro ekologii mnohem menší zátěž, než která by vznikla při výrobě auta nového. Takže abych to shrnul, podle mě o žádný problém nejde a aktivity na podporu prodeje nových aut považuju za naprostou zbytečnost.
Nemohu s tebou souhlasit. Nejde o technicke zavady aut, ale o technicke moznosti. Ty popelnice proste nebrzdi, nejedou a smrdi. V prehustene mestske doprave zpusobuji kolizni situace. Pokud nekde nabouraji(nebo nekdo do nich), tak pro ne misto pouhych modrin a soku prijedou havrani. Jak tvrdi ACE2, nejsou kompatibilni. Navic jsem presvedcen, ze 90% aut starsich 15 let by neproslo DUKLADNOU technickou kontrolou. Pokud se chceme na ty silnice vejit, musime zacit s nejakou selekci. Ne kazde auto muze na silnici a ne kazdy clovek musi mit ridicak. Dnesni STK i Autoskola jsou tak akorat pro srandu.
Naprosty nesmysl. Mel jsem 15 let stare auto, ktere brzdilo a jelo lip, nez vetsina novych a smrdelo nekde na urovni felicie, mozna min. Kolizni situace jsem nezpusoboval. A i kdybych je zpusoboval, neni to autem, ale mnou. Auta nezabijeji, ti, co je ridi, ano. A kdyz uz jsme u tech technickych moznosti - Fobie Junior s motorem 1.0 mela zrychleni na 100 na urovni S120, takze podle tvych kriterii by mely taky zmizet. No, ja bych s tim koneckoncu souhlasil, je to hnusny auto, ale je stary tak max 2 roky - tim padem nezbyva nez uznat, ze vek neni vsechno.
Uznavam, vek neni vsechno. Ale kolik znas slusnych starych aut a kolik popelnic? Je to tak 1:9? Ja spis 1:20. Nechci se dotknout tveho 15 let stareho vozu, ale kolikrat si v nem menil katalyzator, jestli vubec nejaky melo? Takze s Felicii opatrne.Fobie Junior to zrychleni ma, S120 ho mela pred 20 lety, ted uz vetsinou ne. Kdybys na 20 let stare S120 vytocil motor do cerveneho, tak to bude jeho smrt nebo smrt nejakych soucasti okolo. O brzdach ani nemluvim.Podle mych kriterii by mely zmizet vsechna auta, co nesplnuji momentalne platne podminky. To snad neni premrsteny pozadavek. Bohuzel flaska nebo petikilo STK vyresi...
Uz ho nemam. Katalyzator jsem samozrejme nemenil, ale na emisich auto proslo bez problemu. Felicie mely vyvojove stolety sunty, takze tech bych se nebal. Zkusim nekde pohledat protokoly, protoze nasi maji filcku (koupena nova) a ty cisla byly snad horsi, nez u me.
Pomer dobre:spatne si odhadnout netroufam. Pokud jde o S120, pak mozna nema zrychleni stejne, jako nova, ale neni jedno, jestli to stovku udela za 20, nebo za 18 sekund? Navic ne kazda S120 ma nutne 20 let, ta nase, se kterou jsem najezdil 60k, byla r.v. 88. V cervenem byla celkem casto Brzdy byly OK - sice zadnej zazrak, ale zas to auto vazi tusim 700 nebo 800 kg.
To je VELMI premrsteny pozadavek. Momentalni podminky jsou treba Euro 4, ktere vetsina aut splnuje az tak od roku 2000. Pausalizovat na zaklade veku apod. je blbost - to bys pak mohl rovnou spalit vsechny veterany, ty nesplnuji v podstate nic. Na ulici nemaji co delat auta, ktera jsou ve spatnem technickem stavu, je pritom podle me jedno, jak stare. Cely clanek byl jen propaganda prodeje novych aut a ocernovani aut ojetych. Moje soucasne, 10 let stare auto je technicky mnohem dal, nez kdejake nove. Jedine, v cem zaostava, je pasivni bezpecnost.
Emisema projde auto i s vyndanym katem.S tim pozadavkem si nerozumime. Ja nechci aby vsichni hned stejne. Ja chci aby STK byla dukladna a auta musela plnit to co plnila jako nova. Bohuzel to prave vetsina tech aut neplni.Jak jsem jiz psal, motivace tehle clanku je jasna, o tom neni sporu.A jak jsem taky uz psal, tuhle diskuzi vedu o 20-30 let starych S120, VAZ2102 apod. 10 let stara Toyota mi opravdu nevadi.
To je fakt. Dokonce prosel i kamosuv Voyager V6 r.v. nekdy 90-91 - kat mel nejakej blbej zavit a rezonoval, tak ho vyndal. Zavit spravil, ale nemel cas ho namontovat z5 a zapomnel na to. Vzpomnel si az za mesic po emisich, kteryma bez problemu prosel...
Yo, to mas pravdu...
No ja to bral z pohledu clanku, ne diskuse jako takove... Stejne mi ale ty stary auta nijak vyznamne nevadi, protoze stat za S120 na semaforu je bida, ale casteji stojim za turbokamnama a to je jeste horsi. Pritom ty kamna jsou casto skoro novy...
Nic proti,ale ja jsem na svym 15 let starym aute nemenil jeste katalyzator a to uz mam najeto nejakejch 160t km a to mi na emisich rekli,ze je jeste naprosto v pohode a auto smrdi prej min - aspon podle toho mereni,nez beznej dvoulitr starej par let - holt v americe meli ty normy docela dobry... (pro info Honda Accord 2.0 dovoz amerika) Bourat bych v tom dnes nechtel (to ostatne asi v zadnym aute) ale kdyz to auto jezdi,tak proc ho vyhazovat.Naopak mi prijde,ze tenhle clanek spis rika,lidi zahodte stary auta a podte si koupit novy - proste je to vo kseftu... A kdyz se nad tim zamyslim,tak si rikam, ze udaj, ze mame nejstarsi vozovy park muze take vypovidat o tom, ze jsou tu sikovny lidi,ktery se o ty svy stary sunky staraji, nebo ne?
Amerika - no nevim, ale informace, ze se americke/japonske motory musi upravovat, aby v evrope prosly neni z me hlavy. Takze asi jak kde v Americe. Nekdy to samozrejme plati i naopak - Florida vs. CDI.Co ti navykladali na emisich je hezke, ale me uz navykladali nesmyslu.... 15let vs par let(3-4) ? Chacha.Motivace podobnych clanku je jasna, o tom neni sporu.Ale hlavne cela diskuze neni o 15-ti lete Honde Accord, ale o 20-30 let starych S120, VAZ2102 apod., coz jsou ti trhaci statistik.
Ta informace je z hlavy nekoho, kdo bud netusi, o cem placa, nebo lze. Ano, americka auta bylo drive nutne upravovat - jejich standardni benzin ma totiz jen 87 oktanu a tim padem jsou emise horsi. V soucasnosti ale maji Americani mnohem prisnejsi normy, nez Evropa (obliba rakoviny a traktoru dela z Evropy exhalacni smetiste) a tak je to spis opacne, americka auta jsou obecne cistsi.
Japonska auta upravovat urcite nepotrebovala, naopak jako prvni s predstihem splnovala emisni limity ULEV, platne v Kalifornii.
Ty emise nechapu - kdyby to auto neproslo, tak by mu to prece rekli, ne? Nebo myslis, ze by v tichosti dali razitko a nechali ho jet? No to je hodne naivni, prvni, co by chteli, je uplatek.
Cela diskuze prave neni o S120 a spol - clanek mel za ukol propagovat nova auta na ukor dovozu ojetin - a kdo asi dovazi S120?
Treba vykon Mazdy6 2,3 je v Japonsku vyssi nez tady. Duvod jsou emise.Ano, clanek je lobby prodejcu novych vozu, ale ja do diskuze celou dobu pisu o S120.
Jses si jistej, ze je to emisemi a ne marketingem? Pokud vim, tak v Japonsku ma 178 k, v Evrope 166 a v USA 160. Pritom v Evrope a v Japonsku je to nejsilnejsi motor, ktery ma, zatimco v USA je i s 3.0 V6/220 k.
Honda Accord ma v Japonsku i v US (pod jmenem Acura TSX) 2.4 s 200 k, u nas "jen" 190... Pritom ten motor splnuje ULEV, takze s veeelkou rezervou i Euro 4.
Nejsem si jistej. Ja si nejsem jistej nicim, co jsem sam nezkusil a jelikoz jsem to nemeril, tak to mam ulozeno v hlave jako nacerpanou informaci. Mam to z doby kdy jsem se o to auto zajimal, cca rok, spis dva zpatky. Co je marketingove zajimaveho na tom mit v Japan 178k a v Evrope 166k? Nejake povinne ruceni podle vykonu?
Rekl bych, ze presne to by mohl byt duvod - Nemecko ma PR prave podle vykonu.. Nevim ale, jake jsou kategorie a jestli by ten rozdil pomohl... Faktem je, ze uz pred 10 lety se delal Civic s motorem 1.3, ktery mel specialne pro Nemecko vykon jen 55 kW (restriktor v sani, celkem snadno odstranitelny "problem"), zatimco vsude jinde 66 kW.
Ten marketing jsem myslel hlavne jako rozdil oproti US - tam maji i silnejsi verzi (s 3.0 V6), takze neni duvod mit tu slabsi nejak zvlast "poladenou"...
no s tou kvalitou benzínu to není tak zcela pravda, ano mají označení například 87 jenže je to díky tomu, že oni používají jinou metodiku pro zjišťování oktanového čísla. Tedy jejich 87 odpovídá naší 91 atd... Zjednodušeně se to dá vysvětlil tak, že v EU se měří oktanové číslo v laboratoři ve zkumavce, tuším, že postupným zahříváním (nejsem chemik) kdežto v USA se měří motorem na testovací stolici a zkouší se kdy se zaklepe. Tedy benzíny jsou identické, jenom čísla jsou rozdílná díky jiné metodice měření.
Co se týče emisních limitů, tak Federální emisní limity jsou přísnější než naše EURO4 a to už nemluvím u ULEV, nebo SULEV či 0LEV normách platící v Kalifornii kde by i naše případná EURO7 mohla být vyhlášena za ropáka roku :) tabulky jsou k nalezení na internetu.
S tim benzinem mas asi pravdu, sice jsem neco takoveho uz zaslechl, ale nijak vic jsem po tom nepatral, takze se nehadam...
S timhle souhlasim, uz jsem to napsal asi o dva prispevky vys... Osobne vsem majitelum traktoroidnich sracek preju rakovinu, ktera diky tomu, ze oni usetri par kacek za palivo, bude stat spoustu lidi zivot. Ale kdyz ten dyzl jde tak pekne cipnout a ten cerny dym neni nic spatneho, ze...
Jen pockej az do tebe nejakej osel z boku napere a (pri)zabije ti rodinu. Budes se mlatit do hlavy, zes neinvestoval do novejsiho (rozumej bezpecnejsiho) auta.
Hlinka taky investoval do novyho (rozumej bezpecnejsiho) auta a co mu to bylo platny? Mozna kdyby jezdil nejakym starym skopkem, tak by nejel na vypadovce z Varu 180, ale prijatelnych 110 a mohl byt jeste mezi zivymi... Fyziku neoblbne ani sebelepsi auto.
Nota bene co je asi bezpecnejsi? Nova fabie, nebo 10 let stare BMW fünfte reihe?
2Tom: A kdyby za tebou přišel dědeček z hájenky, že by potřeboval technickou na svýho Spartaka, kterým vozí dřevo a psa 1x za 14 dnů k babičce do údolí, tak bys mu jí nedal? Já bych asi to srdce neměl mu to neprodloužit.
A keď za tebou príde chlapík a ponúkne ti 1000 KČ za STK, tiež nebudeš mať to srdce mu ju nepredĺžiť ? Proste vrak, ktorý ohrozuje ostatných, nemá na ceste čo robiť, nech už s ním jazdí ktokoľvek.
..ale o tom, co STK vůbec nechá na silnicích - a to je smutné..
Skoda ze v tom vyctu neni i pocet registrovanych trabantu, treba ten model 600 - urcite jeste nejaky bude, model 601 by byl jeste zajimavejsi...
No tych trabantou 600 bude urcite malo, v porovnani s 601 sa vyrabali kratko a dnes su celkom unikaty....
Bohuzel je to tak. Kdyz jsem byl nedavno v Anglii, tak v ulici, kde jsem bydlel bezne stalo 20 Porschu (bez prehaneni), 5 Ferrari, 1 Aston Martin a rada dalsich super-sportaku, Jaguara tam mel kazdy venkovsky balik a BMW ci Mercedes bylo standardni auto. Po navratu domu byla prochazka po parkovisti v Ruzyni docela komicka. :o((((
zrovna Anglie není ten správný příklad. Na to jaké tam mají příjmy, tam jezdí docela šunky..... Jistě jsou čtvrti a čtvrti.... Já to myslím tak nějak celkově.
Anglicko ma omnoho vyssiu zivotnu uroven ako je v Cechach alebo na Slovensku a od toho sa odvija aj autopark.Ked budeme mat take platy ako v Anglicku aj autopark bude novsi.Lenze to je momentalne v nedohladne.
V Anglii neni az tak o moc vyssi zivotni uroven. Je tam pomerne dost bohatych lidi, ale stredni trida a zejmena normalni manualove si tam neziji zrovna moc dobre. Pokud nejsi v GB fakt hvezda, tak te velke stesti neceka.
Nevim z jakych statistik cerpas, ale v anglii ten kdo pracuje se vubec nema spatne ba naopak. A ten kdo nepracuje celkem solidne prezije - uskrovni li se prevazne na zradle. Ver ze vim o cem mluvim nakou dobu jsem tam tedka makal. A k puvodnimu prispevku. Porshe astona atd uvidis urcite v anglii casteji nezli zde ale i tam je to znamka neceho lesiho luxusniho a rozhodne si je nemuze doprat kazdy. Ale obecne tam vnimaji auta ne podle znacek - jako je tomu tady - ale spise podle ucelu (co jsem vypozoroval) a spolecenskemu zarazeni. Maji totoiz jedno velke auto limuzinu je jedno co to je jde o to ze je velka a pak druhe do domacnosti a to dle potreby. na znacce spolecensky nezalezi nevnimaji to tak. A to zrejme podle toho ze kdyby chtel, tak kazdy si muze koupit to volke / male auto. zalezi jak by se moc musel uskrovnit. Jen tak pro zajimavost pokud si pamatuju tak Renault Laguna 12000 liber, Jaguar S-type se skrabe k 20k a naproti tomu nisan almera 8-9k. tak si udelejte prehled. dale je nutno vzit v uvahu vydaje domacnosti, kde jsou vyznamnou polozkou take mistni poplatky (odpad, voda, .....) ktere se pocitaji dle kupni ceny nemovitosti ve ktere bydlite - nato pri srovnani platu neni radno zapomenout
v Anglii je výbava domácností, stav a úroveň vozového parku, spotřeba elektroniky na nesrovnatelně vyšší úrovni než u nás. I střední trída je tam na tom dobře.
Ono by mozna stacilo snizit dane. Vzhledem k nizsim zivotnim nakladum neni treba srovnat prijmy ... ty vydaje jsou fakt nekde jinde.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.