Česko je pořád vrakoviště Evropy. V EU jsme pátí nejhorší, stáří aut opět vzrostlo

Názory k článku

Tak asi tak  |  01. 11. 2021 15:40

1) bordelářství- na vesnicích mají k běznému vozu ještě přihlášený 1, 2 vraky, jen tak pro jistotu, no vyhoď to, když to startuje
2) drahé bydlení- méně peněz pro vše ostatni
3) machry, machry- není nad olítaného bavoráka, v novém hyundaii bych se hanbou propadl

 |   |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
emkejx  |  01. 11. 2021 16:15

Slovensko na tom lepsie isto nebude ale urcite nebude lepsie, teda ak sem pridu elektroprdy v cenach 10-15.000e porovnatelne vybavovo fabia, octa, i30, tucson, sportage, polo, golf, sandero, 208 tak dojde k obmene co do toho "nalit". ale za 10-15.000e sa kupuju jazdene superby, passaty, benzinove hh, japonske kupatka pre zabavu, ci japonske atmosfery, radsej ako nove sandero, duster ci octavia.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Adyk  |  01. 11. 2021 17:28

Logické vyvrcholení. Vždyť ceny nových aut také letí nahoru, ale platy rozhodně ne stejným tempem.

 |   |  Odpovědět
Pavel  |  01. 11. 2021 17:50

U motocyklů je to poměrně jasné. Kdekdo se snaží udržet veterána nebo "veterána" na bílých značkách. Má takových i několik, třeba víc než padesát let starých, se kterými jen občas vyjede (nebo taky vůbec). Pak ten průměr letí nahoru.
U aut to bude ovlivňovat míň, ale taky není veteránský mazlík na bílých vzácností.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tom  |  01. 11. 2021 18:12

Mám 20 let start VW Polo a dokud bude jezdit a vše včetně emisí bude OK tak v žádném případě se ho nevzdám. A servis takového auto je za hubičku. 😉

 |   |  Odpovědět
davag  |  01. 11. 2021 18:18

Sice to není jediný faktor, ale dosti podstatný, tedy - kupní síla. I zde se pohybujeme v rámci EU pod průměrem. Těžko očekávat od chudého obyvatelstva výrazné nákupy nových či zánovních vozů. Logicky, že... montovna těžko bude jezdit ve voňavkách.

 |   |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Gouda  |  01. 11. 2021 18:54

Narůst zájmu o ojetiny začal už nějaký ten rok před Covidem.
Začal proto, že automobilky záměrně kanibalizují nabídku konvenčních aut na úkor SUV, protože z SUV mají vyšší marže. A ne všichni zákazníci jim to žerou, takže místo nového SUV si koupí třeba několik let starý kombík s mnohem lepší výbavou. Za konvenční kombík s dobrým motorem, stáří kolem 5 let, teď na trhu ojetin zákazníci prodejcům ruce trhají. Autmobilky to pár let vydrží, a ojetiny dojdou, lidé budou SUV muset kupovat protože nebude na výběr, a automobilky začnou mocně rýžovat. Stejné to je s elektromobily. A marže z SUV EV (krátký životní cyklus, prakticky nemožné přeprodat ojeté, atd.) jsou mokrý sen automobilek, budou je tlačit i kdyby jim měla prasknout žilka.

Mimo to, co je teď auto staré 15 let? Třeba Octavie z roku 2006? Fabie? Passaty, Golfy? A to má být jako nějaký problém, že taková auta jsou nejčastější na silnici? Nejsme v roce 2000, kdy 15 let staré auto znamenalo většinou Škodu 120 a podobné kusy technologicky staré 50 let. A nejsme ani v roce 2035, kdy 15 let stará auta budou totální rachotiny, protože automobilky teď začaly tlačit na zisky skrz vynucený kratší životní cyklus auta.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Atomas  |  01. 11. 2021 19:40

Pro mne neexistuje alternativa. Jako druhé auto mám Caddy, pro převoz více věcí. Má 15 let a skvělý stav. Najedu s ní ročně 3000 km. Opravdu si někdo myslí, že si kvůli tomu koupím novou Caddy za 700?

 |   |  Odpovědět
Pavel  |  02. 11. 2021 06:43

Možná to jen ukazuje na význam, který je přikládán autům , n azpůsob užití...navíc jsme celkem malá země....

 |   |  Odpovědět
homer  |  02. 11. 2021 07:52

Jestliže je průměr 15+ znamená a to že POLOVINA aut je ještě starších což je úplný nesmysl - stačí se dívat kolem sebe.

 |   |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Net  |  02. 11. 2021 08:21

Přijde na to, vzhledem k tomu, že moje starší auto je mimořádně spolehlivé, má levný servis a plní emise a STK není problém, tak nějak nevidím důvod k nákupu nového, bylo by to neekologické i neekonomické. Navíc nemám takový nájezd, abych toužil po něčem pohodlnějším.
Něco jiného jsou některé vesnické vraky, ale ty zpravidla nikam daleko nejezdí. A dnes jen málokdy vidím někoho s uvařeným motorem nebo brzdami, lidem zůstávají spolehlivá auta a proč je měnit…

 |   |  Odpovědět
Lulda  |  02. 11. 2021 08:41

V době všech rádoby ekonesmyslů je to vlastně ukázka toho, že nejsme konzumní společnost a auto dojedeme do mrtě, než zatěžovat planetu výrobou dalšího novýho pelechu co 5 let

 |   |  Odpovědět
JK  |  02. 11. 2021 09:22

No a co? Neuvěřitelně tendenční nadpis konstrukce duševního mrzáctví. Tyhle plošná prohlášení nejsou vypovídající vůbec o ničem. Nemusí to být dokonce ani vypovídající o kupní síle konkrétního trhu. Naopak to může např i poukazovat, o kolik více jsou řidiči v okolních zemích šikanováni státem. Kdy jsou prakticky nuceni zbavovat se i udržovaných a spolehlivě fungujících starších vozů. Průměrně starší vozového parku ještě přeci neznamená, že jsme "vrakoviště evropy".

 |   |  Odpovědět
k.ik  |  02. 11. 2021 09:30

na cestu do práce nepotřebuji přímý vstřik, dvouhmotu, turbo, stopstart, inteligentní dobíjení...

 |   |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 11. 2021 12:47

Tak ja se nedivim, koupil jsem si nove auto a fakt me sral servis tak, ze jsem jeste v zaruce prodal, tak jsem si koupil stary 26 let a nedavam do servisu a dobry, ale uz to chce vymenit bushing a zere to, chtel jsem si koupit novy, s tim, ze proste to budu brat tak, ze zaruka neni, ale proste novy nejde koupit, to se proste objednava sto let dopredu a musi se smlouvat atd. atd. Takze radeji zustanu u 26 lete ojetini, na nove nemam, ne ze bych nemel penize, ale nemam na to.

 |   |  Odpovědět
světelná tyč  |  02. 11. 2021 15:25

Dokud tady pracujou inženýři za plat rakouský uklízečky, jiný to ani bejt nemůže. Ostatně ty nový auta stejně nestojí za nic.

 |   |  Odpovědět
JirkaK  |  02. 11. 2021 19:35

Důvody jsou dva:
1)Průměrný Němec vezme čtyři své platy a jde si do autosalónu pro novou Fabii
Průměrný Čech vezme čtyři své výplaty a jde si do autobazaru pro olítanou herku, které se ten Němec právě s radostí zbavil.
2)Pokud chci normální obyčejné a spolehlivé auto- tedy čtyřválcový motor, manuální převodovka, bez dotykového displeje na každou pikačovinu a bez elektronických asistentů nahovno, nezbývá než jezdit dvacetiletým autem. Pro mě - jedničkovou fabií na věčné časy a už asi nikdy jinak.

 |   |  Odpovědět
Zasílat reakce: Zasílat reakce Můj názor