Česko je vrakoviště Evropy. Nad stavem dovážených ojetin zůstává rozum stát

Do Česka se dováží stále více ojetin, jejichž věk přesahuje 15 let. Potvrzuje to i průměrné stáří u nás registrovaných vozidel.

Nedávná tisková konference Svaz dovozců automobilů (SDA) odhalila zajímavá čísla našeho trhu s ojetými vozidly. Podle uvedených údajů za posledních 10 let vzrostl dovoz nejstarších ojetin nad 15 let věku desetinásobně. Podíl takto starých aut v dovozech do Česka během dekády stoupl ze 1,7 % na nynějších 19 %.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Z průzkumu SDA vychází, že například do konce listopadu bylo do ČR během roku 2019 dovezeno na 166.000 ojetých vozů, přičemž polovina z nich byla starší deseti let. Přibližně u 40 % dovážených aut bylo přitom následně zjištěno přetočení tachometru, zatímco 18 % ojetin bylo po nehodě.

Každá 20. ojetina dovezená do ČR měla totálku. V Německu kvalitu nehledejte

Každá 20. ojetina dovezená do ČR měla totálku. V Německu kvalitu nehledejte

Jedním z neduhů u velkého procenta ojetin byl podle SDA také odstraněný filtr pevných částic. Začíná se také objevovat stále více případů, kdy je u ojetých vozidel vyřazen systém AdBlue redukující emise výfukových plynů pomocí vstřikování močoviny před katalyzátor.

Bez nutnosti taxametru a svítilny na střeše, novelu zákona o taxislužbě poslanci schválili

Bez nutnosti taxametru a svítilny na střeše, novelu zákona o taxislužbě poslanci schválili

Česko je také podle europoslance Tomáše Zdechovského na evropské špičce v počtu aut se stočeným tachometrem. Bojovat se stáčením má evropská iniciativa tzv. car-passu, který by zaznamenával stav ujetých kilometrů. V provozu je tento systém už v Belgii, Nizozemsku nebo na Slovensku. Česko se k němu nepřihlásilo. Informace přinesla ČTK.

Pro představu o stáří vozového parku v Česku stačí dodat, že zatímco v Německu se drží průměrné stáří osobních aut kolem hranice 8,9 roku, u nás je průměrné stáří 5,9 milionu registrovaných vozů 14,8 roku.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 10 příspěvků