Česko je v EU čtvrtou zemí nejméně závislou na dovozu paliv

Podle deníku Petrol.cz je Česko v rámci Unie čtvrtou zemí nejméně závislou na dovozu paliv. Naše republika pokrývá z vlastních zdrojů celkem 73,4 procenta vlastní potřeby, dováží jen 26,6 procenta paliv. 95,5 procent spotřeby ropy tvoří dovoz, naopak uhlí pouze vyvážíme.

Před námi je Velká Británi a Dánsko, které paliva pouze vyváží, a to díky těžbě v Severním moři. Na třetím místě je Polsko, u něhož se dovoz paliva podílí na spotřebě jen 11,3 %, za Českem následuje Estonsko s dovozem 29,2 procenta. Francie musí dovážet 50,3 % spotřeby paliv, Německo 60,5 %, Slovensko 65,3 % a Itálie 86,7 %. Na dovozu jsou zcela závislé země jako Lucembursko, Malta a Kypr.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků