Česko je vrakoviště Evropy. Nad stavem dovážených ojetin zůstává rozum stát

Do Česka se dováží stále více ojetin, jejichž věk přesahuje 15 let. Potvrzuje to i průměrné stáří u nás registrovaných vozidel.

Nedávná tisková konference Svaz dovozců automobilů (SDA) odhalila zajímavá čísla našeho trhu s ojetými vozidly. Podle uvedených údajů za posledních 10 let vzrostl dovoz nejstarších ojetin nad 15 let věku desetinásobně. Podíl takto starých aut v dovozech do Česka během dekády stoupl ze 1,7 % na nynějších 19 %.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Z průzkumu SDA vychází, že například do konce listopadu bylo do ČR během roku 2019 dovezeno na 166.000 ojetých vozů, přičemž polovina z nich byla starší deseti let. Přibližně u 40 % dovážených aut bylo přitom následně zjištěno přetočení tachometru, zatímco 18 % ojetin bylo po nehodě.

Každá 20. ojetina dovezená do ČR měla totálku. V Německu kvalitu nehledejte

Každá 20. ojetina dovezená do ČR měla totálku. V Německu kvalitu nehledejte

Jedním z neduhů u velkého procenta ojetin byl podle SDA také odstraněný filtr pevných částic. Začíná se také objevovat stále více případů, kdy je u ojetých vozidel vyřazen systém AdBlue redukující emise výfukových plynů pomocí vstřikování močoviny před katalyzátor.

Bez nutnosti taxametru a svítilny na střeše, novelu zákona o taxislužbě poslanci schválili

Bez nutnosti taxametru a svítilny na střeše, novelu zákona o taxislužbě poslanci schválili

Česko je také podle europoslance Tomáše Zdechovského na evropské špičce v počtu aut se stočeným tachometrem. Bojovat se stáčením má evropská iniciativa tzv. car-passu, který by zaznamenával stav ujetých kilometrů. V provozu je tento systém už v Belgii, Nizozemsku nebo na Slovensku. Česko se k němu nepřihlásilo. Informace přinesla ČTK.

Pro představu o stáří vozového parku v Česku stačí dodat, že zatímco v Německu se drží průměrné stáří osobních aut kolem hranice 8,9 roku, u nás je průměrné stáří 5,9 milionu registrovaných vozů 14,8 roku.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 14 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků