Česko je vrakoviště Evropy. Nad stavem dovážených ojetin zůstává rozum stát

Do Česka se dováží stále více ojetin, jejichž věk přesahuje 15 let. Potvrzuje to i průměrné stáří u nás registrovaných vozidel.

Nedávná tisková konference Svaz dovozců automobilů (SDA) odhalila zajímavá čísla našeho trhu s ojetými vozidly. Podle uvedených údajů za posledních 10 let vzrostl dovoz nejstarších ojetin nad 15 let věku desetinásobně. Podíl takto starých aut v dovozech do Česka během dekády stoupl ze 1,7 % na nynějších 19 %.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Z průzkumu SDA vychází, že například do konce listopadu bylo do ČR během roku 2019 dovezeno na 166.000 ojetých vozů, přičemž polovina z nich byla starší deseti let. Přibližně u 40 % dovážených aut bylo přitom následně zjištěno přetočení tachometru, zatímco 18 % ojetin bylo po nehodě.

Každá 20. ojetina dovezená do ČR měla totálku. V Německu kvalitu nehledejte

Každá 20. ojetina dovezená do ČR měla totálku. V Německu kvalitu nehledejte

Jedním z neduhů u velkého procenta ojetin byl podle SDA také odstraněný filtr pevných částic. Začíná se také objevovat stále více případů, kdy je u ojetých vozidel vyřazen systém AdBlue redukující emise výfukových plynů pomocí vstřikování močoviny před katalyzátor.

Bez nutnosti taxametru a svítilny na střeše, novelu zákona o taxislužbě poslanci schválili

Bez nutnosti taxametru a svítilny na střeše, novelu zákona o taxislužbě poslanci schválili

Česko je také podle europoslance Tomáše Zdechovského na evropské špičce v počtu aut se stočeným tachometrem. Bojovat se stáčením má evropská iniciativa tzv. car-passu, který by zaznamenával stav ujetých kilometrů. V provozu je tento systém už v Belgii, Nizozemsku nebo na Slovensku. Česko se k němu nepřihlásilo. Informace přinesla ČTK.

Pro představu o stáří vozového parku v Česku stačí dodat, že zatímco v Německu se drží průměrné stáří osobních aut kolem hranice 8,9 roku, u nás je průměrné stáří 5,9 milionu registrovaných vozů 14,8 roku.

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

dnes | Jiří Baborský | 44 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

včera | Richard Herbich | 25 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků